Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 ... 767 768 [769] 770
15361
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 16.02.2006, 22:44:28 »
А възможно ли е на някои вагони от серията 9ХХ да се монтират талиги за нормално междурелсие?Ако сте забелязали те са с по-широк кош от останалите БГ трамваи.А всъщност знаете ли дали 9ХХ са същите като занемарените в депо Искър Т6МД-София 1000 коша с еднаква широчина ли е или при София 1000 коша е по-широк?
А междудругото Т6МД София 1000 са със електродвигатели от бракувани тролейбуси Шкода,вероятно от Шкода 9 ТР.

15362
Ха сега познайте по коя линия се движи тази КЕНТА???
Поздсказвам-снимката я направих вчера в ж.к.Гоце Делчев на спирка "Гастронома" за която неведнъж се писа в другият форум.
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632756304366562500.JPG

15363
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.02.2006, 20:25:11 »
Всъщност първият тролейбус Икарус 280 Т в София е докаран някъде 1981-82 год.Бил е с новият тип врати(въртящи се,като на Мерцедес О305Г) и е бил боядисан изцяло в челвено.Бил е с голяма отваряема част на прозорците.Преди да дойде в София е бил показан на панаира в Пловдив,незнам даже дали не се е движил и там.Някои помни ли го?

15364
На А266,извънреден за последно се возих зимата на 2003/2004 оттогава не се сещам да съм виждал А266.А защо номера на 266 е задраскан,на този на който се возих беше със същата табела и не беше задраскан?

1425 е Чавдар 11 Г 5,като него е и 51 и двата са много добри.И понеже нямат шофьорска кабина зимата вътре винаги е много топло за да му е топло на шофьора.

15365
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 16.02.2006, 19:54:14 »
Quote from: Balkanton
А отвътре надписите (ако са останали) на български ли са?
Хммм,за надписите не мога да се сетя.Но си спомням че имаше и много луксозни изпърнения,мисля че за Балкантурист.Отвътре с много луксозна тапицелия на седалките,луксозни плоскости,ергономични седалки,с минибар и кухня,че даже май имаше и такива с гардероб вътре.Също така смътно си спомням че от най-луксозните,отзад всяка седалка имаше и радио с букса за слушалки,както и бутон за повикване на стюардеса.Изобщо имаше някои толкова луксозни Икарус 250 че даже и сегашните нови модерни автобуси не са толкова луксозни.

15366
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 14.02.2006, 19:23:13 »
Quote from: Balkanton
Аз не съм ги виждал на живо, но от снимки си спомням, че на някои "Икаруси 250" последният прозорец е с нещо като щори, вероятно там има кухня, както казваш.
Точно там е кухнята.От дясно точно зад втората врата има шкаф с мивка,а от ляво някакви други уреди.Поне при 1053 беше така.По луксозните варианти имат и бар ще се опитам да изровя тяхни снимки.За последно като се возих на 1055 беше останал само шкафа а всичко друго от кухнята беше премахнато.

15367
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 13.02.2006, 23:32:39 »
Quote from: Balkanton
Туристическите Икаруси, не им помня инвентарните номера, с климатик ли са? Защото знам, че по принцип "Икарус 250" е с климатик.
Туристическите Икаруси са 1051,1053 и 1055.Сега 1053 и 1055 са спрени от движение даже 1053 май го бракуваха,видях как вземаха части от него в Земляне.
Не си спомням дали имаха климатик,по-скоро 1055 имаше принудителна вентирация,възможно е 1053 да е бил с климатик.
А този 1053 беше много добър и луксозен Икарус(отвън е боядисан изцяло в синьо,а другите са в червено-бяло).За последно се возих на него някъде преди около година.Изглежда скоро беше минавал ремонт.Отвътре беше с луксозните мъхести плоскости,имаше перденца.А незнам дали си забелязал,този автобус отзад има дори и нещо като мини кухня. При 1055 тази кухня беше премахната и оставено празно място,вероятно за да има място за правостоящи.Също така 1055 имаше и много готини автоматични щори.

