Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 81395 times)

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #400 on: 16.03.2021, 17:07:31 »
От днес вече и трите тролейбуса от Теплице са в хасковското депо. Един е пристигнал вчера, а два днес.

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #401 on: 18.03.2021, 08:35:45 »
Тази сутрин по линия в Хасково се движеше автобусчето на тролейбусен транспорт. То се движеше заедно с варненският тролейбус 1016, който смятат да бракуват в скоро време. Нямам идея каква е причината да са в този състав днес, все пак вече не е като да нямат какво да изкарат от депото.

Съжалявам за двойния пост, но мисля че до сега не е качвана снимка на този бус тук.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #402 on: 18.03.2021, 09:05:11 »
079- това може би беше най-добрия варненски тролейбус. Толкова ли няма интерес и възможност да си реставрира от някой град, където е експлоатиран този модел?
ДАК-овете, незабравими!

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #403 on: 18.03.2021, 09:22:40 »
Сливен например, дори и 2-та тролея от Сегед, ако няма да ги ползват да ги дадът на Сливен!

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #404 on: 18.03.2021, 09:59:39 »
Сливен например, дори и 2-та тролея от Сегед, ако няма да ги ползват да ги дадът на Сливен!

Сегедските са предвидени да служат още години. Само едното ЗиУ и едната Шкода, които се движат ще бракуват и потенциално предполагам ще нарежат някои от тролеите в депото, които сигурно 4-5 години вече стоят за части. Те са 2 зиута и 2 шкоди.
Ето и снимка за нагледност - https://transphoto.org/photo/1436080/?vid=15570

Надявам се наистина, някой тролей да се спаси, град като Сливен, който използва само такива шкоди би бил добър следващ дом за Шкодата която е все още в движение (даже 1018 може да го вземат за части, той е спрян от няколко месеца). Разбира се най-хубаво би било да ги вземе някой за реставрация.
Според мен за жалост най-вероятния сценарий е зиутата нарязани, а шкодите оставени за части.

П.П. Може би това е причината тази сутрин да излезе буса - https://www.haskovo.net/news/513091/zadarzhaha-haskovliya-potroshil-s-kamak-stakloto-na-troley
« Last Edit: 18.03.2021, 10:19:23 by Bgaming »

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #405 on: 18.03.2021, 10:20:49 »
И честно казано за какво са им 5 + 2 тролея? В крайна сметка с това разписание което имат им трябват 2 максимум 3 тролея, за какво да плащат данъци, потдръжка, разходи за 7 тролея. Съмнява ме да решат да пуснат повече обслужване, че да има смисъл от още тролеи.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #406 on: 18.03.2021, 13:08:00 »
Ами като в Пазарджик (8+2), където там и ЗиУ-то и Тролзата не се ползват редовно, но за сметка на това единия е учебен, а другия е в дълбок резерв. И в двата града ще разполагат с добър капацитет от по-нови тролейбуси, които ще обслужват линиите. Ако тук се пусне и 408 ще бъде супер. В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
ДАК-овете, незабравими!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #407 on: 18.03.2021, 15:35:19 »
В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
Очакват ли се наистина? Има ли изобщо процедура в ход?

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #408 on: 18.03.2021, 15:46:08 »
В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
Очакват ли се наистина? Има ли изобщо процедура в ход?

И аз това бих питал!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #409 on: 18.03.2021, 15:59:59 »
Ами... няма. Още преди година трябваше да е в ход, доста са се забавили. Сигурно и провала на поръчката за е-бусите е оказал влияние.

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #410 on: 18.03.2021, 16:23:06 »
В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
Очакват ли се наистина? Има ли изобщо процедура в ход?

Предстои пускане на обществена поръчка за тролейбусите, ако не са я пуснали вече. А за 4-те електробуса доколкото разбрах е прекратена.
ДАК-овете, незабравими!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #411 on: 18.03.2021, 22:04:37 »
По-добре да си стегнат и старите тролейбуси и да обслужват редовно линиите на разписание максимум на 10 минути. Когато една линия е редовна се ползва много повече и хората знаят че постоянно могат да разчитат на услугата. Колкото по нарядко минават, толкова повече хората се отказват да ги чакат и се качват на колите. Чисто градска линия на повече от 10 мин в пиков час и 15 извън пик е обречена да се ползва само в крайна необходимост. По Европа има градове от ранга на Хасково, в които миа дори редовни линии със съчленени автобуси. Все пак Хасково е с население от 80-90 000, не е малко.
« Last Edit: 18.03.2021, 22:06:16 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #412 on: 18.03.2021, 22:18:12 »
То няма толко пътници за да пуснат и новите и старите на 10 мин.
Фен на играта OMSI

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #413 on: 18.03.2021, 22:23:52 »
Въпроса е кое е първото.
– няма пътници, защото обслужването е нарядко и хората не разчитат
-обслужването е нарядко, защото няма пътници.

