Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 366
1
Разни / Re: Топло
« on: Yesterday at 20:44:03 »
Дни наред без парно в два столични блока - никой не казва кога ще бъде отстранена аварията

"С по два часа на ден парно прекарват последната седмица хората от два блока в "Студентски град" в София. Последните 24 часа обаче остават изцяло на студено. За това алармираха наши зрители. Според "Топлофикация" дотук се стига след двете аварии в района от 10 и 13 февруари и не могат да се ангажират с конкретен срок за отстраняването на проблема.

В апартамента на Галина Младенова последните дни е 18 градуса. Разказва, че освен проблем с парното, нямат и топла вода.

    "От 12 февруари насам максимум по два часа на ден имаше парно и топлата вода течеше само пет минути, а след това става студена, което е невъзможно да си вземе душ човек, за да не говорим за нещо повече. Вкъщи нямам климатик, нямам алтернатива", каза Галина Младенова.

Хората са подавали редица сигнали до "Топлофикация", но без резултат.

    "Вчера ми беше обяснено, че бил този проблем е отстранен и до 7 часа трябва да имаме парно,а то пък изобщо спря, нямаше нищо и вода.Ежедневно им подавахме сигнали, плюс общ сигнал от двата блока, но всеки един от живущите писменно и по телефона се свързваше с тях. Явно си изчерпаха всички техни отговори, защото всеки един от нас получава разнопосочен отговор", коментира Галина Младенова.

От "Топлофикация" посочват няколко аварии като причина за проблема. Според тях усложнението на ситуацията се дължи на локален проблем, който възниква на 13 февруари. Няма конкретен срок за отстраняването а и дотогава хората ще останат на студено.

    "Проблемът с отоплението и топлата вода в сградите на ул. "21 век" 81А и 81Б, е пряко свързан с двете големи аварии от 10 и 13 февруари 2025 г. Топлопреносната мрежа е сложна система и нейното спиране и последващо възстановяване не може да се случи веднага. Необходимо е технологично време, в което бавно и постепенно температурата и налягането да се върнат в нормалните работни граници, за да се осигури безопасното и ефективно подаване на топлинната енергия", се казва в позицията на дружеството."

https://bntnews.bg/news/dni-nared-bez-parno-v-dva-stolichni-bloka-nikoi-ne-kazva-koga-shte-bade-otstranena-avariyata-1327434news.html

2
На ААА май му се отвори парашута, 350 км/ч до Солун :rolleyes: Даже и снимка на Трансрапид са турили  :help:

Oт Coфия дo Coлyн зa 90 минyти? Bъзмoжнo e и тo c влaĸ, нo нe e яcнo ĸoгa

"Πpeдcтaвятe ли cи дa мoжeм дa cи xвaнeм влaĸa oт цeнтpaлнaтa гapa нa Coфия и cлeд oĸoлo чac и пoлoвинa дa cмe в Coлyн? Зa жaлocт, тoвa ни звyчи нeвepoятнo, мaĸap чe e нeщo cъвceм нopмaлнo в гoлямa чacт oт Eвpoпa и cвeтa. Paзбиpa ce, cтaвa дyмa зa виcoĸocĸopocтнитe влaĸoвe.

И вce пaĸ, няĸaĸвa cвeтлинa в тyнeлa мoжe и дa ce зaдaвa, зaщoтo нa днeвeн peд oтнoвo излизa тeмaтa зa изгpaждaнeтo нa жeлeзoпътнa мaгиcтpaлa Coфия - Coлyн, пpeднaзнaчeнa зa виcoĸocĸopocтни влaĸoвe, paзвивaщи cĸopocт oт нaд 250 ĸм/чac.

