Author Topic: Градският транспорт в Полша  (Read 18591 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3107
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #40 on: 05.03.2019, 23:22:56 »
Първите два доставени съчленени Соларис Тролино(предстои да дойдат още 14) в Гдиня, от вчера  са на линия:



Източник

Offline neverwinterSF

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #41 on: 03.06.2019, 10:39:37 »
 Ето и малко снимки от доставките и разтоварването на тролейбус Solaris Trolino 24 в град Гдиня, Полша, съчленени тролейбуси с дължина от 24 метра.



Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16647
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #42 on: 04.06.2019, 08:28:37 »
Вече го коментирахме тук, тролейбусът ще бъде само на изпитания в Гдиня.
« Last Edit: 04.06.2019, 08:30:43 by difian »

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #43 on: 01.09.2019, 13:21:25 »
maniak, вярно ли е, че има много смог и мръсен въздух в Полша? До колкото знам там нямат АЕЦ, а дори и не мислят да правят зелена енергия, имат голям въглищно лоби и по това отношение май нашия въздух е по-чист. Въздухът им бил по-мръсен от Германия, където има много по-малко трамваи и тролейбуси, а много повече автобуси в ГТ.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 428
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #44 on: 02.09.2019, 21:02:29 »
Преди няколко години ми разправяха, че в Шчечин бил много гаден и смрадлив въздуха. Може би от тогава нещата са се променили, знам ли...
Нация от лошо гледащи директори

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2019
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #45 on: 02.09.2019, 22:36:32 »
В Полша съществува същият проблем като с Марица Изток и държавният ТЕЦ там. Горят лигнитни въглища, които имат нужда от обогатяване и са с високо съдържание на сяра. Край Лодз има огромен компелекс от 12ТЕЦ-а и 4 обогатителни фабрики и мисля че това е града с най-лош въздух. Той е най-големият в света и произвежда 20% от електроенергията на Полша. Последните 10 години модернизират ТЕЦ-овете си и употребата на въглища намалява, но в близките 30-40 години ще е така. Инвестират във ВЕИ и в пасивни сгради, както и в електро транспорт.
The Grand Tour

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #46 on: 03.09.2019, 10:30:43 »
Ясно, благодаря! Простете за отклонението, но като се има предвид новата архитектура под влияние от Скандинавия май е страна по-подходяща за посещения като турист, от колкото за по-продължително пребиваване. За живот си представям, че е доста отблъскващо и потискащо с тези стерилни нови блокчета навсякъде, особено зимата - сиво мрачно небе, бял сняг или пък не и сиво-бели блокове... така беше в Братислава, а не, мерси! Направо се разочаровах, защото винаги съм искал да живея там... От Централна Европа май Унгария най-много прилича на България като ново строителство и цветове, сравнението и дискусията са тук.

Иначе има какво да се види, но само в старите им градове, най-вече в Краков и Вроцлав (Варшава е почти като американски град, освен някои стари квартали като центъра и Саска Кепа другото е бездушни стъкларии, панелки и грозни нови блокове). Като транспорт Песи и Солариси поне като тролейбуси имаме и тук, не е някаква голяма новост, че да си заслужава да бие толкова път и да дава толкова пари човек (от летище София дори и няма нискобюджетни директни полети до Полша, какъвто има до Братислава например). С две думи - харесвах Полша, докато не видях как изглежда. :D И после се оплакваме, че сме по-зле, ами ето, тяхните нови блокчета са в пъти по-грозни, че имаме и същите превозни средства, че и имат по-лош въздух.
« Last Edit: 03.09.2019, 15:30:39 by difian »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16647
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #47 on: 03.09.2019, 15:32:02 »
... И после се оплакваме, че сме по-зле, ами ето, тяхните нови блокчета са в пъти по-грозни, че имаме и същите превозни средства, че и имат по-лош въздух.
Браво, мисловно се доближаваш до Иво. В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #48 on: 03.09.2019, 19:19:10 »
Учудвам се, че в Полша все още горят лигнитни въглища. За който не знае, има четири вида въглища - антрацитни (най-висококалорични), черни (също с висока степен на калоричност), кафяви (калпави) и лигнитни (най-калпави). Антрацитните и черните въглища дори се продават, подобно на нефта и газа. Докато кафявите не са обект на международна търговия (горят се на място с цел производство на електроенергия, където има смисъл), а лигнитните въобще не ги броят за въглища....Същият цирк сме и ние - имаме антрацитни въглища само край Своге (по-точно костинбродското село Чибаовци), и то находището е изчерпано...Докато най-много имаме лигнитни, или от най-калпавите въглища, които на всичкото отгоре са с много високо пепелно съдържание - ако бяхме нормална държава, "Мариците" въобще нямаше да съществуват, вместо да е пълно с високоплатен персонал, който веднага ще почне да стачкува при най-малкия опит за закриване или редуциране на мощностите по екологични съображения. Те цяла Стара Загора, Раднево и Гълъбово живеят от тези тецове....А има една леличка, която получава програмистка заплата, седи в суперлуксозен офис, а единствената и работа е да натисне две копчета за включване и изключване на турбините, когато и се обадят....
« Last Edit: 03.09.2019, 21:20:10 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2019
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #49 on: 03.09.2019, 21:09:29 »
Не се учудвай, лигнитните въглища се ползват навсякъде по света. В Германия и Чехия също държат голям дял от производството на електроенергия. 12-20% от общият микс.
Парите за подобряване качеството на въздуха трябваше да отидат за сероочиски и за нова обогатителна фабрика на държавната Марица, но не би ще купуваме електробуси.Държавата и Ковачки ще продължат да ни тровят. 
The Grand Tour

