Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - The Freshmaker

Pages: [1] 2 3 ... 186
1
Не знам дали е най-правилната тема, но искам сърдечно да благодаря на една от любимите ми родни организации, а именно Спаси София, за разкошната спирка на Аксаков на тролеи 1,2,3,5 и 8. Изумителна идея. Без да се имам за преброител, почнах да броя возенията ми по това направление това лято, вдъхновен от невероятната идея за въпросната спирка. Изкарах ги 24, може и повече да са, на сто процента не са по-малко. Нито един пътник нито за слизане, нито за качване, включително в час пик, за 24 пътувания по различни линии по всяко време от денонощието между 9 и 21 часа. Но пък какво хубаво място за спиране, създаващо предпоставки за проблеми с трафика и за забавяне на пътуването с линиите, докато иначе пътуването с ГТ става от ден на ден все по-удобно, привлекателно, изгодно и не на последно място - по-бързо и по-безопасно...

П.С. Не мога да не благодаря и на съфорумниците, които непрекъснато радеят за оптимизирането на нещо, при това по начин, който е по-импотентен даже и от този на ЦГМ. От рода на "Ми то 204 си е като ТБ4, абе що па да има тоя квартал нещо на под 20 минути, като така си му е добре, и т.н." - с такива фенове на транспорта врагове не му трябват, даже и ЦГМ е повече фен от подобни будни деятели...

2
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 01.09.2021, 22:54:42 »
Аз ако е правено в Турция определено бих се замислил. В момента търся за себе си Мерцедес W124-ка, този, който го произвеждаха до 95та година, с автоматична скоростна кутия. В Канада много трудно се намират и са над 5 хиляди долара. Това е последното поколение здрави коли. Следващите, от 96та и 97а насам, са окепазени до ниво брак още от конвейера, включително Мерцедес, БеЕмВе, Ауди - известно е, че решаващи при проектирането им са финансовите отдели и счетоводството, не инженерите. Иначе тука вариантът е Тойота или Хонда, но са или канадски, или японски. Американските коли пък съвсем са пълна сопа....По сервизите е нещо страшно, фрашкано е със сравнително нови премиум коли за доста скъпи части и ремонти. Нашите сервизджии в завода казват "Една кола не е ли с обикновени фарове с крушки, не ми я хвали".

Без извинение, дрън-дрън, купи си конска каруца и гледай добре коня, че да си гарантираш добра тяга, уж си интелигентен човек, но по темата разсъждаваш като...

3
Няколко почти поредни дни попадам на един младеж на 1617 , нов водач, който направо ме въодушеви с карането си - човекът кара като Фитипалди когато има възможност, без каквито и да било резки движения, дискомфорт за пътниците или неприятни присецвания, супер плавно намаляване и ускоряване - в допълнение спира образцово в спирките, накланя тролея за трудноподвижни пътници, изобщо браво за ентусиазма и умението, който го може, го може.

4
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 01.09.2021, 22:38:02 »
Неотдавна тук бях убеждаван, че SG 262 като цяло всъщност не били в толкова плачевно състояние. За последните два дни се возих на 2149 и 2160 и мога да споделя, че: в 2149 вътре влизат изгорели газове като в най-изпаднал Икарус през 90-те, от шума на двигателя човек не може да си чуе мислите, а луфтовете на вратите са такива, че може да влезе немска овчарка през тях. За разместването на пода и каросерията въобще не отварям и дума. В 2160 скоростите при отнемане на тяга и спиране издават звук като на излитащ АН-24, а звуците от съчленението недвусмислено говорят за опасност от изпадане на компоненти по настилката всеки момент, в допълнение задницата е забита в земята в задната част на автобуса и вирната над съчленението в предната си част. Наистина все още има екземпляри като 2155, които са за пример, но очевидно този модел е оставен на произвола и при немалка част от автобусите вече е доведен до полуразпад, за съжаление - а принципно да доведеш почти вечна техника до такова състояние си е постижение, което трябва да признаем на Автотранспорта.

5
Че то май не е имало момент, в който всички ПЕСА да са в движение, още докато бяха в гаранция имаше спрени трамваи, ползвани за донори на части. А че е скандално, скандално е, но не е новост искам да кажа. Още по-скандално е защо се поръчаха две нови партиди според мен, като се вижда и качеството, и доставките на части какви са, нооо...

6
Те ЦГМ са също толкова "компетентни" в "оправянето" на паркирането, колкото във всички останали свои дейности - реално освен да разграфяват едни улици и пространства и да събират едни пари, които потъват, до момента не са решили реално нито един проблем с паркирането, никъде. Като към това добавим и "блестящата" като цяло организация на движението, хаосът е гарантиран. А за инцидентите неизменният виновник е някой човечец заради "несъобразена скорост" - милиционерско понятие с нулев смисъл, с което държавата официално си измива ръцете за своето бездействие и прехвърля вината на гражданите си.

7
Много обичам описанията на ПТП в тази тема :D Принципно, или колата се а навряла зад рейса или си го е отнесла, или колата се е движила зад рейса по релсите, водачът й не е спазвал дистанция и се е изшила в рейса, или просто водачът на трамвая също не е спазвал дистанция и е ударил колата пред него... Във всеки случай това с неочаквано спрялата пред трамвая кола нещо не звучи логично...

8
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 10.08.2021, 16:43:51 »
Основният пътникопоток на 304 е между НИМ и НДК, след Орлов мост дори в пик не са редки курсове с едноцифрен брой пътници. :rolleyes:

Това пак си го изсмукал от пръстите, ама нейсе.

