Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 11952 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Тук-там има реализирани резервни коловози, където могат да домуват състави.

Но не и 8, аз броя място за 5 състава по резервни коловози из града. Да не би да планират да държат състави на открито до халето?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17617
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тук-там има реализирани резервни коловози, където могат да домуват състави.

Но не и 8, аз броя място за 5 състава по резервни коловози из града. Да не би да планират да държат състави на открито до халето?
2 на Величков, също по толкова на Витоша, Летището и на Бизнес парка. Логично е и да са най-вече на крайните станции, откъдето да се осигури балансирано начало на обслужването по цялата дължина на линиите. Два състава могат и да нощуват на Сливница в тунелите към депото. Така общо има място за 10 състава.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 845
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
По ЗОП опцията за допълнителна доставка не може да бъде повече от 50% от обема на основната поръчка. Т.е. за до 4 влака можеше само да се анексира старият договор. За 5+ трябва нова процедура.

На МС Витоша също отлежава резервен състав.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
На МС Витоша също отлежава резервен състав.

difian е броил горе МС Витоша вече. Прави 8 състава на резервни коловози и 52 в депото, всичко над тази бройка ще трябва да отлежава на открито или по станциите.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
    • View Profile
    • Email
На МС Витоша също отлежава резервен състав.

difian е броил горе МС Витоша вече. Прави 8 състава на резервни коловози и 52 в депото, всичко над тази бройка ще трябва да отлежава на открито или по станциите.

След 20 години да не станем първата мрежа с Патерностер-метро? Забележителна недалновидност
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
А можеше и да пуснат предната поръчка с опция за доставка на допълнителни вагони при евентуално осигурено финансиране и сега просто щяха да активират опцията. Без излишни нови процедури и обжалвания.

  Съгласен съм, но това изразява лична позиция.
  Решенията относно такива процедури се взимат от ръководството на "Метрополитен" ЕАД София и предполагам Общински съвет. Може би грубо казано сега са осигурени нужните средства и затова се получава на парче.
  Относно коловозите в Депо "Обеля" - не може да ги смятате едно към едно. Някои от коловозите са единични и/или се пазят празни за случайни ремонти, които изискват разкачане и/или вдигане на подемници. На някои коловози има влакова мивка, канален струг и те са без канал(и не само те) - на коловозите без канал не може да се направи технически преглед при влизане в депо на състава, което означава вкарване на коловоз с канал и след това прегариране, което изисква време и маневри. Може би депо "Обеля" в някакъв период (преди пристигането на 8те нови състава) ще бъде разширено.
 Огромна тема е защо в изминалите години земята около сегашното депо е продадена, но не мисля че има особен смисъл да го коментираме.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11064
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Вероятно защото е имало вяра в светлото бъдеще на разклонението към Илиянци и планираното депо там.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8514
    • View Profile
Трамваите се справят спокойно с пътникопотока към Илиянци, има перспективи за градска железница и надали в близките десетилетия ще е нужно разклонение там.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17617
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Трамваите се справят спокойно с пътникопотока към Илиянци, има перспективи за градска железница и надали в близките десетилетия ще е нужно разклонение там.  :rolleyes:
Това не го коментираме в момента, проблемът е как с лека ръка се затриват много неща - продават се ключови имоти, което в последствие спира възможностите за развитие на много дейности свързани с мобилността, благоустройството, жилищните политики, социалните дейности...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6086
    • View Profile
    • Email
Може би депо "Обеля" в някакъв период (преди пристигането на 8те нови състава) ще бъде разширено.
 Огромна тема е защо в изминалите години земята около сегашното депо е продадена, но не мисля че има особен смисъл да го коментираме.

Разширяване на депото изисква много повече време от доставката на 8 състава, още повече при липсата на терен който удобно е отишъл в частни ръце и сега ще му искат тройна цена. Явно или не е домислено докрай или се планира бракуване/продаване на стари състави.

