55
« on: 18.05.2025, 13:13:03 »
Чисто субективно ако човек почва работа в транспорта в БДЖ на мен ми изглежда много по-добре. В контролирана среда си, няма тежкия трафик в града, няма да се разправяш с всякакви луди в автобуса, тийнейджъри, шофьори на коли идиоти и тн, в локомотива почти нямаш досег с клиентите, освен някой случаен неориентиран да попита нещо на гарата, ама веднъж на смяна може да се отговори и упъти любезно. Ако трябваше да избирам между ЦГМ и БДЖ, то мисля че веднага бих избрал второто за работа. Там недостатък е че някои дни не спиш вкъщи а по разни депа и хотели.
Карането на нов МАН може да е готино и лесно на плаца, но в трафика изисква доста професионализъм, постоянно внимание, да си нащрек и бързи реакции. Като цяло наистина в нашите условия без почти никакво приоритетно движение на ГТ си е доста неблагодатно, без почти никаква защита, без никаква физическа преграда от пътниците. Буквално всеки може да застане на 1-ва врата и да ти скрие видимостта. Изглежда ми доста по-неблагодатна и тежка работа от тази в БДЖ, но без да съм пробмал не мога да коментирам. То ако става на въпрос в сегашната ми работа в логистичната ни база без никаква квалификация, без извънредни стартовата заплата е като за шофьор на автобус, но пак няма кандидати, никой не иска, има напускащи които казват че им е много тежко и не издържат. Същото и в супермаркетите. А да, и в тях също има хора бивши ватмани/шофьори, има търсене на персонал така че и да напуснат не виждам проблем да работят в тази сфера ако ги устройва повече, но трябва ли да се стига до там хора с квалификация и години опит да работят работа, която не изисква квалификация а само 1-2 седмици "да ти покажа какво да правиш и какъв е реда и си готов"