Подвижен състав > Трамваи
T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
blagun:
Доставка - 17.10.2007 - 08.12.2009 г.: - 18 бр.
Инв. номер Нов номер Нов номер Доставен
(04.2023) (07.2023)
2401 3401 17.10.2007 г
2402 3402 03.09.2009 г
2403 3403 10.10.2008 г
2404 3404 13.10.2008 г
2405 3405 02.02.2009 г
2406 3406 23.02.2009 г
2407 3407 18.03.2009 г
2408 3408 26.03.2009 г
2409 3409 20.05.2009 г
2410 3410 16.06.2009 г
2411 3411 23.06.2009 г
2412 3412 26.08.2009 г
2413 3413 06.10.2009 г
2414 3414 14.10.2009 г
2415 3415 04.11.2009 г
2416 3416 10.11.2009 г
2417 3417 01.12.2009 г
2418 3418 08.12.2009 г
ОБЩО: 18 бр.
В-к Дневник, 09.02.2006 автор: Лили Границка
Чешката група "Инекон" е спечелила търга за доставка на трамваи за градския транспорт в София, съобщиха от Столична община. Тя ще достави 18 нови возила на стойност 13.6 млн. евро. Новите мотриси ще тръгнат по столичните улици през есента, каза зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Днес Столичният общински съвет трябва да одобри сделката между чехите и общината.
Средствата за покупката на трамваите са по транспортния заем от Европейската банка за възстановяване и развитие в размер на 35 млн. евро. Тръжната процедура за избор на доставчик беше обявена през август 2004 г. Седем фирми закупиха конкурсната документация, но само три от тях подадоха оферти. Това бяха чешката "Инекон груп" (Inekon Group), френската "Бомбардие" (Bombardier Transportation) и германската МАН (MAN Ferrostaal). На първия етап от конкурса отпадна МАН. Причината беше, че няма успешен опит като главен изпълнител в реализацията на поне три проекта, сравними по сложност със софийския. Французите се отказаха на втория етап от търга. Така единствено чехите подадоха оферта с цена от 25.86 млн. евро, която близо два пъти превишаваше отпуснатите от ЕБВР средства за модернизирането на българските трамваи. След проведени преговори между чехите и общината се стигна до споразумение те да доставят 18 возила на стойност 13.3 млн. евро. Това означава, че един трамвай ще струва близо 737 хил. евро. Оставащите пари до отпуснатия от ЕБВР бюджет в размер на около 388 хил. евро ще бъдат изразходвани за доставка на резервни части и системи за управление.
Трамвайните линии в София са 16. Общата им дължина е 221 километра. В делничен ден се движат 190 трамвая, като средната им експлоатационна скорост е близо 18 км/ч.
bgpower:
Е супер!Това е много добра новина. Само да попитам, защото не съм толкова наясна - Това същата марка трамваи ли са като тези по ТМ 20 и ТМ 9???
T_4:
Да май,като и по 8,18,14 и 5(рядко).Какви ще са мотрисите?Надявам се съчленени,че да поемат тм 5.Дано не са в "Банишора",че ще ги съсипят бързо.
blagun:
--- Quote from: bgpower ---Е супер!Това е много добра новина. Само да попитам, защото не съм толкова наясна - Това същата марка трамваи ли са като тези по ТМ 20 и ТМ 9???
--- End quote ---
Мисля, че ще е това нещо Инекон ТРИО 2001
Eто го на по-голяма снимка тук
bgpower:
Чудесен европейки трамвай!ТРябва обаче преди да започне ползването им добре да се прецени линията и да се ремонтират релси и всичко друго.
Няма защо да се чупят нови ниски трамвай на някакви лоши трасета.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version