Не ми се рови в старите разписания, но има един разказ на инж. Деянов за едно пътуване София - Бургас под 8 часа през 1959 г без смяна на локомотива (необичайно за парната тяга). Вероятно това е бил пределът тогава.
Чайката пътува най-бързо за 4:40 през 1972 г с новите тогава локомотиви серия 43, но това от една страна е отнело доста време за подготовка, от друга - било е с големи напъни и съвсем закономерно не е издържало много дълго. През 1981 г вече е 5:10. Горе-долу подобно на това със Слънчев бряг със 150 км/ч, както @RADOCVET е писал по-горе. Само че Слънчев бряг стигаше навреме и преди време и с локомотив за 130 км/ч, а тогава с Чайката не е можело с по-бавен.
От друга страна, 3-та линия по план и профил позволява много добри скорости в голямата си част и време под 5 часа е напълно постижимо с минимални корекции на трасето. Предполагам обаче, че за бързо пътуване до Бургас ще се набляга на 1-ва и 8-ма линия и 3-та ще остане на заден план.