Инфраструктура > Трамвайна инфраструктура

Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост

(1/420) > >>

NiGhtPiSH:
Е мисля, че е доста интересна тема. Някой може ли да разкаже найната история и откъде са орязали парите за довършването и? Има ли перспектива да бъде завършена?

blagun:

--- Quote from: NiGhtPiSH ---Е мисля, че е доста интересна тема. Някой може ли да разкаже найната история и откъде са орязали парите за довършването и? Има ли перспектива да бъде завършена?
--- End quote ---
През втората половина на 80-те имаше проект трамвай да върви от гара Искър до Младост, зад Деница да тръгва отклонение за Младост-4, а по-нататък да върви ло Андрей Ляпчев, Кл.Охридски, тунела под ТМ кула до Юнак. По това време битуваше яловата идея крайните квартали да бъдат свързани с центъра с нормалнорелсови трамваи, а метрото да се строи едва ли не между другото. Първи метродиаметър трябваше да върви под Цариградско шосе. Странно откъде в тогавашните градски фактори се появи такава идея, след като даже в тогавашния Биг брадър СССР се заляга преди всичко на метрото. Освен това, където по света има трамвай периферия-център, той е по скоростно автономно трасе, непресичащо светофари. Но в София такива трасета няма - даже и по-новите трамвайни трасета минават през безброй светофари и по този начин трамваите не допринасят особено за облегчаване на градските задръствания, тъй като те изчакват или биват изчаквани от другите участници в движението. Ако изобщо има нужда от подобни трасета, те трябваше да бъдат изпълнени на две нива - примерно на ТМ7 по България, ТМ22 до Ботевградско и ТМ5 до ЦБ3.

По време на Янчулев се взе радикално различно решение - метрото да ползва издълбания тунел под ТВ кула. Може би експлоатацията на ТМ20 показа, че времената за достигане на трамвай от Дружба и Младост до центъра са отчайващо огромни. Сега има някакви идеи за използване на дружбенската част от тази линия за довозване до метрото.  Иначе перспективите като цяло в развитието на трамвайните трасета по перспективния план до 2020 г. са:
- довозване до метрото
- преминаване през тесния център
- рингово трамвайно трасе по третия ринг (Г.М.Димитров-Хладилника-Каблешков-Овча купел).
Най-вероятно е и трамвайното трасе до Овча купел-2 да не види бял свят, а в перспектива (завършване на МД-3) дотам да ходи лъч или разклонение на метрото.

difian:
В окончателния проект за застрояване на Овча Купел трамвайното трасе е предвидено, така че то вероятно ще види свят.

 Много по темата с това трасе можеш да прочетеш в официалния форум.Тук май сме го коментирали повече около метрото в Дружба и ролята му на довозващ  транспорт.Ето ти снимки от изграденото кръстовище зад Билла-Младост:http://snimka.bg/album.php?album_id=32331&photo=26

Eliano:
А аз се чудя, защо не се направи линия (или пък 20 да се промени), която да минава от там и да върти в полето, преди Цариградско Шосе?

conecto:

--- Quote from: Eliano ---А аз се чудя, защо не се направи линия (или пък 20 да се промени), която да минава от там и да върти в полето, преди Цариградско Шосе?
--- End quote ---
[/size] Забрави, тази линия отдавна започна да се руши бавно, малко по малко. Пък и какъв е смисълът трамваят да стига до средата на полето, наблизо само хипермаркети и автоборси има, т.е. хората използват предимно лични автомобили. Сега гледам, че се строят някакви блокчета в тази част на "Дружба", но пък ТБ 4 минава оттам.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version