Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 770
1
https://www.facebook.com/share/r/1CTXTjCzmG/. Интересно влак с 12 двуетажни вагон и дизелов локомотив в Румъния. Не знаех че може да захрани толкова много вагони и климатиците и всичко в тях. Бях виждал най много с 8-9 с дизелов. Това ще да е много голяма консумация.

Значи не е нужно непременно да се електрифицира навсякъде щом е възможно толкова много вагони и пак да си има и климатик и отопление и скоростта да е над 100 км час.

Интересно обаче при по дълъг престой когато двигателят работи на по ниски обороти дали да захранени климатиците или трябва да се подава газ постоянно.


2
Германците не са ги продали всичките, а родължават да си ги ползват.
Но иначе да, продават най-скапаните (естествено), а ние понеже така или иначе ги гледаме като голям камък, просто им слагаме нови надписи и ги пускаме да пътуват.
Точно така, аз писах че влака Берлин - Амстердам се обслужва с такива същите вагони, състав от 9-10, в който влак също в 2 не работеше и бяха опънали жълти ленти от край до край около седалките. Това също е вариант и у нас да ги закачат по 9-10 и хората да сядат там където работи, но ние просто нямаме толкова бройки.

Да не говорим тези на влака Берлин - Амстердам колко са чисти и седалки и мокети и мирише на парфюм вътре, в сравнение с нашите.

3
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 06.07.2025, 22:38:40 »
И влака е още твърде евтин, за да ходят хората на самолет масово. Иначе полети има привечер всеки ден и до Варна и до Бургас с най новите А220 на БГ Аир и си се ползват. Същия самолет който пристига от Берлин веднага заминава за Варна.

Плюс културата за пътуване с обществен транспорт у нас. Хората си знаят кошницата и това е.

4
Днес за разлика от вчера на връщане пак стана познатата ситуация. Един по един започнаха да отказват климатиците, за късмет само в нашият вагон не отказа. Пак имаше цяла делегация, започнаха да ровят по таблата само дето не ги разглобиха. Успяха да стартират 3 от 5, останалите хора ги събраха в бистрото и другите вагони. Пробваха всичко, но казаха че явно тези вагони са объркани нещо.

Все пак се светнаха да мислят организация да са постоянно захранени ако е възможно, но според тях дори и така като ги напече просто отказват. Има идея да връщат полека старите вагони ако пробват всичко и тези не стават или поне частично и да подберат само читавите бройки. Значи все пак немците колкото и да са техническа нация с тези вагони са се изложили яко.

5
За новия експрес...5 вагона са всички места са заети. Двупосочния билет за двама излиза около 140 лева 2 ра класа, което за такъв влак е даже евтино.
Според сайта на БДЖ "отиване и връщане" за двама излиза 113,30 лв., а не 140.
Да ако трябва да сме точни е 64 лева на човек ОВ и за почивни дни онлайн през приложението им.

6
За новия експрес...5 вагона са всички места са заети. Двупосочния билет за двама излиза около 140 лева 2 ра класа, което за такъв влак е даже евтино. Искърско шосе - Бургас го взе за точно 5 часа. Дойде с 10-15 Мин закъснение и стигна с 2-3. Първа класа се доплаща на място, не се продава онлайн, мисля че още 14-15 лева отгоре, но се разпродаде почти веднага на място. Бистрото е супер, същото като я Германия за сега има кафе, чай, бира, вафли, бисквитки и мезета но не и някакви манджи.

Общо взето мисля че такава 1 ва класа на цени до около 100 лева и пътуване до 5 часа би се радвало на голям интерес.

7
Би трябвало у нас да може да се направи и наново цялата климатизация и отопление пригодно за нашите условия. Ще е грехота такива хубави вагони да отидат на боклука заради климатик и отопление.

Това е с пари. Горе-долу толкова ще излезе и да се купят необходимите части от Германия и да се подменят. Министърът е избрал по-изгодно решение - ще умува с още десет човека какъв е проблемът и ще дава акъл, това засега е без пари. И защото казваш че е грехота - няма да е първия бастисан хубав подвижен състав като ни попадне в ръчичките, няма да е и последния.
Даже мисля че проблема го има само в определени вагони може би зависи коя модернизация са. В някой си е даже хладно, но като се случи във всеки влак 1-2 от проблемните и става проблема.

Иначе сега пътувам в един такъв... наистина някаква делегация с костюми постоянно обикалят и проверяват температурата, гледат дали е чисто и пращат човек да събира боклуците. За сега е доста добре климатика чак хладно.

8
Би трябвало у нас да може да се направи и наново цялата климатизация и отопление пригодно за нашите условия. Ще е грехота такива хубави вагони да отидат на боклука заради климатик и отопление.

Има доста фирми у нас които се занимават с климатизация, доста хора които разбират едва ли е толкова сложно да се направи наново.

9
Обаче въпреки че не вярвах тия вагони май ще се окажат наистина нещо недомислени. Влака Берлин - Амстердам се обслужва с 9-10 такива вагона и в жегите имат същите ядове. Климатика работи известно време, после изведнъж спира и повече не иска да се стартира. Там направо опъват едни жълти ленти по дължина да не се сяда в повредения вагон. Подобен проблем имат и в по сериозен студ. Таман стопли, после спира и ме иска да се стартира. А иначе като комфорт са много на високо ниво.

Въпреки че всичко си е по инструкция... ключето в позиция > 20.

Също се убедих и че в Унгария същите вагони като нашите 63- та серия също при голяма жега климатика отказа и отварят прозорчетата. Явно не е по различно, просто у нас жегите са по- чести силни и продължителни. На вагони с истински силен климатик се возих в Румъния няколко пъти, макар че и там понякога имат ядове в жегите, също така е и в дезирата.

10
А някой сети ли се наистина да помаха че има хора за него? Той да гадае ли? Същото като някой път и има слизане никой не се сеща да натисне стоп бутона или да каже че има за слизане, а после питат защо ги е подминал.

Не го оправдавам но понякога и хората не се сещат да сигнализират или да помахат. А може да е имало и авария. Ама някой път хората си зяпат в телефона и по нищо не може да разбереш че искат да се качват.

11
Разни / Re: Ново строителство
« on: 03.07.2025, 23:07:22 »
И все пак собствения имот ти осигурява сигурност и независимост. И с течение на годините винаги се на далавера. Писал съм тука, как като взех моя апартамент вноската ми беше почти половината заплата а сега не я усещам почти...да ама тези които останаха под наем сега наема им е половината заплата.

Вярно с наем си много по гъвкав, но ако купуваш апартамент е много по изгодно и сигурно. Освен това винаги си напред с парите. Неслучайно хората започнаха да се занимават и с фикс анд Флип.

И разбира се трябва да знаеш какво купуваш. Малък масивен апартамент на добра локация в столицата( не панел) винаги е добра инвестиция. В милион и половина град в Европа живеем все пак. С метро, летище, железопътен транспорт, добри заплати без безработица...

12
Аз доколкото си спомням пък я удължиха, защото трупаше големи закъснения заради строежа на метрото и големите задръствания около Гео Милев и кръговото. Което тогава си беше факт, аз съм седял по 20-30 мин. в задръстване, докато до Орлов мост слизаше за 5 минути. Сега вече може би няма смисъл, най-добре да е до най-близката метростанция.

13
2601 според мен е междуградски автобус, за разлика от МАН овете според мен не е подходящ за градските линии. Но двуетажните МАН ове си имат долу достатъчно място за правостоящи, дори повече от соло автобус и може да се седи прав. Горе разбира се не може но там си е за седящи.

И докато МАН овете стават за 78 и 120 то този 2601 очевидно не става и не е удобен за там. Не знам и как го опазват с тези тапицерии и мокетчета навсякъде.

14
В Румъния има такава крайбрежна линия със спирки на всички курорти и лятото е много ползвана. Има влакове почти на всеки час и по начесто отделно тези на частниците. Лятото пускат директни почти от всички големи градове въпреки че се сменят локомотиви и прикачват вагони. От Букурещ много хора ходят на плаж за един ден и се връщат 2 часа някъде са най бързите влакове.

