Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 534063 times)

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2760 on: 15.05.2024, 12:10:34 »
Имам познат, който работи техническа поддръжка на терен в друг GSM оператор. Взима 1600 лева чисто.
Да, ама той върши черната работа, а зад него има цял екип специалисти, които взимат много повече. Ти искаш да назначиш двама души, които да правят всичко.

Аз в момента работя нещо много подобно - съживяване и тестване на оборудване на терен, но това включва и инсталиране на софтуер първоначално и последващо преинсталиране, конфигуриране на този софтуер, така че да работи правилно, конфигуриране на мрежово оборудване, тестване и издаване на документи за тестовете, откриване на грешки в полевия и заводския монтаж и отстраняването им, последваща гаранционна поддръжка и т. н. и ако ми бяха предложили 2000 лв чисто, щях да си карам влакове на 6-часов работен ден, както преди това.
Може би и двамата с теб сме прави.

Това, което ти казваш като дейности, сигурно заслужава по-висока заплата.

Но аз по-скоро си мислех, че работата на едно такова техническо лице по електронните табла на спирките ще бъде сходна на тази, която моя познат върши за GSM оператора. Да подмени някой ред изгорели диоди, да подмени друг електронен компонент, да запои две-три жички, да подмени кутията на някое табло, да оправи някой крепежен елемент, да смени някой акумулатор или слънчева батерия и т.н.

Защо смяташ, че ще се изисква такава сложна дейност, както ти я описваш - инсталиране, преинсталиране на софтуер и т.н.? Сегашната система видимо работи като цяло. Все още има табла, които си работят както трябва. Което означава, че системата (софтуера и т.н.) работи. а проблемът е локално в повредените табла, които имат нужда от ремонт и поддръжка.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2761 on: 15.05.2024, 12:54:21 »
Защо смяташ, че ще се изисква такава сложна дейност, както ти я описваш - инсталиране, преинсталиране на софтуер и т.н.? Сегашната система видимо работи като цяло. Все още има табла, които си работят както трябва. Което означава, че системата (софтуера и т.н.) работи. а проблемът е локално в повредените табла, които имат нужда от ремонт и поддръжка.


И като се наложи да се направи някакво подобрение по системата как тези двамата с 2000 лева заплата ще се справят с това? Или идеята е тези табла да продължават да висят по спирките и да показват точно нула полезна информация? Защото да разбереш колко е часа и колко е температурата можеш и от телефона си, актуални съобщения за затворени улици или спрени линии така няма да се появят каквато беше първоначалната цел на тези табла.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2762 on: 23.05.2024, 15:33:38 »
Откриват Спирка на азбуката в София


"Откриват „Спирка на азбуката“ в чест на 24 май в София, съобщиха от Центъра за градска мобилност.

Тя се намира на площад „Славейков“ - до пункта за продажба на превозни документи.

От 11:00 до 13:00 часа за всеки малък пътник ще има изненади.

Там ще може да се зареждат и безплатни карти."

https://www.dnes.bg/sofia/2024/05/23/otkrivat-spirka-na-azbukata-v-sofiia.608269

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2763 on: 11.06.2024, 14:12:51 »
Нов спирконавес на спирка 1313 "пл. Сточна гара", разбира се - калпаво монтиран (вижте фундамента около колоните как стърчи):

« Last Edit: 11.06.2024, 14:14:42 by difian »

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 394
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2764 on: 11.06.2024, 15:16:54 »
Чудя се колко трябва да си кух, за да проектираш такава спирка. :help: Нито пази от слънце, нито от вятър, нито от дъжд. Най - добри си остават старите големи метални спирки, по - добри от тях не сме видели на жалките ни подобия на спирки.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2765 on: 11.06.2024, 18:56:24 »
Защо смяташ, че ще се изисква такава сложна дейност, както ти я описваш - инсталиране, преинсталиране на софтуер и т.н.? Сегашната система видимо работи като цяло. Все още има табла, които си работят както трябва. Което означава, че системата (софтуера и т.н.) работи. а проблемът е локално в повредените табла, които имат нужда от ремонт и поддръжка.
И като се наложи да се направи някакво подобрение по системата как тези двамата с 2000 лева заплата ще се справят с това?
Добре. Нека да направим друга сметка.

