Author Topic: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)  (Read 197897 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #960 on: 19.12.2020, 22:17:31 »
не, но 758 е бил с по-ниски прагове, както и горните номера на 7хх серия (773, 777, 778 и т.н.) Не мога да разбера дали ниските прагове са започнали да ги слагат от някой брой нагоре и после при ремонт да са ги махали или не са действали последователно. Първите София 70 от серия 7хх със сигурност са излизали от завода с по-високи стъпала. До 757 включително всички Софии 70 на които намерих снимки са без ниски прагове на стъпалата. 758 е с ниски, но 759 и 760 са с високи.
« Last Edit: 19.12.2020, 22:36:52 by Metan »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #961 on: 20.12.2020, 10:43:13 »
не, но 758 е бил с по-ниски прагове, както и горните номера на 7хх серия (773, 777, 778 и т.н.) Не мога да разбера дали ниските прагове са започнали да ги слагат от някой брой нагоре и после при ремонт да са ги махали или не са действали последователно. Първите София 70 от серия 7хх със сигурност са излизали от завода с по-високи стъпала. До 757 включително всички Софии 70 на които намерих снимки са без ниски прагове на стъпалата. 758 е с ниски, но 759 и 760 са с високи.

На по-старите мотриси праговете са преустройвани след ремонт, може би от около №770 вече са били серийно с такива, но няма как да знаем със сигурност.А от серия 1ZZ и 2ZZ всички са били с ниски прагове на стъпалата, с изключение на 152(имал е само на 3,4 и 5 врата, според снимките, с които разполагаме към момента). Дали през 1976 - 1979г.  линия №7 не се е обслужвала от депо Красна поляна, понеже имаме снимка на 106 по 7 от 1977г. Тогава трамвая на снимката от 1978г. може би е 143.
Добавям и снимка на 152 за по-добра нагледност.
« Last Edit: 20.12.2020, 12:06:12 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9564
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #962 on: 20.12.2020, 12:00:58 »
101-114 са били в депо Банишора, затова има снимки по 7.

София70 беше писал за размяна на номерата между 758 и 799, което обяснява по-ниския под на 758.

За 152, щом само на първата секция е била с висок под, то със сигурност е "пришита" от друг по-стар трамвай.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #963 on: 20.12.2020, 18:22:22 »
« Last Edit: 20.12.2020, 22:45:16 by difian »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #964 on: 23.12.2020, 16:40:13 »
"София 70" по линия №5 през зимата на 2000/2001г. Автор: Chris Orchin.
"София" с инв. №820  по линия №6 на бул. "Христо Ботев", 1984г.
« Last Edit: 23.12.2020, 17:24:29 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1798
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #965 on: 23.12.2020, 20:15:49 »
Значи тези кашпи с колчетата в тях не са мръднали поне от 1984 година. :rolleyes:  :) Разбира се, същото важи и за сградите вдясно.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #966 on: 28.12.2020, 17:28:58 »
I - снимката на "София 70" с инв. №778 по линия №10 от 1978г., която познаваме от корицата на специализираното издание "Strassenbahn Magazin" е качвана два пъти в тази тема:  в мой пост №305/12.08.2012г.  като миниатюра и в по-голям размер в пост №711/27.12.2017г. на viktorlc. Случайно открих оригинала на снимката, чиито автор е Rene Alfred Steiner.
II - мотриса "София" с неизвестен инв. №, заснета по Коледа на 25.12.1989г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4907
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #967 on: 28.12.2020, 17:33:23 »
Първата снимка всъщност е правена на територията на депо Банишора.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #968 on: 29.12.2020, 17:45:08 »
Първата снимка би трябвало да е най-рано от 1979г., понеже пред двете Софии се вижда задница на София 100/България 1300. Останалите две снимки са от 1991 и 1997г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #969 on: 29.12.2020, 18:04:40 »
Втората снимка беше огледална, за това си позволих да я обърна.


Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #970 on: 29.12.2020, 23:57:07 »
138 и 146 през 1984 г.
Източник: alamy.com

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #971 on: 30.12.2020, 12:38:40 »
Прекрасни снимки :fan: Това е първата снимка, в която 146 е в цялата си дължина и хубост, а не обезобразен за да прилича на чешки трамвай. Прави впечатление, че по това време е била постигната може би най-добрата типизация по отношение на външният вид на возилата. 138 и 146 са като близнаци. Прикачвам две снимки на Софии от 1983г. и 1990г., като втората може би е по линия №6 или 8.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #972 on: 31.12.2020, 10:23:50 »
Още една снимка на първият асамблеен трамвай "София" с инв. №612 и инв. №880  от 1979г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #973 on: 02.01.2021, 15:19:27 »
"София 70" с инв. №119 по линия №10, заснета в началото на 90-те години на миналият век в посока към Женския пазар. В кабината на ватманката се вижда зелена растителност - букет или си отглежда цвете :) Все още стоят и седалките, монтирани върху шкафа на контролера. Автор: Meneas Marphil.
« Last Edit: 03.01.2021, 13:43:44 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4818
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #974 on: 03.01.2021, 01:39:05 »
Едва сега розбирам, че ватманският прозорец се е отварял. Доста по-добре от на следващите генерации.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #975 on: 03.01.2021, 10:09:07 »
Едва сега розбирам, че ватманският прозорец се е отварял. Доста по-добре от на следващите генерации.
Да, отваряше се.
Някои като 741 и 745 нямаха седалки зад кабината.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #976 on: 06.01.2021, 14:40:34 »
08.1991г. Автор: Сергей Земсков.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #977 on: 06.01.2021, 18:30:41 »

Да, отваряше се.
Някои като 741 и 745 нямаха седалки зад кабината.
736 - 744 - едноапаратни. Липсата на голям апарат обезмисля седалките . Бяха и доста удобни , както за возене , така и за пренасяне на багаж. Изключително тежки контролери. 742 и 744 са бракувани още през 1986-та ,не ми стана тогава ясно защо. Бяха спряни дълго време от движение .
Та , докато пишех се сетих , че пенделите също би могло да са ги направили с един апарат и да имат пета врата , макар и само с едно крило - така , като са оригинално 503 и 504.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1807
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #978 on: 08.01.2021, 17:05:21 »
Мисля, че не е качвана - №874 през 1976 г. от този жп пътепис от същата година, публикуван преди седмица.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3791
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #979 on: 08.01.2021, 18:02:05 »
Може ли някой да разясни разликите между контролерите със и без голям апарат? Не очевидната липса на големия, а с какво е заместен и защо не са направени всичките така.