Πo вpeмe нa бpифинг в Блaгoeвгpaд, yпpaвитeлят нa ĸoмпaниятa "Лapдж Инфpacтpъĸчъp Πpoджeĸтc" Pyмeн Mapĸoв пoдчepтa, чe ĸaтo члeн нa EC "Бългapия e зaдължeнa дa cъздaдe виcoĸocĸopocтни жeлeзoпътни линии. Дoбpaтa нoвинa e, чe чacтният ceĸтop вeчe пpeдвиждa peaлизиpaнeтo нa тaĸивa пpoeĸти.

"Hyжнo e пoлитичecĸo зacтъпничecтвo и тo нe caмo зa виcoĸocĸopocтнaтa, нo и зa жeлeзницaтa пo пpинцип, зaщoтo пpивлeĸaтeлнocттa нa тoзи тpaнcпopт e cпaднaлa нa възмoжнo нaй-ниcĸoтo нивo. Уceщa ce липcaтa нa плaниpaнe, ĸoeтo e peзyлтaт oт липcaтa нa aдeĸвaтнa тpaнcпopтнa пoлитиĸa."

Cпopeд Pyмeн Mapĸoв e ĸpaйнo вpeмe бългapcĸитe пoлитици дa възпpиeмaт пoлитиĸитe нa EC зa paзвитиe нa виcoĸocĸopocтнaтa жeлeзницa и дa cтигнaт дo eдиннo oбщo peшeниe, ĸaĸтo e в мнoгo дpyги дъpжaви. Paзбиpa ce, щo ce ĸacae дo виcoĸocĸopocтнa жп вpъзĸa мeждy Бългapия и Гъpция, тpябвa дa ce paбoти и c гpъцĸaтa дъpжaвa.

Cпopeд eвpoпeйcĸaтa cтpaтeгия зa ycтoйчивa интeлигeнтнa мoбилнocт, дo 2030 гoдинa жeлeзoпътният ceĸтop тpябвa дa yдвoи виcoĸocĸopocтния пътeн тpaфиĸ, дa yдвoи жeлeзoпътния тoвapeн тpaфиĸ и дa yтpoи виcoĸocĸopocтния жп тpaфиĸ дo 2050 гoдинa.

Eвpoпeйcĸият cцeнapий зa виcoĸитe cĸopocти пpeдвиждa и знaчитeлнo paзшиpявaнe в Изтoчнa Eвpoпa, вĸлючвaщo в ĸapтaтa нa eвpoпeйcĸaтa виcoĸocĸopocтнa мpeжa Унгapия, Pyмъния и Бългapия, ĸaĸтo и Moлдoвa и Уĸpaйнa. Kъм мoмeнтa oбaчe вcичĸo e caмo нa дyми.

Cпopeд пpoгнoзнитe paзпиcaния, пpи нaличиeтo нa жeлeзoпътнa мaгиcтpaлa oт Coфия щe мoжe дa ce cтигa зa 31 минyти дo Блaгoeвгpaд, зa 54 минyти дo Caндaнcĸи, зa 90 минyти дo Coлyн и зa 4 чaca и 40 минyти дo Aтинa. Cpeднaтa cĸopocт нa влaĸoвeтe щe e 250 ĸм/чac, a мaĸcимaлнa 350 ĸм/чac.

Жп линиятa Coфия-Coлyн ĸaтo пpиopитeт зa Бългapия?

Bce oщe нe знaeм cъc  cигypнocт ĸoгa щe ce движим във виcoĸocĸopocтни влaĸoвe, нo жп линия мeждy Coфия, Kyлaтa и Coлyн cтaвa ocнoвeн пpиopитeт зa cтpaнaт ни. Πoнe тoвa oбeщa тaзи ceдмицa тpaнcпopтният миниcтъp Гpoздaн Kapaджoв пo вpeмe нa пeтoтo издaниe нa Coфийcĸия иĸoнoмичecĸи фopyм.

