Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - david

Pages: [1] 2 3 ... 24
1
На мен ми се вижда повече реклама, отколкото украса това с 3010 и 3015.  :help:
Абсолютно никъде не съм видял коледен трамвай, на чиято предница да пише спонсора на самата украса, че дори и отзад са го написали.  :D  Според на мен предницата, която всеки вижда, когато чака на спирката, трябва да има надпис "Весела Коледа" или някакъв елен с шейна, или поне нещо свързано с Коледа, а не "Електрохолд". Общо взето българска работа.
Цветът също е изключително тъмен, съотвено вечерно време, не знам кой какво ще види, единствено гирляндите са наистина хубави и добре сложени.

2
Абсолютно същата кошница като изброените... всяко едно копче по таблото е същото, воланът, седалките, фазерите, джантите и всичко, което не виждаме. Не мога да разбера какви са тези болни напъни да лепнат "Икарус", нека си пише Хигер и просто да се знае, че е сглобено в Унгария, както е с BYD.  :help:

3
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 17.11.2024, 20:06:01 »
Татрите по Чехия не съм много съгласен да ги броим в класацията за най - стари превозни средства в движение, защото освен документите, друго от годината на производство - няма. Там абсолютно всичко им е чисто ново.
Нашите Дювази и тези в Арад са със сигурност в челните позиции за най - стари трамваи в редовна екплоатация, които са в оригинално състояние и вид. За Татри в оригинален вид (тоест да са си с тяхното електрооборудване и външният вид да е максимално близък до оригинала), са 10те Т4ки в Букурещ, 5те състава в Будапеща, които все още са контакторни и повечето екземпляри на марката в Украйна. 

4
Относно дестинациите на Татрите до кога ще се изполва това МС Витоша? Обръщалото е при кв. Хладилника, а не при някоя си метростанция, абсолютна простащина е това. Все едно крайнта спирка на 102 да се казва МС Горна баня, а не Овча купел.  :help:

5
Връщането на ТМ4 по Луиза би било лошо решение. Така няколко квартала отново ще останат без директна връзка към гарата, Алабин и Луиза ще се задръстят още повече, което е абсолютно ненужно, отделно и стигането до бул. Сливница е по - бавно. Идеален е бил по стария си маршрут за хората, които я го ползват веднъж месечно, я не.

6
До преди няколко години 111 беше 28 коли, сега е 23, което може би означава, че ще остане с между 16 и 18 коли след промените.

7
2691-11

8
Fiat-ът изглежда много интересен и модерен. Някой запознат би ли могъл да каже нещо за него?

9
1935-64

10
2165 също така беше и на 94.

11
Тази жалба прекалено много ми прилича на проиведение от писателя Васко/ Марин/ Мария.

12
Твърденията, че е нечестно за всички данъците да са на едни и същи проценти са пълни глупости. Нали затова е % от заплатата, за да прогресира абсолютната стойност на самия данък. Ако за всички е точно 250 лв например, без значение от заплатата, то тогава вече би било глупост.
Ако се използва прогресивен метод и за % съотношение, то тогава тези с високите заплати биха взимали много по - малко пари, отколкото е счетено, че заслужават и чистите пари биха били много по - близки до тези, които взимат хората работещи по - малко уважавана професия (такава за която е счетено за ненужно да има голяма възнаграждание)

13
Дел

14
Надявам се, че няма да има повече поръчки за газови или за електробуси. Мисля, че достатъчно се набутахме с такива кошници. Къде из Европа видяхте да имат толкова автобуси с една от двете технологии, ние ли сме най - напред, ние ли сме най - богати? Дизел или метан, все е Евро 6 стандарт, това е. Най - добре е да си поръчваме дизелови автобуси.

А по темата - това е най - доброто решение в днешно време -  комбинация между електробус и тролейбус. Единствено, че тук е нужна цялостна реорганизация на тролейбусните линии, закупуване и монтиране на чешка мрежа (за която е нужно някой да изготви цялостен проект, надявам се имаме толкова кадърни специалисти, защото трябва да се поставят и нови стълбове на нови места, а не само да се сложат стрелки и кръстовки, защото така няма да си изпълняват пълния потенциал). Ако обаче не се направи хубава мрежа, а продължаваме да използваме тези руски подобия на тролейбусна мрежа и тролейбусите не са оборудвани подобаващо, разбирайте с автоматично сваляне и качване на тояги, отново ще имаме едни гръмки заглавия в медиите, отчетени проекти и т.н., но изключително ниско ниво на транспорт, може би най - ниското след балтийските държави, сред членовете на ЕС .

15
В Будапеща наскоро удължиха линия 75 и за да имат достатъчно време тролеите да заредят батериите напълно, тролеите правят една обиколка на 75 (удължената линия, която има участък без мрежа) и после правят 1 обиколка на 75А (старата линия 75, която е изцяло под мрежа), като това се повтаря по няколко пъти на смяна. Та ако има някой достатъчно умен тук, поне би могъл да препише нещо от тях.
За подобно нещо може би е нужно и цялостно преразглеждане на тролейбусните линии.
Също така е вариант 7 тролей и 74 да се карат като една линия, обслужвани от тези нови тролеи и да се направи подобие на 75 и 75А в Будапеща.

16
Тези навеси над съчленението заводски ли са или са слагани допълнително? Имам спомени, че и в София някои от жълтите икаруси имаха сини навеси и беше голям лукс, защото не им течаха меховете.
В гаража са си ги слагали.

17
Отговорът е много прост - прекалено големи комплексари сме и трябва всичко е да ново, модернизирано и лъскаво... как така ще ползваме същите влакове от 98ма през 25та година?
За музейни превозни средства никой нищо не мисли, или ако мисли, то е как да се отърве от тях, за да не си създава работа, била тя административна или физическа.
Най - добрият пример за това са БДЖ, които освен няколко парни машини, нищо друго нямат. Логиката 42-77 да не се направи музейна, а да има планове за нарязването и, е че в Чехия и Словакия все още се ползват в редовна експлоатация и нямало нужда да имаме музейна.  По 43 308 пък била прекалено много работата, та и него искат да нарежат, въпреки наистина историческата му стойност. :help:
За последните 20 години, в ГТ София имаме един направен 2412, който освен боята, няма нищо читаво в него.

Малко извън темата - тази година гара Лясковец трябваше да чества 100 години от построяването си, та за да се отпразнува подобаващо този юбилей, се взе решението зданието да бъде съборено, защото нямаше покрив, поради опожаряване преди няколко години. Ценни сгради за историята на държавата се бутат с най - лека ръка, като този пример беше за нещо дребно, но не маловажно. Истината е, че ние сме едни диви селяни, които освен да се снимат в лъскаво заведение и да разправят как са зяпали небостъргачи по Дубай, друго не можем.

18
1122 - 102

19
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 27.09.2024, 21:31:12 »
Над 4 години по - късно, отново Икарус по линия 8, при това за първи път по новия маршрут:
Ikarus 280.92T - 2915
Ikarus 280.92T - 2915

Pages: [1] 2 3 ... 24