Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 298216 times)

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1980 on: 20.01.2021, 23:11:35 »
По-скоро момчето си върши работата със желание и хъс и се кефи на работата. Такива трябва да бъдат забелязвани и насърчавани от работодателите.
Работодателя пет пари не дава, а и няма как да разбере, така че като имаш такива впечатления - драсни 1 ред на мейла на БДЖ с номера на влака и датата - може пък да попаднеш и на някой свестен от екипа. Напоследък има няколко млади кадри там, които се стремят да обръщат внимание на такива неща.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9577
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1981 on: 20.01.2021, 23:14:52 »
На мен ми се е случвало поне 3 пъти в 66 шофьорът да съобщава спирките по микрофона. Те не са много но все пак е за похвала.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1982 on: 06.02.2021, 10:38:30 »
Връщайки се от Варна до София с влак ми направи впечатление нещо интересно. Таман бях задрямал и на Търговище точно до моя вагон ме събуди рев на дизелов двигател,  видях БВ София-Варна с дизел 7-мак. За пръв път виждам бързи влакове по тази дестинация да са с дизел. След това на Горна Оряховица пак видях ПВ с дизел 7-мак този път Горна Оряховица-Русе. Прикачвам една не особено хубава снимка. Интересно защо толкова влакове са с дизел, направи ми впечатление че на доста места има ремонти и се чудя дали няма връзка примерно временно да спират тока докато работят. Или пък дали може в някои отношения да им е по-изгодно влака да е с дизел, но това силно ме съмнява.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3811
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1983 on: 06.02.2021, 10:40:18 »
Върви дизел, защото друго няма.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9577
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1984 on: 06.02.2021, 12:03:08 »
Е нали 3 нови локомотива тръгнаха. Гледaм DB още кара влака за Свиленград.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3811
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1985 on: 06.02.2021, 12:06:43 »
Тия три не стигат за никъде, а и все още малко хора могат да ги карат. Липсващите ежедневно са 15.
До сега просто нямаше и дизели и влаковете чакаха или се отменяха. Сега има 2 дизела в повече и се ползват, където може.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12720
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1986 on: 06.02.2021, 19:50:11 »
Значи БДЖ-ПП върви към регрес. София-Банкя е често с дизелова мотриса, щом и по други електрифицирани участъци пускат дизел, не знам къде им излиза сметката. Нали бяха възстановили още чамуги, да ги пускат тях по ПВ, а седмаците да ги пратят за Пловдив-Пещера, Пловдив-Панагюрище, вместо автобусите там.

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1987 on: 06.02.2021, 20:15:37 »
Няма страшно, идват още три "хана" на куп!
До, 1-2 дни трябва да пристигнат, и до 7-10 дни да са в движение.
 :toot: :bounce:

 

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1988 on: 06.02.2021, 20:24:21 »
Няма страшно, идват още три "хана" на куп!
До, 1-2 дни трябва да пристигнат, и до 7-10 дни да са в движение.
 :toot: :bounce:
Като знаем политиката на дружеството си е направо много страшно ... в момента, в който малко се позакърпи положението с новите, изведнъж ще зарежат подръжката на старите локомотиви и работата пак ще цъфне. Ако не продължи ремонтната програма системно в следващите години няма как да се очаква сериозно подобряване. С 35 машини не можеш да обърнеш тренда.

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1989 on: 06.02.2021, 20:38:07 »
Надявам се няма да се отметнат от уговорката, че всички 46-ци ще минат КР + договора за КР на 43 - 44 та серия в Словакия и Чехия, би трябвало да се подобрят нещата от към тягов състав, и да се куца само за вагони.

Що се отнася до дизелите, там освен мотрисите дето ще ги ремонтират, и два теснолинейни локомотива, не се чува нищо, което не вещае нищо добро за неелектрифицираните линии.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1990 on: 06.02.2021, 20:40:46 »
Значи БДЖ-ПП върви към регрес. София-Банкя е често с дизелова мотриса, щом и по други електрифицирани участъци пускат дизел, не знам къде им излиза сметката. Нали бяха възстановили още чамуги, да ги пускат тях по ПВ, а седмаците да ги пратят за Пловдив-Пещера, Пловдив-Панагюрище, вместо автобусите там.

Чамуги видях поне няколко, около Варна има да искаш само :) На влаковете Шумен-Варна са все такива, нищо чудно и Варна-Карнобат/Бургас да пускат също. Видях дори прясно ремонтирана, както и тази със сменените прозорци, която преди година-две се подвизаваше на някои ПВ София-Мездра. Ето снимка на ремонтираната, зад нея има още една, както и на тази със сменените прозорци. От Варна до Горна Оряховица се разминахме с поне още 2, така че има доволно чамуги но явно пак не достигат. Една жена която пътуваше в мойто купе и пътува често в този участък каза че напоследък доста са се навъдили пак електричките, но някои били много занемарени, а преди няколко години каза че почти били изчезнали напълно.

Тъжна гледка са и доста изоставени дизелови Дезиро във Варна преди гарата. Ако всички те се стегнат може да обслужват доста влакове с тях, дори по електрифицирани линии вместо с локомотив и 2 вагона и ще предложат доста добър комфорт на пътниците. Някои от спрените изглеждат дори по-лъскави, нови и без графити от някои в движение които са издраскани. Например видях влак Шумен-Русе само с един вагон. Може би дори дизел Дезиро би било по-ефективно и комфортно решение в случая.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1992 on: 25.03.2021, 20:01:04 »
И влак 1614 с обновен състав от нови безкупейни вагони. Още мирише на ново.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1993 on: 07.04.2021, 22:41:38 »
Прибирах се от Бургас със Слънчев бряг и ми направи впечатление, че в един от чисто новите вагони от модернизация вече имаше един разхерматизиран стъклопакет, вратата на едната тоалетна беше малко накриво и не можеше да се затвори и заключи, в другата нямаше вода, а наняколко пъти пътници викаха някой от персонала на влака да усили климатика че им било хладно( макар че според мен беше ОК като температура, но някои са по-зиморничави, не става жега като в старите купейни вагони). Освен това преходната врата между вагоните вече не работеше и седеше отворена.

