Author Topic: Плевен  (Read 422109 times)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1820 on: 20.01.2021, 10:36:06 »
Заради нежеланието на ЦГМ да даде достъп в реално време чрез изходен код на Гугъл. От това некадърно ръководство - толкова.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 369
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1821 on: 20.01.2021, 14:23:00 »
То единствено в Стара загора има реално време, в останалите градове са разписания. :neznam:

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2614
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1822 on: 20.01.2021, 15:02:04 »
Наличието на съвременен уеб сайт + интегрирано приложение + социални медии е най-добрият вариант за всеки град и дори за всеки отделен превозвач. Така се пестят усилия, а потребителите винаги могат да се информират в реално време и на място. За съжаление, на пръсти се броят градовете у нас, която се справят адекватно дори и с това условие.

Transit услугите на Google, Яндекс, Bing и други доставчици на ГИС услуги изискват официална институция, която да предоставя данните и като цяло са доста по-тромави за поддръжка, особено ако това трябва да се прави в реално време; да не говорим, че доста често не са особено точни и заблуждават потребителите. Като прибавим към цялата каша и множеството откровено измислени приложения, които са достъпни по app магазините и все писани от хора, които просто се упражняват да пишат код, а в живота си дори не са виждали автобус на живо - резултатът е налице - тотална дезинформация и объркване за един краен потребител, който по никакъв начин не може да се ориентира изобщо какво се случва.

пп - привърженик съм на представянето на информацията най-вече под формата на разписания + паралелно представяне в реално време. В крайна сметка, за един човек е важно да види цялата линия върху картата, всичките спирки, всичките часове и да си прави сметката, а не да чака алгоритъма да му дава варианти, които най-често са валидни за сегашния момент, а не за утре, след 1 седмица и т.н.

Offline gintaras

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1823 on: 26.01.2021, 11:08:47 »
Bulgaria , Pleven trolleybus 2020

Offline p5yo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1824 on: 11.05.2021, 22:39:00 »
Дойде и този момент:

Тази седмица подписват договора за доставка на 14 електрически автобуси в Плевен
https://plevenzapleven.bg/blog/2021/05/10/%D1%82%D0%B0%D0%B7%D0%B8-%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%BE-261160/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4365
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1825 on: 11.05.2021, 22:51:23 »
Жалко, че измежду Икарус, СОР, Мерцедес и Соларис пак са избрали Ютонг.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3799
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1826 on: 11.05.2021, 22:58:25 »
Нали все се гледа по-евтинкото, за да има за джоба на правилните хора. А и такива фактори като Григор Ганчев.....Реално погледнато на Плевен електробуси въобще не му трябват, тролеи с автономен ход могат да поемат всичко. Но нали им наредиха - или електробуси, или нищо.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 989
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1827 on: 11.05.2021, 23:27:47 »
Интересно, че Ютонг са жалели пропуска на ТТ Плевен. Още повече, че няма да е модела на София, а показания на снимката.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline p5yo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1828 on: 12.05.2021, 11:35:42 »
Автобус No. 4 при хотел Кайлъка:


Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 301
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1829 on: 13.05.2021, 23:12:41 »
Спрямо този документ би трябвало да е именно като софийския модел.

Yutong ZK6128BEVG


https://sop.bg/download/pTeOCmhheT/

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 976
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1830 on: 21.05.2021, 17:47:28 »
Екскурзия с тролейбус ЗиУ №124




Дълбок резерв



112 - бъдещ музеен експонат


Нов тролей в старото депо
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 369
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1831 on: 17.06.2021, 17:53:09 »
Работи ли електронното таксуване при вас?

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1832 on: 28.06.2021, 20:41:15 »
Малко снимки от посещението ми в град Плевен!
_DSC0173 by Transport Channel, on Flickr
_DSC0164 by Transport Channel, on Flickr
_DSC0163 by Transport Channel, on Flickr
_DSC0160 by Transport Channel, on Flickr
Youtube channel - https://www.youtube.com/channel/UCgBcoi0ebMihw0ngkUHEQ-Q?view_as=subscriber
Facebook page - Transport Channel

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1833 on: 12.07.2021, 21:00:05 »
Работи ли електронното таксуване при вас?
Вече сме на финалната права..За интересуващите ето какво представлява самия валидатор и самата карта за валидиране

Offline Vetra85

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1834 on: 15.07.2021, 20:59:27 »
Да.Сега започва трудното

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Плевен
« Reply #1835 on: 22.07.2021, 10:50:57 »
Радио-репортаж за тролейбусния транспорт в Плевен - модернизация, подвижен състав, контактна мрежа, цена на електроенергия и на билетите. 14-те електробуси трябва да дойдат "до декември".

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Плевен
« Reply #1836 on: Yesterday at 23:34:24 »
   Днес най-накрая успях да прегледам книгата на плевенския журналист Димитър Стойков "Социалният шедьовър: Тролейбусите на Плевен", излязла през 2020 г. Изданието е по-скоро с рекламни цели - не се продава, а вероятно се е разпространила сред администрацията на "Тролейбусен транспорт", Общината, както и по библиотеките.
Жанрът е не толкова монография, колкото сбор от интервюта със служители от фирмата - с ръководството, счетоводството, служители от различни звена - ТИС, изграждане и поддръжка на контактна мрежа, водачи, кондуктори...

