Poll

Коя от изградните метростанци е най-хубава и най-добре архитекрурно оформена?

Обеля
15 (6.9%)
Сливница
6 (2.8%)
Люлин
11 (5%)
Западен парк
38 (17.4%)
Вардар
21 (9.6%)
Константин Величков
15 (6.9%)
Опълченска
12 (5.5%)
Сердика
100 (45.9%)

Total Members Voted: 199

Author Topic: Метростанции в участъка Обеля-Сердика  (Read 91076 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не става ясно коя е по-голямата опасност, водеща до повече инциденти.
И от ваксините има смъртни случаи, ама спасяват повече хора, отколкото убиват.
Предпазният колан също почти винаги причинява наранявания, често и смъртоносни, но статистически увеличава шансовете за оцеляване.

Ако преградите намаляват общия брой смъртни инциденти, значи е по-добре да ги има. Това, което вършат преградите, нищо друго не може да го замести. Никаква електронна система не може да спаси човек, скочил или паднал точно пред влака.

Online hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
    • View Profile
По принцип колкото по-малко предмети и прегради има по пероните в близост до краищата им, толкова по-добре. Увеличава се видимостта за машинистите и се намалява вероятността някой повлечен да се удари в тях, ако влакът все пак успее да спре или да бъде спрян преди да излезе от станцията. Това увеличава шансовете инцидентите да не са фатални.
По принцип колкото по-малко пътници има в метрото, толкова по-безопасно е. Намалява се вероятността за инцидент. Нека ходят пеш.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
    • View Profile
    • Email
Не става ясно коя е по-голямата опасност, водеща до повече инциденти.
И от ваксините има смъртни случаи, ама спасяват повече хора, отколкото убиват.


Точно така. За всичко си има статистики и на базата на тях се взимат и решения кое е оправдано и кое не. Ако в метрото в Шанхай има голям брой паднали от пероните и малък брой притиснати от врати то значи системата с врати на пероните е оправдана. Ако в Нюрнберг статистиките сочат че има малък брой инциденти с паднали от пероните и голям с притиснати от врати то значи електронната система за тях е подходяща. При нас не видяхме на базата на какви проучвания и на какви статистики се реши че трябва да има ластъци и въженца. Поръчаха се, монтираха се и се видя че и не пасват.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А статистиката за София какво казва?
Това, че не пасват и понякога се падат срещу вратите е проблем на планирането и монтажа, не на съоръжението.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
    • View Profile
    • Email
А статистиката за София какво казва?

Аз не знам да има някъде публикувана такава статистика за София.


Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
...
По принцип колкото по-малко предмети и прегради има по пероните в близост до краищата им, толкова по-добре. Увеличава се видимостта за машинистите и се намалява вероятността някой повлечен да се удари в тях, ако влакът все пак успее да спре или да бъде спрян преди да излезе от станцията. Това увеличава шансовете инцидентите да не са фатални.
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...
... Колко други и какви точно нещастни случаи в метрото в Шанхай не мога да кажа и няма значение тук. Тук писах само за тези 3 конкретни случая и дали системата има 10 спирки или 100 в тази дискусия е безпредметно. ...Това е.
...
Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
    • View Profile
    • Email
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...

Не, има и съвременнии системи, които в днешно време подпомагат машиниста при такива ситуации. Но времето за реакция си остава и то се увеличава ако прегради по пероните няма и първото препятствие е края на станцията.


Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

Oт значение е честотата на случаите, но и съпоставителна статистика с метра с подобен подвижен състав. В тази връзка метросистеми с руски подвижен състав като нашия - колко са оборудвани с прегради по света и какви са били ефектите от това? Ето такава статистика ще е интересно да се прочете.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...

Не, има и съвременнии системи, които в днешно време подпомагат машиниста при такива ситуации. Но времето за реакция си остава и то се увеличава ако прегради по пероните няма и първото препятствие е края на станцията.


Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

Oт значение е честотата на случаите, но и съпоставителна статистика с метра с подобен подвижен състав. В тази връзка метросистеми с руски подвижен състав като нашия - колко са оборудвани с прегради по света и какви са били ефектите от това? Ето такава статистика ще е интересно да се прочете.

fafan-e, успех в намирането на статистика за пострадали в метрата в Източна Европа. При нас (разбирай постсъветското пространство) такива случаи се замитат като срамни и не се коментират.
Също така не мога да разбера твоето отричане на мерки за безопастност. Сигурно като ходиш по строежи не носиш каска, а като ходиш при жрици на любовта не носиш ... пак каска.

