Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 210472 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17713
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Липсват си доста пана от тях и не са оставени в страни. Обикновено се разкрачат 1-2, или се правят дупки в тях. В случая липсват доста повече…

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5197
    • View Profile
    • Email
В този ред на мисли вече трета седмица сменят колчета и пана по Константин Величков от Петър и Павел до Стамболийски. Обикновено по обяд, заемат цяла лента, сменят по колче-две, през две-три естествено, въпреки, че по цялата дължина на оградата са единици колчетата, които не са безбожно изгнили. Маса от тях стоят дори във въздуха :crazy:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6266
    • View Profile
    • Email
, сменят по колче-две, през две-три естествено, въпреки, че по цялата дължина на оградата са единици колчетата, които не са безбожно изгнили. Маса от тях стоят дори във въздуха :crazy:

Тези огради са неподходящи като цяло, колите ги обливат в дъждовно време и те изгниват в основата, виждал съм цели огради килнали се я към тротоара, я към улицата, и висят по чудо на няколкото останали здрави колчета. И не са и евтини, едно пано е към 150 лева с монтажа. Може би някакъв модел от здрава пластмаса ще е по-дълготраен, а и няма да го крадат толкова.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15150
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
През тази седмица имаше кампания по полагане на нова пътна маркировка по остонвни улици и булеварди не само в идеалния център. В петък минавах през кръстовището на „Вардар“ и „Тодор Александров“ и ми направи много добро впечатление, че са положили качествена релефна маркировка, а не просто за отбиване на номера. Около Съдебната палата всички места за паркиране са очертани наново.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Винаги съм се чудел защо е нужно да се каби боя за разчертаване на паркоместа в Зоните - понякога 3, 4 смарта, могат да се съберат на 2 стандартни места - тогава има ли нарушение?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
Винаги съм се чудел защо е нужно да се каби боя за разчертаване на паркоместа в Зоните - понякога 3, 4 смарта, могат да се съберат на 2 стандартни места - тогава има ли нарушение?
Местата е хубаво да са разчертани, за да улеснят шофьорите като ориентир първото. Второ е важно за да можеш ако паркираш и има 3 места и искаш да заемеш средното да можеш да се позиционираш по-кадърно и да не паркираш така, че до теб да не може да спре друг щото си оставил 3/4 паркомясто. Смартовете са рядкост, а три смарта на две места - отде ще намериш 3 смарта накуп, че да ги сложиш. Друго това дава лесна отчетност за очаквани приходи, а и за онова в сайта на Градски транспорт дето ти пише оставащи места. То принципно на едно място можеш да сложиш два мотора, ама това не е фактор