15368
Quote from: Dragon
И аз пътувам мног често с 260 и съм сравнително довлен. В BMC-тата обикновено е пуснат парното и е добре. По паветата се държат мног добре. В Den Oudsten не е толквова добро положението понеже са доста раздрънкани и не се задържа топлината, въпреки че парното работи. Тия автобуси като се залислят по Цар Борис да не си им на пътя че нема спиране Иначе за автобуса който си видял, сигурен ли си че е нов? Защото те имат 1 или 2 жълто-чернни които преди се движеха по 68 и след като взеха непланите отидоха по 59. Тях понякога ги псукат и по 73. А за да видиш неоплан по 73 значи просто някой от автобусите им се е скапал и са взели такъв от другия си гараж (от които определено им е на сметка понеже е на бул. Климент Охридски). Ако не вземат то там трябва да искат от Земляне (както и често става).
Значи жълтият и бежавите Den Oudsten,бяха общо 5.Това са 5001-5004 и 5020.Те са различни от тези,които се движат по А73 и 260.Така и не можах да разбера какво стана с тях,че сега май останаха само 5002 и 5003 в движение.5001 си седи на техният паркинг в Земляне но му няма не само гумите а направо целите колела.На 5004 му липсват доста неща и сега седи в гаража в Малинова Долина.А наскоро спряха и 5020 и 5006,незнам какво ги правят тея автобуси,та ги спират от движение едва ли не чисто нови.А иначе често по А73 пускат 5002 или 5003.
За новият автобус-предполагам,че наистина е нов,защото другият жълт 5020 поне от 3-4 месеца не е излизал на линия и си седи на едно и също място а този беше паркиран до входа на техният паркинг,сигурен съм че е друг.
Наистина като се засилят по паветата доста дрънчат,но дрънчат само пластмасовите плоскости,иначе самите автобуси са много здрави,двигателите са МАН на 5005-5016 и са си бая мощни а на 5001-5004 и 5020 са ДАФ също са мощни.
А виждал ли си по А260 да пускат от другият модел Den Oudsten,защото аз не се сещам?

15369
Аз съм много доволен от Еридантранс.Почти всеки дан пътувам с А73,обсужва се от Еридантранс.Винаги в техните автобуси работи парното много са редки случаите в които съм попадал на техен автобус без парно.Освен това те са единствените,които купиха нови западни автобуси,отговарящи на европейските изисквания имат Den Oudsten и Neoplan,както и един брой Мерцедес О 402,а не се излагат с турски автобуси,макар че имат и няколко ВМС. Също така техните автобуси са единствените градски в София с климатик(поне за сега).В Петък пътувах с един от 18-местните нископодови Неоплани по А73 и за пръв път тази зима вместо калориферите беше пуснат климатика,и вътре си беше много топло.Топлият въздух от климатика излиза от решетки над прозорците,където е скосен тавана.А сега гледам,че на техният паркинг в Земляне има един нов Den Oudsten,и двата пъти го видях на тъмно,но си личеше че е от другият модел-В90 и е жълт на цвят(поне доколкото се виждаше в тъмното).Единствената ми забележка към тях е да не пускат 18-местните Неоплани във върхов час по А73,при положение че в гаража има 2-3 Den Oudsten,защото е голяма тъпканица,а тези малки автобуси определено не са подходящи за там.Но все пак това се случва горе-долу веднъж в седмицата.

15370
За А70 не съм съгласен че е слабонатоварена.Особено в събота,неделя и празниците си е бая пълен.Няколко пъти като съм пътувал до с.Плана и обратно с А70 и хората сядаха даже по стъпалата защото пътя си е доста дълъг.По 70 се движат единични Икаруси,те са достатъчно малки с около 30-тина места.Всъщност то май по тази линия през последните 30 години други автобуси освен Чавдар и Икарус не са се движили,и май друго освен тези рейсове до там няма да може да отиде особено зимата.Преди с.Плана е много стръмно,пътя е толкова тесен колкото да мине рейса,има и много остри завои.Даже и в селото площада е много тесен и А70 обръща с маневра назад.
122,123 както и 93 си се движат всеки ден,ама когато не работят лифтовете се превозва само въздух.Е понякога се качват 2-ма 3-ма човека.
При 93 вече е друго,той освен до лифта продължава нагоре по един тесен път с много завои до бившата резиденция и затова за него има хора.

