Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - CKD

Pages: [1] 2 3 ... 348
1
На мен и сайтът, и картата ми се отварят от френско IP. Оправен ли е пробелмът с достъпа извън България или той се отнася само за мобилна връзка в роуминг?
Oтвреме навреме работи - като например сега. Въпрос на късмет явно.

2
Поздравления за добрата работа.
ЦГМ са тотални кретени. Аз бг сим карта "нямам". Респективно не мога да им отворя сайта и да видя разписания или виртуални табла. Всички туристи трябва да са логнати към някакво местно уифи, ако искат да се информират за каквото и да е. Такава идиотщина едва ли има другаде по света.Ушака голям айтяк, нали...

3
Значи има ресурс да качиш хората горе и да ги зарежеш там? Ми тогава да слагат балтията на всичко и да се приключва с тая тъпотия.

4
Аз отговарям на Пейчев, щото спами.
Управителя на товарното и той се опляска в тия работи, въпреки че преди да заеме длъжността е ходил на изпит по правилници. Още повече съчини и новото понятие "неправилен коловоз".
И понеже със закъснение виждам друга част от полюцията на пейчев, ще му отговоря и на това:
"Неизпълнение на писмено нареждане е основание за дисциплинарно наказание. "
Неизпълнение на писмено нареждане съм извършвал лично, когато то не отговаря на необходимите изисквания или е в противоречие с правилата. Малко след като случаят се разшумя се обади дежурния локомотивен инструктор (!) да ме "стимулира" да го разпиша, на което отговорих че дори министъра на транспорта да ми се обади със същата молба пак ще му откажа.

5
Както може на Хладилника да стоят автобуси, които да се включат при по-голям наплив абсолютно логично е същото да го има и в обратна посока, когато се очаква увеличен пътникопоток.

6
Ако няма съответния писмен образец са виновни. Такива неща се правят само с изрично писмено нареждане. Неизпълнение на писмено нареждане е основание за дисциплинарно наказание.  :rolleyes:
От коловоз, който не е приемно-отправен не се заминава и с  образец.

7
Това е типично за българския манталитет и не се лекува с повече автобуси.
Koе моля ти се е типично? От тебе не съм очаквал такава глупотевина. Аз отивам с приятели на Витоша сутринта и знам кога е последния автобус. Естествено няма как да знам и дори да подозирам колко човека биха се изсипали за него. Да, типично за българския манталитет е да няма екстрасенски способности!

8
Че организацията е пълен патреш, спор няма.
Фандъкова е виновна, спор няма.

9
И вие си мислите че всички ще седят и ще чакат БДЖ-ПП да дойде с чувалите с пари. Гладът за вагони е огромен. Най-малкото защото нови строят само два производителя.
Имаме фундаментален проблем, който решаваме чисто по български. Още преди месеци писах, че тия вагони, които се купиха нищо не решават, нито ще решат тия, които сънувате по-нагоре.

10
Бъди спокоен! Ще продължи да се случва.

11
как може да пусне влак да се включи в главният път от отклонение без никаква сигнализация ?
По релсите. Както се е правело и хиляди други пъти без да се разчуе.

12
Може би само продажба на някакъв дял на сериозен превозвач от чужбина, би могъл да обърне по-скоростно нещата.
Че OBB като е сериозен превозвач, данеби да нямат произшествия?
DB шенкер разказаха играта на трета линия с драстично претоварени вагони - всички знаят и всички си траят.
И в двата превозвача поголовно не се спазват КТ и Наредба 50. Работят си по 20-30 часа без да слизат от машините.
Практиките, които съм описал по-горе за нарушения на ПДВ и Нар. 58 си важат и при тях с абсолютна сила.
Същото важи и за всички останали превозвачи.

