Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Bgaming

Pages: 1 2 [3] 4 5
41
Не винаги решението е да се закрива и да се пускат автобуси. Има мрежа, има стълбове има ТИС-ове, какъв е смисъла всичко това да се нареже и да се напускат някакви стари мерцедеси, например. След като този вид транспорт е успял да се запази покрай масовото закриване на тролейбусни мрежи миналото десетилетие заслужава да бъде развиван. А и сега с идеите за екологичен транспорт има голяма логика в това да го запазят. Има и на къде да се разширява само желание трябва. От години стоят поставени стълбовете за линия до втория по големина квартал в града и едно присъединено село, но действия по този проект никакви от 2006-2008 насам.

Тролейбусен транспорт обслужва 2 линии в момента, но като пристигнат 5те електробуса(по програмата с която се закупуват в още доста градове) ще получи още 2 линии в града, тъй че това е някакво развитие. Дано отива към по-добре.  :D

За да не съм изцяло извън темата в Хасково е имало икаруси до средата на 90те, но автобуси.  :laugh:

42
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

43
Качвам една снимка от тези дни в хасковското толейбусно депо. На нея се виждат 1011, 1012 (бивши сегедски), както и 2423 (бивш Теплице).  Жалко, че с разписанието в момента надали ще видим отново на линия двете стари шкоди.

От новите 2422 не е забелязван на линия почти същия период от време колкото и 1011 (около 2 месеца). Каква ли е причината дали не са го оставили за части, както се процедира из много депа в България, когато им пристигнат употребявани тролеи?

44
Тези дни ми попадна интересен факт за Хасково, който мисля не е споделян никъде из форума.

През 2009та година в Сегед е основно обновен още един тролейбус предвиден за Хасково. За жалост никога не пристига, а по-късно е пребоядисан в цветовете на Сегед, но не целият и затова дълги години покривът му си остава в синьо.

Интересно, защо е бил отказан или защо изобщо е бил поръчван ако предприятието тогава не е имало финансова възможност да го закупи. Мисля че тогава(2008-2009 г.) идеята за тролейбуси до кв. Болярово още не беше отхвърлена и най-вероятно той е част от нея. Според източника ми освен тролейбусът на снимката, още един тролейбус от Сегед е трябвало да претърпи същото обновяване и да заминат заедно, подобно на 1011 и 1012 през 2008 г.
 
Прилагам и снимки на тролейбуса. Според източника са от 01.06.2009 г.

45
В Сент Етиен, Франция изкарват от експлоатация техните Irisbus Cristalis ETB 12, тъй че вече има още едно място от където да се вземат тролейбуси втора ръка. Лион също би трябвало скоро да пусне за продан част от своите (същия модел). Тези според мен имат страхотна визия. Изобщо не им личи, че са произведени 2003 година.

46
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 05.06.2021, 17:11:17 »
Здравейте, интересно ми е в Пазарджик колко тролейбуса се движат всеки ден, както и кои линии се изпълняват все още и интервалите им. 

47
Други градове / Re: Враца
« on: 04.06.2021, 22:20:07 »
Да с тези ЗиУ наистина официално приключва експлоатацията по редовни линии на марката в България.

Из страната такива остават само в Плевен, музейният в София и единият в Пазарджик, по-нов, но все пак ЗиУ. Хасковските са 3 (един от тях е дори от първоначално доставените за града), за сега са цели, но не съм чул да имат планове да запазят дори един.

48
Ще Ви поправя, че именно 2419 и 2420 са с дизеловите агрегати, а другите 3 нямат такива.
Гласовото известяване не би трябвало да е инсталирано още.
Напълно съм съгласен, че удължението не би било рентабилно. Разтоянието не е кой знае колко, че човек да се затрудни да отиде пеш спирката до ЗММ буквално граничи с паркинга на първият от магазините наоколо.

Тролейбусите не изглеждат да са в отлично състояние, но имайки предвид че тези от Варна и Плевен издържаха 5-6 години смятам, че новите ще изкарат поне 10-ина. Че може и повече предвид натоварването им.

Забелязах, че разписанието което са дали на сайта си е актуално.
Намерих едно разписание малко преди края на добрите години, когато в делничен ден са се движели 4 тролейбуса, а сутрин е минавал 408 през града.
Ето го и него: http://ymtram.mashke.org/bulgaria/haskovo/haskovo_timetable_2012.pdf

Би било хубаво ръководството да мисли в посока как да се реализира разширението до Болярово, с какви пари да се обнови съществуващата мрежа или по какъв начин разписанието да се оптимизира. Вече с толкова много работещи тролеи могат да поемат в посока за възстановяване на 408, а защо не се пробва да се пусне и 108 в обратна посока(на жителите на ж.к. Орфей това ще е по-бързият вариант за слизане до центъра). Понеже при 7 налични работещи тролейбуса в депото, ще е глупаво 5 от тях да си стоят като резерва, а събота и неделя цели 6 резерви. :D

Единственото хубаво, е че не се мисли в посока закриване. :D

49
Обявяваното разширение на линия 308 чрез ползване на хибридния двигател на колите до м-н Технополис не е налице. А в почивни дни се движи само по една кола и за двете линии...
Тъжно, но факт през делнични дни в града се движат само 2 тролейбуса, а всички почивни дни само 1. За разширението до технополис имах предположения, но не знаех, че не го изпълняват.

