Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: [1] 2 3 ... 173
1
Забавно / Re: Забавно
« on: 13.09.2021, 23:20:09 »
Напрежение в мрежата ли е нямало та са на алтернативно задвижване тези двата?
И аз нямам отговор на този въпрос.

Снимките по-горе са от 06.09.2021 по време на маршрутните промени във връзка с маратона. Някои тролеи минаваха от едната страна, други минаваха от другата страна. Някои бяха на алтернативни двигатели, а други - редовно на ток (което показваше, че нямаше проблем с мрежата). Не беше ясно какво се случваше.

2
Някой знае ли защо тази първа тролейбусна линия е пусната точно до Горна баня - предполагам тогава далече извън града? Сигурно дори все още е било село.

Защо не някъде в центъра на града?

3
Все повече каси на метростанции работят с намалено работно време и дори има такива, които не работят в събота и неделя.

Както се вижда от поста ми малко по-нагоре, на автоматите за билети не може винаги да се разчита.

А дори и автоматът да работи, какво да правят хората с хартиени еднодневни карти при затворена каса?

4
Тази функционалност за таксуване само на 4 лева след третото маркиране не е ли малко непълноценна, след като не може да се ползва и в метрото?

5
Забавно / Re: Забавно
« on: 13.09.2021, 22:41:46 »
Задача с повишена трудност за листовките за получаване на шофьорска книжка, категория за тролейбус:

Кой е с предимство при следната ситуация:


Тролейбусът в ляво се движи в обособена с пътен знак Д1.2 лента за обществен транспорт. Пътният знак се намира в кривата, малко след входа на тунела.

Тролейбусът в дясно има следната комбинация от пътни знаци пред себе си:

(отгоре надолу) Б1, В2, Ж7 с временен характер, Г11 и С6.3  :hm:

И двата тролейбуса се движат на алтернативен двигател. И двата да току-що потеглили от спирка и не се знае кой от двамата водачи е нарушил маршрута си.
Кой е с предимство?

Отговор: Дясностоящият. :crazy:


Тук всичко е с цел забавление/шега. :)

6
Малко временни спиркознаци:





Малко сбъркан - според съобщението, сложено на същия спиркознак, там би трябвало да са спирали само А9 и А72.


И този малко сбъркан - според съобщението, сложено на същия спиркознак, там би трябвало да са спирали само автобусите по А75.

7
Мисля че можеше да се промениш. Не пропусна шанса да напишеш мнение в любимите ти теми.
Решил съм да съм по-кратък и да използвам по-малко емотикони (по съвети на други потребители). А ако става дума за любимата ми тема - да споделям рядко и само информация за сериозни проблеми. Всичко останало, което виждам като нередности, подавам само като сигнали/жалби където трябва.

Ако някой с ръка на сърцето каже, че описаното от мен в темата за недобросъвестните водачи (хората притичват между двете спирки и си изпускат тролеите; автобусите изобщо не спират на такава централна спирка като НДК; хора губят повече от час, преди да успеят да се качат на автобуса, който търсят) е маловажен проблем, аз ще спра да пиша във въпросната тема.

И то за минали неща. А тук си в офтопик.
Да събитието е отминало, но през годината има няколко подобни неща, които са причина за подобни маршрутни промени. Например, след по-малко от месец ще дойде големият маратон и тогава пак ще има маршрутни промени по десетки линии на наземния транспорт за половин ден.

Тук коментирам самата практика на тези маршрутни промени при подобни събития и влошеното транспортно обслужване във времето на възстановяване на редовните маршрути.

А тук си в офтопик.
За да не създавам нова тема, намерих тематиката на настоящата тема за най-близка до това, което коментирам. Смятам, че оптимизация може да включва и начинът по който се организират маршрутни промени по принцип.

Ако модератор прецени, че не сме в правилната тема, моля нека да премести тази дискусия където трябва.

8
Две неща:
1. На картата виждаш ли спирка НДК отбелязана?! Отбелязана е само посока Прага!
Да. Има отбелязана спирка в тунела.

Източник.

Освен това никъде в цялото съобщение за маршрутните промени не е упоменато за закриване на спирката в тунела или за  промяна на нейното местоположение.


2. Най-вероятно като си слизал надолу си пропуснал полицаите, които бяха застанали на входа на тунела в частта на бившето трамвайно трасе. Причината е ясна - не могат да разграничат ГТ от останалия трафик.
Когато аз бях там (след 11:30 часа) полицаи не е имало.

А защо да не могат да ги разграничат?.. Мисля, че разликата е очевадна.

И последно за твоя информация:
Quote
От 07.30 до 13.30 часа на 06.09.2021 г. да се забрани влизането на пътни превозни средства

Тунела на НДК, участъка водещ към бул. „Черни връх” и бул. „България” /бившето трасе на трамвай № 6/.

Не знам откъде е тази информация, но очевидно и от моите снимки се вижда как автомобилите се движеха свободно по бившето трамвайно трасе. Това е валидно за след 11:30 часа. Преди това не знам как е било.

Извод: спирка там не е имало по време на маратона , тоест негласно е била преместена на старото си място.

Ето точно тук е проблемът - негласно.

Не би било проблем, ако на редовния спиркознак имаше съобщение, което да информира хора да отидат да чакат на перона на бившата спирка. И по-важното - там да спират всички тролейбуси и автобуси.


Ще се опитам да съм максимално кратък...
38 реда.
Дали си кратък?!
По принцип щях да преразкажа цялата история стъпка по стъпка - предполагам наближавайки технически максимално допустимия брой символи в един пост. :D

А и за да бъдем коректни - част от тези 38 реда всъщност са само линкове към снимки.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.09.2021, 21:55:26 »
Благодаря на всички за информацията в темата за подвижния състав относно безопасността на 1212! :)

Зададох въпроса поради следните причини:
- знам, че има продължаващ дебат дали автобуси с автоматични скоростни кутии са подходящи за сложни планински маршрути;
- бяха закупени автобуси, които са предназначени основно за такива планински маршрути, което логично означава, че останалите налични автобуси не са най-подходящи. Иначе няма смисъл да се харчат средства за специални автобуси, ако наличните вършат работа;
- автобусите Mercedes Intouro имат различен вид седалки с предпазни колани, което само по себе си ги прави по-безопасния избор. (въпреки че, сигурно едва 4-5% от пътниците си слагаме тази колани);
- автобусите Mercedes Intouro се предполага, че би трябвало да се ползват без правостоящи (въпреки че, това не се спазва понякога). Докато автобусите Yutong возят повече правостоящи отколкото седнали пътници. В случая 1212 се напълни с между 50 и 60 пътници. Имаше много правостоящи, които са в много неизгодна позиция, в случай на инцидент.

10
Чудя се дали при подобни промени:
Quote
Във връзка провеждане на VII-ти ЕКИДЕН Маратон София, oт 04:30 до 14:00 часа на 06.09.2021 г., частично се променят маршрутите на масовия градски транспорт, както следва:

Автобусна линия №9 (в посока пл. „Орлов мост”): от бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” надясно по бул. „Цар Освободител”, надясно по бул. „Васил Левски”, надясно по ул. „Шипка” и по маршрута си. Автобусите ще спират на временна спирка на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, на 50.00 метра преди бул. „Цар Освободител”, в посока пл. „Орлов мост“.

Автобусна линия №72:

    в посока ж.к. „Западен парк”: от бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” надясно по бул. „Цар Освободител”, наляво по бул. „Васил Левски”, надясно по бул. „Патриарх Евтимий“, наляво по бул. „Прага”, ул. „Св. Георги Софийски” и по маршрута;
    в посока Плиска: от ул. „Св. Георги Софийски“ направо по бул. „Прага“, надясно по бул. „Ген. Скобелев” и транспортен тунел НДК, бул. „Васил Левски“, надясно по ул. „Шипка“, наляво по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и по маршрута.

Автобусите ще спират на временна спирка на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” на 50.00 метра преди бул. „Цар Освободител” в посока ж.к. „Западен парк” и на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусна линия №75: маршрутът се скъсява от автостанция „Гео Милев“ до Военна академия (обратен завой при ул. „Шипка“). Автобусите ще спират на временна спирка на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ на 40 метра след ул. „Шипка“ в посока към автостанция „Гео Милев”.

