Други видове транспорт > Въжени линии
Изграждането на нови лифтове
Blago84:
И колко според вас е ширината на реката? Ако е бикабелна система, спокойно ще мине над реката с едно междустълбие, тъй като и двата стълба биха били височки, разликата във височината на бреговете не е от сериозно значение. И двете съоръжения биха могли да се реализират на по 6-7 стълба (общо), струват много по-малко от мост и ще осигурят евтини връзки между съседините градове. Аз съм с двете ръце "ЗА".
blagun:
--- Quote from: Blago84 on 07.11.2008, 06:17:02 ---И колко според вас е ширината на реката? Ако е бикабелна система, спокойно ще мине над реката с едно междустълбие, тъй като и двата стълба биха били височки, разликата във височината на бреговете не е от сериозно значение. И двете съоръжения биха могли да се реализират на по 6-7 стълба (общо), струват много по-малко от мост и ще осигурят евтини връзки между съседините градове. Аз съм с двете ръце "ЗА".
--- End quote ---
Двата града не са един срещу друг. Срещу центъра на Русе в Румъния е заблатена гора. Най-удобната връзка е между Парка на младежта в Русе (в източната част на Русе) и пристанището на Гюргево - то така е предвидено според дописката. Според Гугъл ърта разстоянието там е 1000 м, т.е. никакъв проблем за лифт с 2 стълба.
Технически е възможно, но ми е наивна икономическата "обосновка" в дописката. Това съоръжение би било чисто атрактивно:
1. Пристанището на Гюргево е на около 1-2 км от града, който се намира навътре в сушата в североизточна посока.
2. До северната част на парка обществен транспорт няма и не може да има - само това липсваше - да съсипят хубавия парк с нещо като алея Яворов.
3. Това лифтът да е по-евтин от автобус между двата града ми звучи наивно, направо невероятно.
4. Дали има или няма лифт, тези, които пътуват с коли, ще си продължат така. Някак си е неудобно да помъкнеш торбите от Метро-Русе пред целия Русе, на лифта и от пристанището до града в Гюргево. Друг е въпросът, че безумно високата такса на моста (най-високата в Европа мостова такса на линеен метър) трябва да се свали, още повече че състоянието на моста не отговаря на раздутите такси.
Blago84:
1000 м е напълно възможно в рамките на едно междустълбие (за олимпиадата в Канада правят един с междустълбие над 3000м), а нищо не пречи с няколко стълба повече, лифта да се удлъжи до самото Гюргево. Ако има такава линия, следва станциите и от двете страни да са обвързани с МГТ в двата града. А до колкото съм минавал по моста, капацитетът му не е завиден, така че по-добре без автобуси Русе-Гюргево по него. Спроед мен е напълно изпълнимо с по-малко от 10 стълба - два през реката, два за подходите от височината на станциите до височината на пресичане на реката и евентуално два-три за достигане на Гюргево. Или точно както съм написал в предишното си мнение - 6-7. Проблемът с изместването на станциите по оста изток-запад може да се реши с даването на лек диагонал на линията или с лека чупка на Румънския бряг. При бикабелите чупките не са толкова сложни и скъпи колкото монокабелните Не мисля че системата ще е скъпа и поне според мен може да бъде и ефективна.
LG_:
--- Quote ---В средата на декември ще е готов новият 4-седалков лифт в Чепеларе
За началото на зимния сезон ще бъде пусната в експлоатация и системата за изкуствен сняг
Хеликоптер завърши монтажа на стълбовете за новия лифт в Спортно-туристически център "Чепеларе". Модерното четириседалково съоръжение ще бъде пуснато в експлоатация в средата на декември. То е с капацитет 2000 души на час и само 9 минути ще бъдат достатъчни на туристите да изминат 2700 м, разстоянието от града до връх Мечи чал. Лифтът е доставен от френската компания "Помагалски".
За началото на зимния сезон ще бъде пусната в експлоатация и най-модерната в България система за изкуствен сняг. При -3 градуса системата ще може да покрие пистите със сняг за 100 часа.
Инвеститор в съоръженията е публично-частното дружество "Чепеларе курорт" АД, акционери в което са община Чепеларе с 49% и "Родопска инициатива" АД с 51%. Вложенията са част от проект за превръщане на Чепеларе в предпочитана от българи и чужденци туристическа дестинация през следващите 5 години. Проектът за Спортно-туристически център "Чепеларе" предвижда инвестиции за над 50 млн. евро, като над 15 млн. евро ще бъдат вложени само в съоръжения.
Първият етап завършва в края на тази година и включва реконструкция на съществуващия лифт, изграждане на ново лифтово съоръжение с дължина 2700 метра, изграждане на система за изкуствен сняг за писта с дължина 3.5 км, доставка на две нови снегоутъпкващи машини "Принот", цялостна обработка на съществуващите писти, маркировката им по европейски стандарти и изграждането на специално проектиран сноуборд парк. Планираната инвестиция в първия етап е 8 млн. евро, като от тях над 1 млн. евро са вложени в системата за изкуствен сняг. Главен изпълнител на строителните работи е "Понсстрой инженеринг".
Вторият етап ще се реализира в периода 2009-2011 г. Той предвижда създаването на спортно ядро до град Чепеларе и втори лифт, дълъг над 3 км, свързващ спортните съоръжения с връх Мечи чал.
По време на третия етап ще продължи изграждането на летни спортно-развлекателни съоръжения в спортен център, който ще бъде разположен на самия връх Мечи чал, до река Чая. Предвиждат се и съоръжения на междинна станция около пистата за биатлон. До града се предвижда проектирането и изграждането на малко съвременно ваканционно селище.
--- End quote ---
blagun:
--- Quote from: LG_ on 19.11.2008, 14:57:34 ---В средата на декември ще е готов новият 4-седалков лифт в Чепеларе
--- End quote ---
Най-сетне това се случи! От 1997 ходя всяка зима на Чепеларе и слушам грандомански раздувки, вкл. от предния кмет Тодор Тодоров. Родопчани са много симпатични хора и купонджии, но всичко в този край се точи с такта на родопска песен.
Чалът има дадености - много дълги писти, има лесни и трудни трасета, но безумно бавният и маломощен лифт, очуканата и безснежна долна лифтова станция и липсата на удобен паркинг го правеха неудобен. Надявам се в края на февруари да изпробвам новия лифт и новите снежни оръдия. Радвам се, че са се отказали от грандоманските идеи за лифтова връзка със Снежанка.
Забелязвам, че разпространената по доста източници нова ски-карта на Мечи чал не е реалистична, а пистите са сериозно подценени като трудност. Писти 1 и 5 съвсем не са сини - те са червени с черни участъци! Това е точно обратното на европейските стандарти за надценяване на маркировката, за да се плашат новаците.
Ето една оцеляла стара, но по-реалистична карта:
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version