Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 615074 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3200 on: 16.06.2025, 10:49:17 »

(И дали важи още, че повече от 1 час не може да се стои в бистрото, даже и да е абсолютно празно.....)

https://news.bg/tourism/vlakovete-ot-sofiya-za-moreto-dopalnitelen-komfort-i-bezplaten-wi-fi.html

Мисля че важи, гонят, някой беше писал че са го изгонили от бистрото. За да седиш ще трябва да си вземеш билет първа класа, тя е в същия вагон.

Ами така става, защото като е по празен влака хората не си сядат на местата и не се занимават да ги търсят а сядат където им хареса. В случая в румънския вагон защото е с климатик а нашите все още пускат от най старите с купета незнайно защо. Да ама най често румънския вагон е Букурещ - Варна, а Българския Букурещ - София и така е станала работата. Неприятно но грешката си е на пътниците.   Няма лошо като е празни места да седят там, но е трябвало в Русе да се преместят в другите вагони.

Също така няма и никакво гласово оповестяване.

Пътниците имат вина, това е вярно, но и организацията явно е била на световно ниво. Като се качваш на двойно ICE, което ще се разделя някъде по маршрута има навсякъде табели, вървят съобщения, трябва да си доста заспал за да се качиш в грешната част. Вече като си вътре и влакът тръгне нямаш много шанс да се прекачиш, може да се озовеш така не за където си тръгнал, но да те заключат като животно вътре с часове и нищо да не ти съобщят също ми се вижда много интересно преживяване. Затова поне гласово оповестяване трябва да има, но явно за БДЖ това е неизпълнимо.
« Last Edit: 16.06.2025, 10:54:17 by fafan »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3201 on: 16.06.2025, 12:37:13 »
Ти дори и да си за Варна от Букурещ... Влакът пристига в Русе още около 14:00 часа (по спомен), а влакът за Варна (БВ 9623) е чак в 15:55. Защо пътниците следва да бъдат заключени за 2 часа във вагона?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3202 on: 16.06.2025, 12:52:57 »
Нямам си на идея. Мога само да предполагам, че например като са откачили вагона остава без захранване, батериите не могат да захранят климатика чак толкова време че да им го оставят пуснат 2 часа, може би няма и къде да се включи в контакт в Русе. Вратите са автоматични, ако останат без захранване може би трябва да ги отваряш ръчно и хората вътре не са се сетили или изобщо не са знаели какво чакат и какво се случва около тях. Нищо чудно и просто да са проспали това време.

Вариант 2 наистина да са ги заключили, защото все пак се правят маневри, вагоните се издърпват, преместват на различни коловози да не вземе някой да изскочи докато се правят маневрите. Доколкото знам е европейско изискване докато се правят маневри вагона да е заключен точно за безопасност да не слезе някой пътник не където трябва.

Вариант 3, твърде вероятно все пак хората да са били предупредени но на Български и Румънски език и да не са разбрали нищо. Останал съм с впечатление че попринцип предупреждават, но на български и румънски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3203 on: 16.06.2025, 18:26:48 »
Така е. То по време на маневри заключват вагоните. Доста е вероятно с края на маневрите да са ги оставили на нужния коловоз, но по липса на електровоз да са се обезточили вратите и да са минали в ръчен режим, а доста хора не знаят какво да правят в такъв случай - трябва да си виждал как се отваря.
А за уведомяване - по-скоро да се е качил някой маневрист - да е викнал нещо във вагона на български и който е можел да разбере не е чул, а тия дето са чули не са разбрали

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3204 on: 16.06.2025, 20:15:25 »
Общо взето - каквото такова. И после се чудим защо влакът е празен и който го пробва, не повтаря.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3205 on: 16.06.2025, 21:52:57 »
Общо взето - каквото такова. И после се чудим защо влакът е празен и който го пробва, не повтаря.
Празен друг път...по скоро някой трябва да чете. Две мобилен приложения и сайта на БДЖ и ЧФР може да видиш по всяко време къде ти е влака, кой вагон за къде е, на сайта на ЧФР има дори схеми на вагоните и къде са ти местата и кой вагон за къде е. Местата ги пише на билета независимо дали е купен онлайн или от каса там хубаво трябва да се гледа вагона, защото на МВ често различните вагони са с различни маршрути.

