Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 770
41
Румънският международен влак Траянус (влакове 72/73) Крайова-Будапеща-Крайова. Чисти Румънски вагони, с нормално работещ климатик, чак стана хладно по едно време, това е хубав климатик, талиги с въздушно окачване. Доста мащабна модернизация на инфраструктурата се прави през цялото трасе между Карансебеш и Арад.

42
Това не знам дали не е нелоялна конкуренция на ГТ. То така всяка община може да реши с приходите от данъците да купи 2-3 автобуса втора употреба и да пусне безплатни довозващи линии до метрото. Подобно на Гаритидж парк, Ринг мол и подобни които също поддържат такива редовни безплатни линии, които всеки може да ползва.

Ми утре ако решат така да направят и Младост, и Надежда и др?

43
Вагоните са си много хубави. Не се седи в тях, защото първо не са обучили хората как да работят с тях, няма организация за работа с тях, второ че климатичната техника изисква поддръжка и правилна настройка. Писахме тука, че тези вагони, немските и 63-та серия през лятото трябва да са постоянно захранени с пуснати и изправни климатици за да има ефект, а не оставени на 40 градуса пек в Пловдив или Бургас без захранване и затворени. Тогава вътре ще си е 23-24 градуса при 35 навън и ще е супер, а в любимите ти купейни вагони ще се потят като коне натъпкани по 8 човека в купе на площ 2 на 2. Така де и аз ги харесвам че може да снимаш и гледаш през отворен прозорец но комфорта в тях е много по-нисък.

В Германия и Унгария, където има същите като двата вида защо не ги карат лятото с отворени врати? Трябва да дойдат обучени млади хора, които знаят как да работят с тях  и да променят изцяло организацията и изведнъж ще се окаже че имаме доста прилични вагони като комфорт.

44
В Унгария видях интересно изпълнение. Същите като нашите стари купейни вагони примерно 40-та серия, същите привидно ръчни врати, но самите врати не се отварят на ръка а се отварят с копче, като на 63-та серия. Мисля че са с въздух. Хората си ги поддържат и ползват. Значи ако има желание може да се види как е направено и при последващ ремонт и нашите да се направят така. Нещо доста просто и механично въздушно цилиндърче с някакъв прекъсвач примерно, но много удобно.

И като стана въпрос за вагони, онзи ден в състава на ПВ от Стара Загора до Тулово имаше интересен вагон, 24-метров второкласен 40-та серия с 10 купета. Това е много старо, мислех че отдавна няма такива и не бях виждал от години, но този беше видимо в доста добро състояние и с нови тапицерии. От 26-метрови такива има в движение, също, ама от късите втора класа ме изненада, нищо чудно този да е още от 60-те или 70-те и по някакъв начин да е оцелял до днес.

45
https://www.facebook.com/share/p/1Dj17tc15y/ Вижте тук. Един от първокласните немски вагони е включен в състава на БВ до Петрич. Утре същия ще е със специалния влак до Бургас.

Може пък целта да е да се покаже колко е висок комфорта в тези вагони и да им дадат пари да купят още такива. Ще видим, ще се чуе сигурно. Лошото е че май започват и тях да го занемарят. Има вече надраскани, такива със неизпран мокет, с неработещи врати между салона.

46
На 27- ми май щял да се прави експеримента с бистрата и първокласните вагони. Чух го от служители които си говореха във влака 1-2 реда седалки пред мен как ще се прави. По подбалканската линия. Също и че ще се обучават хора да работят с тях и може още началото на юни да пуснат поне един експрес до Бургас с тях. Истински експрес уж без междинни спирания.

47
Най-вероятно никога.
Май ще ги пускат от лятото. Във влака си говореха че щели да правят експеримент с някакъв нов експрес тези дни София - Бургас с време пътуване малко над 5 часа и в състава ще включат и от първокласните и бистро.

48
И в Стара Загора има такива МАН ове, видях муцуната на един набързо докато чакаше на светофара.

49
Difian Така де ама този кмет ГТ не ползва ли да види какво е положението? Ако става въпрос че с вдигнатите заплати този или онзи ще харчи за залози и алкохол, то тогава кметовете/кмета и съветниците нали си вдигнаха заплатите с 300 процента. Нали си имат имоти, нямат наем нито ипотека, за какво ще ги ползват толкова много пари? За синтетика ли?

Предишните отначало също бяха в опозиция и всички им правеха сечено. Но чак такова невзимане на отношение по каквито и да е поводи аз не помня. Факт че града е по занемарен и мръсен отпреди 2-3-4 години.

Тука трябват по радикални промени наложени с твърда ръка, строго следени и контрол. С невзимане на отношение и не правене на нищо няма да стане колкото и добри идеи да имат.

50
Нито нападам нито не защитавам кмета. Колкото време се говореше за проблемите в ГТ, за лошото отношение към шофьорите, за липсата на персонал. Той какво отношение взе? Влезе ли в гаража да си разговаря с водачите да види за какво става въпрос? Като няма хора направили оптимизация на линиите така че, да има по малко линии но довозващи до метрото като кризисен вариант? Или продължиха да натискат за още и още нови линии и да натоварват хората още и още? Докато в един момент хората не издържаха физически и психически, а така най лесно се политизират нещата. Мое си мнение! Но този човек буквално нищо не направи по въпроса според мен. Застана ли с твърда ръка да актуализира данъци и такси, да засили контрола в ГТ? Нищо. Другите може да бяха популисти ама поне правеха нещо

51
Е, дори с увеличаването стартова заплата за ватман пак идва под средната за София. За шофьор също. Като цяло ако разгледаме обяви за работа в тези среди заплащането дори след увеличението е сред най ниските в бранша. Само вижте обявите на големи компании като дискордиа. Как иначе очаквате ГТ да е конкурентен работодател и кой ще обере младите активни хора?

За стачките...само ако видим колко пъти тази година имаше транспортни блокади в Италия, поне 2 пъти в БВГ Берлин, имаше дори дни без полети на някои авиокомпании. Колкото по развита и правова държава ставаме толкова повече трябва да свикваме с такива неща. Друг е въпросът у нас покрай тях кой и за какво се възползва от тях кой взима трохите и кой обира пая. Ако си спомняте в Гърция даже за 2-3 дни по едно време бяха затворили и супермаркетите и хората нямаше от къде да си купят за ядене. Не е нещо нечувано в белия свят за няколко дена държавата да се блокира.

52
Ами за шофьорите и монтьорите се радвам! Това наистина е доста тежък труд, за който ако работиш нормално без извънредни заплатата е много ниска. Там е и дефицита, там трябва да се дава. Дано тоя път си вземат поука, почнат с реформи, спрат дублиращи линии и подобрят условията на труд на водачите.

53
А защо не излезнат от общината, като мъже на място и да вдигнат заплатите само на хората които работят на терен и вършат наистина тежката работа? На водачите и на механиците в гаражите. Ако наистина синдикатите не вършат никаква работа и за толкова години не са издействали никакво подобрение на условията на труд, да хванат да ги изметат, както и всички които не правят нищо. Нищо чудно така за тези, които наистина вършат истинската работа да се окаже че има пари и за доста по-голямо увеличение. Нали точно там е търсенето. Да оптимизират труда, така че хората да не ходят извънредно на работа, да си взимат отпуските. Да организират транспорта така, че наземен такъв да има там където няма покритие от метрото в пешеходна достапност, и ще вземат да станат нещата. Ами от общината са си виновни, те имат властта да направят всичко това.

Навлизаме в опасна спирала, в която всички започват да протестират за повече пари. То не е лошо, животът поскъпна доста, но така може да се срине държавата, да влезем в криза и накрая всички да работим за по-малко пари и да няма работа, както стана в Гърция. Утре може служителите в супермаркетите да кажат " ми и ние няма да дойдем на работа, не ни харесват заплатите хората да седят гладни", може да кажат така и служителите във ВиК и Топлофикация " и ние няма да дойдем ако има авария ще седите без вода", и така докато навсякъде паднат оборотите, няма приходи и всичко се срине. Тогава искаме или не ще работим това което има и за толкова каквото ни дадат защото няма друго.

54
За съжаление това с глобяването без човек да е виновен е практика на много места...докато някой такъв не си намери майстора. Бях писал тука в един обект който работех идва един шеф и глоби един колега който точно идваше на смяна и нямаше никаква вина. Той обаче беше по ербап, хвана унижи и срита шефа пред клиентите буквално. Няколко ритника и му каза че ако ще се заяжда вратата е там.  Хвала на такива и до днес всички му се възхищават. Жалко че са единици. Буквално щеше да изхвърли за яката един от големите шефове.

Няколко такива случая, да се разчуе и такива нищоправци и наказващи почват да слушкат и стават кротки агънца. Нямат избор.

55
Чисто субективно ако човек почва работа в транспорта в БДЖ на мен ми изглежда много по-добре. В контролирана среда си, няма тежкия трафик в града, няма да се разправяш с всякакви луди в автобуса, тийнейджъри, шофьори на коли идиоти и тн, в локомотива почти нямаш досег с клиентите, освен някой случаен неориентиран да попита нещо на гарата, ама веднъж на смяна може да се отговори и упъти любезно. Ако трябваше да избирам между ЦГМ и БДЖ, то мисля че веднага бих избрал второто за работа. Там недостатък е че някои дни не спиш вкъщи а по разни депа и хотели.

