Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 81772 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #440 on: 22.03.2021, 22:02:48 »
А пък аз съм чувал от местен жител, че имало закупени стълбове и проект за развитие на ККМ и стълбовете и разни съоражения седяли няколко години струпани на някакво обръщало  :blink: като на склад. Разбира се това повече ми се струва като градски митове и легенди, отколко то да е вярно, ама знам ли.

Хубаво е да се помисли за развитието на този вид транспорт. Много труд и фананси са вложени баш в най-голямата криза и глад 89-91-ва. Да се строи депо, мрежа, ТИС-ове, комуникации, а сега да се движат само няколко тролея. Айде да кажем, ЗиУ-тата са контакторни и харчат много ток, но старите Шкодички може да ги запазят и тях, а ЗиУ-тата да са резерви.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР


Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #442 on: 22.03.2021, 22:29:59 »
От досегашните мотриси ще останат само закупените от Сегед - 1011 и 1012, като се планират за резервни.
Складираните в края на кв. Болярово стълбове бяха закупени с оглед планираното разширение на КМ - от бул. Съединение по бул. България и бул. Никола Радев до кв. Болярово. По политически причини  Хасково не бе одобрен по проектите, които обновиха ТТ на Варна, Бургас, Стара Загора и Плевен. По тази причина те си останаха така с годините. Очевадно новата власт няма за цел да доразвива ТТ, след като се харчат 5 млн. лева за електробуси, вместо тези пари да се инвестират в ТТ.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 934
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #443 on: 22.03.2021, 22:38:25 »
Нека се кажат малко подробности. Първите нови тролейбуси с пари от ЕС бяха на чист късмет. Тогава останаха пари мисля от МОСВ и от там се купиха 100 броя. София си купи първите къси със знаем, а дългите с пари от ЕС.
За Хасково с тези 5 машини ще направят по-нормално разписания, ако правилно разшифровам думите от репортажа. С 400 м. ще удължат линиите. Електробусите сега се купуват под натиск от България или ЕС.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #444 on: 22.03.2021, 23:08:35 »
Твърдението, че се разширява мрежата не е съвсем вярно. Всъщност мотриси 2419 и 2420, koито единствени от новозакупените са с хибриден двигател, ще се движат по линия 308. След обръщалото ще се ползват дизеловите им двигатели като до м-н Практис е обособена спирка и след това ще въртят на кръговото кръстовище обратно. Останалите три мотриси 2421 - 2423 ще се движат на по-учестен график по линия 108.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #445 on: 22.03.2021, 23:30:27 »
Вероятно и това, което си показал - по недостроеното околовръстно - то обхожда от север Куба, Любен Каравелов и Бадема и излиза на пътя за Болярово.
Скъп и вече невъзможен проект, защото имотите са застроени, след като вилна зона Куба стана също квартал.

Този пробив не може ли да се направи само до ж.к. Остров Куба като се отчуждят няколкото имота до квартала и да се прокара тролейбусното трасе, без да се продължава още на запад? Така линия 108 ще обхване и кв. Куба и ще може да се помисли отново за двупосочен тролейбусен трафик.
ДАК-овете, незабравими!

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #446 on: 22.03.2021, 23:56:45 »
Винаги съм се чудил защо има няколко поставени стълба в посока бизнес центъра. Дали и от там е трябвало да минава тролейбусно трасе?
https://www.google.com/maps/@41.9332478,25.5527832,3a,51.4y,158.86h,93.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH4u7jBXGk0GeEC8OF4_Jsg!2e0!7i13312!8i6656

Като тръгнем от бул. Ръковски до края на зеленчуковия пазар има стълбове и от двете страни. После следва прекъсване покрай градската градина и след това само стълбове да иска човек чак до началото на кв. Болярово.

