Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - vasko

Pages: [1] 2
1

Похарчени са публични средства за закупуването на два телевизора, които да визуализират статичното изображение "Крайна станция" :neznam: Умно!


Какво означава това? Може би, че влакът, който минава по този коловоз се движи с маршрут "Център - Надежда"? Което може би трябва да означава, че станцията се намира в центъра?!?  :blink:

А в същото време на постоянните табели (на заден план на същото изображение) пише "Обеля". Да, наистина, хората няма да се объркват. Много добра система за оповестяване. :rolleyes:

А това "Centrum", скрита реклама на хранителна добавка ли е? :laugh:

Street се съкращава като str., точките също липсват.
Работата на "Спаси София" не трябва да се критикува по никакъв начин!

Те са богове в сферата на архитектурата, градоустройството, градската среда и т.н. и щом така са казали, значи така трябва да бъде! :rolleyes:

2
Моля обсъждането да се върне към топика на темата: имена на метростанциите, а не методики за социални проучвания!
Бих искал да ми обясните как точно дискусията, която е изтрита е оффтопик?

Това, което се дискутираше е нещо, което има реалната възможност да повлияе на определянето на имената на метростанциите - анкетата на "Спаси София", която те налагат наляво и надясно като "мнението на софиянци". От тази организация се опитват на окажат натиск върху СОС, като държат съветниците да се съобразят с "мнението на софиянци".

Следователно обсъждането на въпросната анкета е 100% по темата, тъй като тя може да има някакво значение при истинското наименуване на станциите.

Или вече и този форум става сляп привърженик на "Спаси София"?..

3
...
Написахте този пост, защото видяхте vasko и веднага включихте анти-vasko настроението или откровено смятате, че удобството на пътниците (единствената причина Вашата професия да съществува) не е важно?

Работата през нощта е забранена , освен ако не е авариен ремонт.
Защо?

Има ли някаква обективна, техническа причина за тази забрана?

4
Изтрити теми / Re: Новини от София
« on: 25.04.2016, 21:34:09 »
Айде и ръководството на ЦГМ подало оставки. Източник: новините по радиото (представа си нямам кое).
Няма лошо! ;)

Но това достатъчно ли е? Ще оправи ли проблема?

Според мен, в такива ситуации, трябва да се прави много повече!

След оставките (или уволняването) на хората, които са пряко замесени в скандала, трябва да се издаде забрана на същите никога повече (до края на живота си) да нямат право да работят в държавна или общинска институция - дори като портиери.

Също така, трябва има забрана за фирми, в които участват виновните лица или техни роднини по права линия до трета степен или по съребрена до четвърта, да нямат право да работят по обществени поръчки.

След това, трябва да се потърси отговорност на всичките лица, които имат нещо общо със случая (освен заместник-кмета и директорът на ЦГМ, трябва да се потърсят всички други служители в ЦГМ, които са били пряко ангажирани с поръчката и контрола върху нея) и всеки един от тях да ходи в затвора за време, според значимостта и отговорността, която е имал за тази поръчка. Разбира се, заместник-кмета и директорът - най-много време. ;)

След това, трябва да се направи съдебно-техническа експертиза за установяване на реалната пазарна цена на въпросните спирки. След това, въпросната фирма се задължава да върне разликата между това, което и е платила общината и реалната цена. Ако не иска доброволно - по съдебен път, съдебни изпълнители и т.н.

След това, тъй като обществото не е получило нещо качествено срещу публичните средства, останалата сума се задължава да бъде върната от виновните лица (заместник-кмета, директорът на ЦГМ и всеки друг, който е имал нещо общо), пропорционално на отговорността им за поръчката. Който не иска доброволно - по съдебен път, съдебни изпълнители и т.н.

Ако това не може да се направи със сегашните закони, то значи ни трябват нови закони! ;)

Само когато всичките пари до лев се върнат в хазната и виновните лица са в затвора, обществото ще почувства, че в тази държава има някаква справедливост. ;)

5
Тъй като не успях да открия тема, която да е подходяща, реших да направя нова. Ако някой модератор сметне за добре, нека да премести тази дискусия в някоя съществуваща тема. :)

Основният ми въпрос е - не смятате ли, че подобни позиции като директор на общински/държавни предприятия трябва да са мандатни или поне да няма хора, които да ги заемат 15-20 години?

Все пак, тук повечето подкрепяте демокрацията, а доколкото знам, при демократичните системи на управление, подобни постове са мандатни или поне трябва да има някакво движение от време на време, а скоро разбрах, че господин Братоев управлява нашето метро, не от откриването му, а още от започване на строежа му....... :blink: :blink: :blink:

За разлика от някои колеги тук, аз смятам, че господин Братоев не е допринесъл кой знае колко за софийското метро, а дори обратното - нанесъл е доста щети. Веднага се аргументирам:
:arrow: Допускане на колосални икономии при строителството, което е довело до една камара станции със странични перони и доста станции с по-къси перони (заради които, сега не могат да се движат по-дълги влакове);
:arrow: Грешки в проектирането/реализацията на някои места (като тунелите между МС Сердика І и МС Опълченска), които изискват или дискомфорт за пътниците или бавни скорости...;
:arrow: Липсата на всякаква концепция за оповестителна система, като резултатът днес е тотална каша, която обърква повече хората, отколкото да ги ориентира;
:arrow: "Некст стейшън Джи Ем Димитров" :crazy: (заслужава си отделна точка);
:arrow: Намаляване на скоростите за движение :arrow: увеличаване на времепътуванията :/;
:arrow: Нереалистични интевали :arrow: претъпкани влакове в час пик :arrow: огромен дискомфорт за пътниците :arrow: отказващи се хора да ползват метро...;
:arrow: Спорна достъпност на хората с увеждания и майките с колички (преди да коментирате, питайте хората, които имат нужда, дали въпросните съоръжения са удобни или проектирани на правилните места!);
:arrow: Много слабо диспечериране на метрото - говорим си за транспорт, който е напълно изолиран от всякакви външни фактори и пак редовно разписанията не се спазват... :crazy:;
:arrow: Липса на планове за действие при аварийни ситуации или съществуването на такива, които не са добре подготвени (питайте хората, които им се е случило да пътуват в такъв момент дали са имали достатъчно и максимално подробна информация какво се случва. А смятам, че това е съществена част от един авариен план!);
:arrow: Намерения за разделянето на МД1 и МД2, което ще създаде неудобства за (буквално) десетки хиляди души. :angry:

6
Замислих се, че в отделни теми коментираме отделни аспекти на градската мобилност и някои мнения могат да изглеждат странно извадени от контекста на цялостна концепция (или на фона на сегашната реалност). За това си мисля, че е добра идея тук да коментираме цялостната концепция за градска мобилност в София. :)



Частни автомобили:

Достъпност:
:arrow: Автомобили, които не отговарят на някакви минимални еко изисквания няма да бъдат допускани в София - след Околовръстен път.
:arrow: Автомобили, които не отговарят на следващо ниво еко изисквания (например, произведени преди 2000 година) няма да бъдат допускани във вътрешността на града - след т.нар. втори градски ринг (вътрешен).

Данък МПС:
Първоначалната ставка ще е базова, според обема на двигателя. Например: 1.0 - 15 лева; 1.2 - 35 лева; 1.4 - 60 лева; 1.6 - 100 лева; 1.8 - 180 лева; 2.0 - 300 лева, 4.0 - 800 лева и т.н. Оттам нататък ще се умножава по коефициенти, които ще зависят от:
  • Районът, в който живее собственикът. Колкото по към центъра се пада това, толкова по-скъпо. Например - в идеалния център коефициентът ще е 8, докато в ж.к. Младост, например, ще е 2.
  • Екологичността на автомобила. Колкото по-ниско ниво на екологичност, толкова по-висок коефициент. Например, автомобил със стандарт Евро 0 - коефициент 10; Евро 6 - без коефициент.
  • Броят автомобили, регистрирани на един адрес. Първи автомобил - без коефициент; втори - 2; трети - 4; четвърти - 7; пети - 9 и т.н. Всеки автомобил автоматично се води регистриран на постоянния адрес на собственика му (физическо лице) или адресът на който е регистрирана фирмата (юридическо лице).
Коефициентите по различните точки се събират и след това се умножават по базовата ставка и такава се получава годишния данък МПС. От него са освободени всички МПС на градския транспорт.

Данъчни облекчения:
Хората, които притежават електрически автомобили няма да плащат данъци за тях, а също така ще са напълно освободени от данък сгради и такса смет за имота, на който адрес е регистран автомобила. Освен това, всички адиминистративни услуги, които се предоставят от СО ще са напълно безплатни за собственика на такъв автомобил и ще се изпълняват в по-кратки срокове.

Зони за платено маркиране:
:arrow: Синя зона - обхваща територията на сегашните синя и зелена зони. Но, ще има по-малко места, за да има повече пространство за активно движение и обособени трасета на градския транспорт. ;)
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 07:00-01:00 (за да обхваща и вечерните излизания на заведения, културни събития и т.н.).
  • Цена за 1 час - 3 лева.

:arrow: Зелена зона - обхваща територията, което се огражда от т.нар. трети градски ринг.
  • Работно време: Понеделник-Петък - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 2 лева.

:arrow: Жълта зона - обхваща териториите, които са в райони на пазари, търговски центрове, молове, и всякакви други обществени места с висока посещаемост и т.н., които не попадат на територията на горните две зони.
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 1 лев.

За хората, които обитават съответните зони ще има винетки за паркиране в съответния подрайон на зоната. Винетка за Синя зона за 1 година - 200 лева за първи автомобил. За всеки следващ автомобил, регистриран на адреса, цената се умножава по поредния номер на автомобила - например за трети автомобил на адреса: 600 лева (200 х 3).

Винетката за Зелена и Жълта зона за първи автомобил на адреса ще е безплатна. За втори автомобил - 100 лева и после се спазва горното правило.

За хората, които притежават електрически автомобили, винетките ще са напълно безплатни и ще важат и за трите зони без ограничения (а не само за подрайон като при МПС с двигател с вътрешно горене).

:! Спирането за престой в зоните също ще се брои и трябва да се заплати. Единственото изключение е за слизане и качване на хора в рамките на 60 секунди. Товаро-разтоварни дейности, куриерски доставки и т.н. трябва да се плащат по съответната тарифа за конктретната зона.

Буферни паркинги:
Към всички метростанции в крайните квартали се изграждат големи буферни паркинги, които ще са безплатни при ползване на метрото. А и паркирането там ще води до по-ниски цени за ползването на метрото (и градския транспорт като цяло).

Обществен транспорт:

Метро:
Интервал на движение: в делник, час-пик - минималният технически допустим интервал за дадения участък; делник, извън пик -  удвоен същия интервал; празник, целодневно - утроен същия интервал.

Довозващи линии
Изгражда се гъста система от довозващи линии във всички райони на София, които имат следните характеристики:
  • Всяка линия ще е с 10-12 спирки.
  • Спирката, която се пада в средата на маршрута ще е до метростанция.
  • Интервал на движение: в делник, час-пик - 4-5 минути; в делник, извън пик - 8-10 минути; в празник, целодневно - 10-12 минути.
Квартали като ж.к. Младост и ж.к. Люлин ще имат по 5-6 такива линии, а по-малките по 1-2 линии. Някои и линиите ще обслужват и съседни малки квартали.

Целта е почти да не остане спирка на градския транспорт, която да няма директна и бърза връзка до най-близката метростанция.

Разбира се, използването на тези линии ще е предвидено в тарифната политика да става изгодно в комбинация с метрото.

Градски транспорт:
Запазват се всички съществуващи трамвайни и тролейбусни линии с приоритет да се отркиват и нови. Стремежът е повечето от автобусните трансградски линии да се превърнат в трамвайни или тролейбусни.

На всички запазени трансградски линии се връщат интервалите от началото на 90-те години. :)

Обособяват се много запазени трасета и бус-ленти, така че да няма отклонения от графика.

Крайградски линии:
Всички крайградски линии се довеждат до най-близката метростанция. Стремежът е повечето, ако не всички, линии да се обслужват от електробуси.

Оптимизират се разписанията, така че да са много по-удобни и привлекателни за хората от близките населени места.

Картите на ЦГМ ще важат и във влаковете на БДЖ на територията на Столична община.

Нощен транспорт:
Създава се редовен и удобен нощен транспорт, като в идеята на "Спаси София" (но с някои подобрения, а може и с повече линии).

Маршрутни таксита:
Закриват се. ;)

Тарифна политика:
Създава се гъвкава, подробна и много изгодна тарифна политика, в която всеки да намери изгодно за него предложение.

Например - еднократен билет - 2 лева; карта за всички линии, един месец: 40 лева; карта за всички линии, една година: 300 лева. ;) И много, много други комбинации. Като например, карта с която може да се посещават музеи и други забележителности в София или карта, с която могат да се вземат велосипеди от велостанциите.

Подвижен състав:
Основно нови и съвременни превозни средства, а също така и качествено реновиране на част от сегашните, така че да отговорят на най-съвременни стандарти за комфорт и безопасност.

Парите за всичко това? - ще дойдат от мерките за частните автомобили по-горе. ;)

Велотранспорт:
Създава се гъста мрежа от истински, качествени и обособени велоалеи в целия град.

Създава се система от велостанции, от които можеш да вземеш велосипед и да го върнеш на друга такава срещу много скромна сума (а с някои карти за градсия транспорт и безплатно).


Целта на цялостната концепция, която предлагам е да се намали драстично употребата на частни МПС с двигатели с вътрешно горене; да се подобри значително качеството на атмосферния въздух в София; сериозно да се облекчи трафика в града (с което да намалеят и произшествията); да се стимулират хората да ползват обществен транпрост, както и велосипеди за придвижване в София.  :)

7
Вчера не ми остана време да разкажа за един виртуоз на недобросъвестността...

Дата - 15.10.2015 г.; време - късен следобед (към 18:30 часа); автобус - 1809 по А111, при движение в посока Люлин 1,2.

Шофьорът на въпросния автобус заслужава почетно място в темата поради:

:arrow: Три пъти преминаване на червено (пресичане на стоп-линията след светването на червения сигнал на светофарната уредба);

:arrow: Два пъти каране с висока, несъобразена с пътните условия, скорост. Единият път беше по бул. "Панчо Владигеров" след пазар Люлин, където има доста спрели автомобили, за които има шанс да потеглят внезапно. Точно такова нещо се случи - един автомобил потегли внезапно без сигнализация ("мигач") и на автобусния шофьор се наложи да набие спирачки, при което правите пътници върте залитнаха много сериозно. Нараняванията на пътниците се разминаха на косъм;

:arrow: Спиране на спирка (по-скоро, отваряне на вратите, докато автобусът е спрял в задръстване) доста преди обозначеното място и после подминаване на хората, които чакат на правилното място, за да не се изпусне зелен сигнал на светофара;

:arrow: Два пъти спиране на спирка доста след обозначеното място или по-скоро движение заедно с колоната по време на задръстването и отваряне на вратите чак, когато колоната спре (но, това се пада доста след спирките);

:arrow: Три пъти неприбиране в изградените уширения ("джобове") за спирка;

:arrow: Псуване на пътник, чиято раница бива затисната от вратата. А това се случи заради тъпканицата в автобуса.

И всичко това се случва в участъка между Националния Исторически Музей и хипермаркет Билла-Люлин.


И тъй като съответната тема изчезна (или по-скоро е видима само за VIP-потребители :rolleyes:), за десерт:
:arrow: На предното стъкло имаше закачено нещо, което 100% може да се определи като кич - електронна джунджурия, във формата на сърце, която мигаше в различни комбинации. Това нещо създаваше много просташко усещане в автобуса...

8
Изтрити теми / Re: А3 Струма
« on: 01.09.2015, 11:33:48 »
Любопитно защо не са допуснали журналистите да снимат въпросните тунели :arrow: видео

Да не би наистина да има някакъв проблем и сега да се опитват да го коригират спешно в последния момент...  :neznam:


9
Аз не можах да разбера предимствата на метровлакове с горно токоснемане пред тези с токоснемане от контактна релса?

Основният недостатък, който аз виждам, е че ще трябва да се строят тунели с по-високи габарити, а също така и по-високи метростанции.

Единственото предимство, което ми идва наум, е че с контактна мрежа е по-безопасно за пътниците при евентуално падане на коловозите. Но това достатъчно основание ли е, за да се смени вида на токоснемането при МД3?

Питам от искрено любопитство на транспортен фен. :) (За да разсея съмненията, че се заяждам)

10
Ако се огледаш ще забележиш, че 70% от подвижния състав в Софийския градски транспорт няма блокировки.
И, ако продължаваме да се водим от тази философия, никога в София няма да имаме превозни средства с блокировки, защото при идването на нов подвижен състав, шофьорите ще си казват точно това и ще продължават да шунтират...  :qdosan:

Има далеч по-големи проблеми от това.
Кое е по-голям проблем от това, че поради шунтирана блокировка може човек да бъде ранен, дори да загине?  :neznam:

11
Цялата ми идея се базира на това и МД3 да има същата технология като МД1 и МД2 - от гледна точка на всичко (захранване от трета релса, а не с пантограф; същата осигурителна инсталация и т.н.).  Това означава почти сигурно влаковете да са пак Русич-и, но какво пък?

Не съм някакъв отявлен фен на руската техника, но сме започнали с нея, и според мен, трябва да се придържаме към това, което сме започнали, за да ни е по-лесно в бъдеще.

Русичите не са чак толкова зле!  :)

Много добър пример в защита на моята теза е дрете различни трамвайни междурелсия, които поддържаме в София. Всички виждаме недостатъците от това...

12
ТМ4 до Княжево?
Сигурно е грешка.

Доста често можем да срещнем такива в съобщенията на ЦГМ...  :neznam:


Имам много добра идея за пълното затваряне на кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна"/ул. "Хенрих Ибсен". Знам, че аз самият предложих да се преместим в темата за предложения на маршрути при ремонти, но мисля, че идеята е много добра и изпълнима и заслужава я споделя тук.  :)

Основното на идеята ми е А10-ТМ да достига максмално близо до строителния обект и да се движи само по бул. "Черни връх" (без да обикаля през Семинарията).

Строителят може да организира малко място до строителната ограда, където автобусите да обръщат и да има линеен/полиция, които да не допускат да паркират автомобили. Разбира се, по линията ще се пускат само единични автобуси. Може дори да се налага да обръщат посоката на движение с малка маневра назад, но какво пречи?

След това, строителят може да сигнализира пешеходна пътека покрай строежа (която евентуално дори да е осветена), която води до автостанция Хладилника.

И, разбира се, А98 се съкращава до автостанцията, А83 също се изпраща до автостанцията.

Ако не може да се организира обръщането на А88 и А120 на кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Никола Вапцаров", то тогава е добре да бъдат по начина, по който са предложени (да обикалят през Семинарията).

13
Ще поседи линеен 1 седмица и ще се научат.
Аз бих казал - патрул на пътна полиция и за всеки влязъл в обращолото :arrow: акт за влизане срещу знак В1/В2.  ;) :devil:

14
Quote
Промени в наредба позволяват обособяването на повече BUS-ленти

Изменения в Наредба № 2 от 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии позволяват създаването на повече BUS-ленти, съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Новите текстове вече са обнародвани в Държавен вестник.

Според тях BUS-лента може да се обособи на улица с две или повече ленти в посока, по която се движат 15 или повече коли на обществения транспорт на час и може да се обособи за тях лента с широчина минимум 3.25 метра. Градовете, в които има условия за подобни ленти са София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др.

Измененията бяха провокирани от предложение на неправителствената организация "Спаси София", подкрепено от други НПО, занимаващи се с градска среда и мобилност, се казва в съобщението.

В него се казва също, че през 2015 г. много областни градове работят по проекти за интегриран градски транспорт, финансирани от Европейския съюз, като тази промяна ще им позволи да предложат на гражданите си една по-екологична, ефективна и икономична транспортна услуга.

Успоредно с облекчаването на режима за регламентиране на BUS-лентите, с промените влизат в сила редица мерки, подобряващи безопасността на велосипедния транспорт, както и проектирането на по-достъпни за гражданите велосипедни трасета.
Източник.

