Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Bgaming

Pages: 1 [2] 3 4 5
21
Здравейте, имам малко странно питане, но някой помни ли какви реклами са минали през тролейбусите на Хасково, като изключим известната на Домко.  :laugh: :laugh:  :laugh:
Като 4-5- годишен помня, че много се кефех на рекламите на тролеите: Кренвирши КЕН, Вайс Профил (с Тодор Колев), Акумулатори МонБат, Синя реклама на сладоледи, както и още една зелена реклама, мисля че беше на някаква застрахователна компания?? Става въпрос за ЗИУтата.
Мога да добавя още няколко към тези реклами. По едно време имаше повече от един тролейбус с реклама на EVN. Освен тази имаше реклами и на: търговска база Тидиимпекс, Бисолид(на 1008 с която е и до днес) и учебният 1009 с учебен център Иван Вълчев, който тролейбус май така и не е излизал в града. Мисля, че помня и реклама на кренвирши Леки, но много е вероятно да се бъркам с написаното по-горе за КЕН.

22
Какво стана с електробусите? Доставиха ли останалите 2 бройки?
От последното ми преминаване покрай депото видях, че 3те донесени бройки стоят непомръднати на портала. Мисля, че все още другите 2 не са доставени, а ако са, са ги прибрали в някой гараж на територията на депото.

Учуден съм колко време стана, а още никъде не са се похвалили официално от предприятието.

23
Изтрити теми / Re: Враца
« on: 14.12.2021, 18:35:12 »
[Дубликат за изтриване]

24
Други градове / Re: Враца
« on: 14.12.2021, 18:33:02 »
Да се готви Хасково.
Също вероятно Казанлък, Варна, Сливен, Русе, Търново, Перник, Благоевград, Габрово.....
А какво ще се случи с вече доставените бройки електробуси, в Казанлък, Русе, Габрово вече се движат, във Велико Търново са доставени всички, а не се движат, но в Хасково има доставени 3 като се чакат още 2? Ако другите градове все пак се разминат, Хасково най-вероятно ще е третият засегнат град защото фирмата спечелила конкурса е същата като във Враца и Варна.

25
Не е публикувано тук, а гледам че в сайта на община Хасково е публикуван план за интегрирано развитие в периода 2021-2027г.
В него е споменат и тролейбусният транспорт в града. Линк към приетия план за развитие. - https://www.haskovo.bg/article/12537/plan-za-integrirano-razvitie-piro-na-obshchina-khaskovo-2021-2027-g

Quote
> Тролейбусният транспорт
От значение за повишаване на броя пътници са ниските цени и скоростта на тролеите. Съществуващата тролейбусна мрежа е с обща дължина 23 километра, обслужвана към 31.12.2020 година от 5 тролейбусни коли, с 35 броя тролейбусни спирки. ЕООД „Тролейбусен транспорт“ изпълнява договора за вътрешноградските пътнически превози с Община Хасково по утвърдено маршрутно разписание по обслужвани линии 108 и 308 със следните маршрути ЗММ – кв.Орфей и кв.Орфей – кв.Орфей. По обявена ОП с предмет „Доставка на електрически автобуси с необходимото диагностично оборудване и доставка и монтаж на зарядни станции за елетробуси“ ще бъдат доставени нови 5 броя електробуси. Почти цялата територия на общината е обхваната равномерно от тролейбусните и автобусни линии. Въздушно-контактната мрежа (ВКМ) е строена през 80-те години. Всички нейни елементи са морално и физически остарели и са експлоатирани над 20 години. ВКМ и нейните елементи трябва да бъдат безопасни за експлоатация и за всички други участници в движението. Нужно е да се извърши обновяване на съществуващата инфраструктура, подновяване и закупуване на нови тролейбуси, повишаване на качеството на тролейбусните услуги за подобряването на този вид обществен транспорт и увеличаване на броя на превозените пътници.

Звучи страшно оптимистично с закупуване на нови тролейбуси, обновяване на КМ и така нататък.

Но след това дойде ред да отворя и "Програма за реализация на ПИРО на община Хасково за периода 2021-2027 г. Описание на предвидените мерки и дейности.". Вътре с голямо разочарование нищо подобно не видях.

Мерките, които засягат тролейбусен транспорт са:
- Осигуряване на автобуси, ползващи природен газ и разширяване на линиите, обслужвани от тролейбусен транспорт.
- Модернизация на градския транспорт чрез закупуване на електробуси.
- Реновиране на 228 броя спирки на територията на Община Хасково и 35 броя тролейбусни спирки - изграждане на информационни табла за гражданите (част от ИТС)
- Закупуване на транспортни средства за контрол по паркирането в Синя зона в гр. Хасково (това го включвам само защото синята зона е към тролеите)
- Енергийна ефективност на сгради на общинската администрация - ул. Ивайло 1 (Тролейбусен транспорт) (естествено ще си санират сградата, защото всичко друго с транспорта е наред).