Иначе като цяло, изключвайки тези работи хората много им се кефят, ползват контактите и масичките гледат филми на лаптопи, при 130 км/час по обновените части на линията абсолютно нищо не се усеща вътре, много добре са обезшумени и много хубаво возят. 100 пъти по-удобно от при който и да е от автобусните превозвачи, вагоните уж се водят втора класа но според мен отговарят на 1-ва. Разположението на седалките е 2+1, на големи отстояния. Поддържа се много добро ниво на чистота, в Бургас, преди да тръгне влака се качиха да дезинфекцират, след това измиха и като се качиха пътниците миришеше на свежо и приятно, имаше сложени сапунчета в тоалетните. Дано да обновят повече влакове с такива вагони и да отстранят разни дребни дефекти.
« Last Edit: 07.04.2021, 23:03:11 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1994 on: 07.04.2021, 23:42:32 »
То основната разлика между 1-ва и 2-ра класа е главно в предпочитанията на една специфична порода пътници, отговаряща на липсващото звено на Дарвин, с които другите не искат да се возят заедно. :)

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1995 on: 08.04.2021, 00:09:59 »
Прибирах се от Бургас със Слънчев бряг и ми направи впечатление...
Бистро вагона работеше ли ? Има ли някаква прясна храна или предлагат само пакетирани стоки като павильон ?
БВ ,,Слънчев бряг” е може би най поддържания влак на БДЖ, от години на него слагат най хубавите вагони с които разполагат.
Надявам се че скоро и 8610 ще е с нови вагони и чайката ще е със Смартрон.
Някой има ли информация кога ще пристигнат още локомотиви ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14036
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1996 on: 08.04.2021, 00:24:27 »
Работи си бистро-вагона, не погледнах какво има за ядене само кафе си взех оттам, защото ядох преди да се кача навън. Сандвичи, кроасани, бисквити и подобни видях че има със сигурност, както и кафе, чай, вода и други напитки, така че гладен няма да останеш по време на пътуването. Можеш да седнеш в този вагон на сепаретата или високите столчета и да ядеш там, добро разнообразие на пътуването. Позволено е да се седи до 1 час време в този вагон, според разлепени съобщения вътре.

Ще е голям кеф като стане готова цялата линия до Бургас със Смартроните и тези вагони.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3747
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1997 on: 08.04.2021, 01:17:16 »
Пропаднали са поръчката за доставка на нови ЕМВ. Щадлер и Алщом не са си потвърдили офертата, не можело да остава само Сименс, а и техният влак не бил подходящ за дългите дестинации. Цирк. Нали се сещате, че ако пуснат нов търг, никой няма да подаде оферта, освен може би китайци....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1998 on: 08.04.2021, 13:40:21 »
Прибирах се от Бургас със Слънчев бряг и ми направи впечатление, че в един от чисто новите вагони от модернизация вече имаше един разхерматизиран стъклопакет, вратата на едната тоалетна беше малко накриво и не можеше да се затвори и заключи, в другата нямаше вода, а наняколко пъти пътници викаха някой от персонала на влака да усили климатика че им било хладно( макар че според мен беше ОК като температура, но някои са по-зиморничави, не става жега като в старите купейни вагони). Освен това преходната врата между вагоните вече не работеше и седеше отворена.

Иначе като цяло, изключвайки тези работи хората много им се кефят, ползват контактите и масичките гледат филми на лаптопи, при 130 км/час по обновените части на линията абсолютно нищо не се усеща вътре, много добре са обезшумени и много хубаво возят. 100 пъти по-удобно от при който и да е от автобусните превозвачи, вагоните уж се водят втора класа но според мен отговарят на 1-ва. Разположението на седалките е 2+1, на големи отстояния. Поддържа се много добро ниво на чистота, в Бургас, преди да тръгне влака се качиха да дезинфекцират, след това измиха и като се качиха пътниците миришеше на свежо и приятно, имаше сложени сапунчета в тоалетните. Дано да обновят повече влакове с такива вагони и да отстранят разни дребни дефекти.

Ако спомените не ме предават, имаше преди изборите една много активна група, наречена "Пътнически консултативен съвет". Добре се справяха, най-вече преди избора на съвета на директорите на БДЖ. След това се разсъхна работата, защото директорите ги преизбраха и млади, гласовити патерици не им бяха нужни.

Та, те се бяха загрижили за цвета на седалките и разни други особено важни за експлоатацията и безопасността конструктивни елементи по вагоните (например, стъклото, разделящо салона на две в част от вагоните).

Можеш да им споделиш твоите незначителни забележки. Убеден съм, че Константин Азов ще върне отговор, че всичко е точно, вече са взели мерки и въобще пролетарият да не се безпокои да ходи до тоалетна.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1999 on: 08.04.2021, 16:15:36 »
Аз от няколко седмици правя опити да се свържа с въпросния Константин Азов за да му задам няколко въпроса, но все ме прехвърлят от телефон на телефон и до там...