Иначе в тролейбусният транспорт си карат по старата схема ползват се основно 2 едни и същи толейбуса всеки ден (2419 и 2420), а при нужда вадят някой от 2421, 2422 и 2423. По същия начин се процедираше и до преди няколко месеца с двете Skoda 14Tr (1011 и 1012), ползваха си се почти по цял ден, като следобяд някой път на мястото на някоя от двете се мяркаше друг тролейбус, а другата си караше до вечерта. Тези шкоди не са се мяркали вече от доста време из града.

50
Един от новите тролейбуси (2421) днес се е повредил на линия и е бил отразен в хасковски сайт.
https://haskovo.info/148073/%d1%81%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d1%8f-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b0/

51
Жалко, това не е сериозно дават се 900 000 лева за 20 тролейбуса NAW, най-старите от които са от 1986, което ги прави на 35 години. Най-новите са от 1990 на по 31 години вече.
Междувременно в Хасково взеха за 150 000 лева 5 Skoda 24Tr на възраст 14-16 години.
Колкото и да са хубави NAW годините вече си казват думата. Колко ли ресурс още им е останал като се има предвид, че на тролейбус се дават максимум към 30 години живот. Не стига, че са двойно по-стари, но накрая излизат и по-скъпи, защото като сметнем 20 Шкоди биха излезли 600 000 лева(в най-добрия възможен случай).
Все пак пожелавам да си ги ползват всички със здраве и безаварийно, ако не друго поне на мен са ми симпатични като визия.  :)

52
Съобщение от днес от Тролейбусен транспорт Хасково.
Quote
Уважаеми граждани,
Във връзка с предстоящите празници ЕООД „Тролейбусен транспорт” Ви уведомява, че през почивните дни 30,04; 01.05; 02.05; 03.05 и 04.05.2021 тролейбусите по линия (108 и 308) ще бъдат заменени от автобуси, които ще се движат съгласно празничното разписание.
Синя зона Хасково на 30.04; 01.05; 02.05; 03.05; 04.05 и 06.05.2021 г. ще бъде безплатна.
С пожелание за здраве,благополучие и светли Великденски празници!

53
След търсене все пак открих няколко снимки от тролейбусният транспорт на Хасково през 2004та година.

Под боядисани в интересни цветове имах предвид като тези първите две снимки на които е тролейбус 1004. Имаше и други разцветки, но техни снимки още не съм открил. Другият на който открих снимки е 1001, това би трябвало да е оригиналната им боя.

Ако някой е откривал още снимки или видеа от същия период и по-стари много бих се радвал да ги видя, но може би просто няма.





54
Не съм сигурен, но видях един от тези жълти тролеи онзи ден с включена табела 308 и пишеше Орфей . П.с пътуваше посока ЗММ с пътници
Да движи се 2422, който е с работещи табели защото са програмирани само 2423 не е.

Аз искам да попитам, има ли някой информация точно на коя дата е открит тролейбусният транспорт в Хасково, понеже се знае само година.
Дали съществуват снимки (или видеа) от откриване или като цяло снимки от 90те или началото на века (до към 2005-2006г.). Спомням си, че в начлото на века тролеите в Хасково бяха боядисани в интерсни цветове. Дали няма снимки от този период.

55
Бившият 168 от Теплице е вече на линия от вчера като 2423. Ето и някоя друга снимка.
Все още табелите му не са програмирани, затова предполагам е само с обикновените табелки.

56
Ясно ли е вече какви ще са 20те закупени тролейбуса втора употреба?
Понеже срока за подаване на оферти май беше до 5-6ти този месец.

57
Днес за първи ден 2422 е на линия.
Също така вече и третият тролейбус от Tеплице е пристигнал. Прилагам снимки.  :D

2419 явно е с някакъв проблем, защото миналата седмица често го заместваше 1011.

58
Снимките са супер. И аз да не остана по-назад да кача една от началото на седмицата, когато бяха пуснали на линия 1011. Вече ще го виждаме все по рядко.

Прави ми впечатление, че на 1016 са му оставили табелка отпред вместо да я вземат в тролей, който ще се използва, а междувремено 1011 използва страничната си табела като предна (отстрани нямаше номер). А от къде е дошло това 88 в 2421? :D

59
От Чехия аз виждам като вариант да вземат 7те от Марианске-Лазне, 6те от Йиглава, от Теплице 4те(за там не съм сигурен дали са останали толкова и ако да дали се продават всички) и да допълнят до 20 с тролейбуси от Пилзен или Злин. И пак накрая остава и въпроса колко от изброените са в добро състояние и колко от тях стават само за части вече.
От Рига е най-добрият вариант, но там като една идея по-нови от предлагащите се в Чехия, най-вероятно ще са и по-скъпи.

60
Не е ли по скоро възможно да открият 20 броя 24Tr на добри цени. От Чехия могат да ги вземат от няколко града. А може и от Рига на веднъж. Те би трябвало да ги продават в следващите месеци.

Pages: 1 2 [3] 4 5