По принцип общината има опит в такива работи, вместо да построят навреме депо Искър държаха десетилетия тролеи по улиците пред депо Надежда, какво му е да наемат няколко коловоза от НКЖИ и да разположат съставите там, всеки ден ще получават ново пребоядисване таман.
« Last Edit: 04.06.2024, 15:56:07 by fafan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16248
    • View Profile
    • Email
продават се ключови имоти
Вероятно обелските полета са частни, съответно реституирани, тъй като в ОУП към 1995 г. надали фигурира разширение на депо Обеля.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8514
    • View Profile
Законът на големия пианист Лучников даваше възможност за реституция на имоти, върху които е предвидено да се извърши строителство, но то не е започнало.  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16248
    • View Profile
    • Email
Законът на големия пианист Лучников даваше възможност за реституция на имоти, върху които е предвидено да се извърши строителство, но то не е започнало.  :)
Да, а тук не е било и предвидено даже по онова време. Пък и думичката "предвидено" предполага актуален ОУП към началото на реституцията (а не дописка в Работническо дело или Вечерни новини), какъвто "случайно" нямаше.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
   Тук ще разделя отговора на две части. Първата е (то е за цяла отделна тема, но трябва много време и ровене.)идеята за построяване и изпълнението на Депо "Обеля". Втората част е какво ще се направи най-вероятно за належащо увеличаване на вместимостта.
   Казано накратко (това което знам, без да претендирам за 100% достоверност) Депо "Обеля" е започнато по план и идея ("copy&paste") по готов съветски проект. В проекта влиза собствена топлоцентрала, пожарна и Бог знае още какво. Чувал съм, че всичко зад Депото до околовръстното е било предвидено за него. Зад така наречения корпус 1 и 2 (старото хале) е трябвало да има същото коловозно развитие и подобно по големина хале (на видеото от дрон се вижда оставеното празно място, сега се застроява от частен собственик). Ако човек види на живо или на кадрите на дрона халетата в дясно от изпитателния коловоз, на "Militzer & Münch", "TakeAway" и др.(индустриалните площи и халета на тази места /североизточно от депото/ са били на Метрото/предвидени за Депо "Обеля".) ще забалежи, че халетата са от същият тип като Корпус 1. През следващите годините (90-те) се осъзнава, че проекта към реалността е неприложим нито финансово, нито логистично. Метрото тръгва с клизма, а големите планове явно се загърбват и голяма част от имотите са разпродадени. Така голям държавен ресурс отива или на вятъра или по частни сметки. Отварям скоба тук - лично моето мнение (леко казано не съм привърженик на идеите на комунизма и полтически и икономически и социално) е, че през така наречения преход чисто държавнически трябваше част от индустрията да се реформира и изведе на конкуретни "релси" както направиха други държави от соц.лагера - Чехия, Полша, Унгария, Румъния...сега са светлинни години пред нас. Както и да е, пложението е такова каквото е.


  По втората част - разширението на Депо "Обеля" може да стане частично като разширение на вече съествуващи халета, което не би отнело много време и би "подслонило" новите 8 метровлака. Не е най-доброто решение, но в границите на сегашната реалност е едно от малкото осъществими.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Без осигурено финансиране как ще ги купите, отрязали са Метрополитен по ОПРР. По други програми ще има ли възможност, или ще се чака както винаги последният момент с артисалите пари.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
Без осигурено финансиране как ще ги купите, отрязали са Метрополитен по ОПРР. По други програми ще има ли възможност, или ще се чака както винаги последният момент с артисалите пари.


 Не съм компетентен да ти отговоря. За сега са само слухове - времето ще покаже.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5446
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
...през така наречения преход чисто държавнически трябваше част от индустрията да се реформира и изведе на конкуретни "релси" както направиха други държави от соц.лагера - Чехия, Полша, Унгария, Румъния...сега са светлинни години пред нас.
Те още тогава са били пред нас, което предопределя и последващото им развитие. Достатъчно е да сравниш Т6М-700 и Т6А2.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8514
    • View Profile
Румъния не е била много по-напред. :rolleyes: