Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 310875 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2160 on: 01.03.2021, 00:40:44 »
Да, влакът спира на първата гара, където спира по разписание и стои един час.
Преди някой да е казал колко лошо е това, почти навсякъде е така. Иначе на всички следващи гари влакът ще мине един час по-рано и хората ще го изпуснат. Другото решение, очевидно трудно постижимо и също толкова безсмислено, е да вървят два влака през един час вместо един.
Какъв е "протоколът за действие" в тази ежегодна ситуация (ако изобщо има такъв)? :neznam:
Няма протокол. Логично е да те предупредят, защото се знае, че във въпросната нощ става така... но ако си вземеш билет много предварително, най-вероятно никой няма да усети, че е точно за датата на местене не часовника.
Последните години пускат нарочна промяна в разписанието на нощните влакове с анулиране на връзките само за тази нощ и така влакът се счита, че върви по изменено разписание и би трябвало системата изобщо да откаже да издаде билет с прекачване за влак, който заминава по новото време преди предишният да е пристигнал.
« Last Edit: 01.03.2021, 00:43:05 by bdz43r »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1813
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2161 on: 13.03.2021, 18:26:30 »
Случайно забелязах, че в сайта има и секция за международни. Наистина ли са само тези двата или просто информацията е (крайно) непълна?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14063
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2162 on: 13.03.2021, 18:51:44 »
Временно са спрени международните заради пандемията за да не може "вражеските" младежи и туристи да пътуват и да разнасят вируса между държавите. Иначе освен до Букурещ и Крайова има до Истанбул, Солун, Белград, и Варна-Минск/Киев/Москва, както и Бургас-Прага.

Аз се надявам като се махне тая пандемия и хората са зажаднели за пътувания БДЖ да помисли за директни вагони по актуални международни дестинации. Като Виена, Будапеща, Атина, Рим и други. Едва ли са им чак толкова кът вагоните, да не могат да отделят 6-7 купейни вагона за международни влакове, които да се прикачват от един на друг влак и да са директни до тези дестинации. Особено ако въведат задължителни ваксини в авиокомпаниите тези вагони бързо ще станат много търсени.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2163 on: 19.03.2021, 17:17:14 »
Не могат да въведат задължителни ваксинации нито в авиокомпаниите, нито никъде....Вече има починали хора от ваксините, отделно за много хора предварително се знае, че не може да бъдат ваксинирани по най-различни причини - алергии, автоимунни заболявания и т.н. Ще спукат авиокомпаниите от дела, че и правителствата, които се опитат да въведат подобно нещо.
Иначе те и преди пандемията международните влакове през България бяха пълна трагедия - много малко, бавни, неудобни...
« Last Edit: 19.03.2021, 17:21:06 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2164 on: 19.03.2021, 17:23:18 »
БДЖ по външни причини не може да предложи нищо адекватно за западни дестинации, защото от всички страни сме заобиколени от тотални тапи по релси.
Автобусът до Будапеща пътува 12 часа, влакът - 22 часа, ако е директен и ако е навреме, което е по-рядко от слънчево затъмнение. В същото време самолет до Виена има(ше) всеки ден по няколко пъти на цена често съвсем близка до тази на влака.
БДЖ и като цяло нашата железница може да е много по-зле от западните аналози, но е далеч по-добре от съседните.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12756
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2165 on: 19.03.2021, 17:51:57 »
Няма смисъл от международни влакове, със самолет е доста по-бързо и евтино. Ако уцелиш промоция, може да пътуваш за 10 евро до Атина, Виена, Будапеща, Братислава... За съжаление, жп транспортът е адски бавен в този край на Европа и не си струва, иначе би било добре да има влакове до Букурещ, Белград, Загреб - но да са със скорост, конкурентна на автомобила, иначе няма смисъл. Веднъж съм пътувал до Букурещ с нощен влак и си е цяло приключение, виси се 2-3 часа на Русе, на Гюргево, няма спален вагон... Пътуването беше 10 часа, а с кола или автобус стигаш за 6-7 часа.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2166 on: 19.03.2021, 19:05:20 »
За момента единственото направление, което е в добро състояние и от двете страни на границата и може да се конкурира с автобусите е към Истанбул.
Във всички останали ЖП инфраструктурата отвъд границата е в плачевно състояние.
Има заявки от Сърбия да ремонтира линията Цариброд - Ниш ,но засега са само добри пожелания, линията към Скопие над век чака изобщо да стане, а Гърция и Румъния въобще не гледат на ЖП връзките си към нас.
Докато всичко това не се промени, няма как международните влакове да са удобни.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2167 on: 19.03.2021, 19:14:26 »
Гръцката линия е относително добра между Кулата и Солун, а нататък до Атина направо отлична - 160-200 км/ч. Напълно реалистично е пътят София-Атина с влак да е по-бърз от автобуса, а София-Солун сравним по време. Всъщност нощният влак с директни вагони до Атина, когато го имаше, беше много удобен и съм го ползвал. Там обаче гърците еднолично и без обяснение спряха международните връзки насам още преди няколко години.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2168 on: 19.03.2021, 19:18:27 »
Те малко по-късно гръцките железници, поне пътническите им превози, станаха частни - собственост са на държавния италиански ж.п. оператор Trenitalia. На север от Солун към нас има всичко два мотрисни влака дневно за Александруполис, спиращи навсякъде по селата.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2169 on: 19.03.2021, 19:29:47 »
Вместо чек на измислената граница, може да е при качване и слизане. Като, на летищата.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2170 on: 19.03.2021, 20:09:05 »
Да, ама на летището не мога да се кача на самолет за Виена и да сляза в Драгоман, нали?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2171 on: 19.03.2021, 20:26:39 »
Има смисъл само ако влакът (примерно към Сърбия) няма да спира никъде до Калотина, иначе проверката трябва да е на последната спирка преди границата, което обезсмисля да не е на самата граница. Проверките се правят от Гранична полиция и от Агенция Митници, които няма как да поддържат персонал навсякъде.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2172 on: 19.03.2021, 20:34:14 »
Преди десетина години на ГКПП Калотина бяха организирали проверка в движение между Драгоман и Калотина-запад с мобилни терминали.
За съжаление не стана практика, понеже времепътуването между двете гари е само 12 мин и ефектът е незначителен и беше върнато предишното положение с престой на граничната гара.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5580
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2173 on: 19.03.2021, 20:48:03 »
При влизане в Шенген поне по ЖП и въздушен път това би забързало чувствително пътуването към Гърция и Румъния и би станал конкурентен влака особено в пиковите месеци. Граничните проверки в момента забавят ужасно много влаковете във всички направления.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2174 on: 19.03.2021, 21:16:39 »
Те малко по-късно гръцките железници, поне пътническите им превози, станаха частни - собственост са на държавния италиански ж.п. оператор Trenitalia. На север от Солун към нас има всичко два мотрисни влака дневно за Александруполис, спиращи навсякъде по селата.

От миналата година по това време влак Солун - Александруполис НЯМА - Covid.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2175 on: 19.03.2021, 21:21:50 »
Временно са спрени международните заради пандемията за да не може "вражеските" младежи и туристи да пътуват и да разнасят вируса между държавите. Иначе освен до Букурещ и Крайова има до Истанбул, Солун, Белград, и Варна-Минск/Киев/Москва, както и Бургас-Прага.

Аз се надявам като се махне тая пандемия и хората са зажаднели за пътувания БДЖ да помисли за директни вагони по актуални международни дестинации. Като Виена, Будапеща, Атина, Рим и други. Едва ли са им чак толкова кът вагоните, да не могат да отделят 6-7 купейни вагона за международни влакове, които да се прикачват от един на друг влак и да са директни до тези дестинации. Особено ако въведат задължителни ваксини в авиокомпаниите тези вагони бързо ще станат много търсени.

За Минск, Киев, Москва и Прага няма сезонен влак от поне 3/4 години. Минск специално последно имаше 2019.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14063
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2176 on: 20.03.2021, 09:37:55 »
Гърците някъде още 2005-2006-та имаха ултрамодерни за нашия стандарт вагони, които пускаха на влака до София. Спомням си, че още преди 15 години можеше във всяко купе да се настройва температурата на отоплението/климатика, имаха всякакви глезотийки и много удобни седалки. Освен това бяха за 200км/час. Спомням си даже, че малко след като ги пуснаха забраниха да се ползват вътрешно съобщение за да се опазят от вандализъм, но като чели това се спазваше условно. Вмисъл, че нормативно май нямаше как да го забранят и ако си купиш дневна карта София-Перник( в самото начало даже май не спираше и на Перник) си се качваш и никой нищо не казваше, защото важи за всички влакове, също и ако си с двупосочен билет до 100 километра и се качваш на който искаш влак навръщане без заверка. И така все имаше и пътници вътрешно съобщение. След това като че ли тази забрана въобще не се спазваше и този влак взе да се пълни с пътници до Перник,  Благоевград и Сандански като го научиха че е хубав с тези вагони. Поне по това направление е хубаво да се помисли като разхлабят мерките за валокве към Солун/Атина, времето ще е сходно на това с автобус търсене има.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2177 on: 20.03.2021, 10:03:21 »
По принцип от всички страни имат планове съседките ни след 3-4 години да е подобрена инфраструктурата. Румъния пуснаха поръчка за пълно подновяване на краткия път Букурещ-Гюргево, което означава скъсяване на пътя с почти 2 часа. Гърците имат планове за електрификация на Солун-Промахон, а връзката за Виена през Белград значително ще се подобри след като си направят линиите в Сърбия. До колкото ми е известно само Ниш-Белград все още е само на думи, а по останалото се прави нещо дори да няма навсякъде строеж. Ако пък завършат цялата линия, влакът до Виена няма да е по-бавен от автобус.
В посока Турция също би трябвало услугата да се подобри. Линиите, които изграждат би трябвало да позволят да се стига за около 3ч от Пловдив до Истанбул без спиране!

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2178 on: 20.03.2021, 10:09:21 »
Всъщност 2024 ако завършат Сърбите Димитровград-Ниш, ще може да се пусне нощен влак, който вечерта тръгва от София и сутринта е в удобно време в Будапеща, а ако направят и Белград-Ниш, ще е възможен и нощен до Виена.

Online Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 370
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2179 on: 26.03.2021, 08:34:16 »
Колко вагона бистро/ресторант, годни за експлоатация, има в БДЖ? Благодаря! :)