Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 113465 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
Аз знам, че рекордът за София-Бургас е през 70-те с ел. локомотив Шкода, за 4:45ч. Не съм сигурен дали през Карлово или през Пловдив. Но с парните локомотиви е имало участъци, които са се взимали по-бързо, отколкото сега.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Така е, видях разписания от времената с парни локомотиви и времето е приблизително два пъти по-голямо. Технически не е възможно да се стигне от София до Бургас с парен локомотив за 5 часа или малко повече - неизбежно се налага смяна на локомотива заради изчерпване на запаса вода, скоростите не могат да са по-високи по същото трасе и на практика са по-ниски поради по-малкото ускорение на парния локомотив, видях и дълги престои на няколко гари.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2022, 13:13:31 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз знам, че рекордът за София-Бургас е през 70-те с ел. локомотив Шкода, за 4:45ч. Не съм сигурен дали през Карлово или през Пловдив. Но с парните локомотиви е имало участъци, които са се взимали по-бързо, отколкото сега.

През Карлово, коментирано е това. Общо взето е било с много "ако" и погазване на нормите за безопасност. Аналогично на пускането на Слънчев бряг със скорост над 130.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Баща ми разправяше, че навремето с парните локомотиви София-Бургас се е взимало за около 5 часа. Ако има някой жив да помни, да разкаже.

Моят баща: "12 часа някъде", после "към 20 минути беше в тунела  на Козница само"
Кой проверява проверяващите? Кой зарежда bootloader-a?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не ми се рови в старите разписания, но има един разказ на инж. Деянов за едно пътуване София - Бургас под 8 часа през 1959 г без смяна на локомотива (необичайно за парната тяга). Вероятно това е бил пределът тогава.
Чайката пътува най-бързо за 4:40 през 1972 г с новите тогава локомотиви серия 43, но това от една страна е отнело доста време за подготовка, от друга - било е с големи напъни и съвсем закономерно не е издържало много дълго. През 1981 г вече е 5:10. Горе-долу подобно на това със Слънчев бряг със 150 км/ч, както @RADOCVET е писал по-горе. Само че Слънчев бряг стигаше навреме и преди време и с локомотив за 130 км/ч, а тогава с Чайката не е можело с по-бавен.
От друга страна, 3-та линия по план и профил позволява много добри скорости в голямата си част и време под 5 часа е напълно постижимо с минимални корекции на трасето. Предполагам обаче, че за бързо пътуване до Бургас ще се набляга на 1-ва и 8-ма линия и 3-та ще остане на заден план.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Изрових от разписанията за:
1953/54 "Бърз пътнишки влак №12" през Пловдив - София 9:22, Пловдив 13:21, Бургас 19:27
1959/60 "Бърз пътнишки влак №12" през Пловдив - София 9:12, Пловдив 12:38, Бургас 18:20

През 53-а не намирам бърз влак за Бургас през Карлово, има пътнически който тръгва от София в 9:26 и пристига в Бургас 0:56 на другия ден.
През 59/60 има бърз нощен влак №38  който пътува 7часа и 50 минути.
Кой проверява проверяващите? Кой зарежда bootloader-a?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
От друга страна, 3-та линия по план и профил позволява много добри скорости в голямата си част и време под 5 часа е напълно постижимо с минимални корекции на трасето. Предполагам обаче, че за бързо пътуване до Бургас ще се набляга на 1-ва и 8-ма линия и 3-та ще остане на заден план.
Което е доста жалко, линията наистина е доста удобна и по-пряка, дори и след модернизацията на първа и осма, трета линия продължава да я конкурира като времепътуване от София до Бургас. Има участъци с безумни намаления, по спомен Твърдица-Сливен беше доста бавен, а е в равно поле. Ако бяха инвестирали в нея, можеше спокойно и за 4 часа да се стига до Бургас.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Един бай-пас на Твърдица с трасе покрай главния път между Николаево и Гавраилово ще свали вероятно 20 мин. Това е и единственият участък, който е с проектна скорост под 85 км/ч.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Не ми се рови в старите разписания, но има един разказ на инж. Деянов за едно пътуване София - Бургас под 8 часа през 1959 г без смяна на локомотива (необичайно за парната тяга).

Интересно как са успели да стигнат от София до Бургас с парен локомотив без смяна - нормално запасът вода не е достатъчен за такова дълго разстояние.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2022, 16:54:25 by V.Peichev »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1910
    • View Profile
Не са успявали много ясно. Имало е смяна на локомотива в Карлово по 3-та и Стара Загора по 1-ва.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Успявали са. Точно за това е разказът, за който говоря, защото по онова време един локомотив да кара влак от София до Бургас е било нещо много нетипично.
Естествено са взимали вода и са тръскали огън на няколко места. Без зареждане на вода и до Карлово няма как да се стигне, затова на почти всяка гара е имало кранове за вода, чиито останки и сега могат да се видят.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
Доста се отклоняваме от темата, но нали някои парни влакове са возили и цистерна с вода? Както сега се случва с атракционните парни влакове, понеже няма работещи кранове за вода навсякъде. При това условие изглежда постижимо без спиране за зареждане.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Сегашните атракционни влакове возят цистерна (и помпа), защото няма работещи кранове по гарите. Това е съвременна импровизация и не е практикувано по време на парната тяга. Тогава е имало кранове и на никой не му е хрумвало да вози вода в цистерни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4072
    • View Profile
    • Email
Но 89-та година гледам че експресите са били:
София - Пловдив: 2:15
София - Пловдив - Бургас: 5:50
София - Карлово - Бургас: 5:25
София - Варна: 6:55

Бързи:
София - Кюстендил: 2:02
София - Перник: 0:41
София-Пловдив малко преди това най-бързо е било с "Белия кон", 1:48, без да спира никъде.
Точно 89та година не е най-добрата, понеже вече и при експресите, и при бързите под натиска на местни партийни величия са добавени бая спирания. На Перник бързите вече спират и на трите места, наравно с електричките, това още от първи май 88-а.
« Last Edit: 13.01.2022, 18:32:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Не изглежда особено смислено да се поддържат работещи кранове на гарите само заради атракционните влакове при положение, че от много години няма парни локомотиви в редовна експлоатация. Дизеловите локомотиви и мотриси имат нужда от зареждане с антифриз далеч по-рядко, електрическите нормално са с въздушно охлаждане на оборудването.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дизеловите локомотиви и мотриси имат нужда от зареждане с антифриз...
Антифриз?! В почти всички дизелови локомотиви и мотриси обичайно се зарежда вода, която изтича за дни или дори часове.
електрическите нормално са с въздушно охлаждане на оборудването.
40-годишните да. По-новите са с вода/антифриз или масло.
« Last Edit: 13.01.2022, 19:23:06 by bdz43r »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1495
    • View Profile
    • Email
Нали тендерите имат отсег за вода? Това количество не е ли стигало до крайна дестинация?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нали тендерите имат отсег за вода? Това количество не е ли стигало до крайна дестинация?
Не. От София до Карлово са зареждали вода поне веднъж на Златица, а товарните влакове и по-често.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3524
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да каже или покаже, докъде стигнаха с отсечката Оризово Михайлово? Беше анонсирана дата 20 Януари, гледам обаче все още трансбордиране с автобуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Удължиха го до 2.2 по спомен.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София