Инфраструктура > Трамвайна инфраструктура
Трамвайно трасе при НДК
anzar:
1. Колеги, това трасе съм обмислял отдавна (от единичната линия по Скобелев), впоследствие и поради нескопосания (одобрен!) проект за удължаване на тунела почти до петте кьошета, с цел осигуряване автомобилен достъп до Р.съд ("военното НДК). Имам и публикация навремето във в. АрхАрт борса. Днес видях този пост (за скоростен трамвай по бул. България) :
( идеята е на инж. Петър Терзиев, дългогодишев директор на ОП"Софпроект ОГП", уточни инж. Антон Янев)
Сигурен съм, че и други са обмисляли нещо подобно, затова публикувам тук схеми за обсъждане без претенции за "приоритет", воден от мнението, че сега одобрения проект за наземно трасе по Скобелев и "изчезващ" Тм 6 не е добър.
2. Трамвайното трасе по бул. Евл. и Хр. Георгиеви до бул. Смирненски и Гр. Игнатиев е показано като "зелени" релси отдясно на реката. Така обаче ще "изчезнат" всички дървета, което едва ли ще се приеме. Другия вариант е НАД реката, но иконом. целесъобразност не мога да преценя. Ще бъда радостен да науча вашето мнение.
fizik:
Това е интересно. :fan: Не виждам основателна причина, освен финансовата, разбира се, поради която такова решение не може да бъде осъществено. За продължението по Евлоги Георгиев не съм съгласен - трамваи, пресичащи по този начин голям и натоварен булевард създават прекалено много конфликтни точки в движението. От друга страна една такава трамвайна връзка между автобусните спирки на кръстовището и метро станцията НДК ще бъде изключително полезна
maxim:
Всъщност каква е идеята на това трасе, да не е връзка на Лозенец посредством трамвай със северните части на центъра и София за хора, за които метрото има твърде далечни станции?
Ако е така ми е интересно дали е възможно вдясно на картата вместо на юг и после по Е. Георгиев да тръгне на север по Нансен и някак да се свърже с Графа? Или в малките улици няма габарит? Например две еднопосочни трасета - едно по Патриарха+Раковска и друго по Ангел Кънчев. Но май от Ангел Кънчев няма как да завие по Денкоглу и после отново по Графа, заради липсата на габарит, а пък Раковска едва ли биха я блокирали с трамвай, макар че там ако се забрани паркирането минава и двойно трасе. И пак за да завие по Графа, трябва да вземат малко от ъгъла на пл. Славейков. :P
До колкото разбирам повечето хора в Лозенец искат ТМ връзка на района около НДК със севера, но просто не виждам как ще стане. Нищо не изглежда изпълнимо освен малко откачената идея за трамвай продължаващ от Скобелев направо в посока Руски паметник, който да свива на Руски паметник и да минава през Македония, после Алабин и по някогашния маршрут по Витоша и Мария Луиза? Така би се разтоварил малко Ботев, но се получава обикаляне, което забавя. Освен това с този трафик на Руски още релси липсват. Но при всички варианти има обикаляне, защото за разлика от Витошка и Раковска, другите улици в района с направление север-юг са много тесни и нямат габарит за трамвай.
V.Peichev:
Раковски се обслужва достатъчно добре от тролеите поне когато се движат двупосочно. :rolleyes: Трамвайно трасе няма как да бъде обособено съответно няма да осигурява безконфликтно придвижване и висока пропускателна способност. По Евлоги Георгиев е нужна трета лента и отделна такава за автобусите, но трамвайно трасе особено такова завиващо към Смирненски би имало голям брой конфликтни точки и съответно няма да осигурява бързо придвижване. Трамвай по Нансен би могъл да се свърже с Граф Игнатиев по Патриарха след приключване на изграждането на метростанцията, но пак има твърде много конфликтни точки. :rolleyes:
fafan:
--- Quote from: anzar on 21.10.2016, 12:22:55 ---
2. Трамвайното трасе по бул. Евл. и Хр. Георгиеви до бул. Смирненски и Гр. Игнатиев е показано като "зелени" релси отдясно на реката. Така обаче ще "изчезнат" всички дървета, което едва ли ще се приеме. Другия вариант е НАД реката, но иконом. целесъобразност не мога да преценя. Ще бъда радостен да науча вашето мнение.
--- End quote ---
Тази идея я писах преди няколко месеца в темата за трамвая до Лозенец. Ако я преработите и поставите зелените релси еднопосочно от съответната страна на реката няма нужда да изчезва нито едно дърво и всички ще са доволни.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version