:fan:  :fan: :fan:

Да се надяваме, че скоро ще видим много нови BUS-ленти в София.  :)

15
Изтрити теми / Re: Паркиране
« on: 16.03.2015, 23:51:58 »
Тъкмо днес попаднах на нещо, свързано с темата.  ;)

Мобилно приложение лови с Кат джигити по пътя

:arrow: Снимай всеки "гражданин" на пътя!   :clap: :clap: :clap:

Дано да разработят функцията за връзка с КАТ и да по този начин да може човек да подава сигнали за всякакви видове нарушения!  ;)

16
Имаме нов герой за темата, при това добър (за съжаление добър в нещо лошо).  :/

Става дума за шофьора на 1154 по А83 при пътуване от спирка ж.к. "Красно село" до спирка "Община Връбница" в периода между 20:00 и 20:25, днес. Щях да напиша това, че водача не използваше системата за отваряне на последните две врати от пътниците, но това се оказа бял кахър:

  • Първо шофьорът мина на червено на светофара с бул. "Цар Борис ІІІ" като искам да подчертая, че червеният сигнал светна преди автобусът да е пресякъл стоп линията.
  • На кръстовището на бул. "Възкресение" и бул. "Вардар" зае лента за ляв завой (при условие, че продължава направо). Потегли с мръсна газ, засече автомобилите отдясно (за да се добере до спирката след кръстовището). Спря на спирката по диагонал като спиркознака се падна на нивото на третата врата.  :/
  • Влезе на кръстовището на бул. "Константин Величков" и бул. "Александър Стамболийски" при условие, че отпред нямаше възможност да се изнесе от кръстовището и го запуши.  :help:
  • Автобусът закачи полегналият полицай преди спирка "Община Връбница" поради несъобразена скорост. :qdosan:

Като цяло - много бурно каране с резки потегляния и още по-резки спирания. Правостоящите пътници изпитвахме голямо затруднение да се борим с центробежните сили в завоите. Несъобразено високата скорост на места е потенциално опасна при непредвидени ситуации и евентуално рязко набиване на спирачки - може да се стигне до нараняване на някой правостоящ пътник, който не успее да се задържи прав (аз лично се притесних на моменти и стисках здраво дръжката, за която се бях хванал). Също така високата скорост със сигурност не се отразяваше добре на новия автобус :(, поради лошото състояние на инфраструктурата ни. Все пак това не е Икарус! Мисля си, че водачите, на които са поверени новите MAN-ове трябва да са много внимателни и да пазят новите превозни средства.  ;)

17
Преди малко (някъде 18:27-18:28) 934 по ТМ6 пристигна на последна спирка в Обеля 2 на -7 :eek::eek::eek:. Лично с моите очи го видях на екранчето на GPS-а! Вечерен пик, натоварен трафик, интензивен дъжд... и въпреки всичко 7 минути преди време. ":fan:"

В други случаи може и системата да е виновна за разминаванията между разписанието и реалното движение на превозните средства, но в в този случаи май не е така! :angry:

18
Тъй като вече достигнах 700 :eek: :P мения в този форум, си мисля, че мога да имам честа да пусна моята първа тема.

Разгледах много подробно раздела и не открих подобна тема, за това предлагам тук да коментираме идеи за:


Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали на град София (Требич, Илиянци, Свобода, Лев Толстой, Триъгълника, Надежда, Връбница и Обеля).

Ще започна пръв с моя квартал - Обеля.

Според сега съществуващата ситуация в Обеля не е най-добрата и оптималната.

Автобусните линии до билзките населени места трупат излишен пробег до центъра на кв. Обеля. Да, разбира се помагат в довозването на квартала до метрото, но от друга страна много често се случва два или дори три автобуса да се движат един след друг от центъра на квартала към метростанцията или обратно. Но това довозване може да се реши по друг начин.  ;)

Разбирам, че сегашният маршрут на А150 е следствие на договор за концесия, но тази линия не помага по никакъв начин в ж.к. Обеля 1. В 99% от случаите автобусите продължават напълно празни след метростанцията в посока Обеля 1. Също така пристигат празни оттам в посока с. Волуяк. Освен това не мисля, че е много приятно за жителите на с. Волуяк да обикалят излишно из ж.к. Обеля 2 при всяко пътуване от и до дома си.

От А87 в сегашния му вариант и интервал на движение няма смисъл.

За това, предлагам следното:

Автобусите до близките населени места (които да са те) да се пренасочат към метростанция Ломско шосе. Така се спестява излишен пробег, а пък хората пак ще си имат достъп до метрото. Също така ще има повече смисъл от съществуването на тази метростанция.

А81 :arrow: остава със сегашния маршрут.
А150 :arrow: гара Обеля - център кв. Обеля - метростанция Обеля - ул. "Обелски път" - бул. "Ломско шосе" - с. Волуяк (двупосочно)

Двете линии се синхронизират и ще са достатъчни за довозването на кв. Обеля от и до метрото. Под синхронизиране имам предвид максимално да се избегне тръгването по едно и също или сходно време.

А87 :arrow: ж.к. Обеля 1 - бул. "Панчо Владигеров" - метростанция Обеля -  ул. "Акад. Дмитрий Лихачов" - ул. "9-та"(обратно по ул. "8-ма") - ул. "106-та" - ул. "Илия Георгов" - бул. "Ломско шосе" - метростанция Ломско шосе (двупосочно). Тази линия ще изпълнява довозваща функция на ж.к. Обеля 1 и ж.к. Обеля 2 от и до метростанциите Обеля и Ломско шосе. Всекидневно работно време с интервал 7-8 мин. в пик и 14-15 в извън пик.

Евентуално може да се продължи по бул. "Ломско шосе", надясно по ул. "Бели Дунав", наляво по ул. "Хан Кубрат", надясно по ул. "Танкист", надясно по ул. "Владимир Зограф" (обикаля община Връбница) и направо по ул. "Бели Дунав" по маршрута.  ;) Но тогава ще трябват повече коли за същия интервал.

Очаквам и вашите предложения и мнения за Обеля и останалите квартали от района! По-нататък ще се включа и аз с идеи за другите квартали.  :)

19
Изтрити теми / Re: Въпроси и помощ
« on: 05.12.2014, 19:08:53 »
Доколкото знам на междуградските автобуси е забранено да спират на спирките на МГТ. Моля някой да ме поправи, ако греша!

Редовно ставам свидетел на автобусите за Костинброд и околните населени места да спират на спирка 0333 "Бул. Ломско шосе" за А108 и А285 и на спирка "Метростанция Ломско шосе" за А87 (изображението от линка не е актуално, но го давам само за ориентир на местоположението на спирката).

При първия случай междуградските автобуси задържат трамваите по ТМ6 (случвало се е задържане от 3-4 минути). Също така съм ставал свидетел как пътници си изпускат автобуса (А108), тъй като на спирката има междуградски автобус, а водачът на А108 спира зад него, хората не го виждат, той потегля, заобикаля междуградския и продължава без да качи пътниците, които чакат на спирката.

Във втория случай междуградските автобуси заемат джоба на спирката, което принуждава водачите по А87 да спират в активната лента.

Въпросът ми е - към коя институция може да се подаде сигнал, за да обърнат внимание на този проблем?

20
Винаги съм се чудел защо колите по ТБ2 от/за депо не возят пътници след Софийския университет и ул. "Ген. Йосиф В. Гурко"?!?
Защото от тези крайни точки завиват по към Орлов Мост и тръгват към гаража ( а това вече е извън маршрута на тб.2). Да, те могат да возят пътници до гараж, но само до там където пътя им се засича с пътя на редовната линия. От там нататък превозното средство е без пътници.
Наясно съм с правилото! Чудя с защо го има това правило?! Така или иначе тролейбусът не може да стигне по-бързо до гаража, защото няма как да не настигне свой колега по някоя от редовните линии по пътя. И всъщност се налага да спира след него на всяка спирка... Защо да не возят пътници и след Софийския университет и ул. "Ген. Йосиф В. Гурко"? Нищо не пречи или не се губи!

Както казах и по-рано, аз смятам, че всички коли от и до гараж/депо по всички линии в София трябва да возят пътници, независимо дали или каква част от пътя до гаража/депото се покрива с маршрута! Така или иначе това разстояние се изминава от превозното средство. Нищо не се губи. Идеята има само положителни страни - колата от/до депо да бъде полезна на още някой пътник.  ;)

Pages: [1] 2