След обръщалото в посока веригите в края на града също има няколко стълба. Тъй че и на там няма да се започва от нулата, ако случайно някой ден решат да разширяват мрежата.
https://www.google.com/maps/@41.9310985,25.6020901,3a,62.5y,102.99h,96.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK9yuhgQ4Ed9D-CvwuRT4Kg!2e0!7i16384!8i8192

За продължението на бул. Васил Левски открих тази карта, на която се вижда как е трябвало да изглежда.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #447 on: 23.03.2021, 10:53:35 »
Вече ми се изясни напълно. :) Имали са предвид да има ККМ от надлеза по удължения бул. Васил Левски, който минава източно от ж.к. Куба, а мрежата вероятно се затваря в бул. Раковски. Би било добре това да се реализира.

П.С. Понеже виждам, че трасето преминава през настояща алея на парк и ще бъде сложно да се преформатира в движение, бул. Васил Левски може да започва от ул. Кооператор или от ул. Сухата река в ж.к. Куба, където има обръщало и там да бъде началната точка на тролейбусната линия.

Съответно вариант за:

Линия 108: ж.к. Куба - бул. Васил Левски -  надлез Орфей - бул. Раковски - бул. Съединение - бул. Васил Левски - надлез Орфей и обратно
(ж.к. Куба - център - ж.к. Орфей),
двупосочно.

Линия 208: надлез Орфей - бул. Раковски - бул. Съединение - ЗММ и обратно
(Широк център - ЗММ),
двупосочно.

Линия 308: ж.к. Куба - бул. Васил Левски - надлез Орфей - бул. Васил Левски - бул. Съединение - ЗММ и обратно
(ж.к. Куба - ж.к. Орфей - ЗММ),
двупосочно.
« Last Edit: 25.03.2021, 22:20:30 by klutsohor »
ДАК-овете, незабравими!

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #448 on: 24.03.2021, 09:29:13 »
...Примерно линията х да върви от ЗММ през автогара и център до кръговото на Орфей и обратно...

Интересно, но подобна линия съществуваше за кратко, по времето когато ремонтираха кръстовището на бул. Васил Левски до АГО. Мисля че от тогава до ден днешен повече тролей не е използвал част от мрежата на "кръговото" и надали е в особено добро състояние.
 
Новината е от ноември 2008 година. - https://haskovo.info/8945/
Quote
Започналият тази седмица ремонт на кръстовището до АГО спря тролеите по един от най-оживените хасковски булеварди – „Васил Левски“. Заради това те се движат с променен маршрут и разреден график, което пък създава голямо неудобство на повечето жители на квартал „Орфей“.
Орфейци, които живеят на ремонтирания булевард или в околните блокове, са принудени да вървят пеш, защото дори да дочакат тролей от центъра, той може да ги откара най-много до „Детелината“ на изхода за Димитровград, след което отново се спуска по бул. „Раковски“.
« Last Edit: 24.03.2021, 09:31:56 by Bgaming »

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 934
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #449 on: 24.03.2021, 10:13:57 »
Да попитам вече колко от новите излязоха на линия и има ли спрени от старите? Как се държат на линия? Ако не е проблем може ли някоя снимка или клип, благодаря на отзовалите се.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #450 on: 24.03.2021, 12:53:27 »
Мисля че от тогава до ден днешен повече тролей не е използвал част от мрежата на "кръговото" и надали е в особено добро състояние.
Има разкачвания ичастично прекъсване на КМ, иначе снимката е от 2018 г.
Надлез ''Орфей'' Споменава се в редица новини като пътен възел „Орфей“.
« Last Edit: 24.03.2021, 12:55:08 by xtreme2000 »

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #451 on: 24.03.2021, 13:25:41 »
Мисля че от тогава до ден днешен повече тролей не е използвал част от мрежата на "кръговото" и надали е в особено добро състояние.
Има разкачвания ичастично прекъсване на КМ, иначе снимката е от 2018 г.
Надлез ''Орфей'' Споменава се в редица новини като пътен възел „Орфей“.
Да като гледам даже си липсва цяла част от мрежата, ако я имаше тролея щеше да може да прави пълен кръг на пътния възел. Още на снимки от 2012та година си е било така и надали имат план да я възстановят в бъдеще.
Говоря за ето тази част. - https://www.google.bg/maps/@41.9484753,25.5565581,3a,56.5y,261.17h,96.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1F-HtgoW4YwEuyLCfo6ZdA!2e0!7i13312!8i6656

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #452 on: 24.03.2021, 14:02:53 »
Тя тази част не е и необходима, за какво ти е възможноста да си въртиш безконечни кръгчета на надлеза?

