Author Topic: Разписания  (Read 1235077 times)

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6620 on: 21.12.2024, 19:47:48 »
...и метро нямаше в Младост!
И май в крайна сметка "има метро" се превърна в магическия израз прецакващ всички наличен наземен транспорт на кварталите.
Не отричам че метрото е бързо и удобно, но наличието му не означава унищожаване на всичко друго
Метрото е многократно по-скъпо за експлоатация... Магически няма откъде да дойдат пари и за метро, и за наземен транспорт. Затова метрото трябваше да се строи само там, където е икономически оправдано и устойчиво, а не където вижда далавера братоев....  :help:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11424
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6621 on: 21.12.2024, 19:51:05 »
Затова сега имаме М4 от Терминал 2 до Орлов мост - 23 минути срещу 184 за 24 минути. Има и други такива примери.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9040
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6622 on: 21.12.2024, 21:49:17 »
Сегашните метродиаметри покриват основните пътникопотоци в София и няма нужда от по-нататъшно разширение, но маршрутите не са лоши. Строителството на метро под Цариградско шосе означаваше затваряне на участъци за година-две и кошмарни задръствания - нито Младост, нито Дружба имат реална алтернатива към центъра. :rolleyes:

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4218
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6623 on: 22.12.2024, 13:37:15 »
...и метро нямаше в Младост!
И май в крайна сметка "има метро" се превърна в магическия израз прецакващ всички наличен наземен транспорт на кварталите.
Не отричам че метрото е бързо и удобно, но наличието му не означава унищожаване на всичко друго

Унищожаване не, но редуциране в рамките на разумното е наложително. Освободения ресурс от превозни средства и водачи трябва да се насочи към места, които не могат да разчитат на метрото.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1636
  • 9060
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6624 on: 22.12.2024, 15:35:50 »
Затова сега имаме М4 от Терминал 2 до Орлов мост - 23 минути срещу 184 за 24 минути. Има и други такива примери.
Нека помогна:

МС Дружба - Орлов мост 14 мин. с автобус, срещу 17 с метро.
МС Цариградско - Орлов мост 12 мин. със СЕЛСКИ автобус, срещу 15 с метро.

Предстои да видим и още примери при следващия абсурд със слатинската линия, недай боже и откровено малоумния планиран лъч до Студентски град, който завива обратно към центъра. После излизат едни статистики как в Прага със сходно метро возят три пъти повече хора и се чудим и се маем.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6625 on: 22.12.2024, 19:28:46 »
Унищожаване не, но редуциране в рамките на разумното е наложително. Освободения ресурс от превозни средства и водачи трябва да се насочи към места, които не могат да разчитат на метрото.
Това именно е логично и смислено. Но трябва да се създаде нова транспортна схема,която да е оправдана и логично издържана и най-основното да създаде нови удобни връзки.
Щом метрото ще е основен транспортен гръбнак нека наземния транспорт да е свързан с него, но и метрото да е на подобаващи интервали, а не като това сега

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4218
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6626 on: 23.12.2024, 08:27:03 »
Но трябва да се създаде нова транспортна схема,която да е оправдана и логично издържана и най-основното да създаде нови удобни връзки.

Това не е особено трудно. Просто има едно задължително условие. Трябва да се въведе за минимум 6 месеца задължително чекиране на вход и изход. След това дори и ИИ може да ти състави маршрути, разписание и вид ПС за да удовлетвори максимален брой ползватели на градски транспорт.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6627 on: 23.12.2024, 09:02:02 »
Нещата не са толкова прости с транспортното моделиране… Трябват данни не само за ползващите МГТ, а изобщо за всички пътувания… Та за наша сметка и с нашите данни в момента Теоремус си създават агент и базиран транспортен модел за решаване на транспортни задачи… :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15569
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6628 on: 23.12.2024, 16:28:46 »
Затова сега имаме М4 от Терминал 2 до Орлов мост - 23 минути срещу 184 за 24 минути. Има и други такива примери.
Нека помогна:

МС Дружба - Орлов мост 14 мин. с автобус, срещу 17 с метро.
МС Цариградско - Орлов мост 12 мин. със СЕЛСКИ автобус, срещу 15 с метро.