13
Тук трябва да се отбележи, че такова заминаване не е изолиран случай, а ежедневна порочна практика. Катастрофата не става от първия път, а от 101-вия.
Това е като да имаш парк с алеи и кални пътеки, по които хората си съкращават пътя. Откакто свят светува и БДЖ съществува по отношение на правилниците е точно така. Пътеките са кални до шия и отвреме навреме бликне и някоя локва кръв.
Вместо администрацията на парка да се опита да павира пътеките след всяко произшествия се пишат пасквили озаглавени като предписания. Същите никой не взема насериозно, защото знае, че са продукт на хора-теоритици, които са имали минимален досег с реалностите и не познават работата.
Парадоксите са много - например:

Влак заминава (с малки изключения) при разрешаващо показание на изходния светофор и дадено лично от дежурния р-л. в гарата заповед за заминаване със сигн. диск или фенерче. Други възможности в ПДВ и нар. 58 не съществуват. Два случая от последните години - Драгоман 2009 г (БДЖ) и Илиянци 2021 г (БМ).
Естествено е че никой не може да очаква р-л. движение в 2 часа през нощта да пресече 10 коловоза, 5 от които с вагони от дистанция до дистанция да изпрати влака или да извърви пеша 400 метра в посока до дистанция в Драгоман страна Драгоил.
Крайно време е в правилниците да се допусне възможност за разрешаване на заминаване вместо с палката по ГСМ или радиостанция.
Крайно време е да се регламентира редовен вход на зает коловоз.
Крайно време е да се регламентира заминаване от коловоз, който не е приемно-отправен.
Всичко това се прави и в момента, нелегално. Поне веднъж дневно едно от последните две се случва, а първото - десетки пъти в рамките на едно дежурство.
Крайно време е поне в участъците с ВДРВ покритие да се обвърже ОТ с генерален стоп, задействан автоматично. Има го по света и е масово внедрено. Ако не си включиш радиостанцията просто не можеш да си напълниш въздухопровода.
Крайно време е ГСМ да се въведе като легитимно средство за комуникация между локомотивния персонал и длъжностните лица, участващи в управление на превозите. Разговорите да се записват.
Всичко това са мерки, които на фона на бюджета на НКЖИ биха стрували стотинки.
Старчоците (погледнете Ананиев и Скорбански), които имат единствено теоритични познания в реалното функциониране на жп транспорта трябва да изтекат в канала и адекватни и грамотни хора да доведат нормативната уредба до актуалните потребности на експлоатацията. Ако им е толкова сложно да потърсят външен опит. Не е нужно да откриват топлата вода.

14
НА СПИРКА ЛОКОРСКО ПОСЛЕДВА УДАР НА ДВАТА ВЛАКА. НА 15:59 Е ИЗКЛЮЧЕНО НАПРЕЖЕНИЕТО В КОНТАКТНАТА МРЕЖА В МЕЖДУГАРИЕТО СВЕТОВРАЧЕНЕ-КРЕМИКОВЦИ.
Кое след кое? Изключването на напрежението преди или след удара е?
Kaто се има предвид че в 15:56 е заминало бдж-то от Кремиковци а в 15:59 е изкл. напрежението май няма никакво значение. Било е вече твърде късно.
В случая и двата влака имат дизелови локомотиви, разстоянието между тях е твърде малко и дори изключването на напрежението няма как да помогне.  :rolleyes:
Композицията на ПИМК е имала 2 електрически локомотива, тази на БДЖ.ТП - 2 дизелови.
ПИМК е имал 1 дизелов локомотив до влака и 1 начело. И в двата случая по отношение на произшествието е ирелевантно.

