Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 115380 times)


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1342
    • View Profile
    • Email
Теснолинейката има днес рожден ден и става на 75 години.

https://news.bg/regions/tesnolineykata-pristigna-v-dobrinishte-praznichno-ukrasena.html

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1368
    • View Profile
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Заглавието, все едно има само един теснолинеен локомотив. :D :(

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • Email
Това е 77 серия, произведени в Румъния. Но на видеото се вижда, че измъкват от вътре агрегати Henschel. Това някакво лицензирано сглабяне на оригиналните 75 серия  в румънски завод ли е било?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това с надписа "Хеншел" е парният котел за отопление на влака. Той е от серия 75 и не е оригинален.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Това е котела, който може и да е бил взет от 75 серия.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • Email
А изобщо има ли останал жив локомотив от 75-та серия у нас?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има естествено... половината в движение са серия 75.
Мисля, че общо 4, включително един в ремонт, т. е. 3 се движат, което за бутиково производство от преди 56 г и сравнено с румънските недоразумения, е супер резултат.
« Last Edit: 24.03.2021, 21:44:40 by bdz43r »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • Email
Има естествено... половината в движение са серия 75.
Мисля, че общо 4, включително един в ремонт, т. е. 3 се движат, което за бутиково производство от преди 56 г и сравнено с румънските недоразумения, е супер резултат.

Henschel са друга класа. В Австрия също има екземпляри все още в движение.

Но защо решиха да ремонтират румънските, а не тях?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Какво ще се ремонтира се определя от чиновници по документи, а не по реална оценка и техническо състояние.
Така при нормалните локомотиви нарязаха за скрап напълно здрави, а пратиха на капитален ремонт в Чехия такива с по три тежки катастрофи и два пожара, т. е. смачкани, кърпени и изчуквани от всички страни.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1368
    • View Profile
Предвид че нямало части за тия и че ще оставят само ходовата част и хидро-предавката от оригиналния локомотив, едва ли е от значение моментното състояние на останалото от машината. Пък и ако другите са по-здрави, по-добре тях да продължат си ги ползват, докато ремонтират този.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1795
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Гледам това видео и се питам как се оправят машинистите без предупредителни семафори? По главните жп линии (където никъде не съм виждал да има семафори), има предупредителен светофор с жълта и зелена светлина. По теснолинейката, обаче, няма. Така като гледам, той се управлява чрез проста механика с проволка и ролкови стойки, през които тя преминава. Може би защото би се усложнила тази инсталация, затова няма предупредителни... Така ли е, или има някаква нормативна уредба, според която не се поставят предупредителни? В конкретния случай, семафорът е на края на дълга права и се вижда от далеч. Какво, обаче, правим с една гара Долене, например, където прави почти няма? Как е уредено? На линка се вижда само последният предсемафорен указател (тоест, че ги има стандартните три броя предсемафорни), но дотам с предупрежденията.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6579
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Вероятно чрез предупредителни табели, които се поставят на определено отстояние от първата стрелка и ограничения на скоростта.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Когато няма предупредителен светофор/семафор, трите указателя са с хоризонтални черти и първият се поставя на предсигнално разстояние плюс 100м, т. е. там, където би стоял и при наличие на предупредителен семафор, така че машинистът е винаги предупреден навреме, че следва семафор и в случая подхожда към него винаги с готовност за спиране.
Теснолинейката не е изключение, а просто е последното останало място, както с механични семафори, така и без предупредителни такива. По нормална линия също е имало такива гари, когато скоростта е ниска и за да не се усложнява инсталацията. Сещам се например за бившата вече гара Пионер, която беше със светлинен входен светофор, но без предупредителен. Там предсветофорните указатели с хоризонтални черти бяха чак при тунела под Цариградско шосе заради голямото предсигнално разстояние по нормалните линии.

Освен това по теснолинейката машинистите са едни и същи, пътуващи само там и цялата линия им е до болка позната с най-големи подробности. Дори без табели безпогрешно знаят точно къде са и семафорите, и спирките.