Западното общество се различава от съветското по това, че признава грешките си, идентифицира ги и търси активни начини за противодействие на повторението на същите грешки.
Съветското замита всичко гузно на принципа "не съм те видял, не си преписвал". Въпросът е ти в какво общество искаш да живееш?
« Last Edit: 18.06.2021, 11:58:06 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В допълнение трябва да споменем, че има и съветски метра с перонни врати и същия подвижен състав.

А в Москва имаше преди години случай на спиране на метрото в час-пик докато ескалаторите продължават да тъпчат перона с хора, които няма къде да идат и бяха започнали да падат на коловозите.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
    • View Profile
    • Email
fafan-e, успех в намирането на статистика за пострадали в метрата в Източна Европа. При нас (разбирай постсъветското пространство) такива случаи се замитат като срамни и не се коментират.
Също така не мога да разбера твоето отричане на мерки за безопастност.

Не си ме разбрал правилно, аз не отричам мерките за безопасност, а отричам безсмислените мерки, които не водят до намаляване на риска. И тъй като не ми е известна метросистема с руски подвижен състав и перонни врати, които да са добавяни в последствие, а не при първоначалното проектиране се питам до колко нашата инициатива сега да монтираме перонни прегради на система, проектирана през 70-те години на миналия век изобщо ще ни донесе търсения успех.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Редовно ползвам станции Опълченска и стадион Васил Левски. Постоянно има засичане на врати на влаковете и колони на преградите.

Да не говорим колко са грозни и как влошават архитектурната стойност на станциите.

А в Москва имаше преди години случай на спиране на метрото в час-пик докато ескалаторите продължават да тъпчат перона с хора, които няма къде да идат и бяха започнали да падат на коловозите.
Подобен сценарий едва ли е възможен в нашето метро, ама дори хипотетично - смяташ ли, че тия въжета за простори и цялата конструкция може да издържи подобно нещо.

Още по-прост пример - могат ли тези въженца да издържат един малко по-наднормен човек - 100-150 кг., който се подхлъзва и залита към релсите? Едва ли...


А в същото време изобщо не могат да предотвратят самоубийство например, защото не са от край до край. от двете им страни има парапет, който всеки може да прескочи, ако иска да се метне на релсите.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А в същото време изобщо не могат да предотвратят самоубийство например, защото не са от край до край. от двете им страни има парапет, който всеки може да прескочи, ако иска да се метне на релсите.
Планирано самоубийство никой не може да предотврати. Повечето инциденти в метрото, включително самоубийства са или случайни, или импулсивни, а преградите определено биха предотвратили почти всички такива и не мога да разбера как продължава да има хора, които го отричат.
Ако имате резерви към цената, избора или изпълнението на преградите, коментирайте си само тези неща, без да намесвате ефектите от тях.
Още по-прост пример - могат ли тези въженца да издържат един малко по-наднормен човек - 100-150 кг., който се подхлъзва и залита към релсите? Едва ли...
Определено могат да издържат такъв човек. Това не са въженца за простиране.
Не си ме разбрал правилно, аз не отричам мерките за безопасност, а отричам безсмислените мерки, които не водят до намаляване на риска.
Както сам отговори на съвсем целенасочения ми въпрос, за София статистика за инцидентите със и без прегради няма за сега и няма как да имаш обективни данни за рисковете в единия и другия случай. Налага се да ползваме статистики от чужди метра. Разбрахме, че в Шанхай вероятно са помогнали, но и те са нямали статистика преди това и явно са рискували, за да си я направят впоследствие. Не разбрах само в кой град статистиката показва обратен ефект (Нюрнберг предполагам беше хипотетичен пример).
« Last Edit: 18.06.2021, 19:11:15 by bdz43r »

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Планирано самоубийство никой не може да предотврати. Повечето инциденти в метрото, включително самоубийства са или случайни, или импулсивни, а преградите определено биха предотвратили почти всички такива и не мога да разбера как продължава да има хора, които го отричат.
Ако имате резерви към цената, избора или изпълнението на преградите, коментирайте си само тези неща, без да намесвате ефектите от тях.
Как така случайно самоубийство??? Самоубийствата винаги са планирани.

Случайно убийство може да има.

