Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Bgaming

Pages: 1 2 [3]
41
...Примерно линията х да върви от ЗММ през автогара и център до кръговото на Орфей и обратно...

Интересно, но подобна линия съществуваше за кратко, по времето когато ремонтираха кръстовището на бул. Васил Левски до АГО. Мисля че от тогава до ден днешен повече тролей не е използвал част от мрежата на "кръговото" и надали е в особено добро състояние.
 
Новината е от ноември 2008 година. - https://haskovo.info/8945/
Quote
Започналият тази седмица ремонт на кръстовището до АГО спря тролеите по един от най-оживените хасковски булеварди – „Васил Левски“. Заради това те се движат с променен маршрут и разреден график, което пък създава голямо неудобство на повечето жители на квартал „Орфей“.
Орфейци, които живеят на ремонтирания булевард или в околните блокове, са принудени да вървят пеш, защото дори да дочакат тролей от центъра, той може да ги откара най-много до „Детелината“ на изхода за Димитровград, след което отново се спуска по бул. „Раковски“.

42
Винаги съм се чудил защо има няколко поставени стълба в посока бизнес центъра. Дали и от там е трябвало да минава тролейбусно трасе?
https://www.google.com/maps/@41.9332478,25.5527832,3a,51.4y,158.86h,93.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH4u7jBXGk0GeEC8OF4_Jsg!2e0!7i13312!8i6656

Като тръгнем от бул. Ръковски до края на зеленчуковия пазар има стълбове и от двете страни. После следва прекъсване покрай градската градина и след това само стълбове да иска човек чак до началото на кв. Болярово.

След обръщалото в посока веригите в края на града също има няколко стълба. Тъй че и на там няма да се започва от нулата, ако случайно някой ден решат да разширяват мрежата.
https://www.google.com/maps/@41.9310985,25.6020901,3a,62.5y,102.99h,96.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK9yuhgQ4Ed9D-CvwuRT4Kg!2e0!7i16384!8i8192

За продължението на бул. Васил Левски открих тази карта, на която се вижда как е трябвало да изглежда.

43
Тролеите си е хубаво да ги има, 108 си е все още най-ползваната линия в града. Даже и сега има много пенсионери, които нямат коли, а им е трудно или просто не могат да се натикат в малките таксита. Тролея им е начина да отидат и да се приберат от центъра. Други редовно ползващи ги са учениците по обяд преди пандемията винаги тролеите бяха пълни.
Надявам се, че след пандемията всичко ще се оправи. Все пак вече тролейбусен транспорт ще имат 7 тролея на разположение. Може да им хрумне да пуснат 3 в работен ден и 2 в почивен или дори да възстановят 408 сутрин.
А за бусчето, то е само едно и го пускат по линия само при извънредни ситуации.

44
Днес вече на линия е пуснат 1012, той е бил тролейбусът с пострадало предно стъкло. При ремонта са сменили предното му стъкло с цяло от Skoda 14Tr06, а не както си е оригинално с две при Skoda 14Tr08/6. Качвам и снимка която не е особено добра, но се вижда промяната.

Вчера е излезнал и репортаж по хасковската телевизия за инцидента. Ето линк за него - https://www.youtube.com/watch?v=DYT7iPvmwfo
Във видеото около пострадалия тролей се виждат и новите от Пилзен и Теплице.

Относно проблема с малкото пътници, той е на лице от години, а сега с коронавируса се засили. В момента час пик е седящите места да са почти запълнени. Причините са много. Една от тях е, че до преди може би година по спирките имаше разписания, които не бяха много полезни защото показваха само в колко часа тролея ще е на спирката в ж.к. Орфей или ЗММ, а ти си изчисляваш след колко време ще е на твоята спирка, тези разписания липсват изцяло от спирките в момента и общо взето седиш, чакаш на спирката и се надяваш да дойде номерът който искаш в противен случай ходиш питаш шофьора дали след него идва номера, който ти е нужен, в събота и неделя още по-зле защото той тролея е един и за двете линии и ако ти трябва за центъра, а тролея който сега е минал е 308, по-бързо ще стигнеш пеш. Друг голям проблем са такситата, които си обикалят незаконно, необезпокоявани по 108, много хора ги предпочитат, защото с тях се стига по-бързо. Те плюс това съкращават пътя до автогарата като минават по бул. Стефан Стамболов покрай математическата ако нямат пътници към болницата и кауфланд, а тролея си заобикаля покрай складовете, петрол и болницата.

45
Сливен например, дори и 2-та тролея от Сегед, ако няма да ги ползват да ги дадът на Сливен!

Сегедските са предвидени да служат още години. Само едното ЗиУ и едната Шкода, които се движат ще бракуват и потенциално предполагам ще нарежат някои от тролеите в депото, които сигурно 4-5 години вече стоят за части. Те са 2 зиута и 2 шкоди.
Ето и снимка за нагледност - https://transphoto.org/photo/1436080/?vid=15570

Надявам се наистина, някой тролей да се спаси, град като Сливен, който използва само такива шкоди би бил добър следващ дом за Шкодата която е все още в движение (даже 1018 може да го вземат за части, той е спрян от няколко месеца). Разбира се най-хубаво би било да ги вземе някой за реставрация.
Според мен за жалост най-вероятния сценарий е зиутата нарязани, а шкодите оставени за части.