Карането на нов МАН може да е готино и лесно на плаца, но в трафика изисква доста професионализъм, постоянно внимание, да си нащрек и бързи реакции. Като цяло наистина в нашите условия без почти никакво приоритетно движение на ГТ си е доста неблагодатно, без почти никаква защита, без никаква физическа преграда от пътниците. Буквално всеки може да застане на 1-ва врата и да ти скрие видимостта. Изглежда ми доста по-неблагодатна и тежка работа от тази в БДЖ, но без да съм пробмал не мога да коментирам. То ако става на въпрос в сегашната ми работа в логистичната ни база без никаква квалификация, без извънредни стартовата заплата е като за шофьор на автобус, но пак няма кандидати, никой не иска, има напускащи които казват че им е много тежко и не издържат. Същото и в супермаркетите. А да, и в тях също има хора бивши ватмани/шофьори,  има търсене на персонал така че и да напуснат не виждам проблем да работят в тази сфера ако ги устройва повече, но трябва ли да се стига до там хора с квалификация  и години опит да работят работа, която не изисква квалификация а само 1-2 седмици "да ти покажа какво да правиш и какъв е реда и си готов"


56
Разделна - Кардам има смисъл да се подобри, също и от румънска страна. Все пак би свързало 2 доста големи града с близо 400 000 население или близо милион човека с агломерациите общо.И да има поне 5-6 влака на денонощие между тях двата града. Електрификация има смисъл ако се возят тежки товарни влакове. Ако са локомотив с 4-5 вагона или Дезиро няма смисъл.

В Румъния ми прави впечатление че крайбрежната им линия лятото има влакове с по 12-13 вагона само с един дизелов локомотив...при работещи климатици и контакти във всички вагони. Значи е възможно и дори това не е проблем като не е електрифицирано. Остава само товарните влакове.

57
И пак трябва време да се организира това с частниците. Дори да кажем, от разни сайтиве за продажба да може да се изнамерят втора употреба известно количество автобуси, да се приеме кризисен план и да ги пуснат само там където метрото е извън пешеходна достъпност за довозване пак ще трябват седмици( в Пловдив не знам как успяха за дни да намерят по спешност десетки прилични втора употреба Ситарота) дори и така кой ще ги кара? МАН-овете стават и може общината да ги дава под наем на концесионери.

Това е най-лошото нещо което може да стане ако замисъла е нещо такова.

Иначе моето мнение е, веднага да се спрат всички извънредни смени, сегашните заплати да станат за нормално работно време( това ще е реално увеличение дори повече от 400 лева, заплатата остава същата за много по-малко часове), без извънредните, като няма персонал вместо да се тормози настоящия с извънредни да се премине на кризисен план и обслужване предимно на районите отдалечени от пешеходна достъпност от метрото. Не пречи една редовна линия с 10 коли да върти Младост-винарово колело да прави връзка с моловете бизнес сградите и метрото, вместо 20 коли да се дублират и да ходят до Орлов мост и гарата, като в момента може да се стигне с метро. Дискомфорт е, но това е положението, все пак алтернатива има. Бас ловя че на много места кризисно може да се намали и оптимизира така.


58
Ако ще се поддържа обслужване само 3-4 пъти на ден, колкото хората да имат все някакъв транспорт най-добре наистина малки дизелови мотриси. На мен лично дизеловото Дезиро много ми харесва, и като комфорт и дизайнерски е много добро, жалко че май точно този модел вече не се произвежда.

Иначе конкретно линията за Кърджали доста живна напоследък, направиха и реклама и пътува доста туристи до язовирите, Момина скала, долината на река Арда. Гледах наскоро снимки че Дезирото вече се пълни в хубавите дни. Значи все пак може. Ако оправят и довеждащия транспорт може съвсем да живне.

59
Вчера се влачех девет дена път с камили от Сливен до София с Травего на Глобус - със сигурност старо, защото телевизорът му беше с объл кинескоп. Знам, че сте фенове на Мерцедес, но конкретно на този седалките му бяха ужасно твърди и неудобни - буквално като гипс. Отделно, че бая друсаше...На отиване Сетрата на Дорис беше къде-къде по-добре. Те имат и двуетажна Сетра - видях я на Централна автогара. На Стара Загора - двуетажен берлински МАН с хартиена табела "Казанлък - Мъглиж - Арсенал".
Да беше хванал влака, щеше да се повозиш на немските вагони, къде по-удобно.

60
Винаги съм се чудил тука кое е вярното малко като с яйцето и кокошката. Няма пътници защото има 3 влака на ден или има 3 влака на ден защото няма пътници? Много ми е любопитно ако наистина по някоя такава линия се пуснат пробно влакове на 30 минути с една мащабна реклама дали ще има пътници или ще пътуват празни и ще издумкат пари от бюджета. Също го има и момента че хората си изгубиха и навиците за ползване на обществения транспорт.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 770