Author Topic: Архивни документи  (Read 61586 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3476
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #100 on: 07.06.2024, 15:52:42 »
Тримесечна карта за всички линии за отрядник, 02 - 04. 1989г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5687
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #101 on: 08.06.2024, 05:40:19 »
Какво значи отрядник. По това време тримесечната карта за всички линии беше 13.50. Тази може би е включвала и селските линии....
По рейс и по жена не се тича!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Re: Архивни документи
« Reply #102 on: 08.06.2024, 17:41:35 »
Какво значи отрядник.
Според мен - човек, който така пламенно коментира дадено историческо време, трябва да е по-добре запознат с него.

отрядниците бяха представители на гражданска организация, която работеше на доброволни начала и имаше милиционерски функции - ДОТ. Те подпомагаха милицията в охраната на обществения ред. Имаха оръжие и имаха правомощия да правят всякакви проверки: от проверка на наличностите в магазина и сверка с документацията (за да пресекат кражбите от магазинерите) до проверка на багажника на колата. Също така можеха да пишат актове, да арестуват и т.н.

Освен за по-сериозни престъпления, следяха и за спазване на морала - да няма неприлично облекло и неприлични прически; да няма шум във времето за почивка; да няма изхвърляне на боклук извън регламентираните места; да не се тупат килими и пътеки, където не трябва и много други такива.

Централното управление на ДОТ беше при конната база до квартал Бенковски. Там ги обучаваха.

Щеше да е много полезно да има подобна организация и днес!


Организацията беше на доброволни начала. не получаваха заплата, но получаваха други привилегии. Не мога да го твърдя със сигурност, но съм чувал, че пътуването в градския транспорт е било безплатно или на много символична цена. и то на територията на цялата страна (тогава ДАП беше една организация за цяла България). Имали са и големи отстъпки за БДЖ и междуградските превози.

Тази може би е включвала и селските линии....
Със сигурност трябва да е било така, защото имаха много работа по селата. особено около прибирането на реколтата от ТКЗСтата.