Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 245358 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11064
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Което всъщност беше основният мотив за поставянето им. След монтажът им, няма данни за паднал на релсите пътник.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline theflash

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
Струва ми се, че това е поредното усвояване на средства без обективна полза. Дори напротив - има влошаване на ситуацията.

Ако причината е била да има превенция срещу самоубийци, то няма никакъв смисъл, защото не са оборудвани всички станции. Самоубиецът просто ще отиде на друга станция.

Ако причината е била да има превенция срещу случайни падания като например от спъване или невнимания, добре. Може да се каже, че на въпросните станции това е постигнато донякъде (не напълно, защото при някои влакове има свободни пространство зад влака, през което може да се падне на релсите).

В същото време толкова много ли са били паданията на релсите до момента на монтажа, че да оправдава монтирането на такива устройства?


А влошаването на ситуацията се изразява в намаляването на скоростта и съответно увеличаването на времепътуването с метрото. 

Не знам дали някой от вас, които четете това, е пътувал между Люлин и центъра през 1999-2000-2001. Скоростта тогава изобщо не може да се сравнява със сега. Тъй като тогава имаше само номерни състави, правя сравнението само с тях. Тогава при пътуване скоростта беше такава, че създаваше толкова силно свистене, че вътре не можеше да се чуеш със събеседника си. Днес при пътуване с номерен състав в същия участък - няма нищо такова.

Може да дам още един пример, за който вече мога да говоря в цифри, тъй като съм го проследявал, за да се съобразявам с разписанието на наземния транспорт. През 2009-2010 пътувах редовно между станция Младост 1 и станция Люлин. Отнемаше 18-19 минути. Нека някой днес да каже колко време отнема същото пътуване. Не е 18-19 минути, нали?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Ако причината е била да има превенция срещу случайни падания като например от спъване или невнимания, добре. Може да се каже, че на въпросните станции това е постигнато донякъде (не напълно, защото при някои влакове има свободни пространство зад влака, през което може да се падне на релсите).

В същото време толкова много ли са били паданията на релсите до момента на монтажа, че да оправдава монтирането на такива устройства?

И едно падане да е имало пак е много. А най-добре е да са сложени преди да е паднал някой, в Европа се прави така. В Русия се слага след като падне някой.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1177
    • View Profile
И едно падане да е имало пак е много. А най-добре е да са сложени преди да е паднал някой, в Европа се прави така. В Русия се слага след като падне някой.
Абсолютно е така - по-добре е да има защита на пътниците. Друга е темата, че не е особено естетично решение това с мрежите. Решението направено по М3 ми харесва  изключително много и е както красиво, така и функционално. Аз лично го приветствам и смятам, че е най-добре да се работи с мисъл за пътуващите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5687
    • View Profile
    • Email
Писали сме поне 20 пъти защо по М1 и М2 не става като по М3. По първите имаме различни чешити влакове, с различна дължина и различно местоположение на вратите. А защо това се допусна - питай чичо ти Стоян.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
    • Email
Идеята на тези прегради не е да спре самоубийците, а да предотврати всички останали нещастни случай с паднали на релсите хора. Избрани са най-натоварените станции, защото на станциите с най-много хора е и най-висока вероятността да стане нещо.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Преди всичко, първите станции бяха тези, на които вече е имало паднали или скочили хора.
Самоубийците никой не може да ги спре, но е много вероятно да се насочат към друг начин. Освен това, самоубийците специално в метрото обикновено са жертва на внезапен психически срив, взимат решението импулсивно на момента и преградите е много вероятно да ги откажат, защото заобикалянето им, макар и възможно, изисква известно обмисляне и планиране, а това ще даде възможност на суицидните помисли да отшумеят.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Не са само самоубийците, има и пияни и дрогирани които блъскат хора пред влакове, в незащитени системи с отворени перони в големи градове има десетки случаи годишно, така че системи които предпазват никога не са излишни. При положение че нашата система така или иначе е затворена и имаме турникети за влизане в станциите, прегради на пероните бяха логична стъпка. Разбира се ако са монтирани както трябва не забавят изобщо движението на влаковете, но при нас не е точно така, може би и защото не се избраха най-правилните, в момента има и подобрени варианти с твърди врати, а не с простори, показаха ги на последните InnoTrans.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Прага също са започнали да слагат като тези по М3 при нас, но там по линиите си имат унифициран състав и не е проблем...

