Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 99439 times)

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #520 on: 31.07.2021, 17:55:22 »
Аз смятам, че от всички възможни линии за връщане има смисъл само в 108 в обратна посока. Така на жителите на ж.к. Орфей времето за слизане до центъра ще се съкрати усезаемо, може да падне и до 5-6 мин, което ще удари много маршрутките които именно от това печелят клиенти. Съкращават пътя през бул. Стефан Стамболов покрай Природо-математическата гимназия, докато тролея си обикаля покрай цигарената и болницата.

За 408 го виждам като 308 в момента, в 90% от времето ще си пътува почти празен към веригите в края на града.

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #521 on: 31.07.2021, 22:04:32 »
Времето е 10мин.Имаш 4 светофара и две кръгови.Как ще слезеш за 4 мин?
Таксито слиза за 5 мин.,но минава по друг маршрут.
Всички вариянти са пробвани,но тролей не може да се конкурира с такси.Това е броблем на малките градове.Не само в Хасково!

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #522 on: 31.07.2021, 22:35:06 »
Аз имам предвид 5-6 мин от спирката ж.к. Орфей(до подлеза) до спирката срещу ОУ "Св. Иван Рилски" (тя си е до центъра).  :laugh:  Звучи ми постижимо, 2 са светофарите  до там. Иначе до автогарата съм напълно съгласен, че под 10 минути няма как.
« Last Edit: 31.07.2021, 22:43:11 by Bgaming »

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #523 on: 01.08.2021, 22:52:51 »
Времето е 10мин.Имаш 4 светофара и две кръгови.Как ще слезеш за 4 мин?
Таксито слиза за 5 мин.,но минава по друг маршрут.
Всички вариянти са пробвани,но тролей не може да се конкурира с такси.Това е броблем на малките градове.Не само в Хасково!
Проблем, който се решава лесно! На първо място има общинска полиция, която освен да пречи с личните се автомобили на видимостта на излизащите към бул. Стефан Стамболов, друго не прави... На второ място РПУ Хасково има ли желание, може също да реши проблема - таксиметровите шофьори, които ''крадат'' клиенти от тролеите са публично известни, а когато процентът на разкриваемост падне... стават чудеса!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6700
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #524 on: 01.08.2021, 23:33:02 »
Контролът по таксиметровите превози се осъществява от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (бивша ДАИ), като за всеобхватен контрол се сформират съвместни екипи с НАП, икономическа полиция и др. РУ Хасково няма нищо общо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline HST

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #525 on: 02.08.2021, 08:43:36 »
Не е точно така. Всички полицаи работещи по КАТ могат да санкционират таксиметровите шофьори, защото нямат право да престояват и спират на спирки, освен за оставяне на клиенти и то ако не пречат на колите, за които са предназначени спирките.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6700
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #526 on: 02.08.2021, 09:40:05 »
Това е така, но тогава трябва на всяка спирка да стои по един полицай, който на всичкото отгоре може само да санкционира таксито, че е спряло неправилно, но не и че вози клиента без пуснат апарат или на цената на билета за градския транспорт. Демек - практически невъзможно.
Редовна практика на таксиджиите е да са спрели някъде правилно, но с пряка видимост към спирката, знаейки кога минава автобуса от градския транспорт. Минава с таксито малко преди него и качва пътниците на цената на билета. Това се прави и независимо от разписанието на градския транспорт, ако на спирката чакат 3 или повече пътника. Тоест КАТ - самостоятелно е безполезна. Единствено има смисъл, ако има техен представител в съвместен екип.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #527 on: 02.08.2021, 12:59:21 »
Да, на теория е правилно, но на практика почти винаги е неработещо решение. Причините са много, но основно такива акции почти винаги са предварително известни, отделно още при появата на екип на "море от любов" на някой от входовете на града, същият ще остане без нито едно такси. Обратната логика също е валидна - ако на същия принцип бъдат проверени произволен автобус или тролейбус, със сигурност и там ще бъде открито нещо...

За да се пресече тази практика по-скоро е необходимо общественият транспорт да бъде редовен и бърз, както и да има видими, ясни и разбираеми разписания, което да накара самите пътници да го предпочетат. Иначе първите трима, които се съберат на спирката ще махнат на първото преминаващо такси, което ще ги закара много по-бързо, дори с включен апарат. Това е проблем на манталитета.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #528 on: 23.08.2021, 22:46:17 »
Кредит за тролейбусен транспорт Хасково за сега няма да има. Днес областният управител е спрял със своя заповед решението на Общински съвет Хасково.

https://haskovo.live/%d0%b1%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82-%d0%b7%d0%b0-%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b9%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82-%d0%b7/

В статията има и описано за какво са щели да бъдат изхарчени парите, както и за проблемите на предприятието.
Наистина е имало шанс да видим тролеи да се движат по неизползваемата мрежа обратна на часовниковата срелка. Чудно ми е Европейският съюз така милее за електрически еко транспорт, толкова ли няма програми, по които да се кандидатства, за да се свършат тези задачи, а трябва да е с кредит. Множество европейски градове дори разширяват мрежата си именно по такива програми с минимално дофинансиране от община.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4389
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #529 on: 24.08.2021, 00:12:44 »
Програми има. По една от тях Хасково получи 4.8 млн. лева, които можеше да се инвестират в тролейбусния транспорт вместо в безцелно купуване на китайски електробуси.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6700
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #530 on: 24.08.2021, 00:27:32 »
Кредит за тролейбусен транспорт Хасково за сега няма да има. Днес областният управител е спрял със своя заповед решението на Общински съвет Хасково.

https://haskovo.live/%d0%b1%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82-%d0%b7%d0%b0-%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b9%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82-%d0%b7/

В статията има и описано за какво са щели да бъдат изхарчени парите, както и за проблемите на предприятието.
Наистина е имало шанс да видим тролеи да се движат по неизползваемата мрежа обратна на часовниковата срелка. Чудно ми е Европейският съюз така милее за електрически еко транспорт, толкова ли няма програми, по които да се кандидатства, за да се свършат тези задачи, а трябва да е с кредит. Множество европейски градове дори разширяват мрежата си именно по такива програми с минимално дофинансиране от община.

Шанс си има, стига местните управляващи от лакомия да бяха си окомплектовали доклада с доказателства и заверки от длъжностните лица. А и още нещо - никога при доклад за теглене на кредит не се пише точна сума, а "до ХХХ лева" . Така се предпазваш от мотивирано жалене пред областния управител.
Ама явно местните толкова си могат. Това управление като предишното управление ...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1903
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #531 on: 24.08.2021, 22:44:10 »
За любителите на историята на транспорта - в сайта на Регионална библиотека "Христо Смирненски" - Хасково, раздел "Дигитална библиотека" са качени три годишнини от ведомствения вестник на местното ДАП "Социалистически автотранспорт" (1968, 1969, 1970 г.) Може да се добие какво представлява ведомствен вестник на тема автотранспорт - аналогични са се издавали и в много от местните автотранспортни предприятия из страната.
Ето и няколко по-добри снимки от тези броеве:

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #532 on: 27.08.2021, 10:36:14 »
Искам да пипитам от жп гара Димитровград до парк Марица с какво може да се стигне най-бързо?
Youtube channel - https://www.youtube.com/channel/UCgBcoi0ebMihw0ngkUHEQ-Q?view_as=subscriber
Facebook page - Transport Channel

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6700
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #533 on: 27.08.2021, 11:06:32 »
Пеша. Пешеходната зона тръгва от гарата и стига до главния вход на парка. Отнема между 10 и 15 минути.
https://goo.gl/maps/SU5nRXiwLi7mUs988
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #534 on: 29.08.2021, 16:59:55 »
ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ В ДИМИТРОВГРАД
В главните роли:Mercedes Benz O530 , Mercedes Benz О407 , Setra S215 NR , BMC Belde 220 CB

IMG_20210828_152705 by Transport  Channel #2, on Flickr
_DSC0186 by Transport  Channel #2, on Flickr
_DSC0178 by Transport  Channel #2, on Flickr
_DSC0179 by Transport  Channel #2, on Flickr
_DSC0180 by Transport  Channel #2, on Flickr
IMG_20210828_184942 by Transport  Channel #2, on Flickr
Youtube channel - https://www.youtube.com/channel/UCgBcoi0ebMihw0ngkUHEQ-Q?view_as=subscriber
Facebook page - Transport Channel

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #535 on: 29.08.2021, 18:06:12 »
7-та видя ли я дали се движи в почивните дни до Крепост ?

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #536 on: 30.08.2021, 13:42:39 »
Едно време имаше 1-ца, която се движеше от кварталите от другия край на реката - не помня Марийно или Черноконево беше, после завой по сегашната Г.Раковски, тогава Ленин, минаване покрай Общината и после към Неохим. 2-ката си стои и до днес, само дето трябваше да е тролейбус, 3-ката идваше от Неохим по бул. Д. Благоев, завиваше към Спортна зала по посока ЖП надлеза, после на кръстовището до Химик надясно по бул. Х. Ботев към моето училище - тогава ОУ Н.Вапцаров, сега се води Езикова Гимназия , после завиваше нагоре от бул. Х.Ботев към парк Вапцаров и после някак си отиваше до Неохим. Не помня дали по Панорамен път или по-скоро е било до кръстовището на Химик, след което покрай болницата до Неохим.
4-ката ако не се лъжа вървеше по пътя на 2-ката до Спортна зала , а после като 3-ката минаваше покрай училище.
Имаше и 5-ца, но не я помня къде ходеше, 6-цата не я помня и нея. 7-цата ходеше към моето училище и съм я хващал. Май имаше и 8.

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #537 on: 07.09.2021, 09:27:12 »
Днес за първи път видях удълженият вариант на линия 308 (в който обръща на кръговото до веригите магазини) да се изпълнява. Може би отива до там само ако пътник помоли, затова обичайно не ходи. Качвам и една снимка на бързо направена, но е документирано вече.  :laugh:

Offline Bgaming

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #538 on: 08.09.2021, 17:49:09 »
Gintaras Kynas днес е качил видео за тролейбусният транапорт на град Хасково.


Супер му се е получило.  :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4389
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #539 on: 02.10.2021, 16:25:39 »
Шкодите от Марианске Лазне, които първоначално се очакваше да са за Хасково, след подписан договор до края на годината се очаква да пристигнат в Тернопил, Украйна.