Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 747858 times)

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 722
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
А има ли напредък с липсващата табела на 1153?

1153 е с възстановена/работеща табела, преди няколко дена на 111.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1158
    • View Profile
Климатиците на МАН-овете са супер, затова 1158 се движи с отворено ЛЯВО крило на първа врата  :crazy:

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1126
  • пендел
    • View Profile
1158 има някакъв проблем с вратите като цяло. Ако модератор реши може да преместите това мнение в "Аварии", но именно 1158, който днес беше на 83, остави пътниците си на Зоопарка и не започна нов курс на линия. Прибра се за депо и беше в движение с отворена 4-та врата.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
1158 мисля беше днес, има и проблем с предната електронна табела, нямаше как да видя задната и страничната, но предната на по-малко от десет секунди постепенно гасне и светва отново. Табелата на 1153 е възстановена след дълго отсъствие.

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1126
  • пендел
    • View Profile
Влади, прав си за 1158. От поне няколко седмици е така.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
За 1153 отдавна сме писали.
Принципно при подобен проблем с табела, другите не са засегнати. Може да става въпрос за повреда на някой лентов кабел или драйвър на самата табела. Вече ако нито една не свети проблемът може да е по-сериозен.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1158
    • View Profile
Ново попълнение към дуета 3144 и 3148 (в единия вече почти не можеш да си чуеш мислите) се очертава 3156, при който също започва необичайно бучене при ускоряване. В другите гаражи няма ли друг с такива проблеми, странно че 3 в един и същ гараж започват?

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Бученето е съвсем обичайно, ако перката на интеркулера върти като обезумяла. А върти така, защото радиаторът явно е брутално запушен или поради друга причина охладителна течност не достига. Поне в Дружба могат да поизмиват от време на време тия радиатори.
SUMC - Desordem e Regresso.


Online david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Кога ще ги сменят тези подобия на автобуси? Като чета в другите теми, те са виновците да бутат графика за уикенда, тоест да трябва да излизат къси автобуси на линии за дълги. Трябва вече да се задействат поръчки за замяната им час по - скоро, а не още години на ред шофьорите, пътниците и най - вече работещите в сервиза, да се мъчат с тях. Подир тях и всички турски кочини трябва да се сменят, че от тях автотранспорта освен главоболия и загуби, друго не вижда.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
Кога ще ги сменят тези подобия на автобуси?

Подобия на автобуси? Предложи с какво да се сменят! Ако съдя по останалите ти мнения сигурно някой Лиаз или Камаз (от тези дето се движат в Масква по възможност) :blink:

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 722
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Кога ще ги сменят тези подобия на автобуси? Като чета в другите теми, те са виновците да бутат графика за уикенда, тоест да трябва да излизат къси автобуси на линии за дълги. Трябва вече да се задействат поръчки за замяната им час по - скоро, а не още години на ред шофьорите, пътниците и най - вече работещите в сервиза, да се мъчат с тях. Подир тях и всички турски кочини трябва да се сменят, че от тях автотранспорта освен главоболия и загуби, друго не вижда.

Не ти знам ЕГН-то или трудовият стаж, но съм напълно наясно, че не разбираш нищо от организационната част на МГТ.
Не виждам и приноса ти за това да се появят по-добри автобуси от Лайънс (!?).

За начало - тези автобуси са 186 броя.
Да кажем 2-3 са извън строя перманентно, пресметни какъв % от тях се движат 24/7 и какъв % от колите по наряд съставляват.
Ако не можеш да пресметнеш - отиди на борсата и започвай да си вадиш хляба.
Или започни да работиш в СА. И без друго имат недостиг на кадри.

На този етап, точно Лайънс са последните, които СА може да си позволи да разкара, а списъкът преди тях е доста дълъг.

Лайънс са гръбнака на Дружба, Земляне и Малашевци и основните линии като: 94, 280, 76, 204, 305, 213, 413, 88, 102, 83, 11, а напоследък и 111.
Много малко са моделите в исторически план (освен Икарус 280 и може би МБ 305Г), които са съставлявали толкова сериозен % от подвижният състав и дългосрочно са съумявали да го покриват.
Ако бяха толкова лоши автобуси, щяха да имат по-кратък живот от BMC Belde на Тея Травел!

На тези пътища, с тази поддръжка и тази експлоатация е истински подвиг толкова добре да се справят тези автобуси!
Освен това покриват основните изисквания (нископодови, двигател ЕВРО 6 / CNG - еко клас/категория и т.н.)...