Та това е информацията какво ще се случва с транспорта в града в идните 6-7 години.  :/

26
Една новина от хасковски сайт. Бусчето на тролеите продължава да ги замества почти цял ден за не знам коя седмица вече.
Quote
Автобуси вместо тролеи в Хасково, чакат табели за новите места в синята зона

Автобуси продължават да се движат вместо тролеите в Хасково през деня. Причината е продължаващата подмяна на осветлението по част от булевардите, което налага изключването на контактната мрежа, уточниха пред Haskovo.info от „Тролейбусен транспорт“.
https://haskovo.info/159688/%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b8-%d0%b2%d0%bc%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%be-%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b8-%d0%b2-%d1%85%d0%b0%d1%81%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d1%87%d0%b0%d0%ba%d0%b0/

27
Открих нещо интересно, реших да проверя по Заводски номер (даден в руския сайт) застраховката Гражданска отговорност на всеки от тролейбусите.

Оказа се че от новите, които пристигнаха в началото на годината само 2420 и 2423 имат гражданска. На 2419 е изтекла на 21ви миналия месец и още не е подновена. На 2421 и 2422 не открих да са им плащани. Не ми се струва релно 2421 да няма такава понеже се движи на линия от време на време (смятам, че може и заводският номер в руския сайт да е сбъркан). За 2422, който е бил 1-2 пъти на линия ми се струва напълно възможно.

Друго интерсно е, че старите Skoda 14Tr от Сегед (1011 и 1012) все още са със застраховки единият от които дори до март догодина. Дали е възможно да са прехвърлили техните на двата нови които излизат в сайта за проверка, че нямат. Ако още имат, а вече толкова месеци не са излизали от депото си е направо грехота.


28
Вчера в депото на тролейбусен транспорт Хасково са пристигнали новите електробуси Golden Dragon. На портала на депото са спрени 3 от тях, останалите 2 или още не са пристигнали, или са спрени някъде навътре. Прилагам и снимка.  :D

Да са честити и дано служат безаварийно.

29
Ще възстановят ли 408? В руския сайт има снимки на тролеи с такива табели в депото.

И аз за това се зачудих като видях снимките. Писах и на автора, но отговор още не съм получил. Ако някой има информация ще се радвам да я сподели.

30
Новина от Община Хасково.
Quote
От 25 октомври 2021г. ще започне подмяната на осветителните тела на бул. “Васил Левски“ в #Хасково. Във връзка с тези дейности ще бъде изключена контактната мрежа на Тролейбусен транспорт ЕООД Хасково.
✅По линията на тролейбусите и по разписанието им ще се движат автобуси.
✅Всички пътници ще пътуват при същите условия с автобусите, осигурени от Тролейбусен транспорт Хасково.
❗Контактната мрежа ще се изключва всеки ден от 9,00 часа до края на работния ден. Работата по подмяна на улични осветители с нови светодиодни (LED) лампи на бул. “Васил Левски“ вероятно ще продължи през цялата седмица.
❗Община Хасково моли всички участници в движението да бъдат внимателни!

След този булевард предстои подмяна на осветлението и на други 2 булеварда по които се движат тролейбуси (бул Съединение и бул. Раковски). Тъй че потенциално следват не една а 3 седмици без тролейбусно движение в работните дни.

31
Строят три нови кръгови кръстовища в Хасково догодина - https://haskovo.info/157261/%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d1%8f%d1%82-%d1%82%d1%80%d0%b8-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%ba%d1%80%d1%8a%d0%b3%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%ba%d1%80%d1%8a%d1%81%d1%82%d0%be%d0%b2%d0%b8%d1%89%d0%b0-%d0%b2-%d1%85/

И през трите предвидени кръстовища за кръгови преминава тролейбуса. Ще е интересно да се види какво ще правят с мрежата.

32
Gintaras Kynas днес е качил видео за тролейбусният транапорт на град Хасково.


Супер му се е получило.  :D

33
Днес за първи път видях удълженият вариант на линия 308 (в който обръща на кръговото до веригите магазини) да се изпълнява. Може би отива до там само ако пътник помоли, затова обичайно не ходи. Качвам и една снимка на бързо направена, но е документирано вече.  :laugh:

34
Кредит за тролейбусен транспорт Хасково за сега няма да има. Днес областният управител е спрял със своя заповед решението на Общински съвет Хасково.

https://haskovo.live/%d0%b1%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82-%d0%b7%d0%b0-%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b9%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82-%d0%b7/

В статията има и описано за какво са щели да бъдат изхарчени парите, както и за проблемите на предприятието.
Наистина е имало шанс да видим тролеи да се движат по неизползваемата мрежа обратна на часовниковата срелка. Чудно ми е Европейският съюз така милее за електрически еко транспорт, толкова ли няма програми, по които да се кандидатства, за да се свършат тези задачи, а трябва да е с кредит. Множество европейски градове дори разширяват мрежата си именно по такива програми с минимално дофинансиране от община.