15371
А знае ли се дали ремонтираният участък от околовръстното ще бъде със статут на Магистрала?Защото ако е така то тогава А111 ще трябва да минава транзит от спирка Школата поне до Горнобански път.По автомагистрала е забранено движението на пашаходци,а също така цялата магистрала трябва да бъде оградена с ограда и да няма достъп на пешеходци,селскостопански и др.животни до нея.А дали по време на ремонта ще се движи А111?
Незнам дали е възможно на автомагистрала да се организира автобусна спирка.
Наистина дано по-скоро го разширят,че сега е нормално във върхов час да пътуваш със А111 около час само до Горнобански път.
А защо трабва да се правят пешеходни подлези?Няма ли да бъде много по-евтино и практично над околовръстното да се направят пешеходни надлези?
Може примерно да се договорят фирми със СО те да изградят надлезите и на парапетите да си поставят техни реклами,вместо на билборд.

15372
Ето снимка на салона на сериен модел Чавдар 141.Автобусът е на гараж Малашевци.
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632750265500781250.JPG

15373
Супер готино,това е много добра новина.Да ни е честит новият директор на СКГТ!!!Според мен от сега нататък предстоят само добри години за СКГТ.

15374
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 07.02.2006, 20:44:31 »
Quote from: Kaiser Kar
Ооо, София-70 можеха и 100 да вдигнат.
Едно уточнение-до 100 са можели да вдигат тези с френските електродвигатели "Магнети Марели"с мощност 75 киловата всеки.Другите София 70,100 и България 1300 са с български електродвигатели всеки с по 45 или 50 киловата мощност и май вдигат до към 80.

15375
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 07.02.2006, 20:29:21 »
Първите тролейбуси в София са били МАН 2 броя от 1940 год.с 2 врати,и 5 прозореца помежду им.Пуснали са ги на линия на 14-ти февруари 1941 год.по първата в България тролейбусна линия от Горнобански път до Горна Баня (тогава село).Не е имало тролейбусно депо все още и са нощували на крайните спирки.След това са внасяни руски МТБ-82.През 1957 год.броят на колите вече е 65-един значителен парк,за онова време.Имало е и български тролейбуси,построени на базата на МТБ-82,които са били модел ТБ-82.По късно са внасяни Шкода 9ТР(в момента такива Шкоди има в Пловдив и Пазарджик).Имало и съчленени МАН-нове,и "Гриф и Щифт".По-късно са внасяни и Шкода 14 ТР.Също така в София,предимно по ТБ линии 1 и 5 са се движели и ДАК-Чавдар-съвместно Българо-Румънско производство.На ДАК-Чавдар,най-близо до нас(ако сте от София) може да се повозите в Перник,а също така и в Пловдив.Имало е един брой оригинален румънски ДАК.Икарус 280 Т са внасяни от 1985 до 1989 год.Внасяни са и ЗиУ-9.(В Русе има и съчленени ЗиУ-10)Преди това също е имало съчленени тролейбуси Икарус,но преустроени от автобуси.Това се сещам за сега.

15376
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 07.02.2006, 16:12:16 »
Значи за княжевският кабинков лифт:
Кабинковата въжена линия Княжево-връх Копитото е построена през 1962 година и е първата кабинкова въжена линия в България.Съораженията са производство на австрийската фирма "Братя Гирак"Линията е дълга 1900м,преодолява разлика във височината от 604м.Капацитетът и е 600 души на час.Има 54 кабинки,които са четири местни и имат съоражения за пренасяне на ски.Скороста на въжената линия е 3 метра в секунда а изкачването трае точно 11 минути.Първата станция е разположена в северозападната окрайнина на княжевската гора на 800м. от последната спирка на ТМ5.Станцията е на 744 метра надморска височина и е на два етажа.На долният етаж е имало бюфет а на горния спират кабинките.Горната станция е на връх Копитото,в съседство с 160 метровата теливизионна кула,близо до триангулачният знак и е на 1348м.надморска височина.Станцията е двуетажна и на горният етаж е имало бюфет.И двете станции са с изразителна архитектура,има и чакални.Пътуването по тази въжена линия е било много интересно и съпроводено с големи емоции,кабинките на места са се движили на 60-70 м.над земята.Отварянето на вратите на кабинките е ставало ръчно,само на станциите.Интересното е още че тази въжена линия е с по 2 въжета-едно водещо и едно осигурително.На станциите човек от обслужващият персонал е бутал на ръка кабинките в станциите,докато се закачат на движещото въже.Също така има само няколко стълба на много голямо разстояние и с много голяма височина.

