Други видове транспорт > Железопътен транспорт

БДЖ - обща тема

(1/558) > >>

NiGhtPiSH:
xxx

borosport:
А искаш ли да ти кажа ориентировъчна цена на всичко това? Около 10 милиарда. Успех.

IKAR:
Че описаното за момента е невъзможно да стане, е извън всякакво съмнение. Но не мога да не се съглася, че цялото ръководство на БДЖ (също и това на НКЖИ) е за обесване с главата надолу (няма да ви казвам какви 4 - цифрени заплати вземат). Казано с думи прости, от доста време БДЖ прави всичко възможно, за да отблъсне колкото се може пътници към автобусите. Още през 2000-ната година отмениха един куп влакове, всички с доста добра населеност, за да може някои така наречени хора да си пуснат рейсовете. Примери колкото искате.
А ето и нещо съвсем пресно и фрапиращо - големите чорбаджии отказват да издават билети за пътуване с международните влакове в посока Кулата (в същност дават само за нощния международен, като не знам кой ще тръгне в 10 часа вечерта да пътува натам ,та да пристигне в 2 през нощта). А точно тези влакове със сигурност ще разгонят фамилията на автобусните превозвачи в това направление, понеже времепътуването е съизмеримо с това на автобусите. Какъв е резултатът - в МБВ-тата има за Гърция по не повече от 20-30 човека, с мен барабар, когато си вземам билет за друг влак и се качвам под предлог, че много бързам или че съм си изпуснал влака. Поне кондукторите никога никой не връщат, изключая разни цигани и хора със замърсяващ багаж....Иначе не може, понеже нормалните "бързи" влакове се водят такива само на хартия, защото на практика спират във всички села, в резултат на което до Кулата се стига за пет часа минимум. А автобусите не са на големите фирми от сорта на Ивкони, Биомет и т.н, а на разни малки смешковци, които няма начин да ги знаете, но работят с 30 годишни немски таралясници.
Моето мнение е, че БДЖ като превозвач няма бъдеще - колкото и да не и се иска на държавата, компанията ще фалира и ще бъде погълната от нейните кредитори, и в последствие продадена например на Дойче Бан. Защото няма кой да плати дълговете, в които е затънал родният ни ж.п превозвач. Колкото и да съм против подобна практика, друго логично решение не виждам..С една дума, ще стане като с "Балкан"....

difian:

--- Quote from: IKAR ---...
Моето мнение е, че БДЖ като превозвач няма бъдеще - колкото и да не и се иска на държавата, компанията ще фалира и ще бъде погълната от нейните кредитори, и в последствие продадена например на Дойче Бан. Защото няма кой да плати дълговете, в които е затънал родният ни ж.п превозвач. Колкото и да съм против подобна практика, друго логично решение не виждам..С една дума, ще стане като с "Балкан"....
--- End quote ---
Та точно въпросната държава се опитва да съсипе компанията и системно я източва.И същото е във почти всички държавни и общнски предприятия.Защото не може всичките далавери на дребно да не са покровителствани отгоре.Ако ДБ купи БДЖ това ще  само най-доброто, което може да се случи.Защото ДБ биха дошли точно с идея да развиват бизнес, и то печеливш.Но ако се стигне до подобна продажба, много по.желан купувач от държавата ще бъде някоя фирма като на Гад Зееви, която няма да направи нищо с компанията, а само ще разпродаде активите, а разбира се част от печалбата ще отиде в продалите я управници.

CKD:
Щом ДБ може да развие доходоносен бизнес, защо същото не направи БДЖ? Все пак не забравяйте че няма никой да се съгласи да поддържа влакове от типа Монтана-Берковица, Попово-Горна Оряховица, Бобов дол-Дупница и прочее. Още повече че състоянието на железопътната ни инфраструктура е толкова плачевно че абсолютно никой нормален бизнесмен не би започнал превози по нея. Пример от тези дни - скоростта на движение в междугарията Делян-Дяково-Дупница е намалена от 50 на 25 км/ч поради силно влошено състояние на железния път. С това времепътуването на бързите влакове посока Петрич е увеличено с 20 до 30 мин. И това е главна магистрална жп линия, част от международен коридор. А с всяка изминала година скоростите падат главоломно - а от там и времепътуванията и пропускателната способност, което прави железопътния превоз все по-непривлекателен.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version