Един висококвалифициран специалист, който разбира от инсталиране, преинсталиране на софтуер и други такива подобрения на системата. Заплата за него - 5000 лева чисто. Общият разход на предприятието за неговата заплата е малко под 6700 лева. Да го закръглим на 7000, ако случайно има стаж, който трябва да му бъде признат и т.н. За една година - 84 000 лева.

Оставяме другите двама, които първоначално предложих. Това са хора, за които не се изисква много висока квалификация. ниво техникум е предостатъчно. или някакъв технически курс. Те ще се грижат само за пряката (физическа) поддръжка на таблата по спирките. Нека и на тях да им предложим по-висока заплата, за да намерим по-мотивирани хора. по 2500 лева чисто. Общия разход на предприятието за една такава заплата ще е почти 3900 лева. Закръгляме на 4000 лева. Общо за година - 48 000 лева. За двамата - 96 000 лева.

Общото за тримата - 180 000 лева. Да сложим още 150 000 лева за разходи и консумативи (което смятам, че е много раздуто, но все пак).

ОБЩО: 330 000 лева.

Колко по-малко е тази сума, спрямо това, което се плаща на частника Мтел??? 3 пъти!

Ако тази дейност беше останала вътрешна за ЦГМ, щеше със същите пари да се покрият три години. и щеше да се открият 3 нови работни места, като се плащат достойни заплати. Не си мислите, че Мтел ще назначат нови хора, които да работят специално за тази поръчка. те ще направят "оптимизация на разходите", което на прост език означава, че ще накарат съществуващи работници да поемат И тези задачи. без да им увеличават заплатите.





Нов спирконавес на спирка 1313 "пл. Сточна гара", разбира се - калпаво монтиран (вижте фундамента около колоните как стърчи):
Защо точно на тази спирка? Там чакат много малко хора.

Спирка 1315 има много по-голяма нужда от навес. И много други спирки в града имат нужда от навеси преди тази. Дали изобщо има някакви условия, при които се избира кои спирки да получат навес? или както дойде?

Само това, че е калпаво монтиран ли ти прави впечатление? А това, че навесът събира 2-3 души на пейката и общо 5-6? (и преди някой да каже, че си противореча заради натовареността на спирката - аз говоря по принцип за модела навес) А това, че не пази от нищо? А това, че не устойчив на вандализъм?

Или е важно да е красив само?

Най - добри си остават старите големи метални спирки
В последните 30 години се наблюдава една много грозна практика. Трябва всичко, което е направено (или дори бегло свързано) по "онова време" да се премахне, защото... така. Независимо от това, че няма нищо политическо в даденото нещо. независимо, че върши добра работа. независимо, че има ползи от него. Трябва да сме модерни!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2766 on: 12.06.2024, 00:36:22 »
Спестих си останалите коментари, колко на високо е пейката, колко отвори има и как не би пазила завет, за да имате и Вие какво да кажете…

Много от спирките от преди 30+ години и имаше редица случаи сами да паднат и то застрашавайки хора…

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2767 on: 12.06.2024, 03:22:53 »
Много от спирките от преди 30+ години и имаше редица случаи сами да паднат и то застрашавайки хора…
Напълно съм съгласен, че всяко едно съоръжение трябва да се поддържа и евентуално подменя, когато му свърши експлоатационния живот.

НО фактът, че едно съоръжение е амортизирано и е опасно, не е оправдание да бъде подменено с нещо, което е по-подходящо за художествена галерия, където да бъде изложено като някаква арт инсталация.

Единствената функция на навесите на спирките е да предпазва чакащите от природните елементи - дъжд, сняг, вятър, пек. Ако не върши тази работа, значи няма смисъл да се слага.



Има два модела навеси, които вършат безупречно своята задача:

I.

1. https://maps.app.goo.gl/r5DbwWw19V3TXZWn8 
На записа от 2012 година може да се види запазена част от оригиналната стъклария. Правеха ги с парчета от дебело, закалено, полупрозрачно стъкло, които бяха огънати в краищата, за да може да се закачат едно за друго.

Оригиналният модел имаше един малък недостатък - не пазеше добре от слънце. При леко греене - беше добре. матовите стъкла пазеха. Но при голям пек - вече не ставаше.

А освен това стъклата са податливи на вандализъм. И тъй като живеем във времена, когато не се пази - най-добрия вариант е да има ламарини вместо стъкла. Така се решава и дребния проблем с непълната защита от слънце.

2.
https://maps.app.goo.gl/RGjwSnG6vTu5n6qX8
https://maps.app.goo.gl/aEhFTGe41TUPompf7
Примери за същия модел като горния, но с ламарини вместо стъкла. Това е най-сполучливата версия - пази от всичко + устойчиво на вандали.

3. https://maps.app.goo.gl/X4ng9K293im7peuw9
По-дълга версия - отново с ламарини, вместо стъкла

Тук пейките не са оригинални. Оригиналните са пак дървени, но вложени в легло от метал. Много удобни. и много здрави, защото дървото не носи тежестта на седящия. Едно време инженерите са мислели.

4. https://maps.app.goo.gl/QD1BJTRpTFD29wY37
Най-дългата версия - с централна конзола, зад която също има малка пейка. и тук е с ламарини вместо стъкла.

В оригиналния вариант централната конзола също беше със стъкла, за да пази гърба на тези, които сядат на малката пейка. При този пример са пропуснали да сложат ламарина на централната конзола.

Тази най-дълга версия можеше да се види из цяла България. А понякога, когато не са имали налични от нея, слагаха по 2 или по 3 от по-късите версии.

Още един пример за най-дългата версия от София - https://maps.app.goo.gl/NPU5uvPtTJUBZq18A
Тук обаче са развалили навеса, когато са го ремонтирали - намалили са вместимостта за сядане с повече от половината.

II.

1. https://maps.app.goo.gl/JfrwbHfxQaPrFTHL9
И този навес е развален, когато са го ремонтирали. В оригинал има много по-дълги пейки, захванати за конструкцията на навеса. А имам и спомен, че по времето на комунизма беше и по-дълъг.

2. https://maps.app.goo.gl/PyoUDh2WyUNnnKmi7
Точно срещу навеса от горната точка. Този е още по-осакатен - махнали са му страниците, което намалява значително предпазването от природните елементи.

3. https://maps.app.goo.gl/9G7v5W1BPYms6UfM7
И тук поради някаква причина липсва едната страница. А интересното на този навес е, че го сложиха скоро - в модерните времена. Не е такъв, който да е от времето на комунизма, който да е ремонтиран след това.

4. https://maps.app.goo.gl/4Q4XZm1FCTqdr8DH8
Същото като горното.

5. https://maps.app.goo.gl/gjN7eGpqYbo9BcJd8
Още един от модела - но версия "джудже". Колкото и да е тъжно - толкова стига в днешни времена. За разлика от едни предишни времена, когато навеса в село Желява беше 2-3 пъти по-голям и сутрин едвам събираше всички, които са тръгнали на работа, училище и т.н. Тогава всички живееха екологично и се придвижваха с градски транспорт.

Ясно какъв е моделът. В миналото се срещаше в най-различни дължини от късичките варианти като по-горе (на слабо използвани спирки) до дължина на 1-2 съчленени икаруса (на повечето спирки).

Offline Bl3iz3

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2768 on: 13.06.2024, 19:28:20 »
Временната спирка на 20-тм пред строящата се метростанция "Асен Йорданов" още не са я махнали.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2769 on: Yesterday at 02:51:40 »
Quote
204, 304
4
Валидна от 18.06.2024 до 16.08.2024
За времето от 04:30 ч. на 18.06.2024 до 24:00 часа на 16.08.2024 г. спирка с код 2740 „Метростанция Дружба“ на бул. „Проф. Цветан Лазаров“ за тролейбусна линия № 4 и автобусни линии № 204 и 304 се измества с 60.00 метра напред в посока бул. „Копенхаген“.

... Думи нямам... поне навес да сложат там за тия месеци или по-скоро години както беше преди за 4-5 години....