   Най-голямо място заема интервюто с настоящия дългогодишен управител инж. Ангел Несторов, на поста от началото на 90-те години до днес. През моя поглед най-интересни са няколко неща, за които се споменава:
- изграждането на тролейбусната система в града е първи резултат от комплексна национална програма за развитие на тролейбусния транспорт от 1980 г., с която е трябвало да се преодоляват трудностите от повишаващите се цени на течните горива и в екологията.
- твърди се, че изградената през 1984-1985 г. мрежа е била предвидена за 660 - 700 V и тиристорен подвижен състав (Шкода), но поради закъсняването на доставката са пуснати контакторни тролейбуси ЗиУ 9 за по-ниско напрежение 550 V, което наложило преработка на системата с цел приспособяването й за този подвижен състав. Какво е станало със закъснялата по думите на Несторов доставка не става ясно. Интересно е да се разбере тогава оригинално първите ЗиУ-та за къде са били предназначени, след като те само са били форма на заместване на закъснялата доставка на Шкода, и съответно в кой град е пренасочена закъснялата доставка на Шкоди. В Пловдив първите ЗиУ-та май са със същата червено-бяла-червена разцветка и пристигат горе-долу по това време - може би част от тази първа партида за Пловдив, е била пренасочена за Плевен... А в последствие Пловдив е взел като компенсация предназначените за Плевен Шкоди? От друга страна сред първите доставени в Плевен има и от полската модификация, която май не е стигнала в други градове - може би просто е договорена някаква бърза доставка от СССР, за да може да се открие навреме движението и от ЗиУ са продали, каквото са имали недоставено по една или друга причина...?
- твърди се, че плевенската мрежа към 1985 г. е първата в България с компенсаторно окачване (може би не е точният термин, който използвам), което позволява автоматично компенсиране на колебанията в дължината на проводниците спрямо температурните колебания;
- до началото на 90-те години Плевен също е имал перфораторно таксуване - изглежда тази система е въведена повсеместно в градския транспорт в градовете малко след София (1968 г.) и масово отпада след 1990-1 г. и се заменя с постоянен кондуктор. Доколкото разбрах в книгата, като причина да се върне към кондукторното таксуване била либерализацията на цените и скокът от 4 стотинки на 70 стотинки през 1991 г. (фактически мисля, че цената е била 6 стотинки, не 4);
- разказва се за вътрешното противопоставяне между автобусното и тролейбусното звено в Автокомбината в първите години - твърди се, че автобусното винаги повече се е толерирало от ръководителите и след промените бързо са се направили постъпки двете предприятия да се отделят. Това обособяване от друга страна се отчита като положително с оглед на това, че впоследствие автобусните превози фалират и не повличат със себе си и тролейбусните;
- като най-тежки години за предприятието Несторов отчита периода 1991 - 1996/7 г., когато е трябвало да се адаптира към новите реалности;
- от 1997 г. по времето на кабинета Софиянски, твърди Несторов, местните автотранспортни предприятия минават към общините, включително и Тролейбусен транспорт - Плевен - аз мислех, че това става още в началото на 90-те, ако не и с въвеждането на фирмената организация през 1988/9 г.;
- като ръководител на предприятието през 90-те Несторов поставил ударение върху поддържането на контактната мрежа, тъй като според него най-вече некачествената контактна мрежа влошавала качеството на тролейбусния транспорт и оттам имиджа му пред пътниците и общинските власти, което в много градове довело до ликвидирането му в крайна сметка;
- въпреки разширяването на контактната мрежа в последните години, е изразен оптимизъм за технологията на електробусите и на два пъти се твърди, че повече разширение на контактната мрежа няма да се прави, като едва ли не остаряла и отмираща технология...

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2614
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1837 on: Today at 06:48:10 »
Ако някой има възможност нека я сканира и сподели (предвид, че не се продава) - така ще стигне до много по-широка аудитория.

- от 1997 г. по времето на кабинета Софиянски, твърди Несторов, местните автотранспортни предприятия минават към общините, включително и Тролейбусен транспорт - Плевен - аз мислех, че това става още в началото на 90-те, ако не и с въвеждането на фирмената организация през 1988/9 г.;

По-точно, тези промени започват някъде началото на 1997 като към средата на годината (лятото) започват и действителните прехвърляния на собствеността от държавата към общините. Тези процеси обаче не приключват тогава - според мен продължават чак до 2002 година според ситуацията в различните градове.

Адмирирам изключително мнението за противопоставянето между двете звена (автобуси и тролейбуси в една фирма) - най-после някой да каже истината такава, каквато беше - едно административно упражнение с предизвестен лош финал, което години по-късно (ще) обрече редица градове у нас да нямат адекватен обществен транспорт за сметка завъртането на поредната дребна схема.
« Last Edit: Today at 06:51:09 by Sixkiller »

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Плевен
« Reply #1838 on: Today at 10:56:36 »
Прегледах екземпляра в Народната библиотека, но не съм я снимал, само си водих бележки.

Относно противопоставянето автобусно-тролейбусно звено в рамките още на старата система - като причина беше посочено, че автобусите са използвани освен за редовните линии и за извънредни превози, екскурзии, наемане за определени случаи и това явно е докарвало допълнителни доходи за предприятието за разлика от тролейбусните превози, които са изцяло ограничени в рамките на града по съществуващите линии и разписания. След промените явно вече целенасочено започва да се възползват ръководствата по места от тази особеност на автотранспорта и опитват да се излезе изцяло на пазарен принцип, което явно на много места довежда пряко или косвено до деградиране на транспорта и в някои случаи до ликвидирането му.