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не съм убеден, че има някъде изискване на едно място да се паркира само една кола.
Обратната крайност може всеки да я види във Франция - разбутваш (буквално) съседните коли и за да влезеш, и за да излезеш.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13860
    • View Profile
То и тук в някои квартали някои коли се оставят перпендикулярно и изключени от скорост, и ги местят, за да могат да излязат другите.
Иначе по кварталите, ако тръгнат да разчертават местата, ще се окаже, че има доста по-малко места за паркиране, и не вярвам да се спазва маркировката. Помня, че в Младост-1 до бл. 50 бяха разчертали един паркинг преди няколко години и маркировката не се спазваше. Така че, нека приоритетно да очертаят маркировката по активните ленти за движение, и след това да мислят за очертаване на паркоместата. На кръстовището бул. Патриарх Евтимий и бул. Витоша направиха една голяма кръпка преди 9-10 месеца и маркировката все още не е възстановена...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 973
    • View Profile
    • Email
Масово очертанията на паркингите са за малки автомобили, и когато дойде по голям автомобил, а такива има като джип или ван  или бус, паркомястото да не стига. Не знам какви са тея измислени съчинения , как щели да се съберат повече коли, като обикновено случая е обратен при начертани примерно 20 места да имаме 18 паркирани автомобила. А обратния случай да няма разчертаване е още по вреден. тогава всеки паркира,където сииска, когато е празно и не знае как да се разположи и при 20 места ще се съберат най много 15. Бусове и джипове има многократно повече от смартчета , които да паркират.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Доста добро решение на кръстовището на “Малинов” и “Самара” да направят и трите ленти за направо по “Малинов” посока СОП, за съжаление обаче никои не гледа маркировката.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3525
    • View Profile
Тя маркировката в София (където изобщо я има) се възприема като някакви рисунки по пътя и нищо повече. В този град има други правила за движение, базиращи се на основното правило "Кой превари, той завари". Ситуацията е отдавна изпусната от контрол и само камери, следящи абсолютно всяко нарушение, на всяко кръстовище и светофар и яка тесла, придружени от преработка на инфраструктурата така, че физически да не позволява своеволия биха вкарали нещата отново в релси. То всъщност точно защото отношениета на СО към маркировката е като към някакъв крайно незначителен елемент от инфраструктурата и организацията на движението, такова е и отношението на "шофьорите" към нея...
« Last Edit: 15.07.2023, 10:02:05 by bagercho »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15150
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Сега остава да кажеш, че искаш джърсита и гумени бордюри върху всяка непрекъсната линия. Проблемът не е в нарушаването на маркировката, а в нарушаването на безопасността. Ето пресен пример от тази седмица за непозволен ляв завой, който беше изпълнен по безопасен начин. В никакъв случай не толерирам такива нарушения, просто казвам, че съзнанието за безопасност стои много над спазването на маркировката. Най-големият неуспорим проблем с лоша маркировка в София е „Патриарх Евтимий“, но там нещата са, както казваш, изпуснати, но не заради маркировката, а заради цялостното абсурдно състояние на булеварда, който се нуждае от незабавен основен ремонт и маркировката с нищо няма да оправи положението. И другото по „Сливница“ трябва да положат качествена маркировка, каквото не нанесоха миналата година, когато откриха велолентите и сега остъргания асфалт от старата маркировка се вижда по-добре от новата.
« Last Edit: 15.07.2023, 10:24:12 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Левите завои в много случаи са забранени не заради безопасност, а за да не се задръства движението.
Какво ще стане, ако всички започнат да правят "безопасни" забранени леви завои, запушвайки останалото движение?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15150
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Както добавих към предното си мнение, не го оправдавам, в никакъв случай. Когато ние с баща ми караме колата и имаме изход от паркинг на супермаркет с десен завой, винаги спазваме предписанията и правим обратен завой на първото възможно безопасно място. Специално в идеалния център маневри като цитираната на място като цитираното - трасе с по-висока скорост и две активни ленти, са изключително опасни, а ако търсиш да ги изпълниш безопасно, ако изобщо е възможно, губиш много време, както се вижда от видеото. Аз бих апелирал за гумени бордюри по „Скобелев“ между „Руски паметник“ и Петте кьошета например. За същата тази отсечка на „Стамболийски“ също. Около невралгични места на изходи от паркинги на супермаркети също трябва да се поставят гумени бордюри. В „Люлин“ има две такива места, едното е при „Лидъл“ на „Д-р. Петър Дертлиев“ и другото е на „Фантастико“ на „Джавахарлал Неру“. Първото иди до иди, трафикът не е толкова силен, може да мине номера, но на „Джавахарлал Неру“ е ужасно. Там всеки втори е нарушител и понеже активната лента е една движението се задръства. Ето още един пример от същото място на „Стамболийски“.
« Last Edit: 15.07.2023, 10:50:35 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15150
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Хайде сега да разгадаем тука две ленти ли се падат или само една. Ако се гледа маркировката от 2015 г. трябва да е една, но нова не е нанасяна от години и там всеки си се оправя по свое му. Физическата ширина на платното предполага да има две ленти, но тъй като там правото за „Булина ливада“ е много слабо масово се практикува вдясно да се редят завиващи наляво, а вляво не се реди почти никой от съображения за безопасност, защото след кръстовището завилите от лявата лента нямат друг избор освен да продължат само и единствено в най-вътрешната до трамвайната линия, когато извършат завоя или просто липсата на маркировка плаши шофьорите и те решават да се прилепят плътно вдясно. Според мен трябва да има две ленти една само за наляво за средна или лява лента след завоя и една за направо и наляво за продължаване по „Булина ливада“ или за най-дясната лента на „Стамболийски“. Ако пък толкова не искат да има две ленти да защриховат ивица, както съм очертал в прикачения файл. Във всеки случай пълната липса на маркировка е абсолютно скандална.
« Last Edit: 18.08.2023, 11:10:11 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13860
    • View Profile
Логично е да са две изходящи и една входяща лента. Като минавам оттам, винаги се престроявам в лява лента.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На новото кръгово на Климент Охридски и Ляпчев външната лента е заградена с преносими заграждения и е направено еднолентово.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Има забрана вече за ляв завой от Малинов посока Сахаров, идвайки от Цариградско посока метростанция Младост 3

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Има забрана вече за ляв завой от Малинов посока Сахаров, идвайки от Цариградско посока метростанция Младост 3
Днес се наденах на тая забрана и колко съм ги псувал... Едно, че създава значително неудобство, защото няма къде да направиш обратен след това, ама и разбираш за тази промяна на 10м. преди кръстовището. Наложи се да обръщам зад Макдоналдс с 3 десни и 1 ляв завой, минавайки от най-лява в най-дясна лента в лудницата там. Ако го беше мислил, някой който може да мисли, щеше да сложи поне 100м. назад знак с промяната и как да завиеш, ако отиваш натам.
Като бонус задръстването за левия завой към Филип Аврамов се е увеличило значително и то извън час пик. След 2 седмици там ще е ужас вечер.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13860
    • View Profile
« Last Edit: 04.09.2023, 17:03:13 by ozzy »