Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 274
1
Други градове / Re: Добрич
« on: Yesterday at 10:47:46 »
Колкото и важен да е въпроса с градския транспорт на един град, не очаквах толкова слабо участие на гражданите в обхвата на общественото обсъждане. Вярно е, че до момента такава кардинална промяна не е правена и хората сякаш не знаят как да реагират, но участието присъствено в залата беше повече от символично. Общественото обсъждане продължи около 2 часа и въпреки слабото присъствие, се зададоха доста смислени въпроси. Радва ме едно - присъстващите 4-5 общински съветника промениха своите коментари. Преди обсъждането се коментираше "как няма да стане", "в Добрич няма хора", "В Добрич никой не ползва по принцип градски транспорт" и т.н. По време на обсъждането тези коментари ги нямаше, а вече започнаха коментари по конкретни места по схемата - "тази спирка защо тук", "На тази улица ще трябва да се промени посоката", "Тази улица ще трябва да стане еднопосочна" - тоест, вече сякаш се разбират предимствата на това да има градски транспорт, който да е удобен на всички, независимо от текущото състояние на услугата.
Радващо е, че се получиха доста становища онлайн, на които тази седмица ще отговорим. Като най- активни се очертават няколко жители на Добротица, които недоволстват, че ще загубят директната си връзка от квартала към АПК (линия 170). В проучването установихме, че делът на пътуващи в тази посока не е голям и не може да обоснове директна връзка. Направихме контакт и с превозвачите, които ни дадоха информация, че реално тази линия си е нерентабилна и слабо натоварена. Тоест - пътуващите между Добротица и АПК ще трябва да се прекачват - по новата схема - линия 8 до Билла и после линия 3 до АПК. Но и двете линии ще са целодневни - на 20-22 минути в пик (22-27 извън пик), с големи автобуси, а не като в момента маршрутка на 35-60 минути от 7 до 18 часа, но директна.
Сега предстои сформирането на специализирана комисия, която да разгледа в подробности нашата работа и да я приеме. След това трябва да се мине през заседание на общинския съвет. След като общинския съвет приеме новата схема започва работата по прилагането й. Необходимо е да се закупят превозни средства, да се ремонтират улици, да се обособят спирки и т.н.

2
На Западен парк

3
Светофарната система в София, радушно внедрявана от СО, Фандъкова и управляващите от ГЕРБ, е система, която отдавна вече не се внедрява в големи градове. Това, което виждате, е максимумът, на който е възможна. Няма как да се внедрят други системи, не защото не може, а защото не ги доставя тази сегашната фирма, която доставя и поддържа светофарите. Тя е много важна и специална фирма и се ползва с големи протекции от страна на управляващите.

4
Това изглежда доста нестабилно. Стъкло, което тежи изцяло върху пантите на сегашната врата-шкаф до водача. Това от вибрациите на пътя според мен лесно ще се отхлабва. Горе вместо магнитни елементи да бяха изискали панти със съответната товароносимост. Интересно ми е дали това дооборудване, точно с това техническо решение, е одобрено от производителя, във връзка с гарантиране безопасността на водачите и пътниците по време на движение.

5
Тм 12 и 18 вървят до Ив. Вазов.
Нали пероните пречеха по бул. Витоша краставиците да се движат по булеварда до Иван Вазов и затова ги пуснаха по 12, вместо по 6. Сега не опират ли?

6
Чавдар 11М4

7
Още 3 снимки с автобуси

8
Други градове / Re: Добрич
« on: 04.09.2021, 13:00:42 »
Проучихме възможността за възстановяване на тролейбусното движение и за съжаление - това не е възможно. ТИС-овете са продадени, подземната инфраструктура е частично и напълно разрушена и дори частично възстановяване е невъзможно. Практически трябва да се започне от нулата, за което трябва огромен финансов ресурс. Интересното в социологическото проучване беше, че на директен въпрос със спонтанен отговор - какво трябва да се промени в градския транспорт - 3 % от отговарящите (27 души) спонтанно отговориха - "да се върнат тролейбусите". При допълнителни въпроси се разбра, че основната причина за този отговор е, че макар да не са били най-удобните като маршрут, са били редовни, с разписание, което се е изпълнявало, били са до по-късно вечер и по-рано сутрин и най-важното - били са големи и са събирали много хора.
Ликвидирането на тролейбусния транспорт е изцяло по вина на предишното управление на града - кмета Детелина Николова, която добричлии ще запомнят с това и с това, че е направила ремонт на голяма част от пешеходната зона, заменяйки качествени (макар и стари) естествени настилки с плочки за баня, които сега се разпадат. Тъй че за тролеите няма връщане назад. Но кой знае - след години може да се отворят нови възможности.

9
Други градове / Re: Добрич
« on: 03.09.2021, 18:19:05 »
Желателно е, но не е възможно на този етап. При наличието на съвременни възможности за информиране за разписанието (в града се оказва, че доста хора използват Moovit), преценихме, че некратните интервали не са чак такъв проблем. Има планове и за въвеждане на тикет система, с GPS-и, спирки с ел табла, а в последствие - и собствено приложение - тоест - информация ще има и няма да е нужно разписанието да се помни. Младите имат смартфони, а възрастните обикновено не бързат, но дори и да не се информират, а просто отидат на спирката - няма да чакат много.
При засилване на ползването на последващ етап повечето линии могат да минат на 5-4-5-2 (в момента са планирани на 4-3-4-2) и тогава интервалите ще станат кратни. Също така могат да се открият допълнителни пикови линии, които да създадат директни връзки за дестинациите, където се налага прекачване. Но както се казва - апетитът идва с яденето.

