Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 99442 times)

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #500 on: 28.06.2021, 17:59:02 »
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

Не е по темата, но като го чета това ми хрумва въпроса за какво се поддържа изобщо там тролейбусна мрежа щом движението е толкова минимално? За 2-3 тролейбуса по-добре да се обърне на автобуси.

А още по-добре би било да се развие. Да не говорим, че това съответства на тенденциите за зелена икономика и т.н.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3868
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #501 on: 28.06.2021, 20:40:40 »
Хасково е колабирал град, на самотек. Идете, вижте. Бомба е паднала, развитието на транспорта е фантазия. С отварянето на магистралата търговията в града съвсем е намаляла. Няма ли политика за развитие на производства и привличане на бизнес среда, ще изчезне от картата. Което е адски тъжно за древен тракийски град.

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #502 on: 28.06.2021, 23:44:03 »
Не винаги решението е да се закрива и да се пускат автобуси. Има мрежа, има стълбове има ТИС-ове, какъв е смисъла всичко това да се нареже и да се напускат някакви стари мерцедеси, например. След като този вид транспорт е успял да се запази покрай масовото закриване на тролейбусни мрежи миналото десетилетие заслужава да бъде развиван. А и сега с идеите за екологичен транспорт има голяма логика в това да го запазят. Има и на къде да се разширява само желание трябва. От години стоят поставени стълбовете за линия до втория по големина квартал в града и едно присъединено село, но действия по този проект никакви от 2006-2008 насам.

Тролейбусен транспорт обслужва 2 линии в момента, но като пристигнат 5те електробуса(по програмата с която се закупуват в още доста градове) ще получи още 2 линии в града, тъй че това е някакво развитие. Дано отива към по-добре.  :D

За да не съм изцяло извън темата в Хасково е имало икаруси до средата на 90те, но автобуси.  :laugh:
« Last Edit: 28.06.2021, 23:47:15 by Bgaming »

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #503 on: 04.07.2021, 11:33:08 »
С подходящите ръководители всичко е възможно, но в случая кметът е послушко, а шефът на ТТ нагласен на сладък пост. Иска се работа и желание, а от такъв проект трудно се краде. На приказки нещата звучат помпозно, а де факто виждаме, че е прах в очите. Всичко в България се съсипва от некадърност. Най-лесно е да усвоим парите, да закрием и разпродадем - дали така действат и със собствения си бизнес?

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #504 on: 08.07.2021, 15:58:45 »
От вторник тази седмица в Хасково от 9:00 до 16:00, първоначално тролейте бяха заменени с автобусчето на тролейбусен транспорт. Вчера към обяд обаче то е аварирало и вчера и днес из града се движеха 2419 и 2420 на дизел. В сайта на тролеите пише, че е заради ремонт на пътната настилка, но този ремонт е само в посоката, в която тролейбуси не се движат. Дали не са извършвали и някакви ремонтни дейности и по контактната мрежа, за да се налага да се движат на дизел?

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #505 on: 09.07.2021, 10:52:53 »
Попринцип сигрно са заменили тролейбусите с автобус, защото преасфалтираха пътната настилка на кръстовището на автогарата и тази отсечка беше затворена. За един ден успяха да нанесат и горния пласт асфалтобен. След това се заеха да преасфалтират платното, което води към Складовете, но защо и втози период са оставили автобуса не знам.
Иначе уж щяха да пускат тролейбусите до кръгово на индустриалната зона, но не съм забелязал тролей да се движи до там.

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 196
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #506 on: 09.07.2021, 11:40:50 »
Хасково е колабирал град, на самотек. Идете, вижте. Бомба е паднала, развитието на транспорта е фантазия. С отварянето на магистралата търговията в града съвсем е намаляла. Няма ли политика за развитие на производства и привличане на бизнес среда, ще изчезне от картата. Което е адски тъжно за древен тракийски град.

Е не беше ли прогресивен град преди 8-10 години, с хубав кмет, работещ за града и благоустроил града? Беше даван за пример Хасково. Или това вече мина?

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #507 on: 09.07.2021, 11:53:27 »
В Хасково винаги (още от седемдесетте години поне) е била развита леката промишленост. Хранително-вкусова най-вече - винпром , Астика, безалкохолни и т.н.
В Димитровград е имало тежка промишленост - цимент, химия, климатична техника и между двете - полиестерна коприна.
Двата града заедно бяха идеални за преминаване на трудовия стаж още повече, че земеделието беше и около двата града. Например село Крепост и черешите.
Лошото беше, че нямаше грам условия за почивка. Дето се вика - условия за бачкане до спукване и нито планина, нито море!
Лека-полека нещата замираха.... Слава-богу не са умрели на 100%.

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #508 on: 10.07.2021, 14:41:30 »
В Хасково имаше металоргични заводи.Химаш-2000 раб.;ЗММ-1200;Родина,Мл.гвардия.(до1991г.)Сега големите фирми имат собствен транспорт.Последните години и по-малките фирми закупиха бусове.Голяма част пътуват с лични автомобили.Вместо два лева за билети,купуваш литър гориво,което е достатъчно за 7-8км.
Неизползваната КМ е под напрежение и затова се спира тока.При вдигане на коша с асфалт на тов. автомобили има опасност да опрат в КМ.

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #509 on: 13.07.2021, 12:47:26 »

Неизползваната КМ е под напрежение и затова се спира тока.
Можеше да го спестиш, тъй като особено по бул. Васил Левски ще се появят желаещи роми!

Offline HST

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #510 on: 13.07.2021, 16:43:39 »
И смяташ, че тези желаещи роми четат тук?  :laugh:

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #511 on: 23.07.2021, 12:46:48 »
Новина от хасковски сайт относно Тролейбусен транспорт.
Quote
Общинските съветници ще разгледат и искане от Тролейбусен транспорт за ползване на банков кредит в размер на 300 000 лв. и овърдрафт – 100 000 лв. 110 000 лв. ще са за ремонт на контактната мрежа по линията на тролейбусите, 40 000 лв. ще са нужни за профилактика и ремонт на Токоизправителна станция, 27 000 лв. – за техническо обслужване на новозакупените тролейбуси от Чехия, 80 000 лв. – ремонт на тролейбусното депо, 20 000 лв. за подмяна на софтуера на паркоавтоматите, по 3 000 лв. ще са за маркировката в синята зона и профилактика на кранова уредба, 40 000 лв. – за ремонт на административната сграда на тролейбусен транспорт, където с 50 000 лв. ще се изгражда асансьор. С 27 000 лв. ще се покриват стари задължения към доставчици.

Към 31 декември 2020 г. Тролейбусен транспорт е на печалба в размер на 15 000 лв.


Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #513 on: 30.07.2021, 13:43:49 »
Очаква се линия 408 отново да бъде на път

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #514 on: 30.07.2021, 23:46:44 »
Днес са решили, че ще се тегли кредитът.
https://haskovo.info/153129/%d0%b7%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%bb%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82%d0%b8-%d0%b7%d0%b0-%d0%be%d0%bd%d0%ba%d0%be%d0%b1%d0%be%d0%bb/

Не знам колко добра е идеята от такъв кредит, имайки предвид че това предприятие обикновенно завършва годината на нула. Щеше да е хубаво ако както обикновенно общината задели пари да речем тази година само за мрежата.

Хубаво е че 408 ще се пусне отново, но дали си струва само за него да се дават толкова пари, понеже този маршрут е рентабилен само сутрин и късно следобед. Ще е добре да пробват с 108 в обратна посока може да има по-добра успеваемост линията. Други варианти са ЗММ - пътен възел Орфей като се минава по бул. Васил Левски и обратно по него, както и същия вариант, но по бул. Раковски. (За тези двата последните смятам, че ще имат успеаваемостта на 308)


От всичко изброено единственото което мисля, че ще прави печалба е един тролейбус който сутрин и следобед прави няколко курса по 408 докато има пътникопоток за и от индустриалната зона, а после поема 108 в обратна посока и периодично когато се налага да почива прави курс по 408. Междувременно по сегашното 108 и 308 си обикалят 2 тролея както до сега.  :D

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #515 on: 31.07.2021, 11:45:05 »
Тази идея беше въведена от предишния управител през 2016-17г.Прихода беше плачевен.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #516 on: 31.07.2021, 12:22:37 »
Тази идея беше въведена от предишния управител през 2016-17г.Прихода беше плачевен.

Кое точно от всичко изброено, понеже доста идеи подхвърлих.  :laugh:

Ако помня правилно 2016-2017г. имаше линия пусната само за учениците от ОУ "Св. Иван Рилски", които бяха преместени в друга сграда поради ремонт на тяхната. Този 408 минаваше 2-3 пъти на ден в удобен час за начало на учебните часове и май се използваше само от ученици.

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #517 on: 31.07.2021, 12:56:17 »
Наистина линия 408 в периода 2017 2018 се използваше от ученици. Не знам дали тази линия е била на загуба, тъй като винаги като съм засичал тролейбуса беше препълнен

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #518 on: 31.07.2021, 16:36:25 »
Редовна линия на ГТ не може да е само за ученици.Повечето ученици бяха с карти,но имаше и редовни пътници.Линията щеше да продължи ,ако имаше достатъчно пътуващи.

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #519 on: 31.07.2021, 17:39:56 »
Според мен тролейбуснните линии в Хасково не са направени както трябва. Не знам защо не направят линиите да вървят двупосочно. Примерно стига от точка А до точка Б. В момента От точка А стигат пак до точка А .