15
НА 15:49 ОТ ГАРА СВЕТОВРАЧЕНЕ /РАБОТЕЩА НА ЦЕНТРАЛНО УПРАВЛЕНИЕ/ ЗА ГАРА КРИМИКОВЦИ С РЕДОВЕН ИЗХОДЕН СИГНАЛ ЗАМИНАВА ВЛАК 30595 /ПИМК/ 32 ВАГОНА 686 ТОНА /КОНТЕЙНЕРИ/ ВЛАКОВ ЛОКОМОТИВ 07-086 МАШИНИСТ Г. И ПОМОЩЕН ЛОКОМОТИВ НАЧЕЛО 1080-013 МАШИНИСТ Д. НА 15:56 ОТ ГАРА КРЕМИКОВЦИ, БЕЗ ИЗХОДЕН СИГНАЛ ОТ ИНДУСТРИАЛЕН КЛОН, ЗА ГАРА СВЕТОВРАЧЕНЕ ЗАМИНАВА ВЛАК 30802 /БДЖ-ТП/ 15 ВАГОНА 1089 ТОНА /НАТОВАРЕН СЪС СКРАП/ С ВЛАКОВ ЛОКОМОТИВ 55-093 МАШИНИСТ К. И ПОМОЩЕН ЛОКОМОТИВ НАЧЕЛО 55-155 МАШИНИСТ Б. НА СПИРКА ЛОКОРСКО ПОСЛЕДВА УДАР НА ДВАТА ВЛАКА. НА 15:59 Е ИЗКЛЮЧЕНО НАПРЕЖЕНИЕТО В КОНТАКТНАТА МРЕЖА В МЕЖДУГАРИЕТО СВЕТОВРАЧЕНЕ-КРЕМИКОВЦИ. ТЕЛ.112 Е УВЕДОМЕН. НА МЯСТО СА ПРИСТИГНАЛИ ПОЖАРНА, МВР И СПЕШНА МЕДИЦИНСКА ПОМОЩ. В РЕЗУЛТАТ НА УДАРА СА ЗАГИНАЛИ ДВАМА СЛУЖИТЕЛИ НА БДЖ-ТП, А ДРУГИ ШЕСТИМА СА ОТКАРАНИ В БОЛНИЦА. НА 16:56 ДЕЖУРНИЯ ДИСПЕЧЕР ТРЕТА ЛИНИЯ ИЛИЯНЦИ-КАРЛОВО Е СМЕНЕН ОТ ОПЕРАТИВЕН СЕКТОРЕН РЪКОВОДИТЕЛ КЪМ РЗОД-СФ, А НА 17:00 ДЕЖУРНИЯТ РЪКОВОДИТЕЛ В ГАРА КРЕМИКОВЦИ Е СМЕНЕН ОТ НАЧАЛНИКА НА ГАРАТА. ДВИЖЕНИЕТО НА ВЛАКОВЕТЕ В МЕЖДУГАРИЕТО СВЕТОВРАЧАНЕ – КРЕМИКОВЦИ Е ПРЕУСТАНОВЕНО. ПО ТАЗИ ПРИЧИНА БЯХА ОТКЛОНЕНИ ВЛАКОВЕ: 49036 /ЛТЕ/ ВОЛУЯК-СОФИЯ-КАЗИЧЕНЕ-СТОЛНИК, 48027 /БЖК/ ВОЛУЯК-СОФИЯ-ИСКЪР, 30120 /БДЖ-ПП/ СТОЛНИК-КАЗИЧЕНЕ-СОФИЯ, 30111 /БДЖ-ПП/ СОФИЯ-КАЗИЧЕНЕ-СТОЛНИК И БЕ ОТМЕНЕН ВЛАК 82694 /БМ/ В УЧАСТЪКА СТОЛНИК-ИЛИЯНЦИ.

16
Чудя се с какъв акъл канят изкуфялия дъртак Ананиев. Тоз го е натиснала някаква деменция. И едно изречение смислено не може да свърже. Да не говорим, че това което свързва като словоизлияние е в повечето случаи е буламач от фактически грешки.

17
Ясно... Тотален качамак и в това отношение.
Егати и местното управление. Там от тоя клон дори маневра не би трябвало да предприемат в тая ситуация. Нито има изтеглителен коловоз нито охранителен маршрут.

18
е заминала по устно разрешение по телефона направо от клона.
ДЦ ли е там сега?

20
Допускам някаква възможност като част от маневра да са теглили вагони от клона в посока междугарието и поради някаква причина да са излезнали на открит път - например да не са били вързани на спирачка и да са изпуснали състава.

Pages: [1] 2 3 ... 348