Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 19597 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
И аз това си мислех от известно време, но може би няма пари, а Братоев нищо и не казва в интервютата си освен за Сименсите.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5915
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Вече сме февруари и никакво раздвижване по тази втора поръчка  :neznam:

https://app.eop.bg/today/387074
Пиши на Братоев да го питаш какво става. Ако и той не ти каже, Пейчев ще ти даде координатите на по-горната инстанция :)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
В другия форум казаха, че е прекратена процедурата за втората 8ца влакове на Шкода, поради участието само на един участник. Дано отменят това решение и докарат още 8 шкоди, че не е ясно първите русичи колко ще го избутат без модернизация или капитален ремонт, а капитален ремонт не знам дали могат да правят в Обеля. В Москва със сигурност вече се оглеждат дали да ги пращат на ремонт или да бракуват русич.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14108
    • View Profile
Доста спорно решение. Явно се надяват да се появи още някой кандидат от калибъра на Метровагонмаш, или пък да им вдигнат санкциите...

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1377
  • o_o
    • View Profile
Или просто защото ви отрязаха вече 4 пъти по Развитие на Регионите.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
Или просто защото ви отрязаха вече 4 пъти по Развитие на Регионите.

Най-вероятно е това. Беше ясно от самото начало че тези 8 влака са кьорфишек.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3706
    • View Profile
Доста спорно решение. Явно се надяват да се появи още някой кандидат от калибъра на Метровагонмаш, или пък да им вдигнат санкциите...
Бих им препоръчал да проучат пазара в такъв случай, защото кондидат от калибъра на МВМ са евентуално китайците от CRRC, или пък турците да се пробват и в този бранш.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
...от калибъра на МВМ са евентуално китайците от CRRC, или пък турците да се пробват и в този бранш.

Които пък няма как да се доберат до поръчката заради ограничения на европейския пазар...

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15670
    • View Profile
    • Email
Много повече има нужда да си купят влакове за БДЖ отколкото за метрото. Там има много по голям недостиг и отменени влакове. Няма да е честно все за нас, вече сме достатъчно богат град да си купим сами. То ако 8 влака не може да си позволим е смешно.

Иначе се чудя при все че у нас има 2-3 вагонни завода дали не може да се произведе такова нещо у нас? И без това цялата електроника е от големите фирми.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1642
  • 9060
    • View Profile
Това с "богатия" град е като цяло глупост, тъй като бюджетирането на общините в България е централизирано. От 2 млрд. лева бюджет на София, по-голямата част отиват за издръжка на училища, болници, ГТ и т.н. От останалите голяма част се прехвърлят от предишна година, заради неизпълнение на проектите от капиталовата програма и така стават тези колосални цифри. Реалността е малко по-друга.

Иначе БДЖ получи едни стотици милиони да си купи влакове по разни програми и успя да си купи едно голямо нищо.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3706
    • View Profile


Иначе се чудя при все че у нас има 2-3 вагонни завода дали не може да се произведе такова нещо у нас? И без това цялата електроника е от големите фирми.
Не може Ивчо, ти не разбра ли че в България сме некадърни за такива неща? Забрави ли как приключи опитът  само да се модернизира, даже не и да се произведе съвременен вагон за БДЖ, пак с части от големите фирми, понеже ние и без това нямаме такива?
« Last Edit: 26.02.2025, 19:44:46 by bagercho »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Иначе се чудя при все че у нас има 2-3 вагонни завода дали не може да се произведе такова нещо у нас?
Не! Нашите заводи произвеждат товарни вагони на кило по отдавна утвърдени проекти. Развойна дейност почти няма.
Не много сполучливият опит за модернизация на вагон серия 74 е на практика най-доброто, което може да се постигне на местна почва.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11525
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Да, ама и то не сполучли.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3594
  • ČKD
    • View Profile
Шкода днес се похвалиха, че последния вагон за новите ни влакове е готов. Сега започват да ги оборудват. :fan:
« Last Edit: 10.03.2025, 16:50:57 by Mammoth »

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
  • В единението е силата
    • View Profile
В другия форум казаха, че е прекратена процедурата за втората 8ца влакове на Шкода, поради участието само на един участник. Дано отменят това решение и докарат още 8 шкоди, че не е ясно първите русичи колко ще го избутат без модернизация или капитален ремонт, а капитален ремонт не знам дали могат да правят в Обеля. В Москва със сигурност вече се оглеждат дали да ги пращат на ремонт или да бракуват русич.


  Капитален ремонт в Депо "Обеля" не се извършва. Най-вероятно въпроса е политико-икономически-комисионен ,а не чисто процесуален. За първите 8 Шкоди имаше един участник и не беше проблем. Сиурно ще има нов търг - надявам се на Шкода. Многото различни модели метро вагони са трудност за експлоатация и ремонт. Надявам се малката бройка и условието за използване на системата АЛС-АРС да откаже другите евентуални участници.