Beчe ce paбoти пo пpoeĸт зa cвъpзвaнe нa пpиcтaнищaтa Coлyн, Kaвaлa и Aлeĸcaндpyпoлиc c пopтoвeтe Бypгac, Bapнa и Pyce, ĸaтo цeлтa нa Гъpция e дa пpeвъpнe пpиcтaнищe Coлyн в диpeĸтнa вpaтa ĸъм Бaлĸaнитe и Eвpoпa, cтaнa яcнo пo вpeмe нa пpoвeждaщa ce в Coлyн cpeщa зa иĸoнoмичecĸo paзвитиe нa cтpaнитe oт бaлĸaнcĸия peгиoн c yчacтиeтo нa бългapcĸия тpaнcпopтeн миниcтъp."

https://money.bg/economics/ot-sofiya-do-solun-za-90-minuti-vazmozhno-e-i-to-s-vlak-no-ne-e-yasno-koga.html

3
След пет години на склад БДЖ се реши да пусне автоматите за билети

""БДЖ-Пътнически превози" ЕООД официално въвежда в експлоатация автоматите за продажба на билети, съобщават от пресцентъра на дружеството.

Припомняме, че устройствата бяха закупени преди 5 години.

Първите автомати вече са достъпни за пътниците на Централна гара София, гара Подуяне, гара Захарна фабрика и гара Перник, а до средата на март 2025 г. автоматите ще бъдат активни и в останалите 24 гари, където са разположени.

Всички автомати работят изцяло с електронни разплащания - с банкови карти и мобилни устройства. В бъдеще това решение позволява разширяване на услугата и в по-малки, необслужвани гари.

От БДЖ изтъква, че с пускането на автоматите продължава своята стратегия за модернизация и дигитализация на билетните услуги, осигурявайки на пътниците по-гъвкави и достъпни начини за закупуване на билети."

https://news.bg/society/sled-pet-godini-na-sklad-bdzh-se-reshi-da-pusne-avtomatite-za-bileti.html

4
Проектът, който последно е одобрен предвижда тунелно минаване при Бъкстон и Пушкин, естакада над Борис, стигайки до разклона за Горна баня, кръгови при Боряна, в началото на Президент Линкълн, при сегашния светофар за Овча купел и Суходол, както и мост при язовира. Всичко това разбира се търпи корекции на база техническия проект, граждански недоволства и щения и т.н.

Има ли го някъде достъпен този проект за разглеждане?

5
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Yesterday at 14:28:10 »
Враждебна е първото име на летището - по-точно на района на пистите. В сегашни времена с Враждебна се означават сградите от страната на Ботевградско шосе - хеликоптерният оператор, военните самолети.

Вече и те не се казват Враждебна, военните се отказаха от това име 2012 година.

Това с наименоването на Летище София на Васил Левски ми е малко като татуировката на образа му върху глезена на футболен фен !

Да, не пасва. Но можеше както казах да е по-зле, като се има предвид че има и летище "Кристиано Роналдо" вече. Я си представи летище София - "Христо Стоичков" например :)

6
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Yesterday at 13:36:32 »
Аз лично се надявах да е Асен Йорданов или Димитър Списаревски.

На летци, авиатори също.

Името Враждебна не се ли появява с построяването на Терминал 2? Преди май изобщо нямаше име. Срещал съм някъде и името Искър, неофициално може би.

Враждебна е първото име на летището, при построяването. Тогава е било изцяло извън София, и всъщност село Враждебна е било по-близко, кръстено е за да се различава от летище Божурище, което също е било действащо по онова време. Враждебна изчезва от името след построяването на Т2, и остава само София.

https://foundationbma.org/%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%B2%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-1-120

7
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 17.02.2025, 18:29:21 »
Летище София вече носи името Васил Левски:

Не много добро решение, но можеше и да е по-зле.

8
Това ме съмнява да е в Княжево. Прекалено населено и застроено е, а и такива добри и широки тротоари там, не ми се вярва. Това ще е някъде в центъра, където трасето е било едноколовозно.

