Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 766
1
И в Унгария ги има много такива но в синьо.

2
И става един омагьосан кръг...ако ги свалиш ще вземат да се оплачат че си им нарушил правата, че си ги препсувал, че си се саморазправил и нищо чудно и глоба да отнесе човек.

Като случая с онзи полицай/охранител в метрото който беше изпъдил един келеш с колело от метрото и го бяха уволнили после. Най добре частна охранителна компания и да се оплакват на арменския поп.

3
Днес за първи път се возя на "новите" немски вагони и заключението ми е, че българинът е същински прошляк щом им се радва. С неотваряемите прозорци, въздухът е меко казано неприятен и застоял, един смърдел омирисва целия вагон, салонът е изключително тесен, което прави разминаването между пътниците трудно и неприятно, като поради тази причина за 5 минути имаше поне 3 скандала. Вагонът, който нацелих аз, е с мръсна тапицерия на седалките, много мизерен мокет, а царският болт на талигата блъскаше наляво и надясно, когато вагонът е в крива.
Трябва да се търси отговорност на лицата, които с лека ръка бракуват купейните вагони и закупуват тези боклуци. Абсолютно никъде не беше проведена анкета, дали пътниците са съгласни с тази покупка, дали предпочитат купеен или салонен вагон и тн, а трябваше, защото все пак вагоните са за хората, а не за хвалби по медиите и за подобряване на някакви статистики!
Да бе да. Аз пък имам точно обраните впечатление. Че немските вагони са изключително комфортни и обезшумени, с класи над който и да е купеен вагон. Много повече пространство и комфорт има за хората. Може да си опънеш краката без да пречиш на никой, имаш си масичка, контакт, седалките се регулират и са ергономични. В купейните е такава теснотия че като се опънеш буташ човека срещу теб, постоянно си лице в лице, нямаш масичка, в коридора няма разминаване и стават караници, седалките са като дъска.

Прави ми впечатление че хората харесват повече дори 43 та серия от купейните. Просто не обичат да са натикани с още 7 човека в едно купе и да се гледат очи в очи целия път.

4
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 12.04.2025, 13:49:17 »
Ех жалко за зеления класика за Младост. Поне може да го пускат по разни празници и поводи. Вчера или оня ден го видях на 305 и 413.

5
Да кажат и други, които карат ГТ извън БГ, но май това си е наш роден патент - един шофьор, един автобус. Изключвам малките населени места с по един - два рейса.
Това не е само при нас така. В Украйна, Русия, Беларус, Азербайджан, Молдова, Румъния и много други е по същия начин. А и смятам, че така е по - добре.
Е за персонала сигурно е по добре, но като цяло за транспорта не. При този вариант например винаги ще има желаещи и персонал за МАН овете и готините линии като 305, 76, 213, и никога няма да има за старите по линии като 79, 56 разнебитените ВМС та на 111 и др.

Нали се сещаш че едно е да возиш континента от бизнес парка и "сити-то" около Цариградско, по хубав път с хубав автобус по бус лента, друго е контингент от Христо Ботев, Факултета, Филиповци и др.

6
Освен това и България еар има полет от София до Берлин Бранденбург, сега е готино с новите им А220. И са единствените с храна по време на полет по тези дестинации. От Франкфурт до София пък летят даже няколко компании, има и на Луфтханза.

Аз доколкото разбрах проблема му е от Канада до Франкфурт че нямало и трябва през САЩ, но всъщност има директни полети и от Торонто и до Франкфурт и до Амстердам. Не може да няма, Франкфурт е така да се каже основното европейско летище с дестинации за почти цял свят.

7
Пътят в дефилето е крив и тесен и това помага на ЖП транспорта да е конкурентоспособен, иначе инфраструктурата не е цветуща и скоростта е 60-70 km/h. Ремонтите на Централна гара и участъка до София Север се проточват, но няма как да станат за седмици.  :rolleyes:

А за колко време трябва да се сменят 3-4 км. релсов път в лесен участък в града и няколко стрелки ако не за дни или седмици? За години ли, както се очертава? За това казвам, че не си струва неудобството, по-добре да го бяха стегнали и оставили така то и без друго се изминава само за 4-5 минути, едва ли ще се спести повече от 1 минута след ремонта му.

