Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 115329 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
Аз знам, че рекордът за София-Бургас е през 70-те с ел. локомотив Шкода, за 4:45ч. Не съм сигурен дали през Карлово или през Пловдив. Но с парните локомотиви е имало участъци, които са се взимали по-бързо, отколкото сега.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
Така е, видях разписания от времената с парни локомотиви и времето е приблизително два пъти по-голямо. Технически не е възможно да се стигне от София до Бургас с парен локомотив за 5 часа или малко повече - неизбежно се налага смяна на локомотива заради изчерпване на запаса вода, скоростите не могат да са по-високи по същото трасе и на практика са по-ниски поради по-малкото ускорение на парния локомотив, видях и дълги престои на няколко гари.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2022, 13:13:31 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10010
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз знам, че рекордът за София-Бургас е през 70-те с ел. локомотив Шкода, за 4:45ч. Не съм сигурен дали през Карлово или през Пловдив. Но с парните локомотиви е имало участъци, които са се взимали по-бързо, отколкото сега.

През Карлово, коментирано е това. Общо взето е било с много "ако" и погазване на нормите за безопасност. Аналогично на пускането на Слънчев бряг със скорост над 130.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1460
    • View Profile
Баща ми разправяше, че навремето с парните локомотиви София-Бургас се е взимало за около 5 часа. Ако има някой жив да помни, да разкаже.

Моят баща: "12 часа някъде", после "към 20 минути беше в тунела  на Козница само"
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не ми се рови в старите разписания, но има един разказ на инж. Деянов за едно пътуване София - Бургас под 8 часа през 1959 г без смяна на локомотива (необичайно за парната тяга). Вероятно това е бил пределът тогава.
Чайката пътува най-бързо за 4:40 през 1972 г с новите тогава локомотиви серия 43, но това от една страна е отнело доста време за подготовка, от друга - било е с големи напъни и съвсем закономерно не е издържало много дълго. През 1981 г вече е 5:10. Горе-долу подобно на това със Слънчев бряг със 150 км/ч, както @RADOCVET е писал по-горе. Само че Слънчев бряг стигаше навреме и преди време и с локомотив за 130 км/ч, а тогава с Чайката не е можело с по-бавен.
От друга страна, 3-та линия по план и профил позволява много добри скорости в голямата си част и време под 5 часа е напълно постижимо с минимални корекции на трасето. Предполагам обаче, че за бързо пътуване до Бургас ще се набляга на 1-ва и 8-ма линия и 3-та ще остане на заден план.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1460
    • View Profile
Изрових от разписанията за:
1953/54 "Бърз пътнишки влак №12" през Пловдив - София 9:22, Пловдив 13:21, Бургас 19:27
1959/60 "Бърз пътнишки влак №12" през Пловдив - София 9:12, Пловдив 12:38, Бургас 18:20

През 53-а не намирам бърз влак за Бургас през Карлово, има пътнически който тръгва от София в 9:26 и пристига в Бургас 0:56 на другия ден.
През 59/60 има бърз нощен влак №38  който пътува 7часа и 50 минути.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
От друга страна, 3-та линия по план и профил позволява много добри скорости в голямата си част и време под 5 часа е напълно постижимо с минимални корекции на трасето. Предполагам обаче, че за бързо пътуване до Бургас ще се набляга на 1-ва и 8-ма линия и 3-та ще остане на заден план.
Което е доста жалко, линията наистина е доста удобна и по-пряка, дори и след модернизацията на първа и осма, трета линия продължава да я конкурира като времепътуване от София до Бургас. Има участъци с безумни намаления, по спомен Твърдица-Сливен беше доста бавен, а е в равно поле. Ако бяха инвестирали в нея, можеше спокойно и за 4 часа да се стига до Бургас.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7225
    • View Profile
Един бай-пас на Твърдица с трасе покрай главния път между Николаево и Гавраилово ще свали вероятно 20 мин. Това е и единственият участък, който е с проектна скорост под 85 км/ч.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
Не ми се рови в старите разписания, но има един разказ на инж. Деянов за едно пътуване София - Бургас под 8 часа през 1959 г без смяна на локомотива (необичайно за парната тяга).

Интересно как са успели да стигнат от София до Бургас с парен локомотив без смяна - нормално запасът вода не е достатъчен за такова дълго разстояние.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2022, 16:54:25 by V.Peichev »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1929
    • View Profile
Не са успявали много ясно. Имало е смяна на локомотива в Карлово по 3-та и Стара Загора по 1-ва.
The Grand Tour

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Успявали са. Точно за това е разказът, за който говоря, защото по онова време един локомотив да кара влак от София до Бургас е било нещо много нетипично.
Естествено са взимали вода и са тръскали огън на няколко места. Без зареждане на вода и до Карлово няма как да се стигне, затова на почти всяка гара е имало кранове за вода, чиито останки и сега могат да се видят.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
Доста се отклоняваме от темата, но нали някои парни влакове са возили и цистерна с вода? Както сега се случва с атракционните парни влакове, понеже няма работещи кранове за вода навсякъде. При това условие изглежда постижимо без спиране за зареждане.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Сегашните атракционни влакове возят цистерна (и помпа), защото няма работещи кранове по гарите. Това е съвременна импровизация и не е практикувано по време на парната тяга. Тогава е имало кранове и на никой не му е хрумвало да вози вода в цистерни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4138
    • View Profile
    • Email
Но 89-та година гледам че експресите са били:
София - Пловдив: 2:15
София - Пловдив - Бургас: 5:50
София - Карлово - Бургас: 5:25
София - Варна: 6:55

Бързи:
София - Кюстендил: 2:02
София - Перник: 0:41
София-Пловдив малко преди това най-бързо е било с "Белия кон", 1:48, без да спира никъде.
Точно 89та година не е най-добрата, понеже вече и при експресите, и при бързите под натиска на местни партийни величия са добавени бая спирания. На Перник бързите вече спират и на трите места, наравно с електричките, това още от първи май 88-а.
« Last Edit: 13.01.2022, 18:32:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
Не изглежда особено смислено да се поддържат работещи кранове на гарите само заради атракционните влакове при положение, че от много години няма парни локомотиви в редовна експлоатация. Дизеловите локомотиви и мотриси имат нужда от зареждане с антифриз далеч по-рядко, електрическите нормално са с въздушно охлаждане на оборудването.  :rolleyes:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дизеловите локомотиви и мотриси имат нужда от зареждане с антифриз...
Антифриз?! В почти всички дизелови локомотиви и мотриси обичайно се зарежда вода, която изтича за дни или дори часове.
електрическите нормално са с въздушно охлаждане на оборудването.
40-годишните да. По-новите са с вода/антифриз или масло.
« Last Edit: 13.01.2022, 19:23:06 by bdz43r »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
    • Email
Нали тендерите имат отсег за вода? Това количество не е ли стигало до крайна дестинация?

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нали тендерите имат отсег за вода? Това количество не е ли стигало до крайна дестинация?
Не. От София до Карлово са зареждали вода поне веднъж на Златица, а товарните влакове и по-често.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3534
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да каже или покаже, докъде стигнаха с отсечката Оризово Михайлово? Беше анонсирана дата 20 Януари, гледам обаче все още трансбордиране с автобуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5696
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Удължиха го до 2.2 по спомен.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София