От това което съм видял в практиката е, че ако една линия е много нарядко никой не я чака. Ако направиш обслужването начесто и редовно веднага се намират пътници. При наличен подвижен състав и изградена инфраструктура може би си струва да се опита. Плюс добра реклама, приложение за телефон кога ще дойде тролейбуса и тн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #414 on: 18.03.2021, 22:43:21 »
Добър въпрос, между другото и в Русе е подобно положението тролеите пътуват празни през деня предполагам в пиковите часове сутрин и привечер има хора не съм наблюдавал но през деня около обяд пътуват съвсем празни даже се чудя и те от къде могат да си позволят такава голяма инвестиция в закупуване на макар и употребявани тролеи.
Фен на играта OMSI

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 929
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #415 on: 18.03.2021, 23:11:22 »
По отношение на Хасково малки градове с линии на големи интервали не е ок. Сега ако целодневно пуснат по 2 тролея на линия и вържат интервал 12-15 мин смятам, че хора ще има.
По отношение на Русе хора в тролеите има. В пиков час има курсове, в които хората по вратите стоят, че мястото е малко. Извън този интервал всяка линия има хора. Е линия 9 там е друг случай. Пари за нов състав имаме от ЕС и заеми. По новата схема ще са 54 коли и вече има интерес за доставката на още 20 коли втора ръка.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #416 on: 19.03.2021, 09:01:57 »
Днес вече на линия е пуснат 1012, той е бил тролейбусът с пострадало предно стъкло. При ремонта са сменили предното му стъкло с цяло от Skoda 14Tr06, а не както си е оригинално с две при Skoda 14Tr08/6. Качвам и снимка която не е особено добра, но се вижда промяната.

Вчера е излезнал и репортаж по хасковската телевизия за инцидента. Ето линк за него - https://www.youtube.com/watch?v=DYT7iPvmwfo
Във видеото около пострадалия тролей се виждат и новите от Пилзен и Теплице.

Относно проблема с малкото пътници, той е на лице от години, а сега с коронавируса се засили. В момента час пик е седящите места да са почти запълнени. Причините са много. Една от тях е, че до преди може би година по спирките имаше разписания, които не бяха много полезни защото показваха само в колко часа тролея ще е на спирката в ж.к. Орфей или ЗММ, а ти си изчисляваш след колко време ще е на твоята спирка, тези разписания липсват изцяло от спирките в момента и общо взето седиш, чакаш на спирката и се надяваш да дойде номерът който искаш в противен случай ходиш питаш шофьора дали след него идва номера, който ти е нужен, в събота и неделя още по-зле защото той тролея е един и за двете линии и ако ти трябва за центъра, а тролея който сега е минал е 308, по-бързо ще стигнеш пеш. Друг голям проблем са такситата, които си обикалят незаконно, необезпокоявани по 108, много хора ги предпочитат, защото с тях се стига по-бързо. Те плюс това съкращават пътя до автогарата като минават по бул. Стефан Стамболов покрай математическата ако нямат пътници към болницата и кауфланд, а тролея си заобикаля покрай складовете, петрол и болницата.
« Last Edit: 19.03.2021, 09:20:52 by Bgaming »

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 809
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #417 on: 19.03.2021, 13:32:06 »
За 2 тролейбуса през седмицата и 1 уикендите(които не винаги излизат и се заместват от бусчета), не виждам никаква икономическа логика от съществуванео на тролейбусен транспорт в Хасково, разходи за подръжка на мрежа и тн. Явно с три бусчета може да се обслужват целия град, който така или иначе е компактен като разстояния.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #418 on: 19.03.2021, 14:20:45 »
Вярно. Но защо да се ограничаваме само до тролейбусите? Бусчетата също имат разходи за поддръжка и не виждам икономическа логика от съществуването им. Така или иначе всеки има кола, пък който няма, има копърки.
« Last Edit: 19.03.2021, 14:32:19 by Sofia »

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #419 on: 19.03.2021, 15:20:15 »
Тролеите си е хубаво да ги има, 108 си е все още най-ползваната линия в града. Даже и сега има много пенсионери, които нямат коли, а им е трудно или просто не могат да се натикат в малките таксита. Тролея им е начина да отидат и да се приберат от центъра. Други редовно ползващи ги са учениците по обяд преди пандемията винаги тролеите бяха пълни.
Надявам се, че след пандемията всичко ще се оправи. Все пак вече тролейбусен транспорт ще имат 7 тролея на разположение. Може да им хрумне да пуснат 3 в работен ден и 2 в почивен или дори да възстановят 408 сутрин.
А за бусчето, то е само едно и го пускат по линия само при извънредни ситуации.
« Last Edit: 19.03.2021, 15:45:28 by Bgaming »