Съвсем ясно се вижда че е на линия 5 и тръгва към София.  :neznam: Къде другаде ще има такова място по линия 5?

9
Официалната на НСИ. Възраждане се съмняват в методиката на НСИ за инфлацията, може би сега ще оспорваме и демографията - ще цъфваме и връзваме... Ето я отнесена и в рамките на София какво ще се случва по обособени територии. Каквото и да е се случва, окдато унищожаваме нови територии, какво ще правим със старите урбанизирани?

Виждам че точно тези райони за които говорим тук в цитираните от НСИ данни им дава 30% нарастване в демографската прогноза.  :rolleyes: Това няма да спаси ЦГЧ от западане разбира се, но не е и оправдание да не се прокарва метро през тези нови квартали по протежение на СОП.

10
..отсам и оттатък СОП при това интензивно застрояване..

Оттатък СОП няма да разчитат на това метро, пешеходно пресичането на СОП е почти невъзможно, няма как да се организира и довеждащ транспорт, той се движи по протежение на СОП.

11
Ако е последната в Княжево и още не е имало обръщало, трябва да има съседен коловоз, по който да маневрира мотрисата, за да мине от другата страна на вагоните, но не виждам такъв.

Стрелката е била при минералната баня, а нататък пак е бил единичен коловоз.

12
Дядо Ви Братоев в последните години съвсем се побърка...  :help:

До колко нещата зависят от него?

Трасето разбира се не трябва да се затапва, но тук само последната станция е проблематична, другите четири са ОК. При завоя към ИКЕА нещата са по-сериозни.

13
А някъде може ли да се види този проект? Да не е този на Диков...

14
Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

За съжаление си прав. Значително се е увеличил броя на пътниците в нетрезво състояние по тази линия, особено посока към София.  8)

15
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.02.2025, 22:20:02 »
87а година дойдоха първите руски говенные ЗИУ-та.

Значи трябва да е 87-ма, блокът е почти готов.

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.02.2025, 22:10:27 »
Изглед от Банишора, на преден план е "подп. Калитин". На мястото на тези къщички поне от 25 години е автокъща Трансграфика. Според източника снимката е 1980-та година, което с оглед на присъствието на Икарус и Зиу не е вярно. По това време капацитетът на гараж надежда недостатъчен ли е бил, та тролейбуси са гарирарали по улицата?


Снимката е пускана вече. Не е е от 80-та, а поне от 85-та, тогава е строен блокът с крана. Депото се пукаше по шевовете, защото не беше отворено депо Искър. По този случай красивите розови храсти и зелените острови по средата на Калитин и Столетов бяха изринати с багер, асфалтирани и в четири редици по цялата улица наредени тролеи, заключени с катинари, които обаче редовно бяха разбивани и обирани. Колоните с тролеи бяха нощно време плътно от 14 СОУ до депото. След като бяха преместени в новото депо разбира се розовите храсти не бяха възстановени. Типичната за времето съсипия.

17
Почнали са процедурите по отчуждаване на имоти между Бъкстон и Люлин с цел изглаждане и на последния останал участък.

А има ли вече окончателен проект? Как ще изглеждат връзките и изобщо какви ще са параметрите на пътя?

18
Дойче бан и синдикатите EVG са се договорили за нов колективен договор за 192.000 служители, така че стачки няма да има:

https://www.tagesschau.de/deutsche-bahn-evg-tarifeinigung-100.html

19
Употребявани може и да се намерят..

Ако са употребявани далаверите с нагласените поръчки за резервни части ще се развихрят съвсем...

20
А какъв е срока, в който трябва да пуснат поръчките?

За някои неща както беше пуснал информация ялта във видеото от Симеон Ставрев се вижда че сроковете са фантастични, две седмици за 2 милиона за части. А за други неща като автобуси за изтичаща концесия са разтегливи до безкрайност. Така че въпросът е малко риторичен, явно сроковете са както дойде...

Pages: [1] 2 3 ... 366