Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 767
1
Димитровград - Подкова -Димитровград ОВ 240 им... абсурд. С климатик в жегите от 35 градуса. Доколкото чета при пълно натоварване издържа 90-95. Даже за едната посока няма да стигне. Силно съмнително дали изобщо може и ток да се докара там за зарядна станция и на каква цена.

За ефективно при тези цени на индустриалния ток също съмнително. Че ще е по евтино може би, но дали достатъчно че да оправдае милиони за батерии. В Румъния частниците си ползват дизелови мотриси по електрифицирани участъци уж им е по изгодно. Съмнявам се едно ДМВ със 140 пътника да е по скъпо от такова с батерии за експлоатация.

2
Стига с тия батерии. Хубаво е да имаме и хубави класически дизелови влакове/локомотиви. Падат дървета върху ККМ, спира тока, международни връзки които не са електрифицирани, директни влакове като София -Кърджали и още хиляда причини.

С тия батерии виждаме и в ГТ че е вятър работа. Нито нормални маршрути могат да се поддържат нито да има нормално парно и климатик. Едва ли ще е по различно винаги ще е компромисно.

Може пък да трябват за редовни влакове на всеки час Русе - Букурещ за каквито натискат да има все повече. Дезиро и от нас и Румъния няма да стигнат.

3
Мда, ИИ ще навлиза в железниците и ще решат проблема с липсата на персонал. Щом ИИ може да закара сам влака от София до Варна въпроса е колко е рентабилно. Ще минат десетки години да се избият толкова милиони, отколкото да плащат заплати на машинисти, началник влак, началник гара.

Работата по поддръжка обаче няма как да се замени от ИИ. ИИ може да закара влака до Варна ама не може да смени хартията в тоалетната или скъсана завеса в купето.

4
И докато ние последните години сме пълна трагедия и все "ни можИ" "ми няма кой" Румънците продължават да пускат реновирани и модернизирани вагони. Ето какво си правят те с вагоните. Е поне за успокоение има и по-големи мизерници, гърците.  Почти всички вагони, които Румънците модернизират същите ги имаме и ние, ама вижте какви са техните а нашите гният по разни коловози. И си ги карат със 160 км/час. И локомотива си е техен.

Сигурно като положението стане критично нашите пак ще търсят по смешност 2-ра употреба и ще преправят, или ще чакат на нови, само и само да не пипнат и сакън да не се направи нещо. А можеше да се даде шанс на проекта Сокол.


5
Други градове / Re: Казанлък
« on: 06.05.2025, 12:03:07 »
То там май има само една линия, от гарата която е извън града до центъра и хотелската част, освен там няма къде да се движи другаде.

6
На мен ми стана интересно, че БВ 8651 София -Варна онзи ден вместо с немски беше с БГ вагони 63 та серия. Нямам оплаквания, като комфорт и преди съм казвал че са сходни, просто немските са доста "по пипнати" само като информация пиша. За сметка на това видях ПВ София -Пловдив с немските. Значи би трябвало и наобратно вчера 8650 да е бил със 63 серия, а 8651 с немските ако ги въртят така.

Също така влаковете с немски вагони повечето вече имат първа класа 63 серия.

7
Ако имаш време виж и Хайделберг. Наблизо ти е и е много готино, типично немски град с тяхната автентична архитектура с много туристи, без много мигранти и цигани. Там има трамваи и много водородни Ситарота. Има и междуградски трамвай 5 цата до Манхайм.

В Хамбург също е много хубаво, около кметство квартала и главната улица, по пътя може да се види и Берлин.

8
Честно казано, като тръгне човек да пътува ще остане с впечатлението че много инвестиции се правят в момента в ж.п. транспорта. Навсякъде се обновяват линии, гари, сигнализация. Не се сещам почти една главна линия където да не се модернизира нещо в момента или да няма проект за нещо. Проблема е че нещата се случват много бавно, не се интегрира и другия транспорт към влаковете в единна национална транспортна система, не се пази подвижния състав, все още поне половината влакове са със старите купейни некламитизирани вагони. Някак човек няма чувството че ползва нещо в което постоянно се инвестират милиони, и както изглежда в бъдеще ще се инвестира много повече в железопътен транспорт отколкото в пътища.

20 години по-късно след наляти 10-ки милиони София-Пловдив се пътува с близо 40 минути повече от преди като имаше влакове за 1.55 минути.
20 години по-късно вагоните са по-издраскани и по мърляви от преди, няма вече вагон-ресторанти, почти навсякъде имаме увеличено времепътуване с няколко изключения, въпреки налятите 10-ки милиони.
20-години по-късно, въпреки ЕС и Шенген имаме много по-малко международни връзки и възможности за пътуване дори до съседни страни, отколкото преди.
20-години по-късно нямаме ресурса дори да модернизираме пътнически вагони, въпреки че в най-големите кризи 96-99-та у нас се модернизираха много 63 и 44-та серия, горе-долу актуални за времето си, каквито и до днес се ползват в Унгария дори на БВ.

Не ми се мисли кога ще има скоростни линии до съседните столици Истанбул, Букурещ, Атина или Белград. Ако питаш нас европейците сигуно ще кажат сложно е след 30 години поне, ако питаш китайците сигурно ще кажат днеска почваме, догодина пускаме движението, след няколко месеца първите билети в продажба :)

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 20.04.2025, 01:08:26 »
Ами да неслучайно са прототипни бройки и разни единични изключения. Не е невъзможно но е нелогично при положение че има автоматична скоростна кутия, с която е много по лесно и за работа за водача, и има много по дълъг живот.

СГ 262 не помня с ръчни скорости, ако е имало такива бройки в началото то бързо са ги сменили с автоматична. Аз винаги ги помня автоматици. Късите 232 бяха с чисто ръчна

Чавдар а също беше автоматик, може в самото начало да е бил с ръчна но явно и там бързо са се отказали от такива изпълнения.

10
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.04.2025, 22:20:58 »
Това е ясно, прехвърля се механично като местиш лоста с маркучи въздух с налягане. Но това са по скоро изключения и експерименти, мисля че и Неоплан имат такъв съчленен автобус. И при положение че има надеждни автоматични скорости още от 40-50- те цялото това нещо губи смисъл.http://galerie.buspilotin.com/details.php?image_id=22934

11
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.04.2025, 13:57:10 »
Помните ли го 3278: бяло-червения Мерцедес, който беше с двойното челно стъкло? Преди бракуването му 2019-та беше редовен по линия 88. Спомням си, че една от разликите с другите О345-ци беше ръчната скоростна кутия. Може ли някой да обясни точно каква е била кутията - изцяло ръчна с лост и съединител (като Интуро) или полуавтоматична, както някои междуградски автобуси. Интересува ме съвсем технически как този механизъм работи - водачът променя позицията на лоста в единия край на автобуса, а кутията е в другия. Как става тази връзка през подвижното съчленение? Нещо като шарнир ли има?
Мисля че технически е невъзможно съчленен автобус със задно разположен двигател и чисто ръчни скорости. Аз поне никога не съм виждал. Винаги са автоматични или полуавтоматични. То и би било много неудобно за работа и поддръжка класически ръчни.

12
Абе чак целия транспорт никога няма да дадат на частник. В повечето случаи те са дееспособни, не разбират от нещата това би довело до значително влошаване на услугата и масови протести. По скоро щом така става в Земляне може някой да се опита да направи Земляне частен гараж. Ако проблема е в управлението на гаража да го изринат с ритниците и да назначат млади разбиращи можещи хора, или да прехвърлят всички линии шофьори и автобуси в Дружба и Малашевци.

Където стъпи частник виждате какъв погром настава. Виждаме лифтовете на Витоша, транспорта в градовете където има частник. Частник е идеално да си върти кръчми, магазини там са супер, ама нещо стратегически важно са пълна трагедия.

Виждаме как БДЖ е класи над който и да е частен автобусен превозвач.

13
И в Унгария ги има много такива но в синьо.

14
И става един омагьосан кръг...ако ги свалиш ще вземат да се оплачат че си им нарушил правата, че си ги препсувал, че си се саморазправил и нищо чудно и глоба да отнесе човек.

Като случая с онзи полицай/охранител в метрото който беше изпъдил един келеш с колело от метрото и го бяха уволнили после. Най добре частна охранителна компания и да се оплакват на арменския поп.

15
Днес за първи път се возя на "новите" немски вагони и заключението ми е, че българинът е същински прошляк щом им се радва. С неотваряемите прозорци, въздухът е меко казано неприятен и застоял, един смърдел омирисва целия вагон, салонът е изключително тесен, което прави разминаването между пътниците трудно и неприятно, като поради тази причина за 5 минути имаше поне 3 скандала. Вагонът, който нацелих аз, е с мръсна тапицерия на седалките, много мизерен мокет, а царският болт на талигата блъскаше наляво и надясно, когато вагонът е в крива.
Трябва да се търси отговорност на лицата, които с лека ръка бракуват купейните вагони и закупуват тези боклуци. Абсолютно никъде не беше проведена анкета, дали пътниците са съгласни с тази покупка, дали предпочитат купеен или салонен вагон и тн, а трябваше, защото все пак вагоните са за хората, а не за хвалби по медиите и за подобряване на някакви статистики!
Да бе да. Аз пък имам точно обраните впечатление. Че немските вагони са изключително комфортни и обезшумени, с класи над който и да е купеен вагон. Много повече пространство и комфорт има за хората. Може да си опънеш краката без да пречиш на никой, имаш си масичка, контакт, седалките се регулират и са ергономични. В купейните е такава теснотия че като се опънеш буташ човека срещу теб, постоянно си лице в лице, нямаш масичка, в коридора няма разминаване и стават караници, седалките са като дъска.

Прави ми впечатление че хората харесват повече дори 43 та серия от купейните. Просто не обичат да са натикани с още 7 човека в едно купе и да се гледат очи в очи целия път.

16
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 12.04.2025, 13:49:17 »
Ех жалко за зеления класика за Младост. Поне може да го пускат по разни празници и поводи. Вчера или оня ден го видях на 305 и 413.

17
Да кажат и други, които карат ГТ извън БГ, но май това си е наш роден патент - един шофьор, един автобус. Изключвам малките населени места с по един - два рейса.
Това не е само при нас така. В Украйна, Русия, Беларус, Азербайджан, Молдова, Румъния и много други е по същия начин. А и смятам, че така е по - добре.
Е за персонала сигурно е по добре, но като цяло за транспорта не. При този вариант например винаги ще има желаещи и персонал за МАН овете и готините линии като 305, 76, 213, и никога няма да има за старите по линии като 79, 56 разнебитените ВМС та на 111 и др.

Нали се сещаш че едно е да возиш континента от бизнес парка и "сити-то" около Цариградско, по хубав път с хубав автобус по бус лента, друго е контингент от Христо Ботев, Факултета, Филиповци и др.

18
Освен това и България еар има полет от София до Берлин Бранденбург, сега е готино с новите им А220. И са единствените с храна по време на полет по тези дестинации. От Франкфурт до София пък летят даже няколко компании, има и на Луфтханза.

Аз доколкото разбрах проблема му е от Канада до Франкфурт че нямало и трябва през САЩ, но всъщност има директни полети и от Торонто и до Франкфурт и до Амстердам. Не може да няма, Франкфурт е така да се каже основното европейско летище с дестинации за почти цял свят.

19
Пътят в дефилето е крив и тесен и това помага на ЖП транспорта да е конкурентоспособен, иначе инфраструктурата не е цветуща и скоростта е 60-70 km/h. Ремонтите на Централна гара и участъка до София Север се проточват, но няма как да станат за седмици.  :rolleyes:

А за колко време трябва да се сменят 3-4 км. релсов път в лесен участък в града и няколко стрелки ако не за дни или седмици? За години ли, както се очертава? За това казвам, че не си струва неудобството, по-добре да го бяха стегнали и оставили така то и без друго се изминава само за 4-5 минути, едва ли ще се спести повече от 1 минута след ремонта му.

20
Според един познат, който вече не работи в ГТ, наистина проблема с липсата на водачи е основно в Земляне, отчасти в Малашевци защото никой не иска да работи по разни гадни линии и на скапани автобуси. Това по повод, като се заприказвахме, че ако въведат да можеш да се обучаваш за шофьор в ГТ без категория С бих се пробвал ако може да се работи на някой МАН в Дружба по 76, 213, 305. И той каза, че това са хубави линии и хубави коли които си имат титуляри и там не търсят и няма места.( или поне преди е било така) Ама вика  по разни цигановози и стари автобуси които се пишат предимно там, разни линии като 111 там всеки бяга и никой не иска да работи. Докато каза примерно 305 е много хубава линия, и пътя е хубав, и време дават и почивки, и контингента е добър. Сходно било и на 213, 76, докато други линии са много гадни. Отвратителен контингент, лош път, лоши коли и колеги, няма време и почивки, няма избиване на закъснения и там никой разбира се не иска да работи.

Така че тия идеи, да прехвърлят еди коя си линия на друг гараж защото никой не иска да работи там, по-скоро ще откажат още повече хора и ще стане още по-зле ако е проблемна линия отколкото да се оправят нещата.

Pages: [1] 2 3 ... 767