На всичкото отгоре, не мога да разбера храната от страна на по-младите във форума по адрес на тези автобуси, които са много по-качествено и западно производство (особено първата партида) на фона на боклуците, с които сме били заливани по соца, а и напоследък (турски, китайски и т.н.).
И да ви е скучно и писнало всеки ден да се возите в едно и също - свиквайте, приемете го и спрете да хленчите, още дълго време ще е така!
Публичният транспорт не се движи, за да се угажда на детските ви прищявки!
Във времето (и когато дойде това време) ще се появи следващото поколение автобуси и електробуси, на които същите хора отново ще се нахвърлите, защото се движат всеки ден и няма бръмчащи антики или находки, които да "разнообразяват" общата картина.
Разбирам, че това не ви кефи, но ефективното управление е стремеж към максимално унифициране на подвижният състав, за да има и най-голям обем резервни части за съответните возила.


И няма база за сравнение между Лайънс и СГ262, още по-малко пък между Лайънс и Икарус 280 или Лайънс и 305Г.
Лайънс ги бие всичките. След време, надявам се, и по стаж и години на пътя.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Online david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Абсолютно всеки шофьор, дали фен на ново или на старо, признава, че таблото и кабината на Икарус са най - добрите и повече не са се появили такива, толкова години по - късно. А ти си приказвай лионът колко е удобен. Зяпането от предните седалки не ти дава ясна представа за това как се работи с една машина.
Какви организационни умения намеси и как разбра какви са моите, също е интересно. Точно защото знам колко се чупят тези автобуси и как хората едва смогват да ги извадят от сервиза, коментирам тук. Последната икономически изгодна покупка на автото са Конекто ЛФ, които също за работа са добри и са признавани от шофьорите. Отгам нататък само деградация.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Хубави или лоши това имаме, а ново не се очаква. Дори и да се пуснат търгове за нови, вероятно ще дойдат по-лоши. Мерцедес традиционно не участва на търгове в София.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Мерцедес традиционно не участва на търгове в София.
А Мерцедесите как попаднаха в София? И между другото не е ли вариант да се обяви търг за втора ръка автобуси, разбира се не милионници

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Мерцедес традиционно не участва на търгове в София.
А Мерцедесите как попаднаха в София? И между другото не е ли вариант да се обяви търг за втора ръка автобуси, разбира се не милионници

Вариант е. Остава да намерим само такива автобуси на пазара, защото хората на запад изкупиха почти всичко на европейския пазар за втора ръка.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
А Мерцедесите как попаднаха в София? И между другото не е ли вариант да се обяви търг за втора ръка автобуси, разбира се не милионници

Последния търг, на който се явиха беше 2007 година. От тогава не са се явявали.
Иначе аз не искам стари автобуси, защо да не са нови?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Аз се надявам на новите съчленени дизелови или електрически МАН. Няколко пъти се возих на такива и много ми харесаха. И като комфорт и като возия и като дизайн. Но е добре да имаме и дизелови те карат най много време. Новото Конекто не ми харесва чак толкова но новия МАН е трепач.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Тя рибата още в морето, ние слагаме тигана да я пържим...Иво продължава с мокрите сънища за "перфектните" МАН и Мерцедес, някои други също, а аз в същото време въздух не мога да си поема - клиенти постоянно звънят и се оплакват от проблеми с гаранционното обслужване, набавяне на части още докато автобусите са в гаранция, за след това да не говорим. Имаше една компания Орион, закупена от Даймлер Бенц, за да я фалират естествено, в момента положението с частите за тях, а си има бая в движение, е страшно. И не само...конкуренцията ползва много компоненти от МАН, нашите са ZF - и тази компания в момента не е в цветущо положение, хич даже, което си е за притеснение. Та се звъни по оператори в Германия, Швейцария, Австрия - абсолютно същите проблеми с гаранциите и частите, когато става въпрос за МАН и Мерцедес. Отговорът и от едните, и от другите е: "Ми на нас автобусите не са ни специализация...". Като сложим и нескопосания инженеринг/проектиране за много работи....
« Last Edit: 20.06.2025, 21:54:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1029
    • View Profile
Диагностичното оборудване на МАН за OBD диагностика MANCats е изключително невероятно лош софтуерен продукт.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
А Мерцедесите как попаднаха в София? И между другото не е ли вариант да се обяви търг за втора ръка автобуси, разбира се не милионници

Последния търг, на който се явиха беше 2007 година. От тогава не са се явявали.
Иначе аз не искам стари автобуси, защо да не са нови?
Какъв е извода? Боко да трябва стане пак кмет, за да каже "Искам автобусите до Банкя да са Мерцедес" и да се направи всичко възможно да се докарат отново  :laugh: