Други видове транспорт > Въжени линии
Вдигат два лифта в Търново
c.r.u-to:
Вдигат два лифта в Търново
ВEЛИКО ТЪРНОВО. Два лифта ще тръгват от старата столица. Единият ще води до Арбанаси, криволичейки по платото под бившата резиденция на Тодор Живков. Другият ще e от паметника на "Никола Пиколо" в Търново до празната площадка между двата тунела по пътя за Русе. Така туристите ще могат да оставят колите си на паркинг извън града, вместо да обикалят с часове и да търсят място в центъра. Двете въжени линии за първи път влизат в инвестиционната програма на местната община. За предварителните проучвания за двата лифта са заложени около 10 000 лева. Кога ще станат готови обаче и двете съоръжения, все още не е ясно, защото се търси инвеститор.
blagun:
Поредната фантасмагория. То всеки локален управник си има номер - кой мост над Дунава ще прави, кой тунел под Балкана, само за парите не казват нищо...
Някога в Търново спрягаха тунел под Арбанаси (към Горна Оряховица), сега лифт към Арбанаси ще правят...
difian:
--- Quote from: blagun ---Поредната фантасмагория. То всеки локален управник си има номер - кой мост над Дунава ще прави, кой тунел под Балкана, само за парите не казват нищо...
Някога в Търново спрягаха тунел под Арбанаси (към Горна Оряховица), сега лифт към Арбанаси ще правят...
--- End quote ---
Аз мисля,че идеята е добра,както много други идеи,но проблемът при нас е,че винаги много се говори и нищо не се върши.Велико Търново е прекрасен град и би било страхотно.Релефът там позволява да се направи и зъбчата железница,нещо като funiculaire.Мисля,че се сещате за какво говоря,не съм много сигурен за правописа,но сега ме марзи да проверявам.Ще е страхотна атракция.Аз дори за софия съм си мислелпри слона между Московска и Дондукова,но той не е много стръмен и дълъг.Но бюрокрацията,алчността,простащината и другите типично български "качества" биха провалили почти всяка подобна инициатива...
blagun:
--- Quote from: difian ---... зъбчата железница,нещо като funiculaire.
--- End quote ---
Фуникуляр и зъбчата железница са различни неща. Фуникулярът е нещо като асансьор, на който двете кабинки са противотежести една на друга. Той върви по много стръмни, но прави склонове. Примери за такива - Будапеща, Айфеловата кула, остров Капри, Залцбурги др. Ето Будапещенският фуникуляр:
Зъбчатата железница е като всяка друга жп линия. Само че може да изкачва по-стръмни наклони от конвенционалната. Това става, като между двете релси има рейка със зъбчат улей. В този улей върви зъбчато задвижващо железницата колело.
Ето една такава в Швейцария:
В случая с Търново подходящ би бил фуникуляр (или лифт, разбира се). Но мисля, че преди такова любопитно строителство в този град трябва да се реши въпросът с автомобилния поток, преминаващ през стария град. За извеждане на транзитния поток бяха направени магистралата към Русе и южния пътен възел. Но макар и без транзитен поток, главната улица в стария град в момента не може да бъде затворена - това означава да се отреже достъпа до Царевец, Асеновата махала, част от промишлената зона.
difian:
--- Quote from: blagun ---Фуникуляр и зъбчата железница са различни неща.
--- End quote ---
Благодаря за поясненията!Правя разликата,просто бях предложил и двата варианта.Наистина при търновските наклони май по-подходящ би бил един фуникуляр.За трафика не се ли използва тунела?Като построят А2,трафикът София-Варна ще се измести на север и това би облекчило доста нещата.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version