9
Аз продължавам да не разбирам откровеното малоумие да се правят по петнайсет опита за някакво гаражно съживяване на нещо, което просто трябва да се подмени - поръчва се резервна част, чака се да пристигне в уговорения срок, сменя се по надлежния ред и толкоз, не става дума за ракетен двигател, за Бога, или полуоска за луноход...  - цялата процедура би трябвало да отнема 2-3 седмици, месец в най-лошия случай. При нас трае толкова в най-добрия случай, понеже сме специални.

10
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 09.08.2021, 22:01:02 »
На мобилен телефон разделът с "хартиените" разписания беше пипан преди почти две години като го осраха. Полетата бяха стеснени и в момента цифрите са една върху друга - неизползваем.
Делник 66 са две коли делник и три коли - празник.
Може би зависи с кой браузър го гледаш. Разгледах разписанията на различни произволни линии и всичките си излизат както трябва: https://i.imgur.com/zhWJeKM.jpg
И "разгъващите се" менюта си работят перфектно.

Понеже браузърите са хиляди, та е ужасно трудно сайт с подобна важност да работи нормално на основните от тях, сигурно...

11
1669 - ТБ8

12
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 05.08.2021, 20:30:42 »
Принципно височината на окачването може да се настройва софтуерно в определени граници, за толкова време би било логично да е избрана височина, която да отговаря на профила на всички линии - ако това е технически изпълнимо спрямо профила на линиите и параметрите на съответния модел, естествено.

13
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 05.08.2021, 20:28:18 »
Ако е сниман като първи представител на новата серия с един вид рекламна цел някъде 1981 или 1982, е логично да е 301, факт.

14
Този на теория любителски форум все повече се превръща в трибуна за изява на всякакви комплексари и незадоволени специалисти по всичко, които освен да обясняват те колко са велики и колко са прости всички освен тях на практика никога не казват нищо смислено... А нормалните хора с интереси не само пишат все по-малко, но и четат все по-рядко...

15
1669 - ТБ4
За първи път ако не се лъжа в делничен ден има дълъг по ТБ4 от влизането на летните разписания насам.

16
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 07.07.2021, 16:54:28 »
Така е , а горното е 316. Страхотни снимки.

Потвърждавам и за 308 и за 316, и съм безкрайно щастлив за снимката на 316 с Нова Бразилия, от толкова години се мъча да открия снимка на този трамвай с тази реклама, беше ми най-любимата България в продължение на поне 3-4 години като малък.

17
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 24.06.2021, 17:32:17 »
708 и 714 още са доста пъргави като за този модел, според моите разбирания поне.

18
Не знам аз ли от време навреме този месец имам странен късмет, но и аз попадам на твърде интересни екземпляри с твърде интересно поведение от градския транспорт - например един индивид, управляващ 670 по ТМ12 преди седмица някъде, вечерно време, към 22:00 часа, карайки като в краен стадий на Паркинсон с 5 километра в час реши, че ще е страшно забавно да закове на спирката по начин, по който с жена ми едва не паднахме, нарочно разбира се, след което като го попитахме сравнително учтиво след слизане дали това е нормално според него реши да ни заплашва с бой и да ни обижда по начин, след който ако беше попаднал на други недотам сговорчиви хора вероятно щеше да прекара дни или седмици в интензивно отделение, а в правова държава щеше да кара трамвай само на симулатор занапред, непосредствено след това 2686 по ТБ3 реши така да заходи към спирката на Попа, че измлати електронното табло с огледало с едни поне 10-15 километра в час, по чудо не счупи нищо и никой не получи удар, а човекът така и НЕ РАЗБРА, че го направи. Някакъв новобранец с наставник по ТБ5 на 1606 успяваше на всяка от трите спирки да затисне хора и да се опитва да потегли с тях и само заради защитите и блокировките не го правеше, като същевременно не отразяваше нито дума от това, което му обясняваше наставника, а той наистина обясняваше като на идиот... Преди малко 3156 по 204 след иначе нормално каране на поредната спирка реши да отвори предните две врати, но не и задните, при пълен автобус и опита да потегли докато опитващите да слязат от задната половина отиваха към предната половина. Явно цялата ковид идиотия плюс ретрограден Меркурий и знам ли и аз още какво влияе на всички, нямам друго обяснение, но толкова тъпи изпълнения за един месец отдавна не съм виждал, а хич не е да съм се возил много на ГТ точно в последно време...

19
Нищо не разбирате, нарича се оптимизация на разходите. Крепостните плащат, за да оптимизират разходите на феодалите, защото феодалите не са достатъчно богати, и така до пълното задоволство на феодалите, което обаче не настъпва поради ненаситност.

20
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 09.06.2021, 22:23:11 »
Точно в момента според мен икарусите трябва да излезат извън експлоатация. Достатъчно са намалени вече колите по линиите ш могат да се обслужват само с шкоди. За да може през лятото да подберат там, което смятат да остане за резерв и да им направят освежителни ремонти. Плюс това за лятото икарусите са ужасни всички знаем защо, така че като я има тази възможност е редно да се направи.

Може и още да се намалят колите и да се бракуват и част от новите Шкоди, които не се харесват на някои потребители тук, така ще има само любими на форума тролеи на линия, а мадам Фандъкова и висококомпетентното ръководство на ЦГМ ще вземат допълнителни бонуси за оптимизиране на транспортната задача.

Pages: [1] 2 3 ... 186