А тия въженца не могат да предотвратят почти нищо, защото се вдигат преди влакът да е спрял - точно най-важният момент. Последните 50тина метра влакът ги взима при вдигнати въжета. Ако нещо се случи точно в тази част на перона - няма какво да го спре.

А най-важната функция би трябвало да бъде предотвратяване на падане на човек точно пред влак.

Съгласен съм, че предпазват от случайно падане на човек докато няма влак. Ама това не е най-опасната ситуация. Шансът да те удари ток е малък.

Най-опасното е когато падне човек точно пред влака.

Ако имате резерви към цената, избора или изпълнението на преградите, коментирайте си само тези неща, без да намесвате ефектите от тях.
Е как да не се коментират ефектите? нали уж заради това ги слагат. Ако не могат да постигнат търсените ефекти, тогава за какво са?

И да - цената е ненормално висока в момент на криза. Поредната схемичка за наши хора.

Още по-прост пример - могат ли тези въженца да издържат един малко по-наднормен човек - 100-150 кг., който се подхлъзва и залита към релсите? Едва ли...
Определено могат да издържат такъв човек. Това не са въженца за простиране.
Самите въжета може би издържат и на по-големи натоварвания. ама конструкцията, която ги движи нагоре-надолу - едва ли. Там е слабото място.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Как така случайно самоубийство???
Защо четеш избирателно? Написал съм инциденти или самоубийства.
Quote
Самоубийствата винаги са планирани.
Не винаги. Точно тези в метрото най-често са импулсивни, плод на внезапен емоционален срив.
Quote
Е как да не се коментират ефектите? нали уж заради това ги слагат. Ако не могат да постигнат търсените ефекти, тогава за какво са?
Ами ние не знаем дали ги постигат. Спорът за това дали вършат работа е безпредметен без достатъчно дълъг период, в който да се види дали има още инциденти. Не ми се рови преди колко често имаше такива, но са поне няколко. До сега не знам да е имало инцидент с падане/скачане на релсите на станция с прегради.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Не е коректно да се сравняват всички инциденти които са се случили на всички станции по цялата метромрежа.

Трябва да се гледа колко инциденти са се случвали средно годишно на станции Опълченска и стадиона. и да се сравни с изминалата година откакто има прегради.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3858
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Последните три инцидента с паднали на релсите хора са именно на Стадиона и Опълченска. Средно по 1,5 годишно - трите случая са за две години - 2018 и 2019.
« Last Edit: 18.06.2021, 22:10:47 by bdz43r »

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
...

А в Москва имаше преди години случай на спиране на метрото в час-пик докато ескалаторите продължават да тъпчат перона с хора, които няма къде да идат и бяха започнали да падат на коловозите.
Подобно нещо ми се случи в Париж, 2015 - немаше чак паднали хора на релсите, но не беше далече от този момента ситуацията, и аз си мислех как хората на края на перона се държат изобщо.

Преградите дори и само децата да ограничават (а това те го правят), да сведат възможността до абсолютно минималната откъснало се детенце от ръакта на родител/баба/дядо и хлъзнало се да падне (чак паднало не, но викове и подобни а-ха да станат ситуации съм виждал), значи си струва. И аз като част от по-огре писалите не разбирам този ви вопъл срещу преградите и търсенето от 9 дерата вода, че нищо не вършели...

Булдозери и танкове се спират по друг начин да,  не с такива прегради.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 369
    • View Profile
Просто транспортът в СОфия има много по-големи проблеми от тези прегради, затова съм против.
Когато ГТ стане на европейско ниво, тогава вече да слагат прегради.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Просто транспортът в СОфия има много по-големи проблеми от тези прегради, затова съм против.
Когато ГТ стане на европейско ниво, тогава вече да слагат прегради.

Разликата между Европейското ниво и Източно-Европейското ниво е в грижата за живота и здравето на отделния индивид. Преградите са направени за да гарантират точно това право на потребителите на транспортната услуга.
Противоречиш си в мнението.
Тази мярка с тези прегради е необходима, но не е достатъчна за подобряването на превозната услуга.

Не мога да разбера едно нещо - от 9 гьола вода носите срещу нещо, което е вече осъществено, платено, монтирано и работи. Какво искате да постигнете? Да се премахнат преградите от станциите и да се върнат парите в общината все едно нищо не е имало ли? На кой свят живеете?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11981
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Подменят се изядени плочки в западния подлез на „Западен парк“. Най-сетне, силно се надявам да последва и големият пешеходен пасаж от югоизточната страна покрай трасето на ТМ 8.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!