Предстои да видим и още примери при следващия абсурд със слатинската линия, недай боже и откровено малоумния планиран лъч до Студентски град, който завива обратно към центъра. После излизат едни статистики как в Прага със сходно метро возят три пъти повече хора и се чудим и се маем.
Идеята на метрото все пак е да возиш много хора с малко или почти без персонал ( вече има автоматични влакове даже) и можеш да возиш 700-800 човека дори в един дълъг влак дори без машинист. Не само скоростта е основаното. Ясно е че с автобус в почти всички случаи в София особено ако има бус ленти ще е по бързо, ама за да превозиш 700-800 човека с автобуси ти трябват 10-12 шофьора. Повечето помним 90- те опашката от автобуси вечер на Орлов мост за Младост и Дружба как хората висяха от вратите и в 4-5 поредни автобуса нямаше качване. Иначе беше по бързо стига да успееш да се качиш. Чакал съм по 4-5 за да успея.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6629 on: 23.12.2024, 18:15:36 »
Метрото не е панацея - сметките се връзват при достатъчен пътникопоток. Отделно, не можеш да имаш спирки на 200-300 метра като останалите видове транспорт…  :help: Т.е. има поне две основания да развиваш адекватно и другите видове транспорт, но последните поне 15+ години управляват късогледи и умствено скопени люде…

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1636
  • 9060
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6630 on: 23.12.2024, 18:30:23 »
...
За първата част си прав. Обаче едва ли има друг развит град в света, където да се пътува от А до Б по-бързо с автобус от колкото с метро. Това се получава поради кофти инфраструктура - примерно мостовете на М1/М4, както и заради кофти планиране - такива фльонги, каквито прави М4, лъчът Слатина и бъдещият към Студентски, вероятно могат да залегнат в учебниците като антипримери. В твоята теза за скоростта има противоречие - ако с автобуса е по-бързо няма как да возиш 700 човека на влака, щото всеки ще се качи на автобуса.

Специално за МС Дружба имам ярки спомени как като пуснаха метрото и автобуса се празнеше почти изцяло там. Така 2-3 месеца, после хората видяха каква е Марата и почнаха да слизат по 2-3ма. Това горното обезсмисля и т.нар. довозващ транспорт изцяло.

Въобще в София се случва нещо странно - автобусите стават малко или много по-бързи, а метрото става все по-бавно. :crazy:

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 483
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6631 on: 23.12.2024, 19:31:44 »
София е и единсвеният град в света, в който за едно и също разстояние на метрото дават повече време, отколкото на наземния транспорт. Визирам спирката Кино Одеон - НДК. На метрото се дават 2 минути, а на тролея - 1. Абсолютна простотия.
Ако не ме лъже паметта, М3 трябваше да бъде с ускорено разписание след изтичането на пробния срок, но това така и не се случи. М3 е най - бавното и сгрешено като концепция "метро", което съм виждал.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6110
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6632 on: 23.12.2024, 21:48:43 »
Да, преди да дойде леля ви Буратина, метрото  (това, което беше изградено и пуснато в експлоатация, разбира се) пердашеше значително по-бързо от нейното време и след нея, че и досега. Тогава нямаше нито автоматични перонни врати, нито простори....
Ама нали някои се опитваха да скачат и да се самоубиват, та намалиха рязко скоростта при влизане в станция. И сега въпреки милионите, дадени за простори, това си продължава. Отделно и по принцип по-бавно се кара - ток ли пестят, що ли, курсовете ли да са по-малко, не ги знам.....Нема що....То и 204, и не само - който рейс по Цариградско се сетите, навремето переше доста по-бързо от сега. Та смятайте каква е скоростта в метрото...
« Last Edit: 23.12.2024, 21:52:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6633 on: 03.01.2025, 20:07:33 »
С М3 ми се налага да пътувам или всеки ден, или през ден. Понякога, успоредно с това пътувам и с М1/М4.
Съгласен съм, че метрото по М3 е бавно и, че автобусът го конкурира (което на първо четене е скандално). Но ако се замислите, в цивилизованият свят не е по-различно.
Наскоро в Мюнхен ми се наложи да пътувам с техните U-Bahn и S-Bahn и не беше по-приятно, даже обратното. Влакът не само, че е тромав, а и пътниците понякога са неадекватни и пречат на вратите да се затворят. Безопасността не е по-добра.
Намирам за изключително добро решението М3 да има съответните преградни врати и мерки за безопасност! Да няма шанс някой да падне от перона.

И макар М3 да е гордостта на тъпунгерите от ГЕРБ, определено е имало и има какво да се желае.

Ако приемем, че днес ГТ се движи с делничното разписание, някой може ли да ми обясни логиката ТБ3 да се движи делник в час пик на 27 минути, а А78 - на 25 минути?
За щастие не ми се налагаше да чакам толкова, но друг път ще си бюджетирам такси или ще мисля друга схема. Добре, че ТБ1 е по-редовен и ме спаси от такова чакане.

Според мен е по-логично на 78 да се движат сола, но на малко по-къс интервал (до/под 20 минути в час пик примерно), отколкото съчленени, но на по-голям!
Тази линия и без друго е с относително слаб пътникопоток.
С такива интервали няма и как да имаш по-силен и си стават въздуховози по естествен път.
Същото важи и за ТБ3.

213 с новото разписание също е доста разчекнат.
Тези гимнастики може да бъдат оправдани с липсата на шофьори, но ако продължават дълго, със сигурност ще изгонят много пътници от ГТ с изключение на най-ниската прослойка/класа в града. И ще останат само 2-3 по-силни линии от калибъра на 76 и 204.
И ако трябва да избираш между наземен транспорт и метрото, пак ще се окаже по-добра опция метрото, включително и заради интервалите.
Освен в събота и неделя, в късните часове, нямаш влак на интервал от над 13 минути.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6634 on: 03.01.2025, 20:36:41 »
Тези гимнастики може да бъдат оправдани с липсата на шофьори, но ако продължават дълго, със сигурност ще изгонят много пътници от ГТ с изключение на най-ниската прослойка/класа в града. И ще останат само 2-3 по-силни линии от калибъра на 76 и 204.
Аз си мисля, че частично това всичкото е преднамерен опит за ликвидиране на наземния транспорт и ако изобщо остане нещо това да е метрото.
А не си прав - днес все още е празнично разписание - според съобщението ще е все тоз батак до 5ти

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15569
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6635 on: 03.01.2025, 20:45:21 »
И аз това се чудя за 78 основни линия за големи застрояващи се квартали още без метро, влизаща до почти Ал. Невски а вчера докато чаках 305 гледам на таблото 78 след 33 Мин. Поне виждам че пускат двуетажни МАН вместо гадни ВМС за компенсация ама файда като е на такива интервали.

Ама като няма персонал така ще е.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6636 on: 03.01.2025, 21:25:33 »
С М3 ми се налага да пътувам или всеки ден, или през ден. Понякога, успоредно с това пътувам и с М1/М4.
Съгласен съм, че метрото по М3 е бавно и, че автобусът го конкурира (което на първо четене е скандално). Но ако се замислите, в цивилизованият свят не е по-различно.
Наскоро в Мюнхен ми се наложи да пътувам с техните U-Bahn и S-Bahn и не беше по-приятно, даже обратното. Влакът не само, че е тромав, а и пътниците понякога са неадекватни и пречат на вратите да се затворят. Безопасността не е по-добра.
Намирам за изключително добро решението М3 да има съответните преградни врати и мерки за безопасност! Да няма шанс някой да падне от перона.

И макар М3 да е гордостта на тъпунгерите от ГЕРБ, определено е имало и има какво да се желае.

Ако приемем, че днес ГТ се движи с делничното разписание, някой може ли да ми обясни логиката ТБ3 да се движи делник в час пик на 27 минути, а А78 - на 25 минути?
За щастие не ми се налагаше да чакам толкова, но друг път ще си бюджетирам такси или ще мисля друга схема. Добре, че ТБ1 е по-редовен и ме спаси от такова чакане.

Според мен е по-логично на 78 да се движат сола, но на малко по-къс интервал (до/под 20 минути в час пик примерно), отколкото съчленени, но на по-голям!
Тази линия и без друго е с относително слаб пътникопоток.
С такива интервали няма и как да имаш по-силен и си стават въздуховози по естествен път.
Същото важи и за ТБ3.

213 с новото разписание също е доста разчекнат.
Тези гимнастики може да бъдат оправдани с липсата на шофьори, но ако продължават дълго, със сигурност ще изгонят много пътници от ГТ с изключение на най-ниската прослойка/класа в града. И ще останат само 2-3 по-силни линии от калибъра на 76 и 204.
И ако трябва да избираш между наземен транспорт и метрото, пак ще се окаже по-добра опция метрото, включително и заради интервалите.
Освен в събота и неделя, в късните часове, нямаш влак на интервал от над 13 минути.
204 днес очевидно не беше в делнично разписание също... Не искам да използвам грозни думи и за това ще се въздържа от допълнителен коментар основно интервала на основна транс-квартална линия, която е една от най-натоварените в града. 304 ептем пък сякаш го нямаше...

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1280
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6637 on: 03.01.2025, 22:38:07 »
По 78 никога не са се движили гадни BMC.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11424
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6638 on: 03.01.2025, 23:45:34 »
До преди Коледа почти всеки ден на мястото на умрял оранжев МАН.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 961
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6639 on: 05.01.2025, 17:40:44 »
Казусът с М3 е адски тъп - заради автоматизацията на влаковете, е необходима корекция в софтуера при всяка промяна на разписанията. Всяка корекция струва много пари и отнема много време, защото се прави само от Сименс по поръчка. Когато е готова корекцията, има тестов период, в който се обучава софтуера на възможните грешки и т.н. В момента е поръчано ускорение, което ще стане факт едновременно с пускането на тестовете на отсечката до Левски Г.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P