8
Според един познат, който вече не работи в ГТ, наистина проблема с липсата на водачи е основно в Земляне, отчасти в Малашевци защото никой не иска да работи по разни гадни линии и на скапани автобуси. Това по повод, като се заприказвахме, че ако въведат да можеш да се обучаваш за шофьор в ГТ без категория С бих се пробвал ако може да се работи на някой МАН в Дружба по 76, 213, 305. И той каза, че това са хубави линии и хубави коли които си имат титуляри и там не търсят и няма места.( или поне преди е било така) Ама вика  по разни цигановози и стари автобуси които се пишат предимно там, разни линии като 111 там всеки бяга и никой не иска да работи. Докато каза примерно 305 е много хубава линия, и пътя е хубав, и време дават и почивки, и контингента е добър. Сходно било и на 213, 76, докато други линии са много гадни. Отвратителен контингент, лош път, лоши коли и колеги, няма време и почивки, няма избиване на закъснения и там никой разбира се не иска да работи.

Така че тия идеи, да прехвърлят еди коя си линия на друг гараж защото никой не иска да работи там, по-скоро ще откажат още повече хора и ще стане още по-зле ако е проблемна линия отколкото да се оправят нещата.

9
Идеи / Re: A204/304
« on: 08.04.2025, 08:41:02 »
С риск да не сте съгласни с мен, за мен най-оптимално е до построяването на метрото да се пробва обединяване на А304 с А75 с интервал на движение от 15 минути делник и 20 празник. По този начин Слатина ще получи директна връзка с центъра и дублажът с А204 ще се намали без съществена промяна в пробега.

Не е добра идея. Свикнеш ли хората на такава удобна линия, след това тая линия няма закриване. Ще има голям отпор от Слатина. И без друго там постоянно искат по-редовен транспорт, ако ги свикнеш на редовен и бърз 304 на мястото на 75 с който стигат за 10-15 минути до центъра, не можеш да ги качиш на метрото. Ще кажат че им е далече, че няма удобни връзки, че не знам си какво и тая линия ще остане вечно да хаби голям ресурс. А това са точно най-натоварените спирки на 404.

10
Как да няма...КЛМ имат директни полети от Канада до Амстердам, и то много удобни защото пристигаш в 6 сутринта и не си губиш деня. Франкфурт пък е най-голямото летище в ЕС и има полети до почти цял свят оттам. От Канада до там има даже няколко. Виж до Хамбург май нямат директни.

Ето тука, даже има Български сайт от където може да си купуваш самолетни билети в цял свят, на български има ги всички големи авиокомпании и връзките https://www.esky.bg/?_gl=1*d8g13u*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI3eCf3NnHjAMVxa6DBx0UqDMZEAAYASAAEgLqtfD_BwE  вместо да ги търсиш поотделно от сайтовете им. Явно имат някакви договорки, защото понякога тука ги продават дори много малко по-евтино от официалните им сайтове. Виж например Торонто-Амстердам има само за 600 евро и то навръх великден ако ти трябва сега за празниците.

Франкфурт-Атина не може да няма също, ако съвсем няма може през София.

11
То е възстановено и някои влакове като 7623 минават оттам, за това успява да го вземе за час и половина от Враца до София север. Дефилето е от малкото места, където последните години има подобрение на времепътуванията и инфраструктурата е добра. Враца стана доста популярен град, оправиха много неща там и ми прави впечатление че има доста добър пътникопоток. Като пътувах към Крайова и Виена, наистина повече от половината влак слезе на Враца, да не казвам направо 70 % и нагоре. Навръщане също от Видин до Враца беше рехаво, от Враца влака така се напълни, че нямаше никакви свободни места после.  За това мисля, че си струва отделни БВ само за Враца, още повече като компенсация на безкраните ремонти и инциденти по пътя до там.

А за ремонта на София-София север, не знам...повече от година правят нещо, което трябваше да стане за дни или седмици. Стига бе, това е едно междугарие няколко километра, макар и в крива и наклони но все пак. Какво толкова не могат да направят не знам. Да го бяха оставили така няколко километра и 4-5 мин. пътуване по стар път не знам дали си струва на фона на години неудобства.

12
 :arrow:На мен пък добро впечатление ми направи че БВ 7623 взима Враца -София север само за 1.30 минути което е по бързо от автомобил и то със спирания на Зверино, Лакатник и Своге, също и че има доста добър пътникопоток. Това май е абсолютен рекорд до сега, предишното най-добро време което помня беше 1.42-43 Мин

Чудя се тогава защо вместо тия ПВ София -Враца не пуснат сутрин и вечер БВ без спиране за 1.30. това според мен би имало доста голям успех и доста хора ще ги ползват за работа, университет, училище, или туризъм уиикенда.

Също и друго международния май после са го пооправили и в дефилето не спира никъде. От Мездра чак в София не може да бъде.

