Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 99441 times)

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #480 on: 18.04.2021, 21:43:39 »
Не съм сигурен, но видях един от тези жълти тролеи онзи ден с включена табела 308 и пишеше Орфей . П.с пътуваше посока ЗММ с пътници

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #481 on: 18.04.2021, 22:05:31 »
Не съм сигурен, но видях един от тези жълти тролеи онзи ден с включена табела 308 и пишеше Орфей . П.с пътуваше посока ЗММ с пътници
Да движи се 2422, който е с работещи табели защото са програмирани само 2423 не е.

Аз искам да попитам, има ли някой информация точно на коя дата е открит тролейбусният транспорт в Хасково, понеже се знае само година.
Дали съществуват снимки (или видеа) от откриване или като цяло снимки от 90те или началото на века (до към 2005-2006г.). Спомням си, че в начлото на века тролеите в Хасково бяха боядисани в интерсни цветове. Дали няма снимки от този период.
« Last Edit: 18.04.2021, 22:33:26 by Bgaming »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #482 on: 18.04.2021, 22:40:45 »
Някъде през май 91ва, имаше репортаж по телевизията, но точно деня не помня. Бяха девет чисто нови бяло-зелени ЗИУ-9, поне до 2001ва си останаха с оригиналната боя.
« Last Edit: 18.04.2021, 23:31:22 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #483 on: 21.04.2021, 21:24:33 »
След търсене все пак открих няколко снимки от тролейбусният транспорт на Хасково през 2004та година.

Под боядисани в интересни цветове имах предвид като тези първите две снимки на които е тролейбус 1004. Имаше и други разцветки, но техни снимки още не съм открил. Другият на който открих снимки е 1001, това би трябвало да е оригиналната им боя.

Ако някой е откривал още снимки или видеа от същия период и по-стари много бих се радвал да ги видя, но може би просто няма.




« Last Edit: 22.04.2021, 10:13:59 by Bgaming »

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #484 on: 26.04.2021, 22:47:00 »
Съобщение от днес от Тролейбусен транспорт Хасково.
Quote
Уважаеми граждани,
Във връзка с предстоящите празници ЕООД „Тролейбусен транспорт” Ви уведомява, че през почивните дни 30,04; 01.05; 02.05; 03.05 и 04.05.2021 тролейбусите по линия (108 и 308) ще бъдат заменени от автобуси, които ще се движат съгласно празничното разписание.
Синя зона Хасково на 30.04; 01.05; 02.05; 03.05; 04.05 и 06.05.2021 г. ще бъде безплатна.
С пожелание за здраве,благополучие и светли Великденски празници!

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #485 on: 27.04.2021, 07:43:46 »
Поредната глупост с тези ученически автобусчета. Говореше се за оптимизация и по-добра организация, а на практика се повтарят старите практики. Новите електробуси и тях ли ще ги заменят с пикапчета?

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #486 on: 20.05.2021, 15:33:24 »
Един от новите тролейбуси (2421) днес се е повредил на линия и е бил отразен в хасковски сайт.
https://haskovo.info/148073/%d1%81%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d1%8f-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b0/

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #487 on: 23.05.2021, 17:09:57 »
Тъй като няма снимки на автобуси в Димитровград, ще сложа една от Street view, макар и стара:
https://www.google.bg/maps/@42.054807,25.6028241,3a,53.4y,328.23h,74.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1szU2fZIyFEbBlNU_bAx3Vmg!2e0!7i13312!8i6656

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1104
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #488 on: 23.05.2021, 17:55:01 »
Тъй като няма снимки на автобуси в Димитровград, ще сложа една от Street view, макар и стара:
https://www.google.bg/maps/@42.054807,25.6028241,3a,53.4y,328.23h,74.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1szU2fZIyFEbBlNU_bAx3Vmg!2e0!7i13312!8i6656
Този 2014 лятото се подпали и изгоря напълно.

Offline T_H_A

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #489 on: 29.05.2021, 01:01:14 »
Хасково, между бившите Хали и Първа поликлиника, 80-те години. 4 Чавдара.

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #490 on: 01.06.2021, 20:25:09 »
Обявяваното разширение на линия 308 чрез ползване на хибридния двигател на колите до м-н Технополис не е налице. А в почивни дни се движи само по една кола и за двете линии...

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #491 on: 01.06.2021, 23:59:44 »
Обявяваното разширение на линия 308 чрез ползване на хибридния двигател на колите до м-н Технополис не е налице. А в почивни дни се движи само по една кола и за двете линии...
Тъжно, но факт през делнични дни в града се движат само 2 тролейбуса, а всички почивни дни само 1. За разширението до технополис имах предположения, но не знаех, че не го изпълняват.

Иначе в тролейбусният транспорт си карат по старата схема ползват се основно 2 едни и същи толейбуса всеки ден (2419 и 2420), а при нужда вадят някой от 2421, 2422 и 2423. По същия начин се процедираше и до преди няколко месеца с двете Skoda 14Tr (1011 и 1012), ползваха си се почти по цял ден, като следобяд някой път на мястото на някоя от двете се мяркаше друг тролейбус, а другата си караше до вечерта. Тези шкоди не са се мяркали вече от доста време из града.

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #492 on: 02.06.2021, 12:38:59 »
Въпросното ''удължение'' не е рентабилно - предвид разстоянието от 350-400 м., технически пък няма как да се разшири КМ. През 90-те години тази част на града бе земеделски имоти, единствените предприятия в района бяха ЗММ, Химмаш и Дерони, а от вериги нямаше и помен. По-удачно е да се ремонтират и направят удобни тротоари и евентуално пешеходни пътеки, отколкото да се трошат пари за дизел (да не говорим, че 2419 и 2420 нямат дизелов агрегат). Тролеите са с хибриден двигател с аварийни цели, а не за елементарни прищявки на провинциални ръководители.
Изговори се много, а промяна няма - нито поставиха актуални разписания, нито учестиха графици. Нямам представа дали работи гласовото известяване... По мои наблюдения ''новите'' коли видимо не са в кой знае каква кондиция, но очакване предвид обявената им цена. Едва ли ще издържат повече от 2-3, максимум пет години.
Случва се една кола да обслужва и двете линии, по тази причина и графикът е по-разреден. В добрите години №108 се изпълняваше курс на всеки 10-15 минути, а №308 - през 30 мин.
« Last Edit: 02.06.2021, 12:41:55 by xtreme2000 »

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #493 on: 02.06.2021, 13:54:01 »
Ще Ви поправя, че именно 2419 и 2420 са с дизеловите агрегати, а другите 3 нямат такива.
Гласовото известяване не би трябвало да е инсталирано още.
Напълно съм съгласен, че удължението не би било рентабилно. Разтоянието не е кой знае колко, че човек да се затрудни да отиде пеш спирката до ЗММ буквално граничи с паркинга на първият от магазините наоколо.

Тролейбусите не изглеждат да са в отлично състояние, но имайки предвид че тези от Варна и Плевен издържаха 5-6 години смятам, че новите ще изкарат поне 10-ина. Че може и повече предвид натоварването им.

Забелязах, че разписанието което са дали на сайта си е актуално.
Намерих едно разписание малко преди края на добрите години, когато в делничен ден са се движели 4 тролейбуса, а сутрин е минавал 408 през града.
Ето го и него: http://ymtram.mashke.org/bulgaria/haskovo/haskovo_timetable_2012.pdf

Би било хубаво ръководството да мисли в посока как да се реализира разширението до Болярово, с какви пари да се обнови съществуващата мрежа или по какъв начин разписанието да се оптимизира. Вече с толкова много работещи тролеи могат да поемат в посока за възстановяване на 408, а защо не се пробва да се пусне и 108 в обратна посока(на жителите на ж.к. Орфей това ще е по-бързият вариант за слизане до центъра). Понеже при 7 налични работещи тролейбуса в депото, ще е глупаво 5 от тях да си стоят като резерва, а събота и неделя цели 6 резерви. :D

Единственото хубаво, е че не се мисли в посока закриване. :D

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #494 on: 02.06.2021, 23:05:04 »
Ако е имало мислене, това е било при предишния управител. Няма как да очакваш нещо от политическа проститутка, на която трябваше да й намерят място, а за нея най-перспективното е кръчмата й...

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #495 on: 15.06.2021, 09:11:38 »
Тези дни ми попадна интересен факт за Хасково, който мисля не е споделян никъде из форума.

През 2009та година в Сегед е основно обновен още един тролейбус предвиден за Хасково. За жалост никога не пристига, а по-късно е пребоядисан в цветовете на Сегед, но не целият и затова дълги години покривът му си остава в синьо.

Интересно, защо е бил отказан или защо изобщо е бил поръчван ако предприятието тогава не е имало финансова възможност да го закупи. Мисля че тогава(2008-2009 г.) идеята за тролейбуси до кв. Болярово още не беше отхвърлена и най-вероятно той е част от нея. Според източника ми освен тролейбусът на снимката, още един тролейбус от Сегед е трябвало да претърпи същото обновяване и да заминат заедно, подобно на 1011 и 1012 през 2008 г.
 
Прилагам и снимки на тролейбуса. Според източника са от 01.06.2009 г.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #496 on: 24.06.2021, 22:41:58 »
Защо изобщо в Хаскьой се правят на бедни след като имаха купища пари от ЕС и те никога не посегнаха на тях по рационален начин?!
Ако не бях се родил на 16 км от там сигурно щях наистина да се чудя, обаче не се!
Ясно ми е,  че мисленето на артиците от Кауньево даже е надскочена с новите возила.
Нивото просто винаги е било такова и затова като падна Живков в Димитровград не заиха и една бурмичка повече по стълбовете.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #497 on: 25.06.2021, 23:19:31 »
Качвам една снимка от тези дни в хасковското толейбусно депо. На нея се виждат 1011, 1012 (бивши сегедски), както и 2423 (бивш Теплице).  Жалко, че с разписанието в момента надали ще видим отново на линия двете стари шкоди.

От новите 2422 не е забелязван на линия почти същия период от време колкото и 1011 (около 2 месеца). Каква ли е причината дали не са го оставили за части, както се процедира из много депа в България, когато им пристигнат употребявани тролеи?

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #498 on: 27.06.2021, 22:13:53 »
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3110
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #499 on: 28.06.2021, 16:24:39 »
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

Не е по темата, но като го чета това ми хрумва въпроса за какво се поддържа изобщо там тролейбусна мрежа щом движението е толкова минимално? За 2-3 тролейбуса по-добре да се обърне на автобуси.