Транспортът по света и у нас > Транспортът по света
Skoda
KRAKOMOBILA:
Тъй като съм огромен фен на всичко що е Шкода (28E,68E5,20tr,Europa,Madara,120L) реших да отворя тази тема. В България не са най-разпространените автобуси но тук там се срещат 9tr,14tr,15tr. Ето малко информация какви тролейбуси са произвеждали Шкода през годините, аз мисля, че това са най-красивите тролейбуси в света (мое лично мнение) надявам се темата да ви хареса.
Започвам с може би първият тролейбус Шкода, той е с модел 1 Tr и е производство 1936 година. Двигателят е с мощност от 66,2 Kw. Возилото побира 72 пасажера и може да развие максимална скорост от 46km/h.
1 Tr.
2 години след пускането на 1 tr започва производството на 2 tr. Тролейбусът е вече леко по-съвременен и значително по-мощен. Производството му е 1938 година, разполага с два двигателя с обща мощност 90 kW (2x45kW),побира 74 пасажера и максималната му скорост е 50km/h.
2 Tr
3 Tr - Този тип тролейбуси вече започват да се произвеждат серийно от 1941 до 1948 година. Мощността отново е 90 kW (2x45kW), събира 80 пътника (почти колкото BMC-тата ) и максималната му скорост е 45km/h. Интересно е, че по новият модел 3 Tr e по-бавен от по-старите 1 и 2 Tr, но за сметка на това събира малко повече хора.
3 Tr
4 Tr - Този тролейбус е прототип и е нещо като модернизирана версия на 3 Tr разлика на външен вид няма, интересното и при 3 Tr и при 4 Tr, че над двата предни прозореца има прожектор като при локомотив. Разликата между 3 Tr и 4 Tr е единствено в мощността на електрическите двигатели при 3 Tr както споменах по-горе е 90kW или 2х45kW, докато при прототипа 4tr който е произведен 1 година след 3tr (1942), мощността е 2х60 или 120kW, което си е почти двойно колкото на 1 tr.
Чертеж на 3 и 4 Tr
5tr - Отново прототип и първият двуосен тролейбус на Шкода. Произведен 1943 година с мощност от 65kW, "вместимост" 52 пътника и максимална скорост от 45km/h. На външен вид прилича на 9 Tr.
5 Tr
6tr - от както Шкода произвежда 5tr, вече няма произведен несъчленен 3 осен автобус от Шкода от което следва, че и 6tr е двуосен. Тролейбусът е нещо като усъвършенствана версия на 2Tr. Произвежда се серийно от 1948 до 1950 година с мощност от 96kW и максимална скорост 46km/h. Събира 79 човека.
6 Tr
7tr - Произвежда се серийно от 1951 до 1955 година. Първоначално са строени с мощност от 96kW максимална скорост 45km/h и 80 пасажера. По късно вече е имало подобрение и вече са станали с мощност от 120kW максимална скорост 56km/h и с 2 пасажера повече място.
7tr
8tr - Серийно производство от 1956 до 1961 година, мощност от 110 и 120kW, събира 78 пътника и развива максимална скорост от 50km/h.
8 Tr
9tr - Един от най-популярните, има го и го е имало в България. Произвеждат се серийно доста време от 1961 до 1982 година, мощност от 110 и 120kW, капацитет на пътниците 70 и 100 пасажера, и максимална скорост от 60km/h.
9Tr
10tr- Важен момент от историята на тролейбусите Шкода е именно този модел - той е първият съчленен модел на Шкода. Модела е прототип от 1958 година и е с мощност 240kW (2x120kW), събира 111 пътника в себе си и може да развие скорост от 60km/h.
Чертеж на 10 Tr
11tr - Серийно и съвместно с Karosa производство от 1964 до 1967 година, мощност от 120 и 130kW. Машината е правена на базата на Karosa SM 11, събира 78 или 100 човека и развива максимална скорост от 50km/h
11 Tr
12tr - Модела представлява два куплирана 9tr(как ги управляват незнам), произведени са само 500 броя специално за СССР, мощност 2х120kW и събират 180 пътника.
12 Tr
13tr - Прототип - 1969 година, събира 69 пасажера и развива максимална скорост от 65km/h
13 Tr
14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr
Sanos 200tr - Производство от 1982 до 1987 година, мощност 2x100kW (200kW), събира 200 пътника и развива скорост от 65km/h
Sanos 200 Tr
Seal 100 - Прототип - 1986 година, мощност 100kW, събира 100 пътника, максимална скорост 65km/h
Seal 100
Sanos 115tr - Прототип - 1982 година, мощност 100kW, качва 115 пасажера, скорост 65km/h
Sanos 115tr
15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr. Прототипът е 1983 година, серийното производство започва от 1989 до 1997 година, мощност 2х120kW, 176 пътника могат да се качат, машината развива скорост от 65km/h
15 Tr
16tr - Не се знае много за този тип, тролейбусът е прототип и е с мощност 120kW.
16 Tr
17tr - прототип от 1988 година, мощност 100kW, събира 80 пътника и може да развие скорост от 65km/h.
17 Tr
18tr - Мощност 2х120kW, 168 пътника могат да се качат и развива скорост от 70km/h, интересното е, че както миналия 17tr, така този и следващият приличат на Чавдар.
18 Tr
19tr - Първият двусъчленен тролейбус на Шкода, знае се само, че е с мощност от 2х120kW, и събира 200 пътника.
19 Tr
20tr - Двусъчленен 15tr с мощност 200kW, събира 200 пътника.
20 Tr
14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M
15tr M - Продължение на 15tr, произвеждан както 14tr M от 1997 до 2004 година, мощност 2х100kW, събира 176 пасажера и развива скорост от 65km/h.
15 Tr M
21tr - серийно производство от 1996 до 2004 година, мощност 175kW, събира 86 пътника и развива максимална скорост от 70km/h
21 Tr
22tr - Серийно производство от 2001 до 2004 година, мощност 2х175kW, събира 140 пътника и развива скорост от 70km/h
22 Tr
23tr - Двусъчленен с мощност 350kW (2x175kW)
23 Tr
24tr - Производство 2003 - 2005 година, мощност 210kW, събира 99 пасажера и развива скорост от 65km/h.
24 Tr
25tr - Производство 2004 година, мощност 240kW, събира 150 пътника и развива скорост от 65km/h
25 Tr
Това е за сега от мен, приемам всякакви критики, препоръки, попрваки и тн.
Снимки www.skoda.cz
maniak:
На Саноса мога да ви дам актуални снимки, относно 17Тр, май е само един и доскоро (май 2007) беше в редовна експлоатация в Острава. Идеята за създаването му е уеднаквяване на външния вид на автобуси и тролейбуси. Но идва демокрацията и идеята умира. 21Тр и 21А са моделите, които са по-широко разпространени - еднаквъв дизайн и добри характеристики (за мен са идеални за българия). 24Тр сега се произвежда като Skoda 24Tр - Citelis. Отново съвпада външността на автобусите и тролейбусите.
Bus_lover:
Браво, много информативно Само дето дали са най-красиви можем да поспорим. Например дизайнът на ЗиУ-9 не е ли по-добър от на 14Тр?
бушона:
--- Quote from: Bus_lover ---Например дизайнът на ЗиУ-9 не е ли по-добър от на 14Тр?
--- End quote ---
Не мисля
KRAKOMOBILA:
--- Quote from: бушона ---Не мисля
--- End quote ---
И аз не мисля, че е по-добър. Да живее 20 Tr.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version