13
Аз си показвам билетите на телефона в Германия и като цяло в Европа и досега никога не са ми искали принтиран. Важен е кода най вече, него сканират ако си с хубав телефон и интернет няма проблем. Ако нямаш интернет по добре ги принтирай. Последно преди няколко седмици като пътувах с влак в Германия даже и не ме провериха точно от летище Франкфурт само че я обратна посока към Манхайм.

Даже и за спален вагон за Дачията на Румънските железници последния път имах билета само на телефона и нямаше проблем, просто кондуктора там си записа данните на ръка в една тетрадка.

Вундерленда в Хамбург определено си струва, готино е. Двойносъчленените автобуси не знам дали се движат, последния път ги нямаше. Преди бяха на 5 цата. Имаше и такъв Хесс.

14
Ако са от тези с двойните врати в Пловдив бяха с реклама на Мото Пфое, а такива имаше и в източните Родопи по Кърджали и Момчилград.

15
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 06.04.2025, 21:13:41 »
Така де ама можешв поне да им пуснат Конекто Г или съчленен МАН вместо разпадащи се малки кошници.

16
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 06.04.2025, 19:11:20 »
На 306 беше голяма излагация, от съчленени зелени мина на къси ВМС. Като цяло като нови никой не им се изкефи, бяха голяма стъпка назад спрямо предните доставки на О 345ци Конекто. Много дървени и недодялани на техен фон бяха. Още като чисто нови им се избушиха гърнетата и бучаха повече от 305 ците, още като чисто нови взеха да късат греди и само след 2-3 години вече имаше такива в Дупница за заваряване. 1969 по спомен.

Още като нови бяха студени и седалките им така конструирани че се изкривиха веднага и ги подпираха с тръба откъм пътеката. В Земляне дори 0302Т ги надживяха сега пък Конекта и старите МАН ще ги надживеят а нищо чудно и последния зелен Мерцедес.

Иначе сега може да ги видите всеки ден на 3 виждам ги на Цариградско и Пасарелци са пропищели от тях искат си МАН-овете 260Х.

17
София е малко по-странен и особен случай, защото нивото на автомобилизация е към 800/1000, а такова нещо колкото и да съм се ровил в данни никъде не мога да намеря в милионен град по света. Общо взето в по-развитите нивата са 400-500/1000, в по-мизерните с по-лош транспорт към 600/1000. Та ние сме някакъв уникален случай и мисля че просто без да се намали сериозно бройката на автомобилите никога няма да има оправия и само ще става по-зле. За това и в другите градове и държави градския им транспорт и железниците возят по 2-3 пъти повече хора от у нас.

Един от най-добрите примери е Виена с ниво на автомобилизация около 375/1000 и увеличаващ се брой пътници в обществения транспорт. Букурещ и Париж също са доста добри примери, макар и в първия да има доста задръствания но също с относително ниско ниво на автомобилизация и високо ползване на обществен транспорт. Нямам си идея за този феномен у нас, а и никой не е правил задълбочени проучвания като това от видеото в Индия защо става така. А не е като да имаме толкова лош транспорт, като сложиш метрото, МАН-овете, Песи-те, тролеите....може би проблема е сходен с този в Индия.

18
Все пак примера във видеото с градските автобуси е добър, как само 1-2 заместват едно голямо задръстване, и идеята е че с тях можеш да намалиш движението на автомобили и да увеличиш придвиждането на хора. Ясно е че автобусите не могат да поемат основните пътникопотоци, но без ефективна система от тях и метрото не може да работи ефективно.

19
И аз доколкото разбирам от проучването излиза че транспорта за да го ползват трябва да е максимално близко до хората, иначе се отказват. Това обяснява успеха и на дългите засукани автобусни линии. Вярно както доста и различни, и доста сходни неща като при нас, все едно за нас е правено.

Също е интересно да се види какво излиза при подобни проучвания у нас и колко често се правят.

20
Муждудругото, случаят с метрото и оптимизацията на автобусните линии у нас много ми прилича на едно изследване от Индия. Те също като у нас преди 30 години са имали много повече автобуси и гъста мрежа от автобусни линии, която с времето започва да запада и навсякъде да настава хаос от автомобили и започва да става нетърпимо. ( също като у нас ) Кметовете на големите градове решават да решат проблема като започнат да строят метро и намалят още повече броя на автобусите ( също като у нас в София) но се оказва че метрото само по себе си не работи без довозващи автобуси, а броя на колите не само не намалява а дори още повече се увеличава ( също като у нас)   а метрото става удобно само за малък периметър живущи около него и пътуващи по един и същи маршрут. Много интересно ми се стори и до голяма степен много общо с това което се случва у нас


Pages: [1] 2 3 ... 766