Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 362906 times)

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 692
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2180 on: 31.12.2021, 19:58:50 »
И какво излиза сега,че не са нищо особенно и пак се е крало колкото може повече :help:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2181 on: 31.12.2021, 20:02:22 »
Напротив, много над досегашното ниво е вагонът, поне на вид.
Да са някакъв космически кораб няма причина да се очаква.

Аз обаче се опасявам, че като мострен протопип са се постарали повече, особено с оглед намерението да го показват в Берлин и много от "екстрите" ще отпаднат в серийната версия.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3617
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2182 on: 31.12.2021, 22:00:35 »
Аз обаче се опасявам, че като мострен протопип са се постарали повече, особено с оглед намерението да го показват в Берлин и много от "екстрите" ще отпаднат в серийната версия.

Екстрите зависят от това дали БДЖ иска да ги плати или не си мисля. Ако обаче екстрите една по една отпаднат и няма масички, седалките са твърди и неудобни, няма индивидуално за всяко място осветление, контакт, кошче, няма закачалка за яке навсякъде и колената ти опират в отсрещната седалка се питам защо да предпочета влака пред автобус или самолет до Варна.

А за какви скорости ще са тези вагони ясно ли е?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14312
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2183 on: 02.01.2022, 00:45:17 »
На снимките вагонЪТ изглежда доста добре, интериорЪТ е съвременен и модерен. Седалките трябва да ги пробваме и тогава ще видим дали са удобни. На мен седалките ми приличат на такива, като във втора класа вагоните на рейлджет за дълги разстояния, там са същите такива тесни подлакътници и високи облегалки. Не казвам дали са същите, но поразително ми приличат. http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/railjet/Bmpvz/An_interior_in_second_class_Bmpvz_standing_at_railway_station_Budapest_K__in_composition_of_Rail_Jet_train_06_09_2017.jpg  източник http://www.railfaneurope.net/  честно казано дори интериорЪТ на Дряновския ми е в по-приятни цветове.

Не всеки пътува цялото разстояние от София до Варна/Бургас, доста от пътуванията са точно до 1-2 часа, а някои, които пътуват цялото, си взимат 1- ва класа.

Виждам и доста еднакви детаЙли със салонните вагони 63/44-та серии, например решетката на канала за отопление и климатик под седалките, вратата към салона ми прилича на същата, входните външни врати и падащото стъпалце също, бутоните за вратите и др. детаЙли. Хубаво ще е по всички дълги дестинации по главните линии да съберат истински БВ с такива вагони Сокол, както и 63/44-та серии със спирания само на областните градове.

Милион и отгоре въобще не е висока цена за нещо, което ще ползваме 40-50 години, колкото се ползва един вагон. То и 40, 43, 50-та серии сигурно са стрували милиони, ама след 50 години още ги ползваме, преди 40 години като са произвели същите вагони 74-та серия, които модернизират днес, и те сигурно са стрували милиони, но определено такава дълготрайна инвестиция си заслужава, защото служи за поколения напред.
« Last Edit: 02.01.2022, 00:51:54 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 226
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2184 on: 02.01.2022, 18:32:17 »
Дори и седалките да са удобни, в което силно се съмнявам от това, което се вижда на снимката, факта, че хората са разложени на такова малко отстояние един от друг "изяжда" една от най-съжествените характеристики на комфорта, които по принцип влаковете предлагат. Като изключим безалтернативните пътувания и социалните групи, огромната част избират влака пред автобуса именно по тази причина, само че от БДЖ идея си нямат за това - едно проучване не са провели за последните 20 години като хората, за да се таргетират малко по-точно на пазара. Едва ли ще е честа гледка, но все пак си го представете пълен на макс през лятото на средно 7 часово пътуване с багаж до морето. Това е точно обратното на световната тенденция в развитите жп държави, които махат седалки, слагат допълнителни прегради и какво ли още не в условията на пандемия. Нашите бездарници обаче дори хабер си нямат какво са си поръчали. И пак да се върнем на седалките - преди бях писал един по-дълъг пост, и за да не се повтарям само ще напомня, че част от обновените в Коловаг салонни вагони имат на външен вид прилични седалки, докато не ги пробваш - 15 мин са необходими, за да почнеш горчиво да съжаляваш, че не си си взел автобус. Не зная точно колко такива "дефектни" вагона са произведени, но за първи път станах свидетел на толкова много хора, които се прехвърлиха в първа класа - една жена, каза че още като се е качила от Бургас усетила нещо не както трябва и на Карнобат се е преместила и доплатила разликата. Най-важното е като ще ги пускат, първо да минат някаква процедура по стандартизация, както от конструктивно-техническа, така и от функционална гледна точка.

Offline Victor_14

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2185 on: 02.01.2022, 18:46:04 »
Поуката за пътниците е: гледаш в ПКВ кой влак с какви вагоние е и избираш 63 втора класа, ако няма може и 63 първа класа. Това са доста сполучливи вагони, не знам на старите 44 с оранжеви врати дали седалките са удобни, защото никога не съм се качвал, ако някой знае да каже.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2186 on: 04.01.2022, 20:49:49 »
Някой има ли наблюдения над блаковете София - Банкя в делнични дни. На 03.01. (почивен ден) пътувахме с приятели до Банкя с влак за пръв път от детските ми години и честно казано мислех, че влакът ще е празен, а се оказа доста ползван (този в 11.50 от София). Та ми е интересно дали и делник се ползва и има ли смисъл от сгъстяване по направлението? Друго, което ми прави впечатление при редките ми пътувания из България е, че на много места гарите изобщо не са удобно разположени, макар трасето да минава през по-подходящи за пътниците точки.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3617
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2187 on: 05.01.2022, 13:45:00 »
Някой има ли наблюдения над блаковете София - Банкя в делнични дни. На 03.01. (почивен ден) пътувахме с приятели до Банкя с влак за пръв път от детските ми години и честно казано мислех, че влакът ще е празен, а се оказа доста ползван (този в 11.50 от София). Та ми е интересно дали и делник се ползва и има ли смисъл от сгъстяване по направлението?

От сгъстяване няма нужда, но определено има нужда влаковете да са в по-смислени часове и да не свършват на Централна гара а да продължават поне до гара Искър. Сутрин трябва да има поне един по-ранен от Банкя, а късния от София е твърде рано в 18:30.

Като изключим безалтернативните пътувания и социалните групи, огромната част избират влака пред автобуса именно по тази причина, само че от БДЖ идея си нямат за това - едно проучване не са провели за последните 20 години като хората, за да се таргетират малко по-точно на пазара. Едва ли ще е честа гледка, но все пак си го представете пълен на макс през лятото на средно 7 часово пътуване с багаж до морето. Това е точно обратното на световната тенденция в развитите жп държави, които махат седалки, слагат допълнителни прегради и какво ли още не в условията на пандемия. Нашите бездарници обаче дори хабер си нямат какво са си поръчали.

По принцип не е лошо да има и салонни вагони - 1-2 да са такива. Но поне 50% от местата трябва да са купейни. И задължително трябва да има I-ва класа купеен вагон.
« Last Edit: 05.01.2022, 14:17:40 by fafan »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2188 on: 05.01.2022, 14:15:32 »
Някой има ли наблюдения над блаковете София - Банкя в делнични дни. На 03.01. (почивен ден) пътувахме с приятели до Банкя с влак за пръв път от детските ми години и честно казано мислех, че влакът ще е празен, а се оказа доста ползван (този в 11.50 от София). Та ми е интересно дали и делник се ползва и има ли смисъл от сгъстяване по направлението?

От сгъстяване няма нужда, но определено има нужда влаковете да са в по-смислени часове и да не свършват на Централна гара а да продължават поне до гара Искър. Сутрин трябва да има поне един по-ранен от Банкя, а късния от София е твърде рано в 18:30.
Аз бих добавил предложението да има обединяване. Например, ПВ 30120 е също Сименс електричка и би могло самата тя да продължава до Банкя и да стане маршрут
Копривщица xxx - 05:45
София 08:10 - 08:15
Банкя 08:45
Сигурно не е най-точният пример, но исках да онагледя идеята си. Може би има и по-подходящи часове, каквото иска да каже и колегата fafan.

В обратната посока също. ПВ 30155 вече да не е с вагони, ами Сименсът от Банкя:
Банкя ххх - 17:15
София 17:44 - 17:50
Копривщица 20:11
Освободеният локомотив и вагони могат да бъдат като резервни за покриване на разни ситуации.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3617
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2189 on: 05.01.2022, 14:27:55 »
Някой има ли наблюдения над блаковете София - Банкя в делнични дни. На 03.01. (почивен ден) пътувахме с приятели до Банкя с влак за пръв път от детските ми години и честно казано мислех, че влакът ще е празен, а се оказа доста ползван (този в 11.50 от София). Та ми е интересно дали и делник се ползва и има ли смисъл от сгъстяване по направлението?

От сгъстяване няма нужда, но определено има нужда влаковете да са в по-смислени часове и да не свършват на Централна гара а да продължават поне до гара Искър. Сутрин трябва да има поне един по-ранен от Банкя, а късния от София е твърде рано в 18:30.
Аз бих добавил предложението да има обединяване. Например, ПВ 30120 е също Сименс електричка и би могло самата тя да продължава до Банкя и да стане маршрут
Копривщица xxx - 05:45
София 08:10 - 08:15
Банкя 08:45
Сигурно не е най-точният пример, но исках да онагледя идеята си. Може би има и по-подходящи часове, каквото иска да каже и колегата fafan.

В обратната посока също. ПВ 30155 вече да не е с вагони, ами Сименсът от Банкя:
Банкя ххх - 17:15
София 17:44 - 17:50
Копривщица 20:11
Освободеният локомотив и вагони могат да бъдат като резервни за покриване на разни ситуации.

Имаше 2 чифта такива влакове от Пловдив Септември, които продължаваха до Банкя, но изчезнаха незнайно защо. Нещо не им хареса идеята на БДЖ, а и не е толкова смислено да се удължават от толкова далече влакове защото като натрупат закъснения после няма как да ги наваксат. По-смислено е да се комбинират 2 къси дестинации. Например:

КПВ 13203 е в София в 8:59, той може да престои 6-7 минути и после да обърне като КПВ 50203 за Перник, така може да се пътува удобно Банкя-Горна баня например. И други такива комбинации могат да се измислят, стига да има достатъчно изправни Сименс-и.
« Last Edit: 05.01.2022, 16:20:35 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2190 on: 05.01.2022, 14:41:08 »
Нашето сдружение беше успяло да се пребори за няколко удължени влака до Банкя, имаше Септември-Банкя-Септември, Копривщица-Банкя-Копривщица. Недостатъкът беше, че влаковете бяха малко, и почиваха на Централна гара по 10-15 минути, което донякъде обезсмисляше обединяването им. И бяха премахнати от ГДВ 2021, като официалната причина е ремонтът на Централна гара и линията София-Елин Пелин. Сега, доколкото виждам, има един влак Костенец-Драгоман.
Иначе маршрути много могат да се измислят, примерно да има влакове Перник-Елин Пелин, Перник-Столник, Мездра-Казичене, Драгоман-Елин Пелин и т.н. Но желание няма нито от БДЖ-ПП, нито от Столична община, нито от другите общини. Добре е да има и комбинирани билети, и в рамките на СО да може да се пътува с карта на ЦГМ, но няма индикации това скоро да се промени.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2191 on: 05.01.2022, 17:11:45 »
Два влака на ден до Банкя не са особено смислени дори и без ненужна почивка на Централна гара - желаещите да ги чакат ще са малко.  :rolleyes: За влакове Перник-Елин Пелин, Перник-Столник и т.н. е нужно общините да се споразумеят за разходите - не е уместно Столична община да спонсорира транспорта на други градове. :rolleyes: Не би трябвало да е сложно ЦГМ и БДЖ да се договорят картите за цялата мрежа да са валидни във влаковете на територията на СО. :rolleyes:

Offline Victor_14

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
БДЖ - обща тема
« Reply #2192 on: 05.01.2022, 21:06:55 »
Някой има ли наблюдения над блаковете София - Банкя в делнични дни. На 03.01. (почивен ден) пътувахме с приятели до Банкя с влак за пръв път от детските ми години и честно казано мислех, че влакът ще е празен, а се оказа доста ползван (този в 11.50 от София). Та ми е интересно дали и делник се ползва и има ли смисъл от сгъстяване по направлението?

От сгъстяване няма нужда, но определено има нужда влаковете да са в по-смислени часове и да не свършват на Централна гара а да продължават поне до гара Искър. Сутрин трябва да има поне един по-ранен от Банкя, а късния от София е твърде рано в 18:30.
Аз бих добавил предложението да има обединяване. Например, ПВ 30120 е също Сименс електричка и би могло самата тя да продължава до Банкя и да стане маршрут
Копривщица xxx - 05:45
София 08:10 - 08:15
Банкя 08:45
Сигурно не е най-точният пример, но исках да онагледя идеята си. Може би има и по-подходящи часове, каквото иска да каже и колегата fafan.

В обратната посока също. ПВ 30155 вече да не е с вагони, ами Сименсът от Банкя:
Банкя ххх - 17:15
София 17:44 - 17:50
Копривщица 20:11
Освободеният локомотив и вагони могат да бъдат като резервни за покриване на разни ситуации.

Имаше 2 чифта такива влакове от Пловдив Септември, които продължаваха до Банкя, но изчезнаха незнайно защо. Нещо не им хареса идеята на БДЖ, а и не е толкова смислено да се удължават от толкова далече влакове защото като натрупат закъснения после няма как да ги наваксат. По-смислено е да се комбинират 2 къси дестинации. Например:

КПВ 13203 е в София в 8:59, той може да престои 6-7 минути и после да обърне като КПВ 50203 за Перник, така може да се пътува удобно Банкя-Горна баня например. И други такива комбинации могат да се измислят, стига да има достатъчно изправни Сименс-и.
Бдж много лесно решава проблема със закъсненията. Просто ако има пътнически влак връзка със бърз във възлова гара, която е 5 минути, разтягат прекачването във следващото ГДВ например на 20 минути, за да са са спокойни, че колкото и да закъснее пътническия, бързия ще си е навреме. И в такъв случай на пътниците им писва и не използват БДЖ повече.


Sent from my iPad using Tapatalk

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14312
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2193 on: 09.01.2022, 12:45:17 »
https://m.dnes.bg/notifikacii/2022/01/09/otliv-na-pytnici-ot-avtobusite-bdj-otchita-30-ryst-na-prevozenite.516371/amp?utm_medium=referral&utm_source=upday&fbclid=IwAR1DFz7LRNfn9OF7_YHIpeuLoL9IA9TRvO-Co67QrHbKRZNPQjO1I1UoDDA

Както и предполагах, пореден отлив на пътниците от автобусите в полза на БДЖ. Става точно това, което ви казвах още преди години, че полека-лека БДЖ ще остане единствен превозвач на междуградско, освен където няма релси. Сега е момента да се помисли БДЖ да закупят и автобуси за довозване до градове и села където няма влак от възлови гари, особено по морето според мен би било доста вървежно това.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6828
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2194 on: 09.01.2022, 16:59:55 »
Иво, БДЖ не са автобусен оператор. Да вземат да си стегнат влаковете и разписанията. Че не е нормално в 21 век, да пътуваш цял ден от единия до другия край на малка България.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 226
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2195 on: 09.01.2022, 17:32:34 »
И като не е, какъв е проблема да стане. Знаете че е в Австрия, Германия, Франция, Националния ЖП превозвач е и автобусен превозвач.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14312
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2196 on: 09.01.2022, 17:45:53 »
Абсолютно трябва дали се мисли по модерно и гъвкаво. Купуваш си билет София-Балчик пътуваш до Варна или Добрич с влак и после довозваме с автобус до Балчик. Няма да откриваме топлата вода това да го измислили отдавна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2197 on: 10.01.2022, 12:02:42 »
Не е нужно БДЖ да има автобуси навсякъде, за да пътуваш с един билет. По-разумното решение е, да има за всяка област транспортен оператор, който да издава еднакви билети и карти за всички обществени превозни средства, както е в Германия. Купуваш си билет за София-Балчик, и ти важи за БДЖ и после за ЕТ "Бай Кольо" с маршрутката до Балчик. И вече операторът си разпределя приходите от билети и карти на превозвачите.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2198 on: 10.01.2022, 13:13:05 »
При настоящата нормативна база у нас това е напълно невъзможно да се случи! Затова или трябва да се създаде подходяща и нова нормативна база, или БДЖ да купи автобуси и да започне да оперира и като автобусен превозвач по определени направления. Според мен вторият вариант е по-удачен - ЕТ "Бай Кольо" с маршрутката трудно ще го накараш да се кооперира с БДЖ, предвид че и двете "компании" имат определени, така да ги наречем "навици" на работа. Гъвкавостта е хубаво нещо, но и България не е Германия ...  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2199 on: 10.01.2022, 13:43:56 »
БДЖ първо да реши проблемите с подвижния състав, разписанията, задълженията и т.н. При сегашното състояние на компанията инвестиция в автобуси не е оправдана. :rolleyes: При адекватен ЖП транспорт  ЕТ "Бай Кольо" няма да има особен пътникопоток на по-дълги разстояния и ще е принуден да обслужва градове и села, където няма влакове както и някои направления, по които времепътуването с влак неизбежно е прекалено голямо заради заобикаляне примерно Варна - Бургас и Варна - Добрич. Трябва и НКЖИ да подобри инфраструктурата. :rolleyes:
« Last Edit: 10.01.2022, 13:46:13 by V.Peichev »