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3476
    • View Profile
    • Email
Какво да правите, ако по някаква причина паднете от перонът на линиите на метростанцията. Материалът е предназначен за метрото в Санкт-Петербург, въпреки, че се дава статистика за Москва, но би бил интересен и полезен и за нас.
Източник: https://www.facebook.com/PiterOnline/posts/pfbid0QVQuA9aE67pfunwk3quXQCWVeJ6yDm7Jxbv8swYEwim5uniiFobsmYQNh99oCGzWl


 Прилагам превод:

Всеки трябва да знае това и да разказва и показва на децата си.
Ако паднете от платформа в метрото, ви е абсолютно забранено да се качвате обратно на платформата.
Но на първо място:
Според статистиката около 50 души умират всяка година в московското метро поради собствената си небрежност и липса на внимание. И много хора наистина не знаят как да действат в ситуация - ако паднат от платформата върху релсите.
Да започнем отдалеч, това е важно. Какво използват влаковете на метрото? С електрическо захранване. Това е просто и известно на почти всички.
Откъде вземат електричество? Тук версиите на хората се различават. Ще ви кажа как е наистина: влакът се търкаля по две обикновени релси, а отстрани, под платформата, от влака има трета релса, контактна, с електричество. Обикновено е цветна - жълта или червена. И е строго забранено да се доближава до нея. Често това завършва със смърт.
Ето защо, ако паднете от платформата, В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, НИКОГА не се опитвайте да се изкачите обратно на платформата, на която сте паднали. За целта има стълбище в близост до цифровото табло.
И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, НИКОГА, не се опитвайте да се скриете от приближаващия влак под перона.
КАКВО ДА ПРАВЯ ТОГАВА?
1. Вариант номер едно: бягайте по посока на влака до началото на перона. Влакът така или иначе ще спре там и машинистът ще ви види предварително. Служителите на метрото ще ви помогнат да излезете. В началото на платформата, близо до дигиталния дисплей, има НОРМАЛНО СТЪЛБИЩЕ, по което спокойно можете да излезете от коловозите.
2. Ако изведнъж не можете да бягате или нямате време да избягате. Легнете с лицето надолу във вдлъбнатината между релсите, с глава към влака. Изключително важно е да имате време да свалите раниците и чантите.
Легнете, запушете си ушите и се пригответе да побелеете и да се изпуснете от страх Влакът ръмжи силно, от него излиза струя горещ въздух и при спиране може да хвърчат искри. Съсредоточете се върху позицията на тялото си, легнете неподвижно. Вдлъбнатината е проектирана така, че нищо да не ви удари и със сигурност ще оцелеете.
Задължително е да лежите с ГЛАВА към ВЛАКА, в противен случай дрехите ви могат да бъдат повдигнати от въздушната струя и да се закачат за нещо, след което да бъдете повлечени.
3. Ако видите, че някой е паднал, не забравяйте да кажете на човека какво да прави, ако избяга, тогава бързо информирайте дежурния по гарата: или чрез колоната за спешни повиквания, или чрез всеки служител на метрото. Може също да кажете на чистачката - обикновено всички са инструктирани в този случай.
4. Ако въпреки това човек се качи обратно на платформата, в никакъв случай не му подавайте ръката си: ако получи токов удар от контактната релса, вие ще бъдете ударен заедно с него. Свалете якето си - издърпайте го за дрехите. Но е по-добре да го покриете с нецензурни думи и да го насочите по посока на влака до началото на платформата или, още по-ясно, към часовника, до първия вагон, до мястото, където влакът спира. Това е по-просто и по-правилно.
5. В случай на авария или катастрофа, като цяло, ако влакът е спрял в тунела и машинистът ви е уведомил за това и определено няма да продължи - излезте отдясно по посоката на движение на влака. Не забравяйте, че контактната релса се намира отляво по посока на движението и не е факт, че ще бъде обезточена веднага.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1177
    • View Profile
Само да ти кажа, че преводЪТ е хубаво да се пооправи, за да звучи малко по-адекватно,а не в стил google translate.
Да пусна и няколко уточнения:
1. платформа от руски по-адекватно е перон
2. дисплей - имат предвид часовника в началото на перона до светофора
3 . колона за спешни повиквания у тях има, у нас не съм виждал
4. текста на точка четири в частта "покрийте с нецензурни думи" - даже май не трябва да го коментирам
« Last Edit: 22.04.2024, 21:41:30 by difian »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3476
    • View Profile
    • Email
Само да ти кажа, че превода е хубаво да се пооправи, за да звучи малко по-адекватно,а не в стил google translate.
Да пусна и няколко уточнения:
1. платформа от руски по-адекватно е перон
2. дисплей - имат предвид часовника в началото на перона до светофора
3 . колона за спешни повиквания у тях има, у нас не съм виждал
4. текста на точка четири в частта "покрийте с нецензурни думи" - даже май не трябва да го коментирам
Да, не е идеален, но е напълно разбираем. Замислям се, че подобна информация е редно да се съобщава по радиоуредбите в метростанциите, наред с другите правила в какво състояние не бива да са пътниците, че е забранено да слизат на линиите и др., вместо отвратителните реклами и някогашните призиви за голямата полза от ваксинация срещу ковид.  Странно е, че  ЦГМ не предвижда падане върху линиите и не учи хората как да реагират в такава ситуация, а през годините имаше няколко знайни и други незнайни случаи...
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Здравейте. Забелязах на едно от клипчетата от личната си колекция, че има едни табелки на някои метростанции. В случая, става въпрос за станция "Александър Теодоров Балан". Бих се радвал, ако някой поясни какво означават данните, изписани върху тях?
Имам предположение само за първото, че е някакъв километраж по подобие на националната железопътна мрежа, но откъде започва броеното, ако е така?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Здравейте. Забелязах на едно от клипчетата от личната си колекция, че има едни табелки на някои метростанции. В случая, става въпрос за станция "Александър Теодоров Балан". Бих се радвал, ако някой поясни какво означават данните, изписани върху тях?
Имам предположение само за първото, че е някакъв километраж по подобие на националната железопътна мрежа, но откъде започва броеното, ако е така?