На самата врата си пише как се отваря ръчно, макар и на румънски има червена ръчка, всеки има преводач на телефона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 211
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3206 on: 17.06.2025, 03:53:29 »
Ясно е че информацията във влаковете е минимална, но в случая объркването е предизвикано според мен най вече от персоналът на влака, който не е преместил пътниците. В международните влакове би следвало персоналаът да е добре обучен да помага, а в случая те дори не са им казали, че са в грешният вагон. :crazy: Може и изобщо да не са обърнали внимание и да не знят точно в коя гара кой вагон разкачват, което не трябва да бъде така. :crazy:
Пътникът не е длъжен да има достъп до интернет и също така хора с намалено зрение може да пропуснат хартиената табелка с маршрута на вагона. В такъв случаи персоналът трябва да е там, за да упъти пътниците. И в двете железници обслужването на международните влакове е на много ниско ниво. :(

Относно гласовото оповестяване, през 2019 година започнаха такова в няколко влака за морето и беше много приятно. съобщаваха се спирки, връзки и се подканваха пътниците да посетят бистрото, но просъществува не повече от година... Може да се възстанови, защото повечето вагони на бдж разполагат с такава възможност, но няма желание.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3207 on: 17.06.2025, 06:48:57 »
Общо взето - каквото такова. И после се чудим защо влакът е празен и който го пробва, не повтаря.
Празен друг път...по скоро някой трябва да чете. Две мобилен приложения и сайта на БДЖ и ЧФР може да видиш по всяко време къде ти е влака, кой вагон за къде е, на сайта на ЧФР има дори схеми на вагоните и къде са ти местата и кой вагон за къде е. Местата ги пише на билета независимо дали е купен онлайн или от каса там хубаво трябва да се гледа вагона, защото на МВ често различните вагони са с различни маршрути.

На самата врата си пише как се отваря ръчно, макар и на румънски има червена ръчка, всеки има преводач на телефона.

Викаш, пукат се по шевовете ли? Един вагон за Варна и един за София. Имат ли пона по половин автобус хора в тях?

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3208 on: 21.06.2025, 23:48:36 »
БДЖ е почистил над 170 вагона и мотриси от графити.

https://news.bg/society/bdzh-e-pochistil-nad-170-vagona-i-motrisi-ot-grafiti.html

(Сигурно пак вече са надраскани.)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3209 on: 23.06.2025, 22:42:31 »
Б** м****  :D :

Скоростни влакове в България: Проект за над 3 млрд. евро цели нова жп ера за България.

https://news.bg/finance/skorostni-vlakove-v-balgariya-proekt-za-nad-3-mlrd-evro-tseli-nova-zhp-era-za-balgariya.html
« Last Edit: 24.06.2025, 19:51:38 by difian »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3210 on: 23.06.2025, 22:59:33 »
За 6 години няма да смогнат подготовка да направят - проектиране, разрешителни, отчуждения.

Не знам сакъв е смисълът от такива интервюта - мине се не мине година и се пускат.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3211 on: 24.06.2025, 09:30:56 »
Единствената цел на такива грандомански фантасмагории в публичното пространство е да се изстиска от някъде финансиране за проучване. Никой няма никакво намерение да реализира подобни проекти. Най-малкото няма как да ги обоснове.

