Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 769
1
Аз пък съм чувал точно обратното, че откакто доставиха МАН овете преди вече 11 години е било голямо облекчение за работата като са разкарали всички стари автобуси и че волана се върти буквално с 1 пръст. И дума не може да става за сравнение с Икарусите ( на които и аз съм фен ) единственият проблем е липсата на кабина. Просто трябваше да ги поръчат с цяла кабина.

Също факт че трябва да се мисли някакъв план за поетапното им сменяне след няколко години. Икаруса едва избута 6-7 години до ремонт тези още нямат ОР 11 години и са близко до нови. Ресурса им е 2-3 пъти на този на Икарус.

2
Според мен са нормална големина като на съседната до нея, каквито чакаме и ние. То не е и хубаво за нашия климат да са твърде големи защото много ще пече и климатика няма да смогва. На новите ИСЕ пък са още по малки.

3
След новите вагони, вчера са представили още един влак произведен в Румъния, този път дизелова мотриса. Браво, достадобре изглежда.




4
Аз се надявам на новите съчленени дизелови или електрически МАН. Няколко пъти се возих на такива и много ми харесаха. И като комфорт и като возия и като дизайн. Но е добре да имаме и дизелови те карат най много време. Новото Конекто не ми харесва чак толкова но новия МАН е трепач.

5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.06.2025, 17:03:27 »
И на 111 имаше 2-3 като бяха нови.

6
Какво казваме с тази снимка?
Някакъв отпадъчен материал се прави на интересен и показва неприлични жестове на ватмана то се вижда. Ако е някой по ербап ватман може слезе да го срита и да му покаже къде му е мястото в калта да си знае.

7
Общо взето - каквото такова. И после се чудим защо влакът е празен и който го пробва, не повтаря.
Празен друг път...по скоро някой трябва да чете. Две мобилен приложения и сайта на БДЖ и ЧФР може да видиш по всяко време къде ти е влака, кой вагон за къде е, на сайта на ЧФР има дори схеми на вагоните и къде са ти местата и кой вагон за къде е. Местата ги пише на билета независимо дали е купен онлайн или от каса там хубаво трябва да се гледа вагона, защото на МВ често различните вагони са с различни маршрути.

На самата врата си пише как се отваря ръчно, макар и на румънски има червена ръчка, всеки има преводач на телефона.

8
Е, че то влакът е същия който идва от Истанбул и го събират на Горна с този от София, на Русе идва вагона от Варна. Очевидно не се налага чак толкова изчакване, щом въпреки това пристига няколко минути преди време. Те хората са си го предвидили и са оставили много време навсякъде.

9
Нямам си на идея. Мога само да предполагам, че например като са откачили вагона остава без захранване, батериите не могат да захранят климатика чак толкова време че да им го оставят пуснат 2 часа, може би няма и къде да се включи в контакт в Русе. Вратите са автоматични, ако останат без захранване може би трябва да ги отваряш ръчно и хората вътре не са се сетили или изобщо не са знаели какво чакат и какво се случва около тях. Нищо чудно и просто да са проспали това време.

Вариант 2 наистина да са ги заключили, защото все пак се правят маневри, вагоните се издърпват, преместват на различни коловози да не вземе някой да изскочи докато се правят маневрите. Доколкото знам е европейско изискване докато се правят маневри вагона да е заключен точно за безопасност да не слезе някой пътник не където трябва.

Вариант 3, твърде вероятно все пак хората да са били предупредени но на Български и Румънски език и да не са разбрали нищо. Останал съм с впечатление че попринцип предупреждават, но на български и румънски.

10
Държави като Чехия и Унгария например са много по-лесни за транспортно обслужване и предразполагат към отличен обществен транспорт. На по-малка площ от нас са 10 милиона човека, с по 10 хиляди км. ж.п. мрежа, и много по-равномерно разпределено население, много повече младо активно население, много по-равнинна територия, по-къси разстояния, за това и в този регион са може би най-уредените държави от ЕС, Чехия, Германия, Австрия, Унгария. Също така и мобилността там е много по-висока, има несравнимо повече туристи и пътуващи между градовете.

В това отношение по ж.п. транспорт ние не сме чак толкова зле, впредвид демографията, релефа и разстоянията у нас. 6 милиона неселение, много планини, активно  население концентрирано предимно в 5 града, дълги разстояния по 400+км.Въпреки това имаме горе-долу добра гъстота спрямо населението. У нас извън БДЖ е много зле с превоза на пътници.


11
Ето как са решили проблема с вратите в старите вагони в Унгария. Доста стари вагони ползват там освен новите, точно като нашите 40-та, 50-та и 43-та серии, че дори като най-старите 40-ки 24 метра и 8 места в купе. Ръчните врати много добре са ги направили да се отварят и затварят с бутон от пътниците, вагоните са много чисти и поддържани въпреки че са много стари. Дори обикаля човек от фирма за почистване по време на пътуването и събира боклуци ако има. Има си стаичка в края на вагона до една от тоалетните. Вагон надраскан с графити или мръсен отвън не видях, ако има е по-скоро изключение.

В Румъния на големите гари пък дори раздават пликчета за боклук ако някой има нещо за изхвърляне, също и оставят пликчета във влака.

12
Абсолютно, заедно с МАН-овете.

Иначе и на мен добро впечатление ми прави, че напоследък където е възможно се залепят доста плътно до бордюра, поне МАН-овете на Дружба. Онзи ден дори видях като на запад шофьор да помогне на възрастна баба с патерица да се качи като се залепи за бордюра с 1-ва врата, издърпа й багажа и я настани на седалката зад кабината.

13
Това не е вярно. Следя го в актуална информация в сайта на ЧФР и обикновено пристига даже преди време https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Tren/460/?__Invariant=TrainRunningNumber&Date=15.06.2025 

откакто сме в Шенген. Между 1-2 и 5-6 минути преди време е все.  Последно като го ползвах също пристигнахме няколко минути преди време.

Международните влакове са със супер разтегнати разписания и големи престои, защото като минава през няколко държави доста неща могат да се объркат и заради връзките и прекачванията да разбъркат разписанията на още много влакове като верижна реакция.  Като пътувах с международния влак до Будапеща миналата седмица на някои гари бяхме дори 17-18 минути преди време + предвиден още 15 минути престой по разписание.

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.06.2025, 10:29:07 »
Учудващо обаче Витошко лале си работи, даже имаше хора макар и малко да го ползват.

15
Предполагам ще прикачат вагоните към международния, защото той идва пълен от Русе и Букурещ и не ми е ясно къде ще се съберат толкова хора иначе. Иначе тъпо е, защото така ще има един влак по-малко, а този влак от Варна посока София е доста ползван. Може идеята да е да напълнят новия експрес. Той наиситна е доста удобен, но пристига малко късно в София, може бие добре да го дръпнат половин час някъде по-рано да пристига към 22.40.

Сега със Шенген не би трябвало международния да закъснява. 2 пъти тази година пресичам границата към Румъния с влак и проверките са много по-символични от миналата година, само поглеждат набързо личните карти и то не на всички. Нищо общо с преди.

16
Ами така става, защото като е по празен влака хората не си сядат на местата и не се занимават да ги търсят а сядат където им хареса. В случая в румънския вагон защото е с климатик а нашите все още пускат от най старите с купета незнайно защо. Да ама най често румънския вагон е Букурещ - Варна, а Българския Букурещ - София и така е станала работата. Неприятно но грешката си е на пътниците.   Няма лошо като е празни места да седят там, но е трябвало в Русе да се преместят в другите вагони.

Също така няма и никакво гласово оповестяване.

17
Че те всички автобуси от този период бяха 180-190 коня, такива са били технологиите. И Икарусите с оригиналния двигател и В14-20, МАН и по-старите О 305 Г без турбото. Те автоматиците най-старите бяха и с 2 или 3 скорости повече от 65-70 не можеш да развиеш, така че тази мощност е напълно достатъчна.

Помня ги тези МАН-ове на мен много ми харесваха, бяха чисто бели и имаха седалки в съчленението. Май бяха с 3 автоматични скорости като на по-старите О 305-ци от 78-ма. Такива имаше и по другите градове, виждал съм в Горна Оряховица например, във Варна също имаше подобни но от по-новите.

18
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 12.06.2025, 15:12:52 »
Такава договорка мисля че имаше за 122, защото паркингът на лифта и той е харизан така без да се мисли. Как са продавани имоти без на някой да му хрумне че това са пътища и трябват за достъп и до други имоти и за други цели, не само за паркинг на лифт или хотел, не е ясно. Изобщо приватизацията на Витоша си е една дълбока яма, има безброй странни работи. Уговорката на лифта важеше докато един хубав ден собственикът реши да отреже достъпа за всички сгради над лифта и им спря даже достъпа за линейки, толкоз по темата уговорки с мастити бабаити, купили си имот на Витоша, на такива уговорки не може да се разчита.

Доколкото знам законово кмета може да определи насила "служебно преминаване" ако казусът е такъв и на хората им е отказано право на свободно придвижване, без право на възражение от собственика. Не знам в какви случаи може да се определи на не е невъзможно. Също в определени такива ситуации може дори да се изземе или отчужди имота. Частната собственост не е чак толкова неприкосновена колкото си мислите има вратички.

19
Според мен имат някакви промоции за по-слаби дни и часове, а в по-силни таксуват повече. Звучи логично да е така. И на мен са ми споделяли подобни неща, но това може би става извън час пик и в слаби дни. Пробвайте само в час пик в силни линии.

20
:(Утре в Земляне са 18  "0-ли" в наряда, сигурно щот тия 300 лева са оправили всичко и щот е толкова хубаво, че има опашка от 200 човека пред всеки гараж от желаещи да го работят .

Ми нормално, хората може да искат да си ползват почивките и отпуските и да не идват извънредни. Лято, отпускарски сезон. Никой не може да им забрани ако ще не 18 ами и 30 нули да има в наряда. Както писах и преди , като няма персонал да си направят организация така че да работят по-малко линии, по начесто там където няма метро и повече като довозване до метрото.

Условията и отношението в работата също са много важни. В други бивши източноевропейски столици като Букурещ, Будапеща, Прага заплатите вече не са кой знае колко по-високи, но и в трите има в пъти повече обществен транспорт и в обществения транспорт е пълно с работещи млади момчета и момичета, въпреки че и там имат известен недостиг, такова нещо като тука никъде няма. В София е тотално неглижирано с години ( извън метрото и МАН-овете) и резултата е налице. Дори да се предприемат спешни кризисни мерки ще са нужни години за да потръгнат нещата отново надобре.

Pages: [1] 2 3 ... 769