10
Други градове / Re: Добрич
« on: 03.09.2021, 15:28:04 »
Здравей,
Следващите дни ще има повече яснота и конкретика за разписание и обслужване.
Концепцията е базирана на 12 линии, които се пресичат на различни места в и около центъра, като замисълът е с максимум 1 прекачване да се достига до всички най-търсени дестинации от пътниците. Нуждите за пътуване сме ги установили чрез провеждането на представително социологическо проучване, обхванало целия град, което е проведено сред близо 900 души по метода на директно стандартизирано интервю от анкетьори чрез използването на таблети.
Линиите са организирани така, че кварталите с най-голямо население се обслужват от най-много линии, а тези с най-малко - от 1 линия, която обаче прави връзка с други линии за удобно прекачване. Идеята е там, където има най-много потенциални пътници, да има възможност за най-много директни връзки. Например - 6 от линиите обслужват жк Балик-Йовково; 4 от линиите - Дружбите; 3 от линиите - Добротица. Останалите по-големи квартали се обслужват от минимум 2 линии. От 1 линия се обслужват Рилци; Лозята; вътрешността на Север 2; бул. 3-ти март, между Карима и АПК; гара Добрич-Север, Олива и Сердика; ПЗ Изток (Елпром) и с. Богдан, заедно с вилното застрояване по пътя. 11 от 12 линии пък преминават през някоя/и част/и на центъра.
Интервалите по линиите са в пик между 20 и 25 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 15 минути.
Извън пик интервалите са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
Предпразник и Празник няма пиково обслужване и дневните интервали са между 27 и 33 минути, до Рилци - 40 минути, с изключение на линията за с. Богдан, а по линия 1, която свързва Строител, Балик-Йовково с центъра, градския парк и Спортна зала "Добротица" - 20 минути.
В общите участъци на линиите преминаването е така организирано, че да има равномерни интервали между линиите, а не да минат заедно няколко автобуса и после половин час - дупка.
Самото разписание ще бъде калибрирано през софтуер - PTV Visum, така че да бъде сведено до минимум неподходящото обслужване за пътниците.
След получени становища от граждани, маршрутите от вече обявения вариант са променени и съвсем скоро ще бъдат обявени, заедно със спирките, а малко по-натам и разписанието. За обслужването на новата схема ще са необходими 45 превозни средства, от които 40 ще бъдат стандартни 9-12 метрови автобуси с вместимост 70-100 души, за да може да се осигури капацитет за увеличаване на пътникопотока. Обслужването сме го увеличили и вече то ще бъде от 5-5:30 до 22:30-23:30 вечер. Даже сме съобразили разписанието на някои линии с първия влак от гара Добрич за Варна.
За момента това мога да разкажа.

Ако твоите приятели имат конкретни въпроси - напиши ги тук или на лично съобщение.

11
Други градове / Re: Сливен
« on: 02.09.2021, 10:19:06 »
По-интересното е отговорът на запитването от 06/08/2021, което доказва, че и тези са се насхемили. Вероятно затова Шкода и Соларис не участват. Обяснението на директора е повече от абсурдно и срамно за инженер.

12
Има ли развитие по монтажа на новите елементи на ККМ в града? Ще се радвам ако качите и някоя снимка. Благодаря ви!

13
Други градове / Re: Враца
« on: 31.08.2021, 15:57:40 »
За нашите условия трябват здрави машини, които са лесни за поддръжка, тъй като не можем да си позволим на всеки 10 години да подменяме подвижния състав, само защото е станал на 10 години или защото е навъртял определен пробег. Тази разработка дълбоко се съмнявам, че ще бъде безупречна след 10-12 години в експлоатация. Вече имаме представа как се представя у нас тролейбус среден клас след 12 години редовна експлоатация и почти никаква поддръжка - виждаме късите Шкоди в София. Твърдо съм на мнение, че тези тролейбуси няма да изглеждат така и няма да са в техническото състояние, както са късите Шкоди в София след такъв период на експлоатация.

14
Колекция от 6 диапозитива на теснолинеен подвижен състав, трасе и гара. Дата - 1965 г. Гарата е Букьовци (днешна Мизия). Тоест - от теснолинейката Червен Бряг - Оряхово.
https://www.ebay.co.uk/itm/363519121661?hash=item54a36d98fd:g:vYgAAOSwYuJhJmnr

15
Пеша. Пешеходната зона тръгва от гарата и стига до главния вход на парка. Отнема между 10 и 15 минути.
https://goo.gl/maps/SU5nRXiwLi7mUs988

16
Други градове / Re: Казанлък
« on: 26.08.2021, 16:47:05 »
Една от възможните причини е, че електробусите са с малки батерии и просто не могат да издържат пробег от около 230 км на ден, за да могат да обслужват две пълни 8 часови смени. Така за 1 кола вероятно ще са нужни 2 електробуса. А имат само 5 малки - 8 метрови и 2 по-големи - 10,5 метрови. В момента интервалите са големи - вероятно електробусните линии имат големи почивки, за да могат с един електробус да въртят цял ден - и двете смени.

17
Няма да е зле. Ще се спестят около 10 минути, спрямо положението отпреди ремонта.

18
Ограничението в тунела колко ще бъде сега след ремонта?

19
Две снимки с автобуси

20
Едва ли, някой се е сетил с Екова да кандидатстват. Но трагедия за момента, дано поне да е Сор или Шкода-Соларис, ама едва ли.
Екова беше придобита от Шкода.

Pages: [1] 2 3 ... 274