Разбира се, много хубаво звучи да може да се отиде до Солун за час и половина и до Варна за два часа, но системата не работи така.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3212 on: 24.06.2025, 10:26:26 »
Инвестицията за такива скоростни влакове е голяма - ще се наложи изграждане на нови трасета с много съоръжения и цените на билетите ще са над самолетните, съответно няма да има желаещи да пътуват.   :rolleyes:

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3213 on: 24.06.2025, 14:01:55 »
Що се занимавате с бълнуванията на Румен Марков? Той кога построи супермагистрала Русе - Александруполис, кога се прехвърли на нова вълна!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3214 on: 04.07.2025, 10:06:11 »
Този министър се вози но влак повече от всички други преди него.
Засега дава гласност на проблемите, да видим дали в един момент ще има освен думи и дела.
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/20843650

Видео
https://bntnews.bg/news/grozdan-karajov-s-rakovodstvoto-na-bj-se-kachvame-po-vlakove-i-shte-sledim-za-problemi-1345735news.html
« Last Edit: 04.07.2025, 10:07:56 by AAA »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3215 on: 04.07.2025, 12:35:33 »
Вместо нереални мечти е по-добре да се предприемат реални действия за подобряване на ЖП транспорта.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3216 on: 04.07.2025, 17:20:23 »
Вместо нереални мечти е по-добре да се предприемат реални действия за подобряване на ЖП транспорта.  :rolleyes:

Действията ще са реални - вместо 80 човека във вагона без климатик ще има още 10 - министър, ръководство на БДЖ, инженери, електротехници. Така и малкото останало въздух вътре ще стане още по-малко.   :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3217 on: 04.07.2025, 18:17:49 »
По принцип тия вагони дойдоха без почти никаква документация, освен базови неща и с тях дойдоха и немски "специалисти", които общо взето знаеха само как да се намери повреденият модул, който трябва да се смени с нов.
Съвременните схващания в това отношение са горе-долу същите, така че това е най-доброто, което може да се получи наготово.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3218 on: 04.07.2025, 18:51:55 »
Обаче въпреки че не вярвах тия вагони май ще се окажат наистина нещо недомислени. Влака Берлин - Амстердам се обслужва с 9-10 такива вагона и в жегите имат същите ядове. Климатика работи известно време, после изведнъж спира и повече не иска да се стартира. Там направо опъват едни жълти ленти по дължина да не се сяда в повредения вагон. Подобен проблем имат и в по сериозен студ. Таман стопли, после спира и ме иска да се стартира. А иначе като комфорт са много на високо ниво.

Въпреки че всичко си е по инструкция... ключето в позиция > 20.

Също се убедих и че в Унгария същите вагони като нашите 63- та серия също при голяма жега климатика отказа и отварят прозорчетата. Явно не е по различно, просто у нас жегите са по- чести силни и продължителни. На вагони с истински силен климатик се возих в Румъния няколко пъти, макар че и там понякога имат ядове в жегите, също така е и в дезирата.
« Last Edit: 04.07.2025, 18:53:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3219 on: 04.07.2025, 20:51:45 »
Обаче въпреки че не вярвах тия вагони май ще се окажат наистина нещо недомислени. Влака Берлин - Амстердам се обслужва с 9-10 такива вагона и в жегите имат същите ядове. Климатика работи известно време, после изведнъж спира и повече не иска да се стартира. Там направо опъват едни жълти ленти по дължина да не се сяда в повредения вагон. Подобен проблем имат и в по сериозен студ. Таман стопли, после спира и ме иска да се стартира. А иначе като комфорт са много на високо ниво.

Въпреки че всичко си е по инструкция... ключето в позиция > 20.


Това с климатиците на IC mod вагоните се точи от 2015 година, а може и преди това, като има няколко версии на инсталациите, които са променяни през годините. Какво точно сме купили би трябвало БДЖ да са наясно. Министърът се прави на ударен и пробутва вината на предишните, но факт си е че решения има, те разбира се не трябва да се откриват тепърва от "инженери", просто трябва да пита на правилното място. Сигурен съм че знае къде точно трябва да се обади. Едно от първичните мерки е цялата инсталация да се почисти основно, това и с нашето ноу-хау ще успеем да го свършим мисля, просто да вземе вагоните от DB, да ги облепи във фолио и да ги пусне на журналистите не става, и никога не е работело това с подвижен състав втора ръка.