Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 114018 times)


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
    • Email
Теснолинейката има днес рожден ден и става на 75 години.

https://news.bg/regions/tesnolineykata-pristigna-v-dobrinishte-praznichno-ukrasena.html

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1358
    • View Profile
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Заглавието, все едно има само един теснолинеен локомотив. :D :(

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
    • Email
Това е 77 серия, произведени в Румъния. Но на видеото се вижда, че измъкват от вътре агрегати Henschel. Това някакво лицензирано сглабяне на оригиналните 75 серия  в румънски завод ли е било?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3733
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това с надписа "Хеншел" е парният котел за отопление на влака. Той е от серия 75 и не е оригинален.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Това е котела, който може и да е бил взет от 75 серия.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
    • Email
А изобщо има ли останал жив локомотив от 75-та серия у нас?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3733
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има естествено... половината в движение са серия 75.
Мисля, че общо 4, включително един в ремонт, т. е. 3 се движат, което за бутиково производство от преди 56 г и сравнено с румънските недоразумения, е супер резултат.
« Last Edit: 24.03.2021, 21:44:40 by bdz43r »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
    • Email
Има естествено... половината в движение са серия 75.
Мисля, че общо 4, включително един в ремонт, т. е. 3 се движат, което за бутиково производство от преди 56 г и сравнено с румънските недоразумения, е супер резултат.

Henschel са друга класа. В Австрия също има екземпляри все още в движение.

Но защо решиха да ремонтират румънските, а не тях?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3733
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Какво ще се ремонтира се определя от чиновници по документи, а не по реална оценка и техническо състояние.
Така при нормалните локомотиви нарязаха за скрап напълно здрави, а пратиха на капитален ремонт в Чехия такива с по три тежки катастрофи и два пожара, т. е. смачкани, кърпени и изчуквани от всички страни.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1358
    • View Profile
Предвид че нямало части за тия и че ще оставят само ходовата част и хидро-предавката от оригиналния локомотив, едва ли е от значение моментното състояние на останалото от машината. Пък и ако другите са по-здрави, по-добре тях да продължат си ги ползват, докато ремонтират този.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...