35
Аз имам предвид 5-6 мин от спирката ж.к. Орфей(до подлеза) до спирката срещу ОУ "Св. Иван Рилски" (тя си е до центъра).  :laugh:  Звучи ми постижимо, 2 са светофарите  до там. Иначе до автогарата съм напълно съгласен, че под 10 минути няма как.

36
Аз смятам, че от всички възможни линии за връщане има смисъл само в 108 в обратна посока. Така на жителите на ж.к. Орфей времето за слизане до центъра ще се съкрати усезаемо, може да падне и до 5-6 мин, което ще удари много маршрутките които именно от това печелят клиенти. Съкращават пътя през бул. Стефан Стамболов покрай Природо-математическата гимназия, докато тролея си обикаля покрай цигарената и болницата.

За 408 го виждам като 308 в момента, в 90% от времето ще си пътува почти празен към веригите в края на града.

37
Тази идея беше въведена от предишния управител през 2016-17г.Прихода беше плачевен.

Кое точно от всичко изброено, понеже доста идеи подхвърлих.  :laugh:

Ако помня правилно 2016-2017г. имаше линия пусната само за учениците от ОУ "Св. Иван Рилски", които бяха преместени в друга сграда поради ремонт на тяхната. Този 408 минаваше 2-3 пъти на ден в удобен час за начало на учебните часове и май се използваше само от ученици.

38
Днес са решили, че ще се тегли кредитът.
https://haskovo.info/153129/%d0%b7%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%bb%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82%d0%b8-%d0%b7%d0%b0-%d0%be%d0%bd%d0%ba%d0%be%d0%b1%d0%be%d0%bb/

Не знам колко добра е идеята от такъв кредит, имайки предвид че това предприятие обикновенно завършва годината на нула. Щеше да е хубаво ако както обикновенно общината задели пари да речем тази година само за мрежата.

Хубаво е че 408 ще се пусне отново, но дали си струва само за него да се дават толкова пари, понеже този маршрут е рентабилен само сутрин и късно следобед. Ще е добре да пробват с 108 в обратна посока може да има по-добра успеваемост линията. Други варианти са ЗММ - пътен възел Орфей като се минава по бул. Васил Левски и обратно по него, както и същия вариант, но по бул. Раковски. (За тези двата последните смятам, че ще имат успеаваемостта на 308)


От всичко изброено единственото което мисля, че ще прави печалба е един тролейбус който сутрин и следобед прави няколко курса по 408 докато има пътникопоток за и от индустриалната зона, а после поема 108 в обратна посока и периодично когато се налага да почива прави курс по 408. Междувременно по сегашното 108 и 308 си обикалят 2 тролея както до сега.  :D

39
Новина от хасковски сайт относно Тролейбусен транспорт.
Quote
Общинските съветници ще разгледат и искане от Тролейбусен транспорт за ползване на банков кредит в размер на 300 000 лв. и овърдрафт – 100 000 лв. 110 000 лв. ще са за ремонт на контактната мрежа по линията на тролейбусите, 40 000 лв. ще са нужни за профилактика и ремонт на Токоизправителна станция, 27 000 лв. – за техническо обслужване на новозакупените тролейбуси от Чехия, 80 000 лв. – ремонт на тролейбусното депо, 20 000 лв. за подмяна на софтуера на паркоавтоматите, по 3 000 лв. ще са за маркировката в синята зона и профилактика на кранова уредба, 40 000 лв. – за ремонт на административната сграда на тролейбусен транспорт, където с 50 000 лв. ще се изгражда асансьор. С 27 000 лв. ще се покриват стари задължения към доставчици.

Към 31 декември 2020 г. Тролейбусен транспорт е на печалба в размер на 15 000 лв.

40
От вторник тази седмица в Хасково от 9:00 до 16:00, първоначално тролейте бяха заменени с автобусчето на тролейбусен транспорт. Вчера към обяд обаче то е аварирало и вчера и днес из града се движеха 2419 и 2420 на дизел. В сайта на тролеите пише, че е заради ремонт на пътната настилка, но този ремонт е само в посоката, в която тролейбуси не се движат. Дали не са извършвали и някакви ремонтни дейности и по контактната мрежа, за да се налага да се движат на дизел?

Pages: 1 [2] 3 4 5