Автобусна линия №76 (в посока ж.к. „Гоце Делчев”): от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, наляво по бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий“ (връщане по бул. „Ген. Скобелев” и транспортен тунел НДК), наляво по бул. „Прага”, ул. „Св. Георги Софийски”, наляво по бул. „Акад. Ив. Е. Гешов”, бул. „П. Ю. Тодоров” и по маршрута си, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ на бул. „Цариградско шосе“ преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в посока ж.к. „Гоце Делчев”, за автобусна линия №280 и тролейбусни линии №3, 4, 5 и 11.

Електробусни линии №84, 184 и автобусна линия №505 (в посока ул. „Ген. Гурко“): от бул. „Цариградско шосе” надясно по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, обратен завой при ул. „Шипка” (Военна академия), бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, наляво по бул. „Цариградско шосе” и по маршрутите си. Автобусите ще спират на спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ на бул. „Цариградско шосе“ преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в посока СУ „Св. Климент Охридски“ (за автобусна линия №280 и тролейбусни линии №3, 4, 5 и 11), и на спирка с код 0442 „Военна академия” на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” след ул. „Шипка“ в посока пл.„Орлов мост“ (за автобусни линии №9, 72, 75 и 213).

Автобусна линия №94 (в посока СУ „Св. Климент Охридски“): от бул. “Свети Наум” наляво по бул. “Черни връх”, наляво по бул. “Джеймс Баучър”, надясно по ул. “Стоян Михайловски” и по маршрута до Студентски град. Автобусите ще спират на съществуващите трамвайни спирки по бул. “Джеймс Баучер” и на временната спирка на бул. „Черни връх“, на 60.00 метра след левия завой от бул. „Св. Наум“.

Автобусна линия №204 (в посока ж.к. „Гоце Делчев”): от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, наляво по бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий“ (връщане по бул. „Ген. Скобелев” и транспортен тунел НДК), наляво бул. „Прага”, ул. „Св. Георги Софийски”, наляво по бул. „Акад. Ив.Е. Гешов”, надясно по бул. „България” и по маршрута си, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ на бул. „Цариградско шосе“ преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в посока в посока ж.к. „Гоце Делчев” (за автобусна линия № 280 и тролейбусни линии №3, 4, 5 и 11).

Автобусна линия №604:

    в посока институт „Пирогов”: от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, наляво по бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий“, наляво по бул. „Прага”, ул. „Св. Георги Софийски”, надясно по бул. „Акад. Ив. Е. Гешов” и по маршрута  си;
    в посока гара „Искър”: от бул. „Пенчо Славейков” наляво по бул. „Прага”, надясно по бул. „Ген. Скобелев” и транспортен тунел НДК, бул. „Васил Левски”, надясно по бул. „Цар Освободител”, бул. „Цариградско шосе” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ на бул. „Цариградско шосе“ преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в посока институт „Пирогов” (за автобусна линия № 280 и тролейбусни линии №3, 4, 5 и 11).

Тролейбусна линия №7 (в посока ж.к. „Гоце Делчев“) се скъсява до кръстовище бул. „Васил Левски“ – бул. „Патриарх Евтимий“ (кино Одеон).
Източник.

... не е по-добра идея промяната да важи за целия ден?

Основният проблем според мен е моментът, когато се преминава от променените към редовните маршрути в средата на деня.

По време на тази промяна аз наблюдавах трафика в тунела НДК. Последният автобус от променените А72, А76, А204 и А604, който премина през тунела беше по А72 в 13:05 часа. В съобщението се казва, че промяната важи до 14:00 часа. Не е пояснено какво означава това - дали курсовете, които започват от първа спирка след 14:00 часа започват да се движат по редовния маршрут или пък когато настъпи 14:00 часа колите започват да се движат по редовния маршрут, независимо къде се намират в този момент (с изключение на тези, които вече са навлязли в променения участък)? В случая не изглеждаше да е нито едно от двете...