Една от причините сега да не работи е тежък инцидент.
През м.Юни 1991 год.в един хубав слънчев ден лифта е пълен с туристи.Но към 12.15ч.на обяд изведнъж откъм Владайското дефиле излиза много силен поривист вятър.В този момент кабинките са разположени така,че имат максимална обветряна част.Въжето се откача от един от стълбовете и провисва надолу заедно с кабинките,и лифта блокира.Лифтаджиите се опитват отново да го пуснат но това само усложнява положението.Малко по-късно целият район около лифта е отцепен от полицията,и започва спасителната акция.Не съм сигурен но доколкото разбрах е траела около 24 часа.Хората са спускани с въжета от височина 60-70м.След този инцидент кабинките дълго време са си седяли по въжетата.След време въжето си е сложено на мястото,лифта е пусна и кабинките са прибрани.Ако не се лъжа това е било последното пускане на лифта.
Все пак си мисля,че ако се възстанови в оригиналният си вид този лифт ще бъде истинска атракция.А междудругото и сега лифта може да се пусне,почти всички съоражения са си на мястото,но въжетата са износени.

15377
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 06.02.2006, 23:45:13 »
Quote from: c.r.u-to
иво колега ти кво имаш за там ,че и аз имам материяли за него
Утре ще изнамеря информацията и ще видите,ще разкажа малко и за инцидента,довел до спирането му.Имам и много снимки,но не са от цифров апарат и за това няма как да ги кача.

15378
А как си представяте,че ще изглежда един частично или напълно модернизиран тролейбус Икарус 280?
Аз предполагам,че при модернизацията ще се разглоби до скелет,и ще се подменят всички агрегати и възли,може да се направят нова предна и задна част от стъклопласт,да се монтират врати от новият тип-въртящи се,климатик ел.табла,платформа за инвалиди и др.Направих набързо една безмащабна скица-аз си ги представям горе-долу така:
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632748553893125000.JPG

15379
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 06.02.2006, 18:06:22 »
Quote from: Dragon
А в безплатните съботи сигурно положението е още по-тежко.
Тази събота,когато беше безплатен лифта,опашката се виеше през паркинга чак до спирката на автобуси 122 и 123,аз чаках около час да се кача,а докато чаках пристигнаха още няколко претъпкани 122 и 123,а част от хората в автобусите като видяха каква опашка има си останаха в автобусите и се върнаха.

П.С.утре ще ви дам подробности и технически данни и за княжевският кабинков лифт,че днес нещо не мога да си намеря материалите.

15380
Quote from: borosport
А можеш ли да изнамериш отнякъде снимки на тези прототипи?
Снимки на някои от прототипите някои беше качил във темата "Чавдар по света и у нас" във другият форум.И аз се опитвам да намеря снимки или да разбера каква е съдбата на останалите но засега не съм намерил кой знае колко.Който иска може да се повози на единият прототип в Бургас,обикновено по линия 211,предполагам че тогава ще си промените мнението за Чавдар 141 към много по-добро,защото прототипите са с няколко класи над серийните модели.Също така Бургаските Чавдар 141 изглеждат много по-добри от Софийските.При тях няма такива провисвания на задната част(поне аз там не съм виждал провиснал Чавдар),също така в БургасБус не се премахва 4-та врата както правят в Малашевци.

Pages: 1 ... 767 768 [769] 770