1
Железопътен транспорт / Re: Тема за вагони
« on: 14.04.2025, 23:21:41 »
И в Унгария ги има много такива но в синьо.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Днес за първи път се возя на "новите" немски вагони и заключението ми е, че българинът е същински прошляк щом им се радва. С неотваряемите прозорци, въздухът е меко казано неприятен и застоял, един смърдел омирисва целия вагон, салонът е изключително тесен, което прави разминаването между пътниците трудно и неприятно, като поради тази причина за 5 минути имаше поне 3 скандала. Вагонът, който нацелих аз, е с мръсна тапицерия на седалките, много мизерен мокет, а царският болт на талигата блъскаше наляво и надясно, когато вагонът е в крива.Да бе да. Аз пък имам точно обраните впечатление. Че немските вагони са изключително комфортни и обезшумени, с класи над който и да е купеен вагон. Много повече пространство и комфорт има за хората. Може да си опънеш краката без да пречиш на никой, имаш си масичка, контакт, седалките се регулират и са ергономични. В купейните е такава теснотия че като се опънеш буташ човека срещу теб, постоянно си лице в лице, нямаш масичка, в коридора няма разминаване и стават караници, седалките са като дъска.
Трябва да се търси отговорност на лицата, които с лека ръка бракуват купейните вагони и закупуват тези боклуци. Абсолютно никъде не беше проведена анкета, дали пътниците са съгласни с тази покупка, дали предпочитат купеен или салонен вагон и тн, а трябваше, защото все пак вагоните са за хората, а не за хвалби по медиите и за подобряване на някакви статистики!
Е за персонала сигурно е по добре, но като цяло за транспорта не. При този вариант например винаги ще има желаещи и персонал за МАН овете и готините линии като 305, 76, 213, и никога няма да има за старите по линии като 79, 56 разнебитените ВМС та на 111 и др.Да кажат и други, които карат ГТ извън БГ, но май това си е наш роден патент - един шофьор, един автобус. Изключвам малките населени места с по един - два рейса.Това не е само при нас така. В Украйна, Русия, Беларус, Азербайджан, Молдова, Румъния и много други е по същия начин. А и смятам, че така е по - добре.
Пътят в дефилето е крив и тесен и това помага на ЖП транспорта да е конкурентоспособен, иначе инфраструктурата не е цветуща и скоростта е 60-70 km/h. Ремонтите на Централна гара и участъка до София Север се проточват, но няма как да станат за седмици.
С риск да не сте съгласни с мен, за мен най-оптимално е до построяването на метрото да се пробва обединяване на А304 с А75 с интервал на движение от 15 минути делник и 20 празник. По този начин Слатина ще получи директна връзка с центъра и дублажът с А204 ще се намали без съществена промяна в пробега.