Към 13:15 на спирката в тунела дойде групичка от хора, които не бяха много "на ти" с ориентирането в София, и които искаха да ползват А72 до зала Фестивална. Били са на редовната спирка и там са видяли съобщението. Някак са се ориентирали до тунела чрез питане и дойдоха да ме питат и мен дали автобус А72 спира на спирката  в тунела. Чакаха до 14:00, така и не дойде автобус. Тогава ги посъветвах да се върнат обратно на редовната спирка. Надявам се да са се оправили!

Проблемите са следните при подобни маршрутни промени за половин ден:
- променените линии не се визуализират във Виртуалните табла и по ел. таблата на спирите в първата половина от деня (няма и качени разписания в сайта);
- обслужването между 13:00 и 15:00 часа е много влошено, защото не се знае кога ще мине последната кола по променения маршрут и кога ще мине първата по редовния. Освен това се получават струпвания и съответно големи дупки в интервалите докато се напаснат разписанията. Примерно минават три коли през 5 минути и после няма нищо 40-50 минути.

Ако промяната е обявена за целия ден, ще си има разписание за целия ден, всичко би трябвало да се визуализира във вируталните табла и по ел. таблата по спирките и няма да има каша при преминаването от променен маршрут към редовен.

Какво мислите? :)

11
Пътници, както и пътнически влакове, логично, нямат работа там, освен ако гарата съвместява и функция на пътническа, както са Русе-разпределителна и Перник-разпределителна. Останалите - Пловдив, Подуяне и Горна Оряховица имат обиколни линии за транзитно движение и пътническите влакове изобщо не влизат в тях.
Всъщност, гарите Русе-разпределителна/Перник-разпределителна и такива като Подуяне-разпределителна/Горна Оряховица-разпределителна не са ли технически различни като не говоря от гледна точка дали съвместяват и пътнически трафик или не?

Русе-разпределителна/Перник-разпределителна не са ли такива, при които се извършва стандартни маневри, които са по-скоро с локален характер - обслужват близки индустрии, тъй като централните гари в същите градове са изцяло пътнически? А пък гари като Подуяне-разпределителна/Горна Оряховица-разпределителна не са ли такива, при които маневрите се правят чрез сложна, специална инсталация, при която вагони се бутат от висока точка и чрез свободно движение по наклон надолу се пренасочват към съответния коловоз, където ще бъдат групирани в нови влакове за съответното направление? А пък от контролна кула наблюдават внимателно движението на вагоните и сменят стрелките пред тях според направлението.  Доколкото знам в Русе има такава гара, която е различна от Русе-разпределителна - това е Русе-Изток. Сега е изоставена. Не знам дали тази технология с бутането на вагоните и свободното им движение по наклон изобщо се използва в днешно време в България?

12
Ще се опитам да съм максимално кратък, аз да не натоварвам останалите с прекалено дълги разкази. А и ще се опитам да огранича емотиконите до минимум :P .


Проблем: Автобусни шофьори не изпълняват правилото "Спира на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута" по време на маршуртни промени.

Ситуация: Маршрутни промени във връзка с VII-ти ЕКИДЕН Маратон София - Денят на Съединението, 06.09.2021 г.

Място на наблюдение: Тунелът НДК между 11:30 часа и 14:00 часа.


Мнозинството автобусни шофьори по А72, А76, А204 и А604 не влизаха по бившото трамвайно трасе, за да спрат на тролейбусна спирка 1139 "Национален дворец на културата". Всъщност за времето, през което наблюдавах случващото се, само два автобуса преминаха през трамвайното трасе и спряха на тролейбусната спирка. Останалите преминаваха по основното платно като някои спираха на перона на бившата тролейбусна спирка, а някои изобщо не спираха, независимо от това, че на перона имаше чакащи.

Допълнително се случваше нещо много странно: част от тролейбусите преминаваха редовно през бившето трамвайно трасе и спираха на редовната спирка, а друга част по основното платно в тунела и спираха на бившия перон на спирката.

Още по-допълнително се случваше нещо още по-странно: част от тролейбусите преминаваха на дизелов двигател, а други с редовно закачени токоснематели...


3151 по А204 летящ през средна лента на основното платно, без никакво намерение да спре на спирка.


3123 по А76 летящ през средна лента на основното платно, без никакво намерение да спре на спирка.

Други автобуси, преминаващи през основното платно на тунела: тук (не спря на спирката) , тук (не спря на спирката) , тук (не спря на спирката), тук (спря зад тролейбуса, но не отвори врати), тук (премина с висока скорост, без да спира на спирката), тук (профуча, без да спира на спирката) , тук (средна лента на основното платно) , тук (средна лента на основното платно) , тук (спря на спирката) , тук (спря на спирката) , тук (спря на спирката) , тук (спря на спирката).

Тролейбуси, преминаващи през основното платно на тунела: тук , тук , тук , тук , тук , тук , тук , тук.

Тролейбуси, преминаващи редовно по бившето трамвайно трасе: туктуктуктуктуктуктук.

Както виждате от снимките, част от тролейбусите се движеха на алтернативно захранване, а другата част си бяха в редовно движение на ток. Коя от двете групи водачи бяха недобросъвестните, аз не мога да кажа. Дори имаше и такива, които се движеха на дизелов двигател веднага след колега, който си беше на ток:  тук и тук (на тази снимка се виждат и как хората пресичат бившето трамвайно трасе с опасност за живота и здравето си).

Всичко това объркваще постоянно хората, които чакаха - те постоянно се местеха от мястото, където по настоящем се намира редовната тролейбусна спирка към бившия перон на тролейбусната спирка и обратно (с притичване през бившето трамвайно трасе). Някои си изпускаха тролея. Трябва да отбележим, че тук вече няма маркирана пешеходна пътека (нито с маркировка, нито с пътен знак) и пресичането беше изцяло на риск. А някои хора пресичаха при другия край на оградата.

Спиркознакът, който си работеше редовно, но нямаше никаква информация за промяна (нито на ламинирана хартия, нито на екрана).



П.П. Извинявам се за качеството на снимките! Те са само с информативен характер. Правени са с камера на по-старичък смартфон и при неблагоприятни условия - светлина и движещи се обекти. Благодаря за разбирането!

13
12.09.2021:

Това безопасно ли е? Този модел автобус подходящ ли е за планинска линия със сложен профил?

За всеки случай аз реших да изчакам следващия автобус по линията, който беше от подходящ модел. А този се напълни с поне 30 правостоящи още от първа спирка, което не ми изглаждаше никак безопасно - препълнен автобус, на който му предстои да спуска целия наклон от Златните мостове до Околовръстния път. А надолу може би е имало и още желаещи да се качат от следващите спирки. 



П.П. Табелата с номера е...

П.П.2. Спирането върху плочника на спирката...

14
При случката с авариралия 3031 3032, 684, 3003, както и трамваи от линия 4 са минавали през Струга в посока Орландовци/ Журналист. Същите са спрени при Съдебната палата, защото имаше традиционния протест в сряда. Така 3003 излезе от депото на мястото на авариралия 3031 само за да отиде право в задръжката на Съдебната.
Аз наблюдавах един трамвай по ТМ4 (не съм запомнил инвентарен номер), който изпълни следнине маневри:

С очите си видях как трамваят продължи в посока пл. "Възраждане". Поради тази причина отправих негативен коментар към действията на диспечерите.

Още два трамвая (едип по ТМ3 и един по ТМ10), които направиха същите маневри в района на бул. "Княгиня Мария Луиза", но не съм сигурен, дали са продължили направо по бул. "Христо Ботев" в посока пл. "Възраждане" или са завили наляво по ул. "Струга".

След твойте думи, предполагам, че са завили по по ул. "Струга" (остава въпросът защо се наложи да се разходят до надлез Надежда, при условие, че е можело да завият по ул. "Струга" директно след спирка "ул. Клокотница" :neznam:), закоето си връщам частично думите за некадърните диспечери. Оставам само частично коментара си, заради този трамвай по ТМ4, чието движение описвам на схемата по-горе, и което намирам за неадекватно.  :neznam: :neznam: :neznam:

15
Не си ли се ориентирал къде живеем?... :neznam:

Повечето работещи в България са на принципа - "ако може работният ден да мине по-бързо", "ако може да свърша колко се може по-малко работа", "не ми плащат достатъчно, за да мисля и коментирам". :help: :/

Глупости на търкалета. Много неща не са ти ясни, но не пропускаш възможност да се изкажеш като крайна инстанция. Ето, давам пример: работя в държавно предприятие, моите подчинени взимат доста по-ниски заплати отколкото съответните в частния сектор, но никога не съм чул и видял да направят цитираното. Знаеш ли защо, защото са професионалисти - вършат си работата. Така че хайде по-леко с квалификациите за "повечето".
Казвам го, защото работя в тази сфера (на човешките ресурси) и знам какво говоря.

Според стандартите на Социологията и Статистиката, "повечето" означава всяка част от цялото, която в проценти се изразява между 51 и 99%.

Знам, че има хора, които си вършат работата съвестно и са професионалисти, което е чудесно. Но в последното десетилетие се наблюдава сериозно намаляване на мотивираността на човешкия ресурс. Това се дължи на много неща, включително и навлизането на следващо поколение на трудовия пазар.

Валидаторите са там ако, когато се въведе почасов билет. Идеята е като излезеш от метрото да се маркираш и да спре да ти тече времето, защото наземния транспорт е на абсурдни интервали. Поне това се говори и това ми е известно.
Това няма да работи при такава поставени валидатори. Те са поставени на най-различни и по-същственото - неудобни места. Хората редовно ще забравят да се маркират и ще бъдат прецакани.  :neznam:

Ако се въвежда подобна система, трябва да се монтират и турникети с валидатори и на изходите - просто обърнати в обратната посока. За да излезеш, трябва да маркираш превозен документ. Това би подпомогнало и контрола върху редовността на пътниците в метрото, защото всеки ще трябва да се чекира и на изход.

16
В ситуацията с 2402 - предполагам, че трамваят е завил без да има видимост към спирката с другите два трамвая и е останал в средата на кръстовището.
По-скоро не съм съгласен.

Ситуацията, която се вижда на тази снимка е от момента, в който се опитват да закачат 680 към 3031. Преди това 680 беше доста по-назад и със сигурност ватманката на 2402 би трябвало да го виждала още преди да навлезе в рамките на кръстовището...  :neznam:

Но аз спирам да чета тук.
И аз!
Аз също.
И аз също
Това звучи като поведение на щраус.  :neznam:

"Не го виждам, значи няма проблеми" :/ :neznam:

Не знам дали го осъзнавате, но всеки с подобно мислене/поведение се превръща в част от проблема. :/

Всички тези неща, които се случват около нас всъщност са генератор на още повече такива неща. Когато човек види общински трамвай, които стои 20 минути в средата на кръстовище; когато види, че автобуст/тролейбус/трамвай от общинския градски транспорт преминава на забранителен сигнал на светофар; когато види, че полицейска патрулка е спряла по неправилен начин без да има необходимост от това (полицаите са слезли, за да си купят кафе); когато види, че някой прави "дрифтове" на голям оживен булевард в час пик; когато види, че съсед е паркирал върху цветятата до детската площадка пред блока; когато види, че друг съсед хвърля боклуци през прозореца; когато чуе, че някой е минал годишен технически преглед с технически неизправед автомобил и се горедее с това; когато чуе, че някой си е купил цигари без бандерол или гориво на черно и тези хора също се гордеят с това; когато чуе, че съседа работи в сивия сектор - и когато вскичките тези неща останат без последствия, това малко по малко води до съзнателна или дори несъзнателна промяна на нагласите на този човек. Дори и най-съвестните и отговорни хора могат да се променят, ако постоянно са изложени на тези примери.

Това, което искам да кажа, че подобна среда мултиплицира тези практики и с времето те се развиват в прогресия. :/ И всеки, който е толерантен към която и да е нерегламентирана практика, всъщност е съучастник, защото с действия или бездействия той/тя допринася за корупционното развитие на такова общество. :/

Аман вече!

Как пък все сте криви и попадате на такива...все едно сте някакви чантаджии, които не работят а само проверяват и топят и нямате друга занимавка освен да гледате кой как си върши работата!
Човек, нищо лично, но ти си най-изразеният представител на това, което описвам по-горе. Твоят начин на мислене е пагубен и няма как да има здраво и пълноценно общество, съставено от хора, които мислят като теб.

На теб цялата ти философия опира до:
- щом някой си върши работата (основно свързана с изпълнението на някакъв тежък физически труд) и никой не е умрял (дори и тогава може да се намерят оправдания :/), значи всичко е наред;
- вскеки, който върши работа, която не изисква тежък физически труд, е недостоен;
- всеки, който търси отговорност и/или отговаря за контрол е жалък злобар...
:neznam: :neznam: :neznam:

Аз пък да си кажа, че ползвам ГТ поне 2 пъти в седмицата и нямам никакви оплаквания от линиите които ползвам! 76, 213, 305 най-често. Дори напротив.
Да, защото за теб, без оплаквания означава да пътуваш от спирка А до спирка Б, без оглед на това, което се случва между двете. :neznam:

Хвърляш ли един поглед дали шофьорът, който те вози, винаги минава на зелено? А дали спира правилно на спирките (само по един автобус на единична спирка; между пътен знак Д24 и спиркознака; плътно влизане в джоб или плътно до бордюра, когато няма джоб)? А дали отваря първа врата? Дали продава билети? Дали пуши? И много други?

Или се качваш, мислиш си за твоите неща, и си слизаш, а през това време не обръщаш внимание на нищо?  :neznam:


Почти винаги са с униформи
Дори не си се усетил как си написал нещо, което е точно за тази тема. "Почти" означава невинаги. Значи си ставал свидетел на недобросъвестност.

Респект и уважение към тези хора, сапсили хиляди животи и превозили живи и здрави до дома хилади деца, родители, баби и дядовци! Ако не бяха те, още много хора щяха да са в ежедневната статистика на ПТП-тата, нищо чудно и някои от нас! Представям си че всичко това е на техен гръб и отговорност. Доста от тях преди 30 години бяха младежи на по 30, когато аз бях ученик, сега са предпенсионна възраст мъже на по 60-така.  Не се знае като се пенсонират дали ще има кой да ги замести. Човек не може да работи на 80-90.
Това звучи като нескопосоно политечско послание от времето на социализма... :help: :crazy: :/

17
Васко, нали знаеш, че ако ватманката на 2402 завие към надлеза без диспечерско нареждане ще си го отнесе тя? Или смяташ че в името на общото благо е редно да завие и да не и признаят курса?
Ако ватманката на 2402 не е имала разрешение да завие в посока надлез Надежда, то тя е трябвало да остане и да чака преди стрелката, защото Закона за движение по пътищата ясно казва, че не се навлиза в кръстовище, ако водачът не е сигурен, че ще може да го напусне.




От петък (25.06.2021), малко преди 20 часа:

Ватманката на 714 по ТМ6 не спираше да натиска звуковата и светлинна сигнализация за затваряне на вратите, докато в превозното средство се качваше една възрастна жена, която се придвижваше много бавно, а имаше и количка за пазар с нея. Натискането беше единствено с цел да тормози възрастната жена. :help: Трамваят беше спрял на спирка 0059 "Метростанция Обеля", а в същото време беше светнал разрешителният сигнал за трамвайте на светофара.