П.П. Може би това е причината тази сутрин да излезе буса - https://www.haskovo.net/news/513091/zadarzhaha-haskovliya-potroshil-s-kamak-stakloto-na-troley

46
Тази сутрин по линия в Хасково се движеше автобусчето на тролейбусен транспорт. То се движеше заедно с варненският тролейбус 1016, който смятат да бракуват в скоро време. Нямам идея каква е причината да са в този състав днес, все пак вече не е като да нямат какво да изкарат от депото.

Съжалявам за двойния пост, но мисля че до сега не е качвана снимка на този бус тук.

47
От днес вече и трите тролейбуса от Теплице са в хасковското депо. Един е пристигнал вчера, а два днес.

48
За по-малкото пътници допринася и това, че много предприятия в града имат свои автобуси за работниците. Една от причините за спиране на няколкото сутрешни курсове на 408 са именно тези автобуси.

Ами тролейбусен транспорт не могат ли да отговорят на това търсене, ако трябва лично с предприятията да се договорят кога имат нужда от повече превоз? Едва ли е много изгодно за инвеститора да поддържа и автобуси, и да се занимава и с лицензи за превоз на пътници, като може направо да се договои с тролейбусен транспорт за такива работнически курсове до индустриалните зони. То дори това би привлякло и нови инвеститори, като знаят че няма да има нужда да поддържат и автопарк, което си е сериозен разход.

Според мен такива курсове биха били възможни сега след получаването на новите тролейбуси. Защото до сега с наличните тролей едва успяваха да покриват двете линии.
Например зимата когато температурата сутрин е под нулата или има сняг най-редовно до към 9 часа си обикаля едно бившо училищно автобусче Hyundai (собственост на тролейбусен транспорт) и се опитва да покрива и 108 и 308 и то точно сутринта когато хората бързат за работа/училище. Не си представям как предприятие би могло да им се довери за транспорта на работниците. Затова избират, или да поддржат автобус, или наемат автобусна фирма, или пък просто хората си ходят с автомобили до там и тук-таме все пак се намират хора, които още си ползват 308 за ходенето и връщането от работа.

49
От началото на пандемията наистина пътникопотока е намалял. Пик има само сутрин и в късния следобед, а преди пандемията и по обяд когато учениците свършваха училище. През другото време такситата, които обикалят по 108 успяват да оберат и малкото пътници. За по-малкото пътници допринася и това, че много предприятия в града имат свои автобуси за работниците. Една от причините за спиране на няколкото сутрешни курсове на 408 са именно тези автобуси.
В момента тролейбусен транспорт се спасява от фалит със синята зона и паяка, благодарение на които в края на годината е на нула. От скоро синята зона се таксува със СМС или паркоавтомат, което може и да доведе до по-голяма печалба. Понеже вече нямат работници, които да таксуват спиращите.
За новите електробуси като гледам са избрали изпълнител на обществената поръчка. Ето и всичката информация около нея - https://app.eop.bg/today/67648
Избрали са АВТО ИНЖЕНЕРИНГ ХОЛДИНГ ГРУП ЕООД
Които ще доставят 5 електробуса Golden Dragon XML6125CLE, 5 нормални зарядни станции и една бързо зарядна станция.
Хубаво е, че тези електробуси ще разширят предприятието тролейбусен транспорт с още 2 линии, които в момента са на частници.

50
По последна информация ще оставят само двете шкоди от 1011 и 1012 (бившите от Сегед). Само те били все още добре, а всичко останало било за бракуване, то не че е много една варненска Шкода и едно плевенско ЗиУ.

51
Нова информация за това какво се случва с 3те още не пристигнали тролейбуса. Избрали са да ги купят от друг град. Тръгват тази вечер и утре към Хасково.

https://www.facebook.com/groups/299254136836228/permalink/3721605387934402/

52
Първи ден на линия за бившия пилзенски 498, сега вече 2420.  :D

53
Колко ЗИУ-та се движат освен 1014?

Само 1014, даже той не е бил на линия от поне седмица, че и повече. Може и да не го видим повече ако пуснат новите.

54
Забелязан един от пилзенските тролейбуси из града с надпис ремонт отпред. Щом вече са започнали с тестовете предполагам скоро ще ги пускат и на линия.
Избрали са да му сложат странен номер 2419, следваше си 1019, единствената логика която откривам в това 24 е да идва от модела 24Тr, но все пак трябваше да си спазят поредността според мен.
От останалите 3 тролея още няма и следа.

55
Някой има ли повече информация какво се случва с тролеите, които трябва да дойдат от Марианске-Лазне, понеже се чува нещо, че са отказани.
Иначе и двата Пилзенски от няколко седмици са в депото.

Ето няколко снимки от мен на тези, които се виждат на линия.

56
Честито за новата придобивка! Някоя Шкода 14Тр или ЗиУ ще се пенсионира ли в близко бъдеще, след получаването на новите машини?

В тази статия от хасковски сайт са споменали какво ще се случи с тях - https://www.haskovo.net/amp/news/501395/pet-troleya-za-150-hilyadi-leva-idvat-ot-chehiya-v-haskovo

Ако не са позволени линковете, направо цитирам:

"В момента Тролейбусен транспорт има на разположение шест тролея. Четири от тях обаче са купени от Варна преди години и още тогава са били предвидени за предаване за скрап от крайморската община. Те са вече в окаяно състояние и трябва да се бракуват незабавно, отбеляза Манджуков.

Само два от наличните в момента тролейбуси са реално използваеми. Те също са купени през 2008 година от Чехия като рециклирани за 398 хил.лв. с ДДС, припомни управителят на „Тролейбусен транспорт“."

Pages: 1 2 [3]