Други видове транспорт > Въжени линии
Вдигат два лифта в Търново
blagun:
--- Quote from: difian ---За трафика не се ли използва тунела?
--- End quote ---
Двата тунела са на пътя Русе-Стара Загора. Преди построяването им беше ужас, тъй като целият транзитен трафик север-юг минаваше през стария град.
Транзитния трафик изток-запад минава по южна тангента и също е общо взето безконфликтен. Пресичането на двете посоки става на сложна детелина, изграждана повече от 10 години.
Така че въпросът с транзитния трафик е решен. Вероятно магистрала Хемус ще преминава северно от града, така че проблеми няма да възникнат, поне в обозримото бъдеще.
Но в стария град има единствена двулентова главна улица - между паметника на майка България и входа на Царевец. Тя е единствената връзка за Царевец, Асеновата махала, част от промишлените предприятия, гара Трапезица, Арбанаси (временно затворен поради свличане). Надземна алтернатива или разширяване на тази улица не е възможно предвид сложния релеф и завоите на Янтра. Би могло да се мисли за сложно съоръжение - комбинация от виадукти и тунели в посока хълма с паметника на Асеневци (под хълма с двойно пресичане над реката). Сложността идва и от пресичането с изградените съоръжения - жп и магистралните тунели и виадукти. би могло да се мисли и отклонение от русенската магистрала през жп гара Трапезица и свързване с пътя за Арбанаси и Асеновата махала.
Отклоних се много, идеята ми е, че Търново има много по-сериозни и нерешени инфраструктурни необходимости, отколкото откровено фанфаронски проекти с лифтове и фуникуляри.
Hakkinen:
Лифтовете не са фантасмагория. Строителството на лифта от северния вход на Велико Търново до паметника на Никола Пиколо в старата част започва, като ще е готов догодина по това време. Стойността е 1 млн лева, ще работи денонощно, а кабинките ще са с вместимост от 16 места. В началната точка ще има паркинг с около 150 места, а основната цел е турстическите автобуси да не влизат в стария град, а да паркират там. Ето повече информация ->
Кабинков лифт ще извозва туристите от паркинг в подножието на хълма Трапезица до паметника на Никола Пиколо във Велико Търново. Те са с вместимост от 16 души за седящи и правостоящи, а общата дължина на въженото съоръжение ще бъде 400 метра. Разстоянието между двете крайни точки ще се изминава за 10 минути.
Изграждането на лифта ще струва около 1 млн. евро. Подробният устройствен план на съоръжението е одобрен от Националния институт за паметниците на културата (НИПК). От общината поясниха, че проектът ще кандидатства за финансиране по оперативна програма "Регионално развитие". Намерението на общинарите е лифтът да заработи до началото на 2009 г.
Проектът е разработен след двегодишни проучвания. Той е дело на "Тобо" ООД, официален представител за България на германската фирма "Допелмайер". В долната станция на лифта ще бъде изграден паркинг за 150 леки автомобила и 8 автобуса. Съоръжението ще работи целогодишно.
Идеята за изграждането на съоръжението е на общинската агенция по туризъм "Царевград Търнов". Нейният управител Даниел Панов обясни, че подобни лифтове се използват на много места в Европа. В Барселона, Франкфурт, Будапеща, Прага и други съоръжението свързва старата и новата част на града.
Разработката за въженото транспортно съоръжение е представена в НИПК заедно с проекта за лифтов транспорт до Арбанаси. От института обаче отхвърлили второто предложение, което предвижда другата въжена линия да тръгва от подножието на Балдуиновата кула на крепостта "Царевец" и да стига до началото на Арбанаси. Според експертите на НИПК трасето на лифта ще наруши културния пейзаж на старата столица. Даниел Панов обаче контрира, че трасето, което по права линия ще бъде 1.5 км, е не само най-екологичният превоз до Арбанаси, но също така атрактивен за туристите и в никакъв случай не нарушава общата визия на региона. Панов подчерта, че ако от института по паметниците са толкова загрижени за визията на Арбанаси, като начало би трябвало да преустановят високото строителство в архитектурния резерват. Разстоянието между Търново и Арбанаси може да бъде изминавано по въздуха за 12 минути.
Мила МИЛЧЕВА
LG_:
Някаква информация относно кой е инвеститора, колко ще струва ползването му има ли? Важно е, защото ако е прекалено скъпо никой ням ада го плозва и идеята за "намаляване на трафика" пропада.
xcheffo:
Благун е прав - движението в Търново е ужасно. Не че въжената линия е лошо нещо, просто не решава никакъв проблем.
За тунела под Арбанаси не съм съгласен - с този Триградието ще се превърне в 130 хиляден център с международно летище, близост до магистрала, главен път и основна ЖП линия. Да не говорим, че разумният начин за разрастване на Велико Търново е всъщност през Горна Оряховица и Лясковец и към равнината.
Само да не стана като оня с метрото за Перник
Blago84:
Според мен при релеф като този в старата част на Велико Търново, въжената линия е идеален транспорт, включително и градски. Мисля че пътникопотока който може да обслужи е повече от задоволителен. Автобус или тролей не би се справил по добре, трамвай или метро няма как да изпълзят... Така че лифта е оптимално решение. Някой може ли да приложи приблизителна схема как евентуално ще бъде разположена линията?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version