Виждал съм и влакове с 8-9 двуетажни вагона там лятото.

15
Аз не мога да разбера, защо лятото не направят някаква оптимизация, да има по-малко линии там където няма метро и като довозване, на малки интервали, вместо дълги линии на половин час прекосяващи града от край до край? Не е ли по-добрия вариант, от това всичко да е орязано. Със сигурност може да се мислят варианти.

16
Зависи. На запад много летища имат и ж.п. гара и е много удобно от самолета направо да си хванеш влака и да отидеш до друг голям град. В това отношение има логика за Пловдив и Бургас. Въпроса е дали ще се привлекат повече полети ако има такава връзка и наистина колко ще се ползва. Конкретно в Бургас според мен наистина трябва да се продължи до Слънчев Бряг, или поне до Поморие като за начало. Крайно време е ж.п. мрежата да започне да се разширява и доразвива, от години не са строени нови линии.

17
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 27.06.2025, 13:40:44 »
Излизаме от темата за нарядите и по-скоро отиваме в тази за концесиите. Но фактите са следните - чрез платено решение на съда, МТК влязоха в концесия, като от първия и ден са в нарушение. Едно от първите беше за пускането на старите им бракми на линия, намацани в бяло и черно, за да имитират чисто новите им бракми, които все пак отговаряха на условията по договор. Като се намери кой да осветли тази схема, с триста зора закупиха още бракми, но вече от фейслифта. Те изключително рядко се пускат по Орландовци и затова писах в тази тема. Какъв е повод днес да имат поне две бройки там?

Иначе и МАН-овете са в нарушение на договора, но и това им се уреди. Като не им достигат автобуси, защото като цяло са си купили боклуци, трябваше да вземат още нови боклуци, а не МАН-овете... Направи се нарочна комисия за "приемането" им, която си затвори очите и ги допусна...  :help:
Което пък в друг парадокс. МАН овете които уж не отговарят са им най хубавите и комфортни автобуси и единствените европейски. Ама тая глупост се получава заради изисквания само за години и нищо друго.

И все пак ако ще е за благото на пътници и по висок комфорт нямам против.

18
То от Люлин имат метро, според мен тука идеята е хората покрай Сливница да имат варианти за по-разнообразни маршрути, вместо всичко да е до Сточна гара, в което има логика. Имат 309, 310, 6 и 7 до Сточна гара. Най-логично ми звучи една от линиите да е до ц.гара, една до сточна гара, една по Опълченска и една по Левски. Все пак покрай СУ се минава покрай най-представителната част на София, Ал. Невски, СУ, Княжеската градинка, Графа и тн. може би е логично да има и повече пътникопоток. Но не знам, нямам поглед там.

Не знам и дали централна гара не е доста по-добра крайна дестинация от сточна гара. Все пак от първото може да се прекачиш на влак за навсякъде, от сточна гара какво ще правиш? Същите връзки които ги има и на Лъвов мост, пешеходно не е близо до центъра, не се сещам нищо което да е притегателно за пътниците там, освен Лидл, какъвто вече има и на Лъвов мост.

19
Като всеки модерен тролейбус/автобус си изглежда с всички удобства, жалко че за пореден път не се купува нещо произведено в Европа, още повече че чехите традиционно сами си правят доста добри тролейбуси. Не съм вярвал че ще стигнат до там да купуват от Турция, ама щом пък турците са успели да им ги продадат и направят добре....

20
Аз пък съм чувал точно обратното, че откакто доставиха МАН овете преди вече 11 години е било голямо облекчение за работата като са разкарали всички стари автобуси и че волана се върти буквално с 1 пръст. И дума не може да става за сравнение с Икарусите ( на които и аз съм фен ) единственият проблем е липсата на кабина. Просто трябваше да ги поръчат с цяла кабина.

Също факт че трябва да се мисли някакъв план за поетапното им сменяне след няколко години. Икаруса едва избута 6-7 години до ремонт тези още нямат ОР 11 години и са близко до нови. Ресурса им е 2-3 пъти на този на Икарус.

Pages: [1] 2 3 ... 770