В това време, в посока крайна спирка ж.к. Обеля-2 се движеше 936 по ТМ6 и тъкмо преминаваше през кръстовището. Обаче ватманката на 936 спря в средата на кръстовището без видима причина. 936 е по-дълъг трамвай и буквално блокира цялото кръстовище. Светна забранителен сигнал за трамвайте. Светофарът пусна автомобилите, идващи от бул. "Панчо Владигеров", откъдето започнаха да се чуват клаксони.  :neznam: :neznam: :neznam:

След малко 714 потегли на забранителен сигнал, който беше светнал преди поне 10 секунди. :eek: :eek: :eek: Тогава 936 също потегли и се установи на спирката. Очевидно причината за спиране на 936 е да направи "чадър" на колежката си, чрез който 714 да мине на забранителен сигнал.  :help: :help: :help:

Суматохата все още не беше приключила. Очевидно имаше кола, която беше влязла в габарита на линията в посока ж.к. Надежда и 714 не можеше да се изтегли бързо. След освобождаването на кръстовището от 936, колата продължи, но друг автомобил искаше да мине (защото е на зелено). Тогава ватманката на 714 започна да натиска звънеца. Други автомобили продължиха да натискат клаксони. Пълна каша! :help: :neznam: 714 освободи кръстовището моменти, преди да светне червено за автомобилите идващи от бул. "Панчо Владигеров". Цялата тази каскада възпрепятства поне десетина автомобила да минат по време на тяхната си фаза на светофара. :neznam:



От днес (27.06.2021), преди около час:
Още един автобус BMC от гараж Малшевци, при който имаше същата практика за завързване на малката вратичка на кабината на шофьора за тръбната арматура на автобуса, което възпрепятства пътниците от възможността за ползване на първата врата и за купуване на билети от водача.  :help: :help: :help:

2730 по А26. В допълнение, в заграденото пространство имаше жена, която си приказваше сладко-сладко с шофьора. Жената беше без предпазна маска.

Очевидно това място се възприема като частно сепаре от някои недобросъвестни шофьори... :help: :neznam:

18
пероните са достатъчно дълги. :rolleyes:
Kои?
Не е ли единственият проблемен перон този на МС СУ Св. Климент Охридски, който е твърде къс? Единственият, но достатъчно, за да възпрепятствата цялата линия от това да има по-дълги влакове.

19
Вярно е.

До 2010 трябваше цялата трамвайна мрежа да мине на широки трамваи. Ако не беше си заминал Комунизма.
Би било много интересно да видим какви са били плановете за цялостна маршрутна мрежа с с междурелсие 1435, ако някой ги знае. :)

Всяко зло за добро...ако бяха изпълнили трамвая по сегашния маршрут на метрото в тунела, а метрото под Цариградско щяха да отпаднат почти всички автобуси по Цариградско. Най-много да бяха оставили по една линия от Младост и Дружба от по отдалечените места от метрото с която хората да ходят до мола.

Обаче в източна София щеше да има 3 мощни линии релсов транспорт през 1 булевард. Под Драган Цанков трамвая, под Царигадско метро, по Шипченски пак трамвай. Отделно освен метрото и Младост и Дружба щяха да имат още една почти 100% автономна безконфликтна линия до центъра с трамваи, с горе-долу същото времепътуване като метрото.
Разбира се, че при такава хипотеза, би било напълно логично да спрат всички автобусни линии от ж.к. Дружба и ж.к. Младост към центъра, което не е нещо лошо на фона на, както ти казваш, три паралелни линии на бърз, релсов транспорт.

Може би плановете са били да оставят само тролейбусният транспорт по бул. "Цариградско шосе" над метрото, което щеше да е много яко :P Югоизточните комплекси (ж.к. Дружба и ж.к. Младост) щяха да имат 100% електрически транспорт за връзка с центъра. :P

Жалко, че не се е реализирало така. :/ Според мен метрото щеше да е много по-успешно (и по-бързо) под бул. "Цариградско шосе". А от двете страни - скоростни широкорелсови трамваи. :P

20
Точно през лятото нощният транспорт се ползваше най-много!

През зимата се ползваха основно първите един-два курса, които се използваха от хора, които прикрлючват работа малко по-късно. Останалите курсове се използваха много по-слабо.

През лятото всички курсове бяха натоварени.


Притеснявам се, че ще пуснат нощният транспорт за малко в най-неподходящото време, без много информация в публичното пространство, и после ще го спрат завинаги като кажат: "Ето, вижте! Ние го пуснахме, ама никой не иска да се вози. И затова няма да го има повече, за да пестим пари." :help: :help: :help:

Pages: [1] 2 3 ... 173