Вероятно никой няма да може да ти даде отговор на този въпрос, малко като моя въпрос с броенето на трамвайните стрелки в София - да, имат номера, но кой, къде и кога е почнал да ги брои така и не можа никой да отговори тук. А от Метрополитен отговор няма да получиш, там 90% от отговорите които идват са А4 страница с два реда и подпис на Братоев отдолу - благодарим за въпроса, тук е обект от национално значение, няма как да отговорим, чао...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1177
    • View Profile
Имам предположение само за първото, че е някакъв километраж по подобие на националната железопътна мрежа, но откъде започва броеното, ако е така?
За километража ако спазваме някаква логика може би нулевата точка е депото. Това е и логично в отчитане на маршрутите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Километраж от началото на линията (Сливница, Обеля или там някъде);
Надморска височина;
Разстояние от близката релса (тук спекулирам);
Надвишение на външната релса в крива (в случая няма).

Някъде около тази табела е и самият репер, но вероятно е много невзрачен.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Защото ще разделят линиите, няма да има вече влакове, които директно движат от Летище София - Сердика 1 - Обеля - Сердика 2 - Витоша, а ще стигат до новата метростанция в Обеля, където на съседен перон се прекачваш на влака за МС Витоша. Идеята е да се намали интервалът по МД-2.
Може ли малко повече информация по този въпрос? Нещо съм пропуснал тази информация.

Доколкото знам - станцията там е изградена на ниво груб строеж още при строителството в края на 90-те години. А сега само трябва да направят довършителното строителство - обособяване на помещения, инсталации и т.н. но става дума за обикновена станция със странични перони.

А от горната информация разбирам, че ще е нещо друго?


Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Мерси!

http://trinmo.org/bg/sofia-metro/stations/moderno-predgradie
Само на мен ли не ми излизат картинките в тази статия?

https://spasimetroto.org/%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B5.html
Никак не ми харесва префърцуненото говорене (писане) на Спаси София.

Например това:
Quote
На 25 април 2012 г. откриването на МС Цариградско шосе създава прецедент: хората се сблъскват за пръв път с маршрутното движение по общ участък. Двата маршрута, МС Сливница – МС Младост I и МС Обеля – МС Цариградско шосе предизвикваха обърквания и неприятни емоции, докато пътниците свикнат.
Изобщо не е вярно! Тогава ползвах метрото всеки ден точно в този участък. Нямаше никакви обърквания.


Новата връзка с метрото я разбирам. със сигурност ще облекчи работата на диспечери, машинисти и т.н.

Обаче защо се прави цялата останала работа? Много сложно и доста скъпо изглежда. Ако искаха да намалят интервала по диаметър 2 - просто да пуснат всички влакове да продължават и след Сливница. а не както е сега - през един.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1177
    • View Profile
Обаче защо се прави цялата останала работа? Много сложно и доста скъпо изглежда. Ако искаха да намалят интервала по диаметър 2 - просто да пуснат всички влакове да продължават и след Сливница. а не както е сега - през един.
Просто се довършва нещо направено. И реално не е толкова просто - искат да отделят двата метродиаметъра, за да не са зависими един от друг и всеки да си има негова честота на движение на влаковете. Но дали от това първи метродиаметър ще пострада с намаляване честотата на влаковете не знам