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #50 on: 04.09.2019, 10:43:14 »
... И после се оплакваме, че сме по-зле, ами ето, тяхните нови блокчета са в пъти по-грозни, че имаме и същите превозни средства, че и имат по-лош въздух.
Браво, мисловно се доближаваш до Иво. В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)
Не е най, но едно е да ходиш като турист в Прага, друго е да живееш в продължение на месеци или години там. Извън ретро сградите, то модерните им сгради ми идват сиви и "студени". Същата модерна архитектура се е наложила и в Холандия, Скандинавия, Словакия и Полша. В Германия строят не само такива, а и ретро изглеждащи жилищни сгради, което е похвално. В Унгария много от новите сгради приличат на тези у нас - разчупени и цветни. Като цяло части на Лозенец край Джеймс Баучер и части на Изток и Изгрев около Борисовата градина са квартали, за които много чужденци ни завиждат, защото в техните градове такива елитни квартали с толкова зеленина са далече от центъра.

А за да върна темата към транспорта - Полша е доказателството, че има по-големи замърсители и виновници за смога от ГТ. То и при нас така - в Хаджи Димитър оня ден бяха червени кутийките на онази карта със замърсяването, защото нещо гореше вечерта от махалата. Това замърсява повече от автобусите Икарус, които спряха. Гугълнете smog Krakow примерно. https://www.nytimes.com/2018/04/22/world/europe/poland-pollution.html
« Last Edit: 04.09.2019, 10:46:05 by Mihail »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6891
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #51 on: 07.12.2019, 18:29:48 »
В Люблин явно имат мозък в главата, за разлика от нашите кретени от Враца, Хасково, Сливен, Русе, Варна, Бургас, София, Плевен, Стара Загора, Перник, ръководството на МОСВ и ОПОС и Правителството. Забележете как са конфигурирани електробусите и тролейбусите!

https://www.kamioni.bg/bg/menu/10/post/24889/Lyublin-vzima-35-avtobusi-i-trolejbusi-Solaris-za-25-mln-evro

Люблин взима 35 автобуси и тролейбуси Solaris за 25 млн. евро

Представители на транспортния оператор в Люблин - Zarząd Transportu Miejskiego, и ръководството на Solaris подписаха три договора за доставка на 20 електрически автобуси и 15 тролейбуси. Стойността на поръчките надхвърля 106 милиона PLN (24,8 млн. евро).
В автопарка от превозни средства, поръчани от ZTM, се включват 15 съчленени тролейбуси Solaris Trollino 18 и 20 електрически автобуси Solaris Urbino 12.

Електрическите автобуси Solaris Urbino 12 ще бъдат оборудвани с батерии Solaris High Power с мощност 116 кВтч, пригодени за често и бързо зареждане.
Енергията, съхранявана в тях, ще захранва двигателя с мощност 160 кВт. За няколко минути процесът на презареждане на батерията се извършва чрез монтиран на покрива пантограф.
Рlug-in конекторите ще се използват за зареждане през нощта в депото на автобуса. И фотоволтаични панели са монтирани на покрива, като по този начин е максимално оптимизирана употребата на енергия от различните системи на автобуса.

Освен доставката на превозните средства, Solaris ще изгради и инфраструктурата, необходима за презареждане. Четири зарядни устройства за пантограф с мощност 450 кВт всяко, предназначени за бързо зареждане през деня, ще бъдат поставени на автобусния терминал Чойни и в автобусното депо на улица Григовей.
Други десет статични зарядни устройства, позволяващи едновременното зареждане на два автобуса с мощност 40 кВт, и две мобилни зарядни устройства с мощност 40 кВт, ще бъдат разположени в същото депо.

Петнайсетте съчленени Solaris Trollino 18 също ще бъдат оборудвани с батерии Solaris High Power с капацитет 58 кВтч. Те позволяват работата на превозното средство без връзка с контактната мрежа, например в случай на прекъсване на захранването, или когато трасето трябва да бъде променено. Ще бъде възможно да се определят нови маршрути, без да се налага изграждането на нова контактна мрежа.
При използване на автоматичните колектори, с които тролейбусите разполагат, електрическата енергия ще задвижва превозните средства и същевременно ще презарежда акумулаторите чрез така наречената In-Motion- Charging система. Всяко превозно средство ще има монтиран тягов двигател с мощност 240 кВт.
« Last Edit: 07.12.2019, 19:57:59 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2965
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #52 on: 21.04.2020, 20:16:29 »
Останах без думи... В Олщин във връзка с разширяване на трамвайната мрежа(която е възобновена през 2015г., 50 години след като е закрита) са поръчали 12 бр. турски мотриси Durmazlar-Panorama, като първият е дошъл февруари тази година   :help: .   https://www.olsztyn.com.pl/artykul,panorama-dotarla-do-olsztyna-wideo,28772.html
 Ето и техническите данни от сайта на "производителя" :  http://www.durmaray.com/panorama-tram/1/3/5
Всички знаем какво е качеството на турските изделия, затова недоумявам какво е наложило този избор... Вместо Pesa  или Solaris това ориенталско чучело ще се движи по новите линии в града.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #53 on: 21.04.2020, 20:48:48 »
Соларис вече не произвеждат трамваи.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3114
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #54 on: 21.04.2020, 23:28:35 »
Дурмазлар участваха и в един от последните наши конкурси.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 541
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #55 on: 22.04.2020, 00:39:53 »
Дурмазлар печелят миналата година и търга за 100 трамвая в Букурещ.
В Олщин са били единственият участник, а поръчката спечелена в началото на 2018 е за 12 с опция за още 12 трамвая на обща стойност 206,2 млн злоти(45,5 млн Евро).
Това прави по около 1,9 млн Евро за трамвай. Това са и първите трамваи на фирмата, които ще бъдат доставени в ЕС, извън Турция. Те ще допълват наличните 15 Соларис Трамино в града.

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2019
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #56 on: 22.04.2020, 09:35:31 »
Всичко добре, но още не могат да си построят и оборудват завода. Очаквайте драми там където са спечелили. Няколко германски града изгоряха с техни електробуси. На широко се хвърлят, голяма инвестиция правят, но за мен има доста недомислени работи.
The Grand Tour

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #57 on: 22.10.2022, 12:43:22 »
PL - Poland , Warsaw tram 2022 / Tramwaje w Warszawie 2022 [4K]

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #58 on: 03.11.2022, 23:15:00 »
Скания CN113ALB - абсолютно идентичен на тестовия по 413 от конкурса 93/94. Взет е от градския транспорт на Краков, където от завода в Слупск са доставени 80 броя между 92ра и 96та. Единствено в Краков от цяла Полша са доставени такива 18 метрови автобуси, последният е свален от линия и бракуван през 2015та, един е запазен за музеен.

Много пъти се возих с този автобус по време на тестването. Може би Стефан е прав, че е бил най-добрият от всичките изпитвани, но цената му е била колкото на два Мерцедеса 0 405Г, освен това подът си му беше доста висок - по три стълби на вратите, а задната врата си беше тесничка. От всичките само Ван-Хоола беше нископодов, но като знам какви лайна изядохме с основния ремонт на Ван-Хоолове тук в Канада повече не ми се говори за тази марка....
« Last Edit: 04.11.2022, 09:10:28 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #59 on: 05.11.2022, 10:10:19 »
Трамваи в Лодз. В движение са и трамваите Bombardier Variotram от Хелзинки, които са в оригиналния зелен цвят.