Online GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #453 on: 24.03.2021, 16:37:12 »
От посещението ми през 06.2020г., си спомням,че липсваше част от контактната мрежа, с която тролеят, идвайки от центъра, е могъл да обърне посоката за към центъра, а на Google street view се вижда,че тази мрежа си я има. Има нужда от около 40-50м. проводник, кръстовка 90° и няколко фиксиращи въжета, за да се възстанови трасето. С парите от бракуваните тролеи, могат да си осигурят материали, за да го възстановят, но дали имат интерес, техника и квалифицирани работници - не съм сигурен. В депото, успях да се запозная с единственият човек, който отговаря за поддръжка на контактната мрежа, а той спомена, че много пъти се е случвало, при по-сериозна авария, да бъде повикана старозагорската (тролейбусна) или пловдивската (БДЖ) аварийна служба.  :/
« Last Edit: 24.03.2021, 16:39:06 by GANZ »

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #454 on: 24.03.2021, 18:25:13 »

 https://img321.com/view/image/fdbbb7c9-3b2b-4078-82f2-71c15cc0f591
Мотриса 2419 по линия 308 на кръстовището на бул. Г. С. Раковски и бул. Съединение тази вечер.
« Last Edit: 24.03.2021, 19:16:25 by xtreme2000 »

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 866
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #455 on: 24.03.2021, 20:27:46 »

 https://img321.com/view/image/fdbbb7c9-3b2b-4078-82f2-71c15cc0f591
Мотриса 2419 по линия 308 на кръстовището на бул. Г. С. Раковски и бул. Съединение тази вечер.
Тролейбусите не са мотриси! Също както шофьорите им, не са ватмани ;) Не знам защо някои хора ги смятат за такива :blink: :blink: :blink:

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #456 on: 24.03.2021, 22:44:39 »
Да попитам вече колко от новите излязоха на линия и има ли спрени от старите? Как се държат на линия? Ако не е проблем може ли някоя снимка или клип, благодаря на отзовалите се.
От вчера по цял ден на линия са двата пилзенски. Ето и снимка на 2419 в ж.к. Орфей.
Табелите на 2420 работеха с линията и маршрута като дори нямаше добрата стара табелка в ъгъла на стъклто. Но явно шофьорът на 2419 още не се е научил да ги използва.
« Last Edit: 24.03.2021, 22:47:00 by Bgaming »

Offline Bgaming

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #457 on: 28.03.2021, 17:32:54 »
Няколко интересни снимки от далеч на мястото в депото, което е последна спирка за всички излезнали от употреба тролеи в Хасково.
Както се вижда вече последните движещи се тролеи от Варна и Плевен са спрени именно там, което най-вероятно значи, че съдбата им е определена. В дясно на първата снимка се вижда и един от бъдещите тролейбуси на града - Skoda 24Tr.




Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #458 on: 30.03.2021, 12:41:20 »
Неизвестно дали това е някаква промяна, но в сайта на ТТ - Хасково са отразени точните часове на преминаване на тролейбусните линии през спирки ''Автогара'', ''ЗММ'' и ''Орфей 2''.
http://trolei.haskovo.bg/article/12/razpisaniya

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #459 on: 30.03.2021, 14:03:41 »
Не е от сега, но аз пак не мога да се ориентирам. До и от ЗММ е само линия 308, как тогава от там заминава линия 108?