Author Topic: Габрово  (Read 314174 times)

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1400 on: 12.06.2020, 06:49:56 »
Снощи пътувах с един от тях, не е никак лош, но си мирише на Китаец.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1401 on: 14.06.2020, 16:31:30 »
Още първия ден някакъв Ютонг е аварирал...
Честито на Габрово  :help: :/
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1739
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1402 on: 14.06.2020, 21:29:35 »
Нека си погледнат тръбите на интеркулерите на всички софийски китайците бяха прекарали тръба през правоъгълен отвор. Иначе всичките ще окапят. :devil: :devil: :devil:
The Grand Tour

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4365
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1403 on: 15.06.2020, 12:28:50 »
Разглеждайки снимки на габровските Икаруси забелязах, че през 2014-та е имало някаква врътка с регистрационните номера. 0453 е станал 0482, а 0482 е бракуван. Забелязва се лесно, тъй като 0482 е с три врати, а 0453 е с две и има отличителните белези на ОР в Кента.

Offline 323ci

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1404 on: 15.06.2020, 20:10:28 »
Да  така е. Последно 0453 вървеше с номерата на 0482.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1405 on: 15.06.2020, 20:48:15 »
Хубаво има нови автобуси, но няма курсове по разписанията. Всички линии са яко орязани, заради това има и съкращения на шофьори.

https://optgabrovo.eu/

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2612
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1406 on: 16.06.2020, 17:57:06 »
Случващото се е подигравка с габровци и с обществения транспорт в града. Градски автобусни линии с по 4-5 курса на ден (2, 33), а в почивни дни изглежда, че много квартали ще бъдат оставени изобщо без транспорт. В междуградския транспорт положението също не е добро - отпада курса в 6:15 за София и обратния в 15:00 ч.

Единственото положително нещо е, че това може би са първите официално публикувани разписания от поне 8 години насам, които съгласно решение №112/28.05.2020 на Обс ще се изпълняват до 01.09.2020. Естествено, новите разписания нямат почти нищо общо с предложенията за промени в транспортната схема, инициирани от общината още в края на миналата година. Вероятно временното разписание ще остане за постоянно.

И не се заблуждавайте, че всичко това се случва, защото фирма ОПТ има някакви проблеми - решение №112 се основава на извънредната епидемична обстановка поради разпространението на COVID-19 :devil:.  Още повече, името на общинската фирма - превозвач е объркано в т. 3 на решението. Самото решение и двете приложения към него (разписанията) са прикачени под поста. Източник - община Габрово и сайта на ОПТ.

ПП - Видео от местно популярно ТВ предаване относно новите автобуси:

« Last Edit: 17.06.2020, 17:57:27 by Sixkiller »

Offline Radist

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1407 on: 09.07.2020, 15:45:11 »
Преди време бях споделил порция от ретро снимки на тролейбуси.Сега ще ви споделя  втората част.









Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1827
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Габрово
« Reply #1408 on: 09.07.2020, 16:50:23 »
 :fan:
За първи път виждам тази многоцветна разцветка - изглежда тази партида наистина е била предвидена за Монтевидео, Уругвай, но не се е осъществила. Там превозните средства по това време са имали сходни цветове. Има снимка на такъв, но с отваряеми прозорци през един и в Херсон, Украйна. При габровските всички прозорци са отваряеми.

Източник
« Last Edit: 06.10.2020, 17:43:32 by Balkanton »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2612
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1409 on: 09.07.2020, 17:58:08 »
309 и 310  :fan:

Никой до сега не е казвал, че тролейбуси от първата партида са били оцветени по този начин. Това е много интересно. Сигурен съм, че преди да бъде спрян, 309 беше с характерната червена ливрея; докато 310, аз поне го помня повече като зелен - вероятно снимките са от средата на 90-те  :rolleyes:

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Габрово
« Reply #1410 on: 14.09.2020, 11:32:17 »
На обръщало Русевци изграждат основите на зарядната станция за 3-те електробуса.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1827
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Габрово
« Reply #1411 on: 06.10.2020, 16:32:21 »
Снимка от 1987 г. след пускането на първата тролейбусна линия в Габрово с едно от уругвайските ЗиУ-та.

Източник

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1412 on: 07.10.2020, 01:17:55 »
 Явно са били са част от спряната помощ за Уругвай.
До тогава по тази "линия"- на помоща, редица държави се облагодетелстват по различни начини. През 1985г с идването на Горбачов е сложен край на тази практика -
 да се подпомагат както развиващите се страни и страните от третия свят от т.н. "лига на необвързаните", така и тези от Източна Европа.

 Преди това, в края на 70-те по същия този тръгва Тр. т. в Кабул. Чехословакия също помага с Шкодите- 9Тр...
Тук - Плевен получава товарното ЗиУ.... точно на този "прелом".момент
Остава да уточним, че помощта която получава Бургас в края на 80-те, като тролейбуси от Краснодар, е деюре извън тази забрана. Тя е договорка на местно ниво, остава отделно дали е търсено одобрението на върхушката - a отклоненията са важно в контекста на цялото.
« Last Edit: 07.10.2020, 06:53:17 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2612
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1413 on: 07.10.2020, 03:44:17 »
Уникална снимка! Табелата също е интересна - линия 30 "Сърп и чук" – Шиваров мост.

А "Сърп и чук" е старото име на обувен завод "Рекорд", който би трябвало да работи и до днес, но в доста по-малък обем.

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 222
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1414 on: 08.10.2020, 10:41:13 »
Страхотни снимки! Това обяснява ивицата с разцветка на дъга, която се забелязваше само по покрива в задната част на 305 до последно (явно не му бяха боядисвали тавана). :fan:
Преди време бях споменал, че имам спомен как 313 и 321 (ако не ме лъже детската ми памет), бяха с черни кантове по едно време и по тях имаше детски картинки (от сорта на Ну Погоди и др.)
Ако, някой успее някак да изнамери снимки за това, ще е върхът.
Моя далечна роднина през 90тте беше водач на 321, но нямам контакти дълги години с жената.

П.С. Ако някой от вас има желание и време, може да качи снимките в този архив:
https://transphoto.org/list.php?did=954
« Last Edit: 08.10.2020, 11:02:50 by ghost8 »

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1415 on: 08.11.2020, 13:44:31 »
Пускам две снимки на бившите старозагорски 135 и 181. :D

MAN NG 272 (135) by MiroslavK., on Flickr

MAN NÜ 313 CNG (183) by MiroslavK., on Flickr
« Last Edit: 11.11.2020, 01:15:51 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2612
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1416 on: 08.11.2020, 22:31:13 »
Да разбираме ли, че в 2020 година габровския ДАП купува дизелов NG272 трета употреба ?! Това е скандално.

Какво стана с двата метанови мерцедеса и с метановия съчленен МАН ? Или ще се окаже вярно, че нямат пари за части и купуват тотално амортизирани автобуси, които да просто да вършат работа за няколко месеца ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14057
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1417 on: 08.11.2020, 22:36:07 »
Съчленения МАН е много як. Представям си как са го прекарали през Шипка от Стара Загора. Сигурно е голям кеф, той е с голям двигател, турбо, кикдаун и е автомат. Навремето си спомням че такива се движеха от Бургас до Слънчев Бряг и Несебър и много дърпаха.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Габрово
« Reply #1418 on: 08.11.2020, 22:48:55 »
Не знам как са се излъгали да го купят. Той всъщност заедно с червения МАН мисля, че са в Габрово от около 3-4 години ако не се бъркам, като нямам информация колко често излиза на линия. Имайки предвид не дотам хубавото състояние, в което беше, докато беше собственост на "Автобусни превози" Стара Загора. Те повечето МАН-ове ги бяха разкатали...

Едит: Не знам какво са решили относно съчленения МАН, но преди малко проверих и видях, че неговата застраховка ГО е прекратена на 01.09 тази година и не е подновявана.
« Last Edit: 11.11.2020, 00:16:09 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2621
    • View Profile
    • Email
Re: Габрово
« Reply #1419 on: 18.12.2020, 13:15:21 »
Ikarus 280 